Auteur Topic: Aflevering 9 - Opdracht 1 - Enveloppen zoeken  (gelezen 47291 keer)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 9 - Opdracht 1 - Enveloppen zoeken
« Reactie #20 Gepost op: 13-03-2014, 23:31:23 »
Ik zie anders wel een tweede envelop. Kijk héél goed naar de bodem, dan zie je dat er een vierkant in zit dat een andere kleur heeft dan daar omheen..

.. of het is de schaduw.  :-X
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - Opdracht 1 - Enveloppen zoeken
« Reactie #21 Gepost op: 13-03-2014, 23:39:54 »
Als je heel goed naar de foto van Rat kijkt dan zie je toch de boom door de opening van de klep heen lopen???

Maar even het rijtje wat opgehaald is:

Tygo en Sofie halen de envelop van Susan (sofie) en Jennifer (Freek) op

Freek en Susan halen de envelop van Daphne (aaf), Suuz (Tygo), Suuz (Tygo) en Sofie (Jennifer) op.

Dus Freek (Susan) mist. Maar ik kan nergens vinden dat die in een bus is blijven liggen dus wellicht is die al eerder ontvreemd? Of staat zodanig tegen de zijkant aan dat die er in is blijven staan.

Alleen route vind ik redelijk lastig.
Susan en Freek zouden begonnen zijn bij de stip linksonder het eiland.
Tygo en Sofie bij de stip rechts bij het bovenste eiland

Offline Nick_Theunis

  • Winnaar De Mol pool 2020 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The eagle has landed. Upsilon Gamma.
Re: Aflevering 9 - Opdracht 1 - Enveloppen zoeken
« Reactie #22 Gepost op: 13-03-2014, 23:43:52 »
Persoonlijk zie ik ook geen tweede envelop op die foto. Toch denk ik dat daar een tweede envelop (die van Freek) in zat. Opgezet door Susan, die daarvoor gezorgd heeft door af te spreken dat de ander bij de boot blijft wachten. Wanneer Freek later twee enveloppen uit een brievenbus pakt, zie je dat hij verder moet reiken om de tweede envelop te pakken...

Edit: foto bijgevoegd
« Laatst bewerkt op: 13-03-2014, 23:48:13 door Nick_Theunis »
'Stroop of stroom..' 'Stroom of stroop?' 'Stroom.' 'Met een m?' 'Doe dan maar stroop.' 'Met een p?' 'Ja!' 'Ik denk dat je drop bedoelt' 'Ooh ja....'

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 9 - Opdracht 1 - Enveloppen zoeken
« Reactie #23 Gepost op: 13-03-2014, 23:50:22 »
Wat me ook opviel: op de landkaart staan 6 brievenbussen aangegeven (toch? Of heb ik het nu mis?). Toch zijn er 7, omdat Tygo er stiekem 2 heeft verstuurd. Je zou dan verwachten dat de envelop in de niet in kaart gebrachte brievenbus een speciale envelop is. Ofwel de tweede envelop van Tygo (dat is immers de envelop die deze hele situatie veroorzaakt heeft), of de envelop van de Mol. Maar in plaats daarvan is het de envelop van Freek.



Feit is dat mijn screen geen uitsluitsel geeft.

Zien jullie het ook niet als je zelf gewoon de beelden even een paar keer kijkt? Of zie ik nu echt alleen maar wat wat ik wil zien? Zou ook zomaar kunnen hoor.  :P
Misschien zie je de compressie. Als ik het plaatje lichter maak zie ik dat de gehele binnenkant van de brievenbus nagenoeg egaal bijna zwart/groen is. Maar er zit wel een compressievlek in. Deze vlekken willen nog wel eens op exact dezelfde plek blijven staan in beeld, ook al beweegt het beeld er omheen. En die vlekken zijn ook altijd rechthoekig. Dus misschien zie je dat.
« Laatst bewerkt op: 13-03-2014, 23:52:16 door Daedalus »
The British are not impressed.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 9 - Opdracht 1 - Enveloppen zoeken
« Reactie #24 Gepost op: 13-03-2014, 23:52:53 »
Het was toch niet de envelop van Freek, maar de envelop naar Freek (van Susan)? De envelop van Freek was naar Sofie of Jennifer als ik me niet vergis, en die zijn allebei in een normale brievenbus gevonden.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 9 - Opdracht 1 - Enveloppen zoeken
« Reactie #25 Gepost op: 13-03-2014, 23:56:56 »
Wat me ook opviel: op de landkaart staan 6 brievenbussen aangegeven (toch? Of heb ik het nu mis?). Toch zijn er 7, omdat Tygo er stiekem 2 heeft verstuurd. Je zou dan verwachten dat de envelop in de niet in kaart gebrachte brievenbus een speciale envelop is. Ofwel de tweede envelop van Tygo (dat is immers de envelop die deze hele situatie veroorzaakt heeft), of de envelop van de Mol. Maar in plaats daarvan is het de envelop van Freek.
Er stonden wel 7 brievenbussen op de kaart, maar ééntje vlak bij het vlaggetje, dus dat lijkt de eindbrievenbus te zijn. Maar misschien zat er wel nog een extra brievenbus aan de andere kant van Ellis Island.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 9 - Opdracht 1 - Enveloppen zoeken
« Reactie #26 Gepost op: 13-03-2014, 23:59:02 »
Ja, ik dacht dat er 6 op stonden omdat Sofie niet snapt waarom ze er nog één hebben en voor Tygo het meteen duidelijk is dat dat komt doordat hij die van JW heeft verstuurd. Blijkbaar staan ze op een plek die op de kaart geen vlaggetje heeft.
The British are not impressed.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - Opdracht 1 - Enveloppen zoeken
« Reactie #27 Gepost op: 14-03-2014, 00:14:09 »
Feit is dat mijn screen geen uitsluitsel geeft.

Zien jullie het ook niet als je zelf gewoon de beelden even een paar keer kijkt? Of zie ik nu echt alleen maar wat wat ik wil zien? Zou ook zomaar kunnen hoor.  :P
Heb ze net een paar keer bekeken maar je ziet de stam die er achter staat meegaan met het beeld dus is echt optisch bedrog dat je er nog een envelop in ziet liggen.

En heb nog even een printscreen gemaakt van de plattegrond van de brievenbussen.

En de envelop die Susan heeft gestuurd aan Freek mist inderdaad

Offline reinier3

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Opdracht 1 - Enveloppen zoeken
« Reactie #28 Gepost op: 14-03-2014, 00:22:57 »
Ik zie ook geen tweede envelop. Alleen het zand en een lipje van die brievenbus.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - Opdracht 1 - Enveloppen zoeken
« Reactie #29 Gepost op: 14-03-2014, 00:23:14 »
Feit is dat mijn screen geen uitsluitsel geeft.

Zien jullie het ook niet als je zelf gewoon de beelden even een paar keer kijkt? Of zie ik nu echt alleen maar wat wat ik wil zien? Zou ook zomaar kunnen hoor.  :P

Ik zie het ook hoor.. ::vergroot::

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - Opdracht 1 - Enveloppen zoeken
« Reactie #30 Gepost op: 14-03-2014, 00:25:49 »
 ::rofl:: is er niemand die er een animated gifje of een filmpje van kan maken zodat het duidelijker wordt om te zien

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - Opdracht 1 - Enveloppen zoeken
« Reactie #31 Gepost op: 14-03-2014, 00:40:21 »
Voor wie nog twijfelt, hier een screenshot van de Avrosite. Als je goed kijkt dan zie je duidelijk 2 enveloppen. Een in haar hand en 1 plat.

Ik meende ook te zien dat ze 1 envelop liet liggen toen. Nog niet teruggekeken..

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Opdracht 1 - Enveloppen zoeken
« Reactie #32 Gepost op: 14-03-2014, 00:52:27 »

Ik vind overigens wel dat de camera verdacht focust op die brievenbus als Susan weer wegloopt.
Inderdaad.
Zolang we geen HD versie hebben pinnen we ons hier op vast!  ::vergroot::

Edit:
De 2e enveloppe die Freek pakt ligt veel dieper in de bus...
Dus de 2e enveloppe die Susan NIET pakt zou ook veel dieper kunnen liggen.
We zien het volgende week...
« Laatst bewerkt op: 14-03-2014, 00:54:03 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline reinier3

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Opdracht 1 - Enveloppen zoeken
« Reactie #33 Gepost op: 14-03-2014, 01:02:51 »
Ik vind overigen wel dat de camera verdacht focust op die brievenbus als Susan weer wegloopt.
Maar de camera focust ook verdacht op de brievenbus als Freek weer wegloopt.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - Opdracht 1 - Enveloppen zoeken
« Reactie #34 Gepost op: 14-03-2014, 01:28:34 »
Maar de camera focust ook verdacht op de brievenbus als Freek weer wegloopt.
Freek is het niet en DUS Susan ook niet? Of?

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - Opdracht 1 - Enveloppen zoeken
« Reactie #35 Gepost op: 14-03-2014, 07:56:18 »
En de envelop die Susan heeft gestuurd aan Freek mist inderdaad

Ik lag me rot als ze het wel naar Freek gedaan heeft, maar niet naar Ellis Island, maar naar haar eigen adres ofzo gestuurd heeft ;)
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Opdracht 1 - Enveloppen zoeken
« Reactie #36 Gepost op: 14-03-2014, 08:19:39 »
Freek is het niet en DUS Susan ook niet? Of?

Freek is de mol en heeft z'n envelop laten liggen  ::rofl::

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - Opdracht 1 - Enveloppen zoeken
« Reactie #37 Gepost op: 14-03-2014, 09:53:35 »
Ik zag meteen dat Susan een envelop liet liggen, dacht gelijk "hey hier klopt iets niet"
Klopt het dat de envelop die ze liet liggen het meeste geld bezat?

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - Opdracht 1 - Enveloppen zoeken
« Reactie #38 Gepost op: 14-03-2014, 10:04:19 »
Ik denk dat de brievenbus waar Sofie en Tygo als laatste naar toe gingen de brievenbus is waar de envelop aan Freek in moest liggen.

Alleen de mol heeft die midden in de nacht al leeg gehaald. En dat zie je volgende week

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - Opdracht 1 - Enveloppen zoeken
« Reactie #39 Gepost op: 14-03-2014, 10:09:35 »
Ik denk dat de brievenbus waar Sofie en Tygo als laatste naar toe gingen de brievenbus is waar de envelop aan Freek in moest liggen.

Alleen de mol heeft die midden in de nacht al leeg gehaald. En dat zie je volgende week
kan inderdaad.