Poll

De Mol kan in theorie ook de winnaar zijn?

Ja
11 (15.7%)
Nee
59 (84.3%)

Totaal aantal stemmen: 70

Auteur Topic: [STELLING] De Mol kan in theorie ook de winnaar zijn?  (gelezen 20134 keer)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
[STELLING] De Mol kan in theorie ook de winnaar zijn?
« Gepost op: 13-03-2014, 23:05:17 »
NIET DAT IK DENK DAT FREEK HET NOG IS!

De stelling:
Sophie en Susan vullen de test op elkaar in (beiden vrouw). De Mol is Freek (een man).
Geen van de beiden vrouwen heeft hierdoor een testvraag 'goed' beantwoord.
Wint de Mol dan ook de pot? Immers de Mol is niet ontmaskerd? Wat gebeurd er dan met de pot?
Of wint de persoon die het snelst alle vragen foutief beantwoord heeft?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [STELLING] De Mol kan in theorie ook de winnaar zijn?
« Reactie #1 Gepost op: 13-03-2014, 23:06:03 »
Dat laatste. De snelste dus.

Offline vlees

  • Forumlid
Re: [STELLING] De Mol kan in theorie ook de winnaar zijn?
« Reactie #2 Gepost op: 13-03-2014, 23:06:09 »
de persoon die het snelst alle vragen foutief beantwoord heeft
wint

Dacht ik.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [STELLING] De Mol kan in theorie ook de winnaar zijn?
« Reactie #3 Gepost op: 13-03-2014, 23:06:48 »
lijkt me niet. Want de mol zou ook elke vraag goed kunnen beantwoorden. Die weet namelijk de antwoorden heel goed. Dan zou de Mol altijd de winnaar zijn. Daar is dus vast een escape voor ingebouwd.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [STELLING] De Mol kan in theorie ook de winnaar zijn?
« Reactie #4 Gepost op: 13-03-2014, 23:08:11 »
Ik zou dat echt een anti-climax vinden. Wat is dan de eer van de Mol? Hij moet toch niet ontmaskerd worden? Laat de Mol dan op zijn minst de pot winnen? De kans daarvoor is miniem natuurlijk.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [STELLING] De Mol kan in theorie ook de winnaar zijn?
« Reactie #5 Gepost op: 13-03-2014, 23:10:35 »
Diegene die dan de meeste vragen alsnog goed had wint. En als dat gelijk is, wint de snelste. Dat denk ik.
Hoewel ik het ook logisch zou vinden dat als geen van beide finalisten op de Mol stemt, de Mol dan wint.

Maar dit doet niets af aan de uitspraak van Art dat Freek niet de Mol is. Ik zag dat je niet denkt dat Freek alsnog de Mol is, maar ik zeg het maar even voor de zekerheid. :P
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [STELLING] De Mol kan in theorie ook de winnaar zijn?
« Reactie #6 Gepost op: 13-03-2014, 23:12:59 »
Diegene die dan de meeste vragen alsnog goed had wint. En als dat gelijk is, wint de snelste. Dat denk ik.
Hoewel ik het ook logisch zou vinden dat als geen van beide finalisten op de Mol stemt, de Mol dan wint.

De stelling zegt dat beide finalisten alles FOUT hebben. Dan is de Mol in zijn geheel niet ontmaskerd. Lijkt me stug dat je dan naar de tijd gaat kijken... ::joehoe::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [STELLING] De Mol kan in theorie ook de winnaar zijn?
« Reactie #7 Gepost op: 13-03-2014, 23:14:59 »
De stelling zegt dat beide finalisten alles FOUT hebben. Dan is de Mol in zijn geheel niet ontmaskerd. Lijkt me stug dat je dan naar de tijd gaat kijken... ::joehoe::

Als je de test maakt op iemand anders dan de Mol zijn er alsnog antwoorden die gemeenschappelijk zijn met de Mol hoor. Dan heb je dus niet per se alles fout. ("Is de Mol een vrouw?" zou in principe op 2 personen kunnen slaan, in dit geval van Freek was dat dan niet goed geweest maar begrijp je wat ik bedoel?) Dan is er dus toch iemand die de meeste vragen goed heeft?
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [STELLING] De Mol kan in theorie ook de winnaar zijn?
« Reactie #8 Gepost op: 13-03-2014, 23:15:58 »
Ik vind het flauw om het weer aan te halen... maar had dit topic niet dezelfde strekking? ;) ::hug::

Volgens mij is de vraag al een aantal keer beantwoord bij moltalk of fandagen.

Offline Shell

  • Forumlid
  • Hold your breath and count to ten...
Re: [STELLING] De Mol kan in theorie ook de winnaar zijn?
« Reactie #9 Gepost op: 13-03-2014, 23:16:22 »
Dat kan niet, er zullen altijd vragen tussenzitten die hoe dan ook overeenkomstig zijn met de mol. Dus je hebt altijd wel iets goed ook al zit je niet op de juiste mol.
All the crazy shit I did tonight. Those will be the best memories!

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [STELLING] De Mol kan in theorie ook de winnaar zijn?
« Reactie #10 Gepost op: 13-03-2014, 23:17:03 »
Als je de test maakt op iemand anders dan de Mol zijn er alsnog antwoorden die gemeenschappelijk zijn met de Mol hoor. Dan heb je dus niet per se alles fout. ("Is de Mol een vrouw?" zou in principe op 2 personen kunnen slaan, in dit geval van Freek was dat dan niet goed geweest maar begrijp je wat ik bedoel?) Dan is er dus toch iemand die de meeste vragen goed heeft?

Ja maar bedenk dan maar eens een vraag die op beiden zou kunnen slaan? Daarom heb ik de situatie van dat het beide vrouwen zijn toegevoegd.

Ik vind het flauw om het weer aan te halen... maar had dit topic niet dezelfde strekking? ;) ::hug::

Volgens mij is de vraag al een aantal keer beantwoord bij moltalk of fandagen.

Haha, ja maar daarom de eerst zin boven dit topic ook. Maar het steekt wel in op het zelfde. Ik probeer nu alleen even het 'theoretisch' te benaderen.

EDIT: HAHA, ik moet zo lachen bij dat lezen van dat topic. De keuze: 'Ja, maar ze is de mol niet!' met 5 stemmen, te grappig
« Laatst bewerkt op: 13-03-2014, 23:20:59 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [STELLING] De Mol kan in theorie ook de winnaar zijn?
« Reactie #11 Gepost op: 13-03-2014, 23:20:22 »
Ja maar bedenk dan maar eens een vraag die op beiden zou kunnen slaan? Daarom heb ik de situatie van dat het beide vrouwen zijn toegevoegd.

Sofie zit op Susan. De vraag: "In welk team zat de Mol bij het ophalen van het geld?". Antwoord: Freek en Susan.
Hop. Een goed antwoord zonder dat je op Freek zit.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [STELLING] De Mol kan in theorie ook de winnaar zijn?
« Reactie #12 Gepost op: 13-03-2014, 23:22:26 »
Sofie zit op Susan. De vraag: "In welk team zat de Mol bij het ophalen van het geld?". Antwoord: Freek en Susan.
Hop. Een goed antwoord zonder dat je op Freek zit.

Je hebt wel een punt, maar in theorie (als dat soort vragen er niet in zouden zitten), dan zou het wel kunnen. Ik zou het een spannender element vinden aan het spel. De Mol heeft dan serieus iets om voor te werken, immers de pot kan ook verdiend worden, maar moet natuurlijk in eerste instantie wel zo laag mogelijk blijven.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [STELLING] De Mol kan in theorie ook de winnaar zijn?
« Reactie #13 Gepost op: 13-03-2014, 23:31:59 »
Ja maar bedenk dan maar eens een vraag die op beiden zou kunnen slaan?
"Was de Mol bij de Snake-opdracht in de kerk?" - Stem je 'ja',omdat Sofie jouw Mol is, dan heb je die vraag per ongeluk ook goed.

Ik snap wat je bedoelt, die vragen hadden ze er toch allemaal uit kunnen filteren, maar ik denk niet dat dat het geval is.
The British are not impressed.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [STELLING] De Mol kan in theorie ook de winnaar zijn?
« Reactie #14 Gepost op: 13-03-2014, 23:34:54 »
Je hebt wel een punt, maar in theorie (als dat soort vragen er niet in zouden zitten), dan zou het wel kunnen. Ik zou het een spannender element vinden aan het spel. De Mol heeft dan serieus iets om voor te werken, immers de pot kan ook verdiend worden, maar moet natuurlijk in eerste instantie wel zo laag mogelijk blijven.
Ik denk dat het een conflict vormt met dat laatste. Als de mol de pot kan winnen als niemand hem/haar in de finale verdenkt, dan kan de mol het beste zo veel mogelijk geld binnen schrapen. De mol blijft dan volledig onverdacht en de pot is gevuld. De mol kan dan in zijn handen wrijven en alvast een mooie vakantie boeken.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [STELLING] De Mol kan in theorie ook de winnaar zijn?
« Reactie #15 Gepost op: 13-03-2014, 23:43:30 »
Ik denk dat het een conflict vormt met dat laatste. Als de mol de pot kan winnen als niemand hem/haar in de finale verdenkt, dan kan de mol het beste zo veel mogelijk geld binnen schrapen. De mol blijft dan volledig onverdacht en de pot is gevuld. De mol kan dan in zijn handen wrijven en alvast een mooie vakantie boeken.

Daar heb je opzich wel een punt natuurlijk, maar dan blijft niet uit dat in de grondbeginselen staat dat de Mol dient te saboteren. Dat is het hoofddoel, zoal Angela ook aangeeft in de allereerste aflevering.

Hoofddoel/directe doel: Opdrachten saboteren.
Indirecte doel: Identiteit geheim houden.

In jouw situatie zou het indirecte doel boven het hoofddoel komen te staan en dat is uiteindelijk niet de bedoeling lijkt me.

https://www.youtube.com/watch?v=TMtWkoLcyX0#t=5m08s
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [STELLING] De Mol kan in theorie ook de winnaar zijn?
« Reactie #16 Gepost op: 14-03-2014, 00:23:05 »
Ik vind het flauw om het weer aan te halen... maar had dit topic niet dezelfde strekking? ;) ::hug::

Volgens mij is de vraag al een aantal keer beantwoord bij moltalk of fandagen.

Dit, iets met koeien en sloten Jelsir  ::)

Puur theoretisch gezien de stelling zou het kunnen ja met die premise. Maar het tast het kernelement van de test en executie aan. Al ga je de test in op de verkedrde mol voor 100%, dan nog blijven er groepsvragen in zitten waarbij jouw verkeerde mol toevallig overeenkomsten toont met de juiste mol. Zo zijn meer finalisten in de finale gekomen, dat of ze hadden sneller de test ingevuld waarmee ze het rode scherm wisten te omzeilen. Of je bent lucky zoals Freek met die ergerlijke finalevrijstelljng houdt ie Tygo van een terechte finaleplek als Suus de mol blijkt...
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [STELLING] De Mol kan in theorie ook de winnaar zijn?
« Reactie #17 Gepost op: 14-03-2014, 00:39:24 »
Dit, iets met koeien en sloten Jelsir  ::)

Puur theoretisch gezien de stelling zou het kunnen ja met die premise. Maar het tast het kernelement van de test en executie aan. Al ga je de test in op de verkedrde mol voor 100%, dan nog blijven er groepsvragen in zitten waarbij jouw verkeerde mol toevallig overeenkomsten toont met de juiste mol. Zo zijn meer finalisten in de finale gekomen, dat of ze hadden sneller de test ingevuld waarmee ze het rode scherm wisten te omzeilen. Of je bent lucky zoals Freek met die ergerlijke finalevrijstelljng houdt ie Tygo van een terechte finaleplek als Suus de mol blijkt...

Opzich is dat wel waar natuurlijk. Ik vraag me dan nu wel af of de productie bewust een aantal vragen in de finaletest stopt die op meerdere kandidaten slaan, om dus maar te verzekeren dat beide finalisten niet alles fout kunnen beantwoorden. Vraag voor de fandag.

EDIT: Het zou bij nader inzien dan wel een grote anti-climax show worden.
Situatie die zich voor zou doen als Freek bijvoorbeeld de mol zou zijn:
Art: Susan/Sophie je bent de winnaar, je hebt de Mol niet ontmaskerd, maar je had 2 vragen van de 50 goed en Sophie/Susan maar 1 vraag!

Dit kun je toch niet maken lijkt me...
« Laatst bewerkt op: 14-03-2014, 00:43:55 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [STELLING] De Mol kan in theorie ook de winnaar zijn?
« Reactie #18 Gepost op: 14-03-2014, 01:36:32 »
Opzich is dat wel waar natuurlijk. Ik vraag me dan nu wel af of de productie bewust een aantal vragen in de finaletest stopt die op meerdere kandidaten slaan, om dus maar te verzekeren dat beide finalisten niet alles fout kunnen beantwoorden. Vraag voor de fandag.

EDIT: Het zou bij nader inzien dan wel een grote anti-climax show worden.
Situatie die zich voor zou doen als Freek bijvoorbeeld de mol zou zijn:
Art: Susan/Sophie je bent de winnaar, je hebt de Mol niet ontmaskerd, maar je had 2 vragen van de 50 goed en Sophie/Susan maar 1 vraag!

Dit kun je toch niet maken lijkt me...

Freek is de mol niet..

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [STELLING] De Mol kan in theorie ook de winnaar zijn?
« Reactie #19 Gepost op: 14-03-2014, 01:44:16 »
Freek is de mol niet..

Dit is een 'stelling' over een 'wat als' situatie. Niet de werkelijkheid dus  ::ohno::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)