Auteur Topic: suggesties voor komende seizoenen  (gelezen 159358 keer)

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #40 Gepost op: 16-03-2014, 19:22:33 »
Leuk topic!

Graag zou ik willen dat WIDM weer een beetje terruggaat naar de basis; 9 kandidaten zoeken de mol en proberen zoveel mogelijk geld te verdienen. Rare executies (zeker dit jaar aflevering na aflevering), drie verschillende soorten vrijstellingen en opdrachten die niet om geld gaan leiden alleen maar af. De kracht is juist het simpele concept.  Opdrachten moeten haalbaar zijn, waardoor de mol ook echt aan de bak moet om ze te laten mislukken. En verder hoop ik op een zo eerlijk mogelijke montage, liever niet al teveel montagetrucs om de mol uit de wind te houden (bijv. Anne-Marie was bij bijna alle kandidaten al door de mand gevallen, maar hier was niets van te zien in de afleveringen). De eerste afvaller pas in de tweede aflevering vind ik ook een goede suggestie.

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #41 Gepost op: 16-03-2014, 19:39:21 »
Leuk topic!

Graag zou ik willen dat WIDM weer een beetje terruggaat naar de basis; 9 kandidaten zoeken de mol en proberen zoveel mogelijk geld te verdienen. Rare executies (zeker dit jaar aflevering na aflevering), drie verschillende soorten vrijstellingen en opdrachten die niet om geld gaan leiden alleen maar af. De kracht is juist het simpele concept.  Opdrachten moeten haalbaar zijn, waardoor de mol ook echt aan de bak moet om ze te laten mislukken. En verder hoop ik op een zo eerlijk mogelijke montage, liever niet al teveel montagetrucs om de mol uit de wind te houden (bijv. Anne-Marie was bij bijna alle kandidaten al door de mand gevallen, maar hier was niets van te zien in de afleveringen). De eerste afvaller pas in de tweede aflevering vind ik ook een goede suggestie.

Helemaal mee eens...met alles wat je zegt.
Fijn ook dat je Anne-Marie aanhaalt.
Het door haar buiten beeld weggegooide krijtje (woorden op een bordkartonnen -stier- schrijf- opdracht)werd als super stoer uitgelegd.  ::ohno::
Frustrerend vond ik dat.

Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #42 Gepost op: 16-03-2014, 21:04:19 »
Suggestie: de presentator mag ook niet meer weten wie de mol is. Doordat Art dit weet kan hij gericht presenteren maar ook groepjes maken als hij dat doet. Hij zegt het zelf makkelijker te vinden voor de presentatie, maar ben je dan niet teveel bezig met de controle van het spel? Het moment met Sebastiaan in 2009 geloof ik vergeet je niet meer snel. Dat Sebastiaan de mol van Pieter Jan was. Dan heb je als presentator alleen datgene te doen waarvoor je bent aangesteld: opdrachten uitleggen, programma aan elkaar praten en vanaf de zijlijn toezien.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #43 Gepost op: 16-03-2014, 21:12:22 »
een potleegtrekopdracht
Mijn suggestie voor alle komende seizoenen is geen potleegtrekopdrachten meer. We hebben er nu twee gehad en ik vind het de twee slechtste opdrachten in veertien jaar. Het doet gewoon afbreuk aan de geloofwaardigheid van je spelprogramma, en tevens aan het vertrouwen dat de kandidaten in de pot hebben. Sorry maar ik vind die opdrachten gewoon flauwe zwakteboden van productie.

Citaat
Misschien wat meer 'fysiek' vermoeiende opdrachten.
Hier zie ik ook wel wat voor ja. De roeiwedstrijd vond ik daarom zo'n leuke opdracht.

Suggestie: de presentator mag ook niet meer weten wie de mol is.
Vind ik eigenlijk ook wel een goeie. Dan kunnen daar in ieder geval geen misverstanden over komen.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #44 Gepost op: 16-03-2014, 21:26:24 »
Mijn suggestie voor alle komende seizoenen is geen potleegtrekopdrachten meer. We hebben er nu twee gehad en ik vind het de twee slechtste opdrachten in veertien jaar. Het doet gewoon afbreuk aan de geloofwaardigheid van je spelprogramma, en tevens aan het vertrouwen dat de kandidaten in de pot hebben. Sorry maar ik vind die opdrachten gewoon flauwe zwakteboden van productie.
Daarentegen vind ik het wel leuk als er meer opdrachten komen waarbij er geld uit kan :)
...óf niet!

Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #45 Gepost op: 16-03-2014, 21:31:02 »
Mijn suggestie voor alle komende seizoenen is geen potleegtrekopdrachten meer. We hebben er nu twee gehad en ik vind het de twee slechtste opdrachten in veertien jaar. Het doet gewoon afbreuk aan de geloofwaardigheid van je spelprogramma, en tevens aan het vertrouwen dat de kandidaten in de pot hebben. Sorry maar ik vind die opdrachten gewoon flauwe zwakteboden van productie.

Waar werd de pot leeggetrokken dit seizoen? Als je die ene verloren envelop bedoel, dat hoort bij het spelletje. Dat maakte het enveloppengebeuren juist leuk. Anders had men vorig seizoen ook moeten klagen met betrekking tot de kokers. Dat was ook extra geld waar maar ik dacht 500 euro uit voort kwam.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #46 Gepost op: 16-03-2014, 23:26:05 »
Höfdy huis, veiling.

Dit jaar was er gelukkig geen. Wouterv vond juist dat die dit jaar ontbrak en wel nodig was vanwege de enveloppen.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #47 Gepost op: 16-03-2014, 23:36:55 »
Höfdy huis, veiling.

Dit jaar was er gelukkig geen. Wouterv vond juist dat die dit jaar ontbrak en wel nodig was vanwege de enveloppen.

Persoonlijk zijn het ook niet mijn favoriete opdrachten. Ik vond het alleen jammer dat er geld werd veiliggesteld maar
de pot niet in gevaar was gekomen. Daardoor miste er voor mij persoonlijk iets.

het voorstel van geld uit de pot (zoals vroeger) is voor mij even goed. Dan hebben de enveloppen meer waarde.
klaar voor de strijd

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #48 Gepost op: 16-03-2014, 23:44:25 »
Höfdy huis, veiling.
Ik vond het zó apart dat die in het 13 jaar WIDM programma voorafgaand aan de serie in het rijtje van beste opdrachten ooit genoemd werden. Vooral de veiling sloeg helemaal nergens op. Toen is de pot leeg getrokken door de kandidaten zelf. OK, Inge hielp toen een beetje mee, maar ook zonder haar was de pot geplunderd. Verder maakt dat de opdrachten daarvoor minder relevant.

 :(

Een opdracht waar geld ingezet kan worden, zoals het roeien, vind ik wel wat hebben, maar opdrachten waarbij grote bedragen weggespeeld kunnen worden mogen wat mij betreft ook verdwijnen.

Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #49 Gepost op: 17-03-2014, 00:00:03 »
Een opdracht waar geld ingezet kan worden, zoals het roeien, vind ik wel wat hebben, maar opdrachten waarbij grote bedragen weggespeeld kunnen worden mogen wat mij betreft ook verdwijnen.

Dit dus en dan met name de combinatie "wie kan de mol vertrouwen". We bekijken dit natuurlijk als, wie van de kandidaten kan de mol vertrouwen, maar je kan het ook zo zien: wie van de kandidaten kan als vertrouwenspartner dienen voor de mol. Dat had Anne-Marie niet in het höfdy huis. Ik blijf erbij, heb het meermaals gezegd, daar had ze niet mee mogen luisteren maar het spel psychologisch moeten spelen. Bij de onderhandelingen had ze net als Liesbeth moeten onderhandelen. Eerst de afspraak maken unaniem kiezen voor groen. En dan met een volgende de afspraak maken unaniem kiezen voor rood. En dan de kandidaten aan het twijfelen brengen, alleen zo kan je op eigen kracht de juiste mol spelen en de mooiste tv maken.

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #50 Gepost op: 17-03-2014, 17:14:23 »
(bijv. Anne-Marie was bij bijna alle kandidaten al door de mand gevallen, maar hier was niets van te zien in de afleveringen).
Als ze dit laten zien kun je het betreffende seizoen wel opdoeken want dan weet de kijker het toch ook???
No Milk today???

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #51 Gepost op: 17-03-2014, 18:53:57 »
Jongens het zal me niet verbazen als Elle Bandita er volgend seizoen inzit (zie tweet van de kandidaten-selecteur na Ella: https://twitter.com/JPNL) hij schreef 'Mooi mens dat je er bent!' (met in het achterhoofd hij in Moltalk zei ze op dit moment nog steeds kandidaten uitzoeken voor next seizoen) lijkt me logisch JP dan mensen pakt hij interessant vind.

Los van de moeite die ik heb om jouw post te decoderen ..
Kun je even melden waar dit verhaal raakvlakken met dit topic heeft ????

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #52 Gepost op: 17-03-2014, 18:57:18 »
Als ze dit laten zien kun je het betreffende seizoen wel opdoeken want dan weet de kijker het toch ook???

Dus jij vindt dat puzzelen maar niks ????
Je wilt in afl. 10 gewoon de uitslag horen en verder niks ??
Als ik je goed snap : bizar  ::oink::

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #53 Gepost op: 17-03-2014, 18:59:53 »
nee, er wordt bedoeld dat als het krijtje in de aflevering beeld was weggegooid het wel meteen heel duidelijk zou zijn dat AM de mol was.
Nu we het in de terugblik zagen was het een "molactie" aangezien het in de buurt van de andere kandidaten gebeurde.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #54 Gepost op: 17-03-2014, 19:02:34 »
nee, er wordt bedoeld dat als het krijtje in de aflevering beeld was weggegooid het wel meteen heel duidelijk zou zijn dat AM de mol was.
Nu we het in de terugblik zagen was het een "molactie" aangezien het in de buurt van de andere kandidaten gebeurde.

nee Luke, gewoon niet weggooien ,dat krijtje...dat heb ik liever.
Of het zo inkleden, dat het ook een kandidatenactie zou kunnen zijn..
Maar aub niks meer buiten beeld !!!
« Laatst bewerkt op: 17-03-2014, 19:05:52 door Molle Pietje »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #55 Gepost op: 17-03-2014, 19:03:15 »
das een andere discussie ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #56 Gepost op: 17-03-2014, 19:06:24 »

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #57 Gepost op: 17-03-2014, 19:06:30 »
Of gewoon zoals George, je hebt gezien dat hij het geld in zijn zak deed, maar je weet niet of hij nou wel of niet alles geeft. Je hebt de molactie gezien als je hebt opgelet. Dat hij het vervolgens in een prullenbak gooit zie je natuurlijk niet in de uitzending zelf, dat is een leuk extraatje voor de terugblik, maar je hebt wel iets waar je over kan discussiëren.
The British are not impressed.

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #58 Gepost op: 17-03-2014, 19:13:58 »
Of gewoon zoals George, je hebt gezien dat hij het geld in zijn zak deed, maar je weet niet of hij nou wel of niet alles geeft. Je hebt de molactie gezien als je hebt opgelet. Dat hij het vervolgens in een prullenbak gooit zie je natuurlijk niet in de uitzending zelf, dat is een leuk extraatje voor de terugblik, maar je hebt wel iets waar je over kan discussiëren.

Maar....de mol geeft niks prijs, behalve in de terugblik ??
Als we dat weten, waar praten we dan over op al deze posts ???

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #59 Gepost op: 17-03-2014, 19:24:59 »
Tjonge jonge wat kinderachtig zeg. Het heeft wel degelijk raakvlak aangezien dit het ENIGE topic is over het volgende seizoen van WIDM. Het lijkt me dus uitermate logisch dat ik het enkel hier kan plaatsen.

Ik snap(te) er oprecht niks van !
Jouw "toelichting" helpt ook niet.
De suggestie is......???
« Laatst bewerkt op: 17-03-2014, 19:27:26 door Molle Pietje »