Auteur Topic: Wie is de mol? 2015  (gelezen 1029795 keer)

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #2180 Gepost op: 12-02-2015, 21:21:19 »
Hallo iedereen!

Eindelijk dan mijn eerste berichtje op het forum dit seizoen. Heb wel elke week meegedaan aan de pool maar tot nu toe was ik nog niet aan posten toegekomen. Maar nu ik hier toch ben wou ik toch even iets van mij laten horen. Om niet in detail te hoeven treden, het jaar is voor mij wat minder relaxed begonnen. Maar don't fear, nu is alles weer min of meer oké. Ben blij om weer hier te zijn. De pool vulde ik tot nu toe in meteen na de uitzending en die loopt vrij goed. Volgens mij heb ik nog nooit zo hoog gestaan in dit stadium. :)

Wel een beetje spijtig dat ik niet van het begin meepost want vind het dit jaar een heel leuke bende. En wat een toplocaties weer! Ik blijf fan. Dit seizoen ben ik overigens heel zelfverzekerd over mijn Mol. Gek, net nu ik het forum niet actief heb gevolgd lijk ik zekerder dan ooit. Heb het nog niet zo vaak gehad maar dit jaar heb ik het gevoel dat ik vrij snel goed zat. Bij Susan was dit gevoel ook sterk aanwezig maar toen was er een soort van consensus dat zij het wel moest zijn. Maar goed even de executie van vanavond afwachten, kijken of mijn Mol weer zonder problemen doorgaat naar de volgende ronde. Ergens verbaast het me dat mijn Mol zo gemakkelijk door het programma fietst. Maar goed, wat ik oorspronkelijk gewoon snel even wilde zeggen, 't is gewoon weer een topreeks! ;)


PS
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 12-02-2015, 21:32:28 door FeniXV »

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #2181 Gepost op: 23-02-2015, 18:29:36 »
Martine Mol, Margriet Winnaar, Rik verliezer... Zoiets?

Evelien tweet weer, Marlijn ook, Martine ook, Rik op de 30e een, Pieter op de 27e al. rest nog geen idee..


Ik lees dit terug, heb ik in mei geschreen. Best eng, dat dit nog bijna zou kunnen kloppen ook. Een jaar voor data  ::rofl::

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #2182 Gepost op: 24-02-2015, 14:44:48 »
Goed even iets om na dit seizoen te bespreken. Ik weet dat heel veel mensen hier ook iets over te zeggen hebben.

Kijk even goed, ik heb even opgeteld hoeveel opdrachten er in ieder seizoen zaten.

s11 29
s12 26
s13 25
s14 23
s15 tot nu 19. Komen er nog 2 bij in de aankomende laatste aflevering wat op een totaal van 21 uitkomt. dat zijn 8 opdrachten minder dan waar we zaten in 2011. bijna 3 volledige afleveringen met opdrachten. Het is toch zonde om te zien dat we bijna uit moeten gaan van 2 opdrachten, en steeds meer gelul rondom het avondeten hoe gezellig deze groepsvakantie wel niet is. Het was toch een spel waar iedereen hard tegen hard ging? Ieder jaar dat deze groepen weg zijn gweest, onstaan er banden. Dat is ook mooi, dat was in die andere jaren ook vast wel maar hoezo moet dat zo uitgebreid aan bod komen. Stop er een extra opdracht in, combineer het met de normale beelden tussendoor van bondjes hoe het eerst ging. Over het niveau van de odprachten valt natuurlijk ook wel iets te zeggen, maar ik snap heel goed dat ze na 14 jaar en 300 opdrachten lastiger opdrachten te bedenken zijn.

Wat ik persoonlijk zou voorstellen qua opdrachten is 3 opdrachten per aflevering. De laatste (aflv 9) 2 en RECYLE opdrachten..
Ik bedoel, zo'n opdracht als boven dat ravijn hangen in 2011 (aflevering 4) kun je makkelijk reclycen, is extreem veilig en je vernieuwt het bijvoorbeeld door briefjes op stops over het touw te hangen en dat de kandidaten terugkunnen waneer ze willen. Dat ze ook voor 300 kunnen keizen door 20 m te lopen en terug te komen. Bij wijze van.
Of die theateropdracht uit dat zelfde jaar, ik zou het oprecht niet erg vinden om opdrachten 2 x te zien, of desnoods met een kleine aanpassing. Beter een goede opdracht recyclen dan er niet meer uit komen qua vernieuwing en verleuking van de opdrachten

Offline DylanS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #2183 Gepost op: 24-02-2015, 15:00:45 »
Kijk even goed, ik heb even opgeteld hoeveel opdrachten er in ieder seizoen zaten.

s11 29
s12 26
s13 25
s14 23
s15 tot nu 19. Komen er nog 2 bij in de aankomende laatste aflevering wat op een totaal van 21 uitkomt. dat zijn 8 opdrachten minder dan waar we zaten in 2011. bijna 3 volledige afleveringen met opdrachten.


Wat een verschil!  ::oink:: Is zeker iets om te bespreken ja, ik wist dat het aantal wat gedaald was, maar zoveel? Echt niet.

Wat ik persoonlijk zou voorstellen qua opdrachten is 3 opdrachten per aflevering. De laatste (aflv 9) 2.

Vind ik ook, eventueel de eerste aflevering 2 vind ik ook niet zo'n probleem, aangezien de kandidaten zich dan ook voorstellen. Maar drie is natuurlijk altijd beter.

RECYLE opdrachten..

Volgens mij doen ze dat wel zeker. Er zijn dit seizoen best wel wat opdrachten voorbij gekomen die op eerdere opdrachten leken. Er kwam zelfs een theorie uit --> 'Imitatie/Parodie-theorie'
-Sommige opdrachten zou ik niet erg vinden om nog een keer te zien, maar bij de meeste opdrachten niet. Er was toen tenslotte een bepaalde manier van mollen bij die opdracht wat het nogal kan beïnvloeden. Je weet bijvoorbeeld hoe Patrick molde bij die ravijn opdracht en dat maakt het denk ik erg lastig voor de mol om daar te mollen. Je wilt natuurlijk niet op dezelfde manier mollen, maar hoe dan wel? ...
« Laatst bewerkt op: 24-02-2015, 15:03:02 door DylanS »

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #2184 Gepost op: 24-02-2015, 15:24:36 »
Afgezien van dat opdrachten verzinnen moeilijk is, is het natuurlijk ook duurder om een opdracht uit te voeren dan rustig in het hotel te zitten. WIDM krijgt naar alle waarschijnlijkheid ook ieder jaar een kleiner budget. Meerdere opdrachten is wel leuk, maar ik heb liever 2 goede opdrachten dan 3 niet zulke leuke, maar goedkopere.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #2185 Gepost op: 24-02-2015, 15:29:41 »
@dylanS

Ja, veel he. Stond er ook van te kijken. Seizoen 11 zat wel het beste in elkaar, veel molloten vinden dat seizoen ook het 'diepst' qua alles. De opdrachten waren echt boven niveau goed. Echt heel goed over nagedacht. Er zaten mooie plottwists in, de kandidaten waren super, de landen waren mooier dan mooi met verschillende klimaten en weersomstandigheden door het seizoen door. De groep was close, op een bepaalde manier grappig, maar wel ieder voor zich. Nu wordt er zoveel gedeeld, het gaat zoveel over gezellig dit gezellig dat. Dat er zoveel gedeeld wordt en dat er NOG meer montage inzit dan jaren s11, s12 maakt het gewoon iets minder leuk. Je hebt met het jaar erbij steeds meer het gevoel dat je naar een familievakantie zit te kijken en dat stoort me persoonlijk een beetje. Het is leuk dat er grappenmakers in de groep zitten, maar er is 0 discussie. er zijn geen woordenwisselingen, kleine spanningen waardoor het spel nog serieuzer wordt genomen en dat ieder voor zich ook weer een rol speelt. Ik heb al sinds het seizoen van Art niet echt het gevoel meer dat mensen ieder voor zich spelen. of in ieder geval steeds minder.
De 3 opdrachten zorgen er ook voor dat kandidaten nog meer kans hebben om de mol aan het werk te zien en dat het minder hoeft te komen van 'wat deed de mol op de hotelkamer'
Wat je zegt wat betreft het recylen heb je wel een puntje, waar ik niet zo goed over na had gedacht. de meeste kandidaten hebben natuurlijk oude seizoenen bekeken en gaan dan misschien het mollen overnemen. Maar er zijn vast wel opdrachten die je met een nieuwe draai weer leuk kunt maken maar dat de basis van de opdracht wel leuk in elkaar zit. Er zitten nu teveel 'loose' opdrachten bij. ALs je kijkt naar de opdrachten-doorloop van seizoenen 6, 7, 10 en 11 is dat echt perfect. De rustige mysterieuze opdrachten, afgewisseld met adrenaline opdrachten zijn perfect. Dat is nu ook anders.

Voorbeeld. Door alle montage die ze doen is het voor ons als moeilijker om de mol op tv te raden. Als je dan OOK nog hele chaotische opdrachten gaat doen, en zeker op het begin. Leer je en de kandidaten niet goed kennen en vallen dingen nog minder snel op.

Als je bijvoorbeeld s11 vergelijkt, ze beginnen met een busopdracht die alles meteen op scherp zet maar wel een 'open' opdracht.
De vuurwerk opdracht was een spectulaire opening, bevatte adrenaline en wat chaos en daarna was er een rustige opdracht waarin we kandidaten een voor een aan het werk konden zien. Dan kon je nog eens wat opschrijven in zo'n molboekje. Wat schrijf je nu op bij aflevering 1. Niemand vond een envelop bij het station en de camera opdracht mislukte want iedereen kon mollen want het was de grooste puinhoop en chaos ooit. Wat schrijf je dan bij aflevering 1? ik kan maar 1 ding bedenken en dat is de afvallersnaam. Pieter.

Terug naar s11, opdracht 2 was er 1 typische molopdracht met verkenners en geweren en boobytraps. geweldig. Daarnaast 1 rustige opdracht waar je ook weer kon kijken hoeveel kandidaten individueel hadden opgehaald en bij opdracht 3 dat stilleven, zoek de verschillen. Was een mix tussen chaos maar je kon WEL per naam schrijven wie er geld in de pot had gebracht. Dat konden we in dit seizoen voor het eerst pas bij opdracht in aflevering 4 met de schaaltjes...  ::oink:: Om maar even wat vergelijkingen te doen.

Zeker niet om dit seizoen af te kraken, want ik vind het leuk hoor. Maar ik mis gewoon dingen, samenloop. Dat soort dingen

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #2186 Gepost op: 24-02-2015, 15:31:34 »
Afgezien van dat opdrachten verzinnen moeilijk is, is het natuurlijk ook duurder om een opdracht uit te voeren dan rustig in het hotel te zitten. WIDM krijgt naar alle waarschijnlijkheid ook ieder jaar een kleiner budget. Meerdere opdrachten is wel leuk, maar ik heb liever 2 goede opdrachten dan 3 niet zulke leuke, maar goedkopere.

Klopt, het budget zal ook wel iets kleiner zijn maar als je kijkt naar wat het totaal bedrag was wat ze in 2011 konden winnen en wat ze vorig jaar konden winnen was het vorig jaar 10.000 euro meer... Dus het wil niet zeggen dat ze wat dat betreft er op achter uit gaan. Opdrachten hoeven niet altijd duur te zijn. Ik heb HEEL veel voorbeelden. van goedkopere opdrachten die leuker waren dan 'duurdere' uit dit seizoen

Offline DylanS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #2187 Gepost op: 24-02-2015, 15:54:03 »
@Rämon,

Dit seizoen begon inderdaad heel chaotisch, dat vond ik ook te, maar vind dat ze dat hebben goedgemaakt met latere afleveringen. En ik mis inderdaad ook de opdrachten waarbij je mensen individueel iets ziet doen etc. Zodat je mensen makkelijker kan wegstrepen.

Over dat het meer een familie-vakantie is dan een fanatiek spel, zit ook zeker wat in. Het wordt allemaal wat meer gezelliger enzo. Maar denk dat dit ook aan de groep kandidaten ligt. En het is iets van de laatste jaren, het is er een soort van 'ingegroeid'. Lijkt me toch lastig om er voor te zorgen dat de kandidaten wat feller zijn en pissig worden, je kan ze moeilijk dwingen.  ;) Toch moet ik toegeven dat ik die echte fanatieke kandidaten altijd erg leuk vond en, nu ik erover denk mis ik ze toch ook wel. Bijvoorbeeld een Peggy, Regina (was ook wel fanatiek, maar wat minder fel), Toine, Viviënne. En zo kan ik er nog wel meer opnoemen.

Afwisseling in de opdrachten is idd belangrijk en dit is nou eenmaal in het sommige seizoenen beter dan de andere. En niet te vergeten je zit in een vijftiende seizoen en het word allemaal wat lastiger. Dan moeten er opdrachten gerecycled worden, met een leuke verandering. En als ze dit goed doen, heb je gewoon weer een geweldige opdracht.

Een ander puntje wat ik de afgelopen paar seizoenen erg kan waarderen is de rol die het land speelt in de serie. De laatste jaren (vooral seizoen 13, 14 en 15) worden de landen erg mooi in beeld gebracht en spelen ze een wat prominentere rol. Vind het erg leuk om de landen te zien, kan opdrachten met de locals dan ook erg waarderen. Dit seizoen ook, als ik die beelden van Sri Lanka zie, al die mooie plaatsen. Dan wil ik er gewoon naartoe deze vakantie. Alleen jammer dat mn bankrekening het niet toelaat  :(

Ook wil ik zeggen dat ik dit seizoen veel leuker vind dan vorig seizoen. Naar mijn mening toch leukere opdrachten. Mooier land. Kandidatengroepen zijn van beide series top! Ik had na vorig seizoen vaak 'mwua was dit het nou' na een aflevering. Dat heb ik dit jaar slechts één keer gehad en dat was met de tweede groepsvrijstelling...

Maar Rämon: Ik ben het meerendeels zeker met je eens. Ik heb het al eens gezegd, maar het lijkt me leuk om na dit seizoen een topic te maken en daar zelf bedachte opdrachten te posten. Dan kunnen andere daar eventueel dingen op aanmerken, zodat we met zn allen misschien tot leuke opdrachten komen. Kijken wat wij kunnen verzinnen!  ;)