Auteur Topic: [KANDIDAAT] Ajouad el Miloudi  (gelezen 62915 keer)

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Ajouad el Miloudi
« Reactie #40 Gepost op: 3-01-2015, 13:00:46 »
Klopt, dit was mij ook opgevallen. Alsof hij ergens een dinosaurus ziet lopen ofzo, heel vreemd.

Nou daar werd volgens mij die olifant gewassen (dat blijkt ook uit het afscheidsverhaaltje van Pieter). Misschien dat hij daarom afgeleid was? Ik ben zelf in ieder geval ook iemand die dan redelijk snel afgeleid is; dat hoeft zeker geen desinteresse of molgedrag te zijn.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [KANDIDAAT] Ajouad el Miloudi
« Reactie #41 Gepost op: 3-01-2015, 13:02:06 »
Let eens goed op Ajouad tijdens de executie. ipv dat hij, net als de rest verbaast richting Pieter kijkt, draait hij de andere kant op. alsof het hem NIETS kan schelen dat Pieter het spel moet verlaten..
Dat lijkt me dan juist geen mols gedrag, aangezien het vast ook wel aan enkele anderen is opgevallen dat hij niet oplette. Een mol zou toch juist wel geïnteresseerd zijn in wie hij heeft weggespeeld?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [KANDIDAAT] Ajouad el Miloudi
« Reactie #42 Gepost op: 3-01-2015, 13:05:47 »
Ik verdenk hem ook wel als obvious mol voor dit jaar...
Heb kim ooit afgeschreven in aflevering 1 doordat ze te obvious deed, dus dat doe ik niet meer ;D
You'll never walk alone

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Ajouad el Miloudi
« Reactie #43 Gepost op: 3-01-2015, 13:11:07 »
Ik verdenk Ajouad op dit moment niet, juist omdat er zoveel nadruk op zijn acties werd gelegd. Ik had het omschoppen van de camera tijdens de aflevering niet gezien, waarom is juist dit fragment eruit gepikt om te vertonen tijdens de Moltalk? Puur om hem verdacht te maken. Sowieso laten we ons met z'n allen ook wel erg leiden door Art's opmerkingen over 'een aanvallende mol'. Uit niets in de aflevering zelf blijkt dat we de mol op die manier moeten bekijken. Ajouad wordt door de makers enorm verdacht gemaakt, voor mij iets te (al bestaat inderdaad altijd een Kim-risico).

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Ajouad el Miloudi
« Reactie #44 Gepost op: 3-01-2015, 13:20:59 »
Ik verdenk hem ook wel als obvious mol voor dit jaar...
Heb kim ooit afgeschreven in aflevering 1 doordat ze te obvious deed, dus dat doe ik niet meer ;D

Ah, gelukkig was ik niet de enige. ;D
If I was a haircut would you wear a hat?

Online Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Ajouad el Miloudi
« Reactie #45 Gepost op: 5-01-2015, 12:04:30 »
De meest verrassende actie in aflevering 1 is als Assouad de vrijstellingen laat zien. Naast het feit dat hij als enige iemand gevonden heeft op de perrons.
Art geeft aan dat de mol deze keer al in aflevering 1 met een verrassende actie komt. Zou zomaar op Assouad kunnen slaan.
Of er moet nog iets verrassends zijn gebeurd wat wij als kijker nog niet gezien hebben. Bijvoorbeeld Marijn of Viktor die iets met die jokers gedaan hebben.

De mol zet het spel in aflevering 1 meteen op scherp zegt Art ook.Dat doet Assouad toch ook door zijn acties en zijn vreemde verhalen.

Het gedrag van Assouad is zo opmerkelijk dat je gaat denken nee dit doet de mol niet, zeker niet in aflevering 1. Benieuwd wat hij in aflevering 2 gaat doen... Ik sluit hem zeker niet uit als mol al denk ik nu nog dat hij probeert verwarring te scheppen om zich verdacht te maken. Dat kan ook juist zijn tactiek zijn.. :)
In ieder geval is hij wel een kleurrijke kandidaat...en wellicht ook mol. ::ok::

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Ajouad el Miloudi
« Reactie #46 Gepost op: 5-01-2015, 12:36:37 »
Net de aflevering herbekeken en iets opvallends gezien. We hebben het steeds over de camera die Ajouad noagal opzichtig een schopje geeft als er anderen bij zijn, maar op minuut 37.13 (ong) staat diezelfde camera een hele tree lager, is er niemand bij, en daar zet Ajouad de camera weer keurig neer zoals hij hoort. Geen mol denk ik.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Ajouad el Miloudi
« Reactie #47 Gepost op: 5-01-2015, 13:03:27 »
Net de aflevering herbekeken en iets opvallends gezien. We hebben het steeds over de camera die Ajouad noagal opzichtig een schopje geeft als er anderen bij zijn, maar op minuut 37.13 (ong) staat diezelfde camera een hele tree lager, is er niemand bij, en daar zet Ajouad de camera weer keurig neer zoals hij hoort. Geen mol denk ik.

Inderdaad lijkt het er hierdoor sterk op dat Ajouad hulpmol (in de zin van nepmol) is (wat ik sowieso denk wegens too obvious) en hier het werk van de echte Mol ziet. (Ajouad molt in de hoop dat hij verdacht wordt -> gezien wordt door bijvoorbeeld Evelien maar is ondertussen wel gewoon fanatiek met de opdracht bezig -> goed zetten camera.) Natuurlijk zou dit ook een stukje acteerwerk van Mol Ajouad kunnen zijn.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Ajouad el Miloudi
« Reactie #48 Gepost op: 5-01-2015, 13:19:09 »
is ondertussen wel gewoon fanatiek met de opdracht bezig -> goed zetten camera.) Natuurlijk zou dit ook een stukje acteerwerk van Mol Ajouad kunnen zijn.

Ja, vooral als hij hem zelf al eerder fout had gezet en hem dan wel goed zet maar ook tegelijkertijd uit ;)

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Ajouad el Miloudi
« Reactie #49 Gepost op: 5-01-2015, 13:51:11 »
Ik weet het niet maar Ajouad houd me toch wel heel erg bezig! Inderdaad alles lijkt in deze aflevering t.o.v van Ajouad misschien iets "too much" maar toch is hij 1 van mijn hoofdverdachten. Zoals Art zegt: De boel word meteen op scherp gezet, de Mol slaat meteen toe in de eerste aflevering, De Mol opereert dit jaar meer bovengronds...
Natuurlijk, we hebben het eerder gezien (bijv. Ewout) van die overduidelijke nepmollen, maar toch heb ik bij Ajouad een ander gevoel. Alsof ze de eerste aflevering Ajouad volop in de schijnwerpers zetten, met zijn opmerkelijk gedrag, vele zullen hem afschrijven als Mol juist omdat het er zo dik bovenop ligt. Maar wat zou het een stunt zijn als blijkt dat hij écht de Mol is!! Nou moet ik wel zeggen dat bijna iedereen wel verdacht over kwam, over iedereen valt wel wat te zeggen, maar Ajouad houd ik extra in de gaten. Die jongen speelt volgens mij een heel slim spel door zichzelf zo naïef op te stellen...
Ik verheug me enorm op aflevering 2. 
« Laatst bewerkt op: 5-01-2015, 13:55:00 door Molletjuh »

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Ajouad el Miloudi
« Reactie #50 Gepost op: 6-01-2015, 10:13:16 »
Ik zit ook met hem 'in de maag'  ::rofl:: Te obvious, ergens gek en hij speelt het anders op 1 of andere manier. Niet mijn mol, maar houd hem in de gaten. Waar ik nog mee zit: hij zegt in de voorbeschouwing dat hij het hele spel in de war schopt waardoor iedereen de VOORBEREIDING over de schutting kan gooien. Wat bedoeld hij nu toch? Want 2 vrijstellingen vinden, en dat ook vertellen aan de hele groep, is inderdaad iets wat je niet zou verwachten maar het schopt toch geen VOORBEREIDING/PUZZEL in de war? Of missen we iets. Mocht iemand mij dit kunnen uitleggen graag, wellicht mis ik iets.
Meer L

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Ajouad el Miloudi
« Reactie #51 Gepost op: 6-01-2015, 10:53:13 »
Waar ik nog mee zit: hij zegt in de voorbeschouwing dat hij het hele spel in de war schopt waardoor iedereen de VOORBEREIDING over de schutting kan gooien. Wat bedoeld hij nu toch? Want 2 vrijstellingen vinden, en dat ook vertellen aan de hele groep, is inderdaad iets wat je niet zou verwachten maar het schopt toch geen VOORBEREIDING/PUZZEL in de war? Of missen we iets. Mocht iemand mij dit kunnen uitleggen graag, wellicht mis ik iets.

Ik denk dat we inderdaad nog wat missen, wat hopelijk overmorgen duidelijk wordt.

De uitspraken in de special:

Marlijn: "De Mol heeft een heel andere techniek dan voorheen. En daar ben ik eigenlijk in aflevering 1 al pijnlijk mee geconfronteerd." -> Het briefje van de Mol over de jokers. Pijnlijk? Misschien het "voor wat hoort wat" wat in aflevering 2 duidelijk wordt.

Ajouad: "De eerste aflevering overkomt mij iets, nee doe ik eigenlijk iets wat eh meer gevolgen heeft gehad dan ik dacht. En eigenlijk meteen eh alles op scherp heeft gesteld en eh. Er was een soort van puzzel die prachtig klaarlag. En die heb ik bewust of onbewust, of ja ik weet het eigenlijk nog steeds niet, helemaal door elkaar gehusseld." -> Het vinden en tonen van de vrijstellingen. Het stuk over de puzzel is nog onduidelijk.

Margriet: "Het bloedfanatieke van Ajouad was meteen in de eerste aflevering boem! Raak. Ik stond versteld. Ik dacht van hè? Waarom doe je dit nu? En wat zit er achter?" -> Het vinden en tonen van de vrijstellingen door Ajouad.

Viktor: "En daarmee kon ik eigenlijk al mijn voorbereidingswerk, hup overboord gooien. Want [lacht] hier had ik me totaal niet op voorbereid." -> Onduidelijk. (Misschien een biecht van de Mol die er niet op gerekend had dat de vinder van de vrijstellingen die zou tonen?)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Ajouad el Miloudi
« Reactie #52 Gepost op: 6-01-2015, 11:13:17 »
Ik denk dat we inderdaad nog wat missen, wat hopelijk overmorgen duidelijk wordt.


Als ik zo al die uitspraken nog eens achter elkaar lees dan denk ik inderdaad: Ajouad moet wel een bericht van de mol hebben gekregen oid, waardoor hij moet gaan lopen lopen "mollen". Anders slaan de meeste opmerkingen nergens op? Dit maakt het voor alle andere kandidaten lastiger om de echte mol te vinden omdat hij dan ook gaat saboteren.
Meer L

Online kloas

  • Winnaar pool WIDM 2010
  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Ajouad el Miloudi
« Reactie #53 Gepost op: 6-01-2015, 11:31:49 »
Ik kan me echt niet voorstellen dat de mol  (de productie) maar aan 1 iemand de mogelijkheid geeft om 2 vrijstellingen te bemachtigen.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Ajouad el Miloudi
« Reactie #54 Gepost op: 6-01-2015, 12:17:08 »
Ik kan me echt niet voorstellen dat de mol  (de productie) maar aan 1 iemand de mogelijkheid geeft om 2 vrijstellingen te bemachtigen.

Nee ik ook niet. Daarom is het ook zo gek, we moeten iets missen.
Meer L

Offline Blieb2013

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Ajouad el Miloudi
« Reactie #55 Gepost op: 6-01-2015, 12:48:26 »
Nee ik ook niet. Daarom is het ook zo gek, we moeten iets missen.

Daarom denk ik dus nog steeds dat er iets in een van de enveloppen met foto's heeft gezeten. Ajouad had die in zijn hand en gaf later een paar losse foto's aan Chris toen ze zich gingen opsplitsen. Maar toen was die envelop al geopend. Door het in een envelop te doen is er toch sprake van willekeur omdat ze zelf kozen voor de indeling van de groepjes en de enveloppen willekeurig zijn verdeeld door de groep zelf (ik meen dat ze in het begin een stapeltje enveloppen in handen hadden).

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Ajouad el Miloudi
« Reactie #56 Gepost op: 6-01-2015, 12:57:11 »

Ajouad: "De eerste aflevering overkomt mij iets, nee doe ik eigenlijk iets wat eh meer gevolgen heeft gehad dan ik dacht. En eigenlijk meteen eh alles op scherp heeft gesteld en eh. Er was een soort van puzzel die prachtig klaarlag. En die heb ik bewust of onbewust, of ja ik weet het eigenlijk nog steeds niet, helemaal door elkaar gehusseld." -> Het vinden en tonen van de vrijstellingen. Het stuk over de puzzel is nog onduidelijk.


Misschien gaat dit wel over die schilderijen opdracht in aflevering 2? Hij moet daar vast iets overhoop gooien. (Aan de voorstukjes te zien doet hij dat in elk geval wel)

Offline lydiaatje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • wie is de mol? die is de mol!
Re: [KANDIDAAT] Ajouad el Miloudi
« Reactie #57 Gepost op: 6-01-2015, 13:50:53 »
Ik denk dat Ajouad ook een briefje van de Mol heeft gehad,het zou verklaren waarom hij de man zo snel vind terwijl die andere kleding draagt dan op de foto. Het zou ook verklaren waarom hij tegen de man zegt 'u heeft iets voor mij' ieder ander zou een vraag stellen maar Ajouad is zeker van zijn zaak. Het voor wat hoort wat wat de Mol in de andere brieven noemt zou verklaren waarom Ajouad zijn vrijstellingen laat zien als Art vraagt of er enveloppen zijn ..Want misschien is dat wel het moment waarop hij iets terug moet doen. Daarmee hebben we meteen een verklaring voor het opzichtig omver schoppen van de camera en wie weet wat hij nog meer heeft gesaboteerd in de tweede opdracht....ik denk dat dat zijn opdracht was van de Mol in ruil voor de vrijstellingen. Maakt ook zijn vreemde gesprek met Chris ineens logischer, er was misschien echt iemand die hem tipte over de man met de vrijstellingen, namelijk de Mol! Via een briefje in de enveloppe waar de foto's in zaten?!

Ik denkt dat hij slechts een hulpmol is die dankzij de opdracht van mol erg verdacht is.
« Laatst bewerkt op: 6-01-2015, 13:54:29 door lydiaatje »
lydiaatje >>molcatcher for ever

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Ajouad el Miloudi
« Reactie #58 Gepost op: 6-01-2015, 21:04:33 »
Dit staat los van het feit dat hij de vrijstellingen zo snel vindt. Achterop de vrijstellingen zitten labels. Nu volgt pure speculatie. Het is best mogelijk dat ze toch een beperkte houdbaarheid hebben, dus afleveringsspecifiek. Verder acht ik de kans ook wel aanwezig dat het een individuele én een groepsvrijstelling is. (Ik geloof wel in de uitleg van de muzikale hint dat er komende aflevering niemand afvalt.) Dat kan ook een reden zijn dat Ajouad de vrijstellingen niet wil delen. Hij heeft dan de macht in handen om zelf te bepalen wanneer en of hij die wil gebruiken, zonder daarover met Chris te hoeven overleggen. Die vrijstelling afgeven aan Chris zou helemaal een slecht idee zijn, omdat de waarde van zijn persoonlijke vrijstelling dan onzeker is.
Op het moment dat hij de vrijstellingen in handen krijgt, krijgt hij van Chris niet de tijd om de vrijstellingen te bekijken en de labels te lezen, dus op dat moment is hij misschien wel oprecht van plan een vrijstelling weg te geven. De tekst op de labels kan dus oorzaak zijn dat hij daar later anders over denkt en zijn verhaal naar Chris gewoon een leugen.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KANDIDAAT] Ajouad el Miloudi
« Reactie #59 Gepost op: 6-01-2015, 21:07:49 »
goed gevonden ::oink::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.