Poll

Ik heb de resultaten van Molpunten door de weken heen...

gebruikt bij het kiezen van mijn verdenkingen
níet gebruikt bij het kiezen van mijn verdenkingen

Auteur Topic: [Theorie] Molpunten 2015 - uitslag bekend  (gelezen 31496 keer)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Theorie] Molpunten 2015
« Reactie #20 Gepost op: 24-01-2015, 12:39:21 »
Als ik op [Carolina] let tijdens de afleveringen vind ik haar altijd heel stil en weinig inbreng in de groep hebben
Da's deel van de reden denk ik.

Zo lijkt ze niet actief betrokken met het kopen van de lappen stof, en veel anderen wel. Omdat dat als zeer onmols beoordeeld in de poll, krijgen al die anderen minpunten. (Chris en Rik laat ik buiten beschouwing voor dit onderdeel)

En Carolina ging als een van de eerste het laserspel in (mols), en raakte af met geld (mols).

Vandaar dat ze hoog eindigt.

Overigens ga ik alleen af op wat we in beeld zien. Ik ga niet af op wat we zien in Moltalk, alleen op de aflevering zelf.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Molpunten 2015
« Reactie #21 Gepost op: 24-01-2015, 15:13:16 »
Ben trouwens benieuwd naar de uitslag van deze aflevering. Ik zag in het topic van vorig jaar dat Susan Visser na 4 aflevering duidelijk aan kop liep wat betreft de molpunten ::vergroot:: ...Zou het dan toch Carolina zijn :o

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Theorie] Molpunten 2015
« Reactie #22 Gepost op: 29-01-2015, 20:04:35 »


Het is grappig wat er gebeurt eigenlijk.
  • Sommige menen zijn voortdurend mols (Carolina).
  • Sommige mensen zijn grotendeels onmols (Ajouad).
  • Sommige mensen zitten zo'n beetje rond het midden (Margriet, Rik).
  • Sommige mensen zijn de ene keer héél mols en de andere keer heel onmols (Viktor, Martine, Chris)


Ik ga denk ik een keer een lijstje maken van wat er in de grootste uitschieters zit, wie om welke redenen wanneer onmols en mols is. Want daar heb ik zelf eigenlijk ook nog niet zo naar gekeken. Ik tel gewoon alles uit de aflevering en vul het in in mijn rekenlijst en dit komt er uit. Voor de duidelijkheid: ik vul alles in zonder voorkeur naar wie de mol is, puur kijkend naar wat ik zie. Pas helemaal op het eind genereer ik een plaatje, en dan zie ik zelf ook pas voor het eerst wat de uitslag is. Dus er wordt sowieso niet mee gesjoemeld :)

Hoe dan ook, de stembus voor aflevering 4 is dus dicht. De lijst voor aflevering 5 komt na de aflevering (hopelijk vanavond al) :)

Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Molpunten 2015
« Reactie #23 Gepost op: 30-01-2015, 10:14:44 »
Bedankt voor je lijst weer Erik ::ok:: En die Carolina schiet maar omhoog :o Ik zit te twijfelen of ik mijn strategie niet moet wijzigen :-\\

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Theorie] Molpunten 2015
« Reactie #24 Gepost op: 1-02-2015, 22:07:00 »
Aangezien ik de aflevering pas zaterdagavond kon kijken, had het lijstje van aflevering 5 wat vertraging. Maar hier is ie dan.

Met dit keer:

Opdracht 1:
  • De rondleiding geven
  • Iets verdachts opmerken (rondleidingvolgers)
  • Voor jokers kiezen of jokers willen wegspelen
Opdracht 2:
  • Als een van de eerste zijn
  • De waarheid zeggen
Opdracht 3:
  • De richting doorgeven aan de Sri Lankaan
  • Een pakket oppakken
  • Een pakket bezorgen
  • Een pakket bezorgen in Geldrop
  • De portofoon vasthouden
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [Theorie] Molpunten 2015
« Reactie #25 Gepost op: 1-02-2015, 22:21:43 »
Ik merk dat ik hem enorm lastig vind dit keer!

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Theorie] Molpunten 2015
« Reactie #26 Gepost op: 1-02-2015, 22:27:47 »
Ik snap niet echt waarom er relatief veel mensen op de optie 'De rondleiding geven is onmols' gestemd hebben. Hoe Marlijn en Carolina ermee om zijn gegaan (goede informatie geven terwijl dat uit Mol-oogpunt totaal niet nodig is) is onmols, maar in principe was het Art die Marlijn en Carolina aanwees. Het is niet zo dat zij zich vrijwillig aangeboden hadden.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Theorie] Molpunten 2015
« Reactie #27 Gepost op: 2-02-2015, 14:09:34 »
Ik snap niet echt waarom er relatief veel mensen op de optie 'De rondleiding geven is onmols' gestemd hebben.

Ik vermoed (= in ieder geval mijn reden) omdat zij geen invloed hadden op het latere vervolg, voor geld spelen of jokers wegspelen.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Theorie] Molpunten 2015
« Reactie #28 Gepost op: 2-02-2015, 19:11:53 »
Ik merk dat ik hem enorm lastig vind dit keer!
Ik vond het lastig om goede dingen te bedenken voor de aflevering. Dat kan er mee te maken hebben :)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Theorie] Molpunten 2015
« Reactie #29 Gepost op: 5-02-2015, 21:34:24 »
Er is mij ter ore gekomen dat Carolina niet de mol is.

Om met de woorden van Tygo te spreken...: proooo..bleempje ::oink::
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Theorie] Molpunten 2015
« Reactie #30 Gepost op: 7-02-2015, 19:40:48 »


Martine gaat ineens gek doen.

Carolina is in aflevering 5 vooral onmols omdat ze pakketten aflevert in Geldrop, iets dat overtuigend als onmols wordt gezien. Inmiddels weten we dat ze de mol niet is, maar dit is toch een opvallend resultaat.


Hoe dan ook kan er weer gestemd worden voor aflevering 6. De acties zijn als volgt.

Opdracht 1:
  • De slechtste chauffeur willen zijn (dit gaat dus om de intentie)
  • In de helikopter vliegen (dit gaat dus om de uitwerking)
  • Een cijfer of teken in "E1974" kiezen (ik tel alleen "gebruikte" suggesties omdat we van de rest niet weten hoe dat zou hebben uitgepakt)
  • Een auto in een cijfer of letter zetten


Opdracht 2:
  • Correct roepen of een getal wel of niet gepakt moet worden
  • Een juiste lijn pakken
  • Een foute lijn pakken


De test:
  • Als verdachte genoemd worden in de test
  • Achteraan zitten bij de executie


PS Ik wil graag iets minder dubbelposten :P
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Theorie] Molpunten 2015
« Reactie #31 Gepost op: 7-02-2015, 19:53:31 »
PS Ik wil graag iets minder dubbelposten :P

Laat ik maar gelijk iets posten dan.  ;D

Ik vind het nog steeds een heel interessante theorie en ik stem ook elke keer weer, ik ben benieuwd in hoeverre hij dit jaar klopt! Wat ik wel opvallend vind is dat de personen die ik het minst verdenk (Marlijn, Chris, Rik) in dit schema het meest Mols zijn.. doe ik toch iets fout in mijn verdenkingen. :P

EDIT: Oeps, ik keek verkeerd naar het schema.  ::schaam:: Volgens jouw schema zijn Chris, Marlijn en Rik juist het minst verdacht, blijkbaar ben ik toch lekker bezig!  ::tandpastasmiley::

Eén vraagje: bij de vraag over de slechte chauffeur willen zijn (en dus niet gaan vliegen); in hoeverre tel je het geklungel van Martine hier in mee? Het kan zijn dat ze dat als Mol extra deed, maar ook gewoon dat ze écht autopech had (of gewoon niet kan rijden). Of tel je hier gewoon dat de 4 mensen op de grond een molpunt krijgen, als slechtste chauffeur willen zijn de meeste punten krijgt?
« Laatst bewerkt op: 7-02-2015, 19:59:29 door Conejo »
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Theorie] Molpunten 2015
« Reactie #32 Gepost op: 7-02-2015, 22:36:18 »
Hoog = verdacht. Dus Margriet is het verdachtst en daarna Martine (van de mensen die nog over zijn).

Maar wat je ook ziet is dat het dicht bij elkaar ligt allemaal. Niemand is nog echt overtuigend mols of onmols bezig. Vorig jaar leek er wat meer verschil te zijn.

in hoeverre tel je het geklungel van Martine hier in mee?
Dat weet ik pas bij het terugkijken. Dan maak ik de beslissing. Ik kijk daarbij zo goed mogelijk naar wat kandidaten doen. Nu is deze heel lastig, omdat het niet echt meetbaar is wat iemands intentie is (en in die zin past die eigenlijk niet in deze theorie. Ik heb 'm er in gezet vanwege dat Chris aangaf laatste te willen zijn maar alsnog bij de eerste twee zat).

Als er te veel onduideijkheid zijn kan ik ook besluien 'm helemaal niet mee te tellen.

Citaat
Het kan zijn dat ze dat als Mol extra deed, maar ook gewoon dat ze écht autopech had (of gewoon niet kan rijden). Of tel je hier gewoon dat de 4 mensen op de grond een molpunt krijgen, als slechtste chauffeur willen zijn de meeste punten krijgt?
Als er geen uitsluitsel volgt of het opzet was of niet, dan ga ik vaak ergens in het midden zitten.


Ik kijk in ieder geval pas naar de stemmen nadat alles geteld is :)

Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Theorie] Molpunten 2015
« Reactie #33 Gepost op: 7-02-2015, 22:46:06 »
Top, dankje!  ::ok::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Robindtc

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mol WIDMO 2020
Re: [Theorie] Molpunten 2015
« Reactie #34 Gepost op: 7-02-2015, 23:51:11 »
Wat maakt het uit waar je zit tijdens de executie?  ???

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [Theorie] Molpunten 2015
« Reactie #35 Gepost op: 8-02-2015, 00:30:16 »
Ik geloof dat de mensen die afvallen doorgaans vooraan zitten dus dat kan dan minder mols zijn? Maar weet de exacte statistieken niet haha

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Theorie] Molpunten 2015
« Reactie #36 Gepost op: 8-02-2015, 10:05:50 »
Wat maakt het uit waar je zit tijdens de executie?  ???
Ik heb geen idee of het iets uitmaakt. Dat zien we wel uit de stemmen straks, of het uitmaakt.

Als er 25 stemmen zijn voor mols en 25 stemmen voor onmols, dan maakt het niet uit.
Als er 40 stemmen zijn voor mols en 10 stemmen voor onmols, dan maakt het wel uit.

Maar soms zet ik er wel eens extra items tussen over de test of de executie, zoals in dit geval omdat er maar twee opdrachten waren.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Molpunten 2015
« Reactie #37 Gepost op: 8-02-2015, 11:17:34 »
Ik heb geen idee of het iets uitmaakt. Dat zien we wel uit de stemmen straks, of het uitmaakt.

Als er 25 stemmen zijn voor mols en 25 stemmen voor onmols, dan maakt het niet uit.
Als er 40 stemmen zijn voor mols en 10 stemmen voor onmols, dan maakt het wel uit.

Maar soms zet ik er wel eens extra items tussen over de test of de executie, zoals in dit geval omdat er maar twee opdrachten waren.

Voice-over zijn tijdens de executie is (on)mols? Die had ook nog gekund. ;)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Theorie] Molpunten 2015
« Reactie #38 Gepost op: 15-02-2015, 20:59:53 »

Ik had het afgelopen weekend niet zo veel tijd, vandaar de vertraing. Maar hier is-ie: het resultaat van aflevering 6 en de poll voor alfevering 7.



Helaas heeft aflevering 6 weinig enerverends om handen - niemand is bijzonder mols of bijzonder onmols.

Aflevering 7 is een lastige aflevering om dingen bij te bedenken, maar het is toch gelukt:

  • (opdracht 1) Beslissen naar welke wagon ze gaan
  • (opdracht 1) Juist aangeven naar welke wagon ze gaan
  • (opdracht 1) Juist aangeven welke koffer je moet openen
  • (opdracht 1) Mensen vragen of ze geld hebben gezien
  • (opdracht 2) Mensen aansporen op hem/haar te stemmen
  • (opdracht 2) De verkiezing winnen
  • (executie) Verdachten noemen bij de test
  • (executie) Blij zijn met de groepsvrijstelling

Je kan weer stemmen :D
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Theorie] Molpunten 2015
« Reactie #39 Gepost op: 15-02-2015, 23:18:33 »
Pfff... bij deze aflevering vind ik het onmogelijk molpunten in te vullen. Bij de eerste opdracht kan de mol zo veel gedaan hebben dat het niet uitmaakt wat hij of zij doet tijdens de daadwerkelijke opdracht. (Misschien had ik wel een mening gehad over de vraag "voorstellen om koffers achter te laten," maar zelf daarvan zou ik niet eens direct weten waarvoor ik punten geef.
Bij de tweede opdracht hebben ook alle kandidaten, op hun eigen manier, proberen stemmers te winnen. Ik ga daarin denk ik mee met de uitspraak van Margriet in de biechts: de campagne van Chris is prima om burgemeester te worden of voor een populariteitswedstrijd, maar heeft hij zijn stemmen gekregen omdat het dorp denkt dat hij de mol is, of omdat hij zo 'n gezellige, vriendelijke en goedlachse gast is.