Auteur Topic: Spoilertopic  (gelezen 102633 keer)

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Spoilertopic
« Reactie #220 Gepost op: 2-03-2015, 14:43:21 »
Daar ben ik ook vanuit gegaan.
En in Margriet zie ik ook geen wolf in schaapskleren. Die is gewoon zichzelf.
nee? was anders een behoorlijke wolf in schaapskleren, die vrouw met die zwarte vrijstelling ::rofl::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spoilertopic
« Reactie #221 Gepost op: 2-03-2015, 14:46:51 »
Als een eindredacteur zegt: je bent echt een wolf in schaapskleren kan dat echt alleen maar slaan op Rik. De leuke integere nieuwslezer ... die wel al het geld jatte...

Margriet is alles behalve een wolf in schaapskleren en het zal om die reden ook niet gezegd worden tegen haar.

Dit is de KEY zin die de boel erg duidelijk maakt dit jaar.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Spoilertopic
« Reactie #222 Gepost op: 2-03-2015, 15:06:04 »
Ook opvallend een zin in het interview met Rik AvroBode:

Mensen vertrouwden mij dingen toe waardoor ik informatie kreeg waardoor ik de boel kon saboteren zonder dat ze het door hadden. ::)


Een beetje zoals kandidaat Chris en kandidaat Martine dus deden om zichzelf verdacht te maken? ;D

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spoilertopic
« Reactie #223 Gepost op: 2-03-2015, 15:07:27 »
Het interview met de winnaar kan je in principe zowel op Rik betrekken als op Margriet. Maar net hoe je het ziet.

BEHALVE: de wolf in schaapskleren. De key zin hier. Dit kan niet op Margriet betrekking hebben. Zij is het tegenovergestelde nl..

En dat Marlijn de verliezer is is duidelijk.. De tekst van de verliezer is letterlijk de tekst van Marlijn.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Spoilertopic
« Reactie #224 Gepost op: 2-03-2015, 15:14:39 »
Het interview met de winnaar kan je in principe zowel op Rik betrekken als op Margriet. Maar net hoe je het ziet.

BEHALVE: de wolf in schaapskleren. De key zin hier. Dit kan niet op Margriet betrekking hebben. Zij is het tegenovergestelde nl..

En dat Marlijn de verliezer is is duidelijk.. De tekst van de verliezer is letterlijk de tekst van Marlijn.
negeren ze je ?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spoilertopic
« Reactie #225 Gepost op: 2-03-2015, 15:21:01 »
negeren ze je ?

 ::rofl:: alleen de Rikkers denk haha

Offline Perijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Molloot sinds 19-11-99
Re: Spoilertopic
« Reactie #226 Gepost op: 2-03-2015, 15:24:06 »

En ergens staat ook dat de mol dit jaar best lastig was te ontdekken omdat die gewoon zichzelf was.

Dus conclusie...Margriet is de mol

Waarom vliegen dan al weken lang kandidaten eruit die op Margriet zitten? Dat kan twee dingen beteken:

1. Margriet is de mol... maar iedereen weet dat en dus vliegt diegene uit de te weinig wist over Margriet.
2. Margriet is niet de mol en is de mol dus lastig te vinden omdat Margriet zand in de ogen strooit.

De lastige ontdekking en jouw conclusie vind ik met deze gegevens moeilijk te combineren. Wat de kijkers vinden tel ik niet mee, want die worden enorm beinvloed door de montage. De montage kan het elk jaar bepalen of wij makkelijk of moeilijk tot niet de mol kunnen vinden.
Nos Iungat Ambulare // WIDM-Pool :: 2015 | #297 :: 2016 | #105

Offline slenting

  • Forumlid
Re: Spoilertopic
« Reactie #227 Gepost op: 4-03-2015, 08:54:20 »
Lijkt me nu helemaal duidelijk dat Marlijn de verliezer is.
Zowel in het interview met de verliezer en het interview op Youtube zegt ze 'ik wist niet dat ik in mijn eentje zo sterk was... en dat ik zoveel kon hebben"
Ze heeft het ook over haar vrouwelijke intuïtie

http://widm2012.nl/2015/verliezer2015b.jpg

http://youtu.be/iSd8hzmswxc
Vanaf zo'n 28 sec
« Laatst bewerkt op: 4-03-2015, 08:56:38 door slenting »

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Spoilertopic
« Reactie #228 Gepost op: 4-03-2015, 09:03:08 »
Klopt, was al gezegd hier ::ok::

Offline slenting

  • Forumlid
Re: Spoilertopic
« Reactie #229 Gepost op: 4-03-2015, 09:07:54 »
En dit interview past goed bij het Youtube filmpje met Rik (als winnaar)

http://widm2012.nl/2015/winnaar2015b.jpg

http://youtu.be/4Wf_rLtt9bo

Let vooral op 'als anderen mij besodemieteren, dan ga ik het ook doen' (vrij vertaald)
En ook 'ik heb vooral goed opgelet tijdens de opdrachten, en daarom weinig geld gepakt.'

En letterlijk dezelfde woorden 'als je voortdurend onder druk staat'

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Spoilertopic
« Reactie #230 Gepost op: 4-03-2015, 09:10:04 »
@Slenting, ehm, hoe leg je dan de zinnen uit van vraag 4 aan de winnaar?

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Spoilertopic
« Reactie #231 Gepost op: 4-03-2015, 09:12:20 »
@Slenting, ehm, hoe leg je dan de zinnen uit van vraag 4 aan de winnaar?

Dacht ik ook meteen, haha, want Rik heeft beduidend minder in de pot gedaan (zeg maar niks, en vooral ook veel eruit gehaald) dan Margriet.

Offline slenting

  • Forumlid
Re: Spoilertopic
« Reactie #232 Gepost op: 4-03-2015, 09:18:49 »
@Slenting, ehm, hoe leg je dan de zinnen uit van vraag 4 aan de winnaar?

Die kan ik niet uitleggen, omdat dat stukje op meerdere manieren geïntepreteerd kan worden.
En het is tegenwoordig niet meer exact aan te tonen wie daadwerkelijk een X bedrag heeft opgehaald.
Dat zie je ook in het follow the money topic.
Elk jaar is het steeds minder duidelijk wie wat heeft gedaan.
Het antwoord op vraag 4 sluit niet uit dat een kandidaat meer geld heeft gepakt dan de Mol.
Dat is maar net hoe je het leest.

Ik heb geprobeerd vooral op overeenkomsten te letten tussen de teksten in het boekje en wat er in de filmpjes wordt gezegd door de kandidaten.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spoilertopic
« Reactie #233 Gepost op: 4-03-2015, 09:19:58 »
Alleen is Rik niet alleen verantwoordelijk voor het weinig geld inbrengen in de pot.

Margriet is iemand die flink kan discussiëren en wellicht daardoor ook meegeholpen heeft dat dingen niet lukte of goed gingen.

Dus kun je er alsnog uithalen dat Margriet de mol heeft moeten zijn vanwege de zin............. al discussiërend hield jij grote bedragen uit de pot :D

Van de ene kant wil ik dat het donderdagavond is en dat we het zeker weten wie de mol is.
Maar van de andere kant eigenlijk niet want dan is alles weer voorbij  ::rofl::

Offline jayah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 🤭🤭
Re: Spoilertopic
« Reactie #234 Gepost op: 4-03-2015, 20:12:45 »
Vreemd, aflevering 9 werd door Horizon mediabox en gids van UPC aangegeven als 8, en de uitzending van morgen als 7? http://twitter.com/CatcherOfMoles/status/573197218863292416/photo/1

Is er dan toch een omdraai-hint?

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spoilertopic
« Reactie #235 Gepost op: 5-03-2015, 02:49:33 »
Het interview met de winnaar lijkt het meest op Rik te slaan, maar de teksten op de markt in aflevering 9 lijken dan weer te slaan op Rik als mol.
Eén van de twee is dus misleidend.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Spoilertopic
« Reactie #236 Gepost op: 13-03-2015, 21:42:13 »
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline KVilsteren

  • Forumlid
Re: Spoilertopic
« Reactie #237 Gepost op: 15-03-2015, 18:53:33 »
De voor- en nadelen van spoliers volgens NRC: http://www.nrcreader.nl/artikel/8369/einde-verklapt-eigenlijk-wel-fijn
Eigenlijk staat er dat het per persoon verschit. Ik heb op de finale na alle afleveringen later bekeken maar wist altijd direct wie eruit was (en had al wat topics hier gelezen). Toch ontzettend genoten.