Auteur Topic: Aflevering 2 - Scheepsrecht  (gelezen 71870 keer)

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Gepost op: 7-01-2015, 19:32:25 »
Pieter Derks was de eerste afvaller van de 15e serie Wie Is De Mol. Een streep door de rekening van veel kijkers die in Pieter wel een kandidaat-mol zagen.
Wat gaat aflevering 2 ons opleveren? Een zwarte vrijstelling? Een joker? Wel of geen afvaller? Of komt misschien Pieter terug?
Beleef het allemaal mee in de tweede aflevering van Wie Is De Mol, donderdagavond 20.30 uur op NPO 1.


« Laatst bewerkt op: 8-01-2015, 20:44:41 door Dolfie »
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline DeMol!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de Mol 2015 - > Sri Lanka
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #1 Gepost op: 8-01-2015, 20:57:08 »
Is dat niet dat hotel waar pieter uit kwam,  toen rik en chris in zijn boekje aan het lezen waren? Komt pieter terug? Misschien pieter terug krijgen voor zoveel geld? 

Offline BlijBlijBlij

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Blijste Molloot!
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #2 Gepost op: 8-01-2015, 20:57:31 »
Titel is SCHEEPSRECHT. Wie zette het schilderij met het SCHIP op de juiste (ofwel RECHTE) plek?  :)
Ik ben toch zo BLIJ vandaag... :D

Offline DeMol!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de Mol 2015 - > Sri Lanka
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #3 Gepost op: 8-01-2015, 21:00:03 »
Titel is SCHEEPSRECHT. Wie zette het schilderij met het SCHIP op de juiste (ofwel RECHTE) plek?  :)
Nou?

Offline BlijBlijBlij

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Blijste Molloot!
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #4 Gepost op: 8-01-2015, 21:07:57 »
Titel is SCHEEPSRECHT. Wie zette het schilderij met het SCHIP op de juiste (ofwel RECHTE) plek?  :)

Of: Carolina begeleidde haar team bij de rotonde dat ze er bij de derde afmoesten. En driemaal is... SCHEEPSRECHT!

Of: Carolina begeleidde haar team bij de rotonde dat ze er bij de derde afmoesten. En driemaal is... SCHEEPSRECHT!
En... Ajouad vroeg aan het begin van opdracht 3 om 3 zakken... wederom: driemaal is scheepsrecht!
« Laatst bewerkt op: 9-01-2015, 07:15:50 door Bakkertje, Reden: twee berichten samengevoegd »
Ik ben toch zo BLIJ vandaag... :D

Offline Tim891

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #5 Gepost op: 8-01-2015, 21:23:35 »
In het begin van deze aflevering viel me ook een shot op. Hierop zie je een man met een zwart shirt met daarop de Amerikaanse vlag.
Ik geloof zo'n zelfde shirt als de 2 meisjes uit aflevering 1.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #6 Gepost op: 8-01-2015, 21:28:05 »
Dat was toch een Britse vlag???

Offline Tim891

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #7 Gepost op: 8-01-2015, 21:31:14 »
Inderdaad, foutje van mij ;)

Offline VerenaClifford

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Let's find the mol
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #8 Gepost op: 8-01-2015, 21:31:46 »
Rik ga ik half van mijn lijstje met mollen afstrepen. Als je zo je best doet om nog op tijd te komen met de derde opdracht, terwijl er nog meer als genoeg tijd over had kan je niet de mol zijn.. Het is gewoon niet iets wat een mol zou doen

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #9 Gepost op: 8-01-2015, 21:36:00 »
Rik ga ik half van mijn lijstje met mollen afstrepen. Als je zo je best doet om nog op tijd te komen met de derde opdracht, terwijl er nog meer als genoeg tijd over had kan je niet de mol zijn.. Het is gewoon niet iets wat een mol zou doen

Klopt, hij zakt bij mij ook heel erg na deze aflevering. Er was nog iets, maar dat moet ik even terugkijken weer want ik ben het alweer vergeten. Volgens mij was het gewoon algemene extreme fanatiekheid bij de eerste opdracht

Offline McMholly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #10 Gepost op: 8-01-2015, 21:36:15 »
Carolina knuffelde op het eind met dr afvaller, maar Carolina deed dat met haar wijs- en middelvinger duidelijk in beeld. Ik vroeg me af wie er zo knuffelt. Ze laat nu dus "groen en zwart" zien. Een hint?

Offline Joosiii

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #11 Gepost op: 8-01-2015, 21:36:43 »
Evelien eruit, Jan had het goed.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #12 Gepost op: 8-01-2015, 21:38:46 »
Gave aflevering dit keer, drie toffe opdrachten, die naar mijn idee alledrie molwaardig zijn.

Moet wel zeggen dat er wel erg makkelijk een joker kon worden verdiend bij de bioscoop, maar goed. Genoeg te molspeuren hier.

Opvallend: de kar van Rik, de twee dames achteraan zijn aan het tillen, wat het natuurlijk voor Rik alleen maar zwaarder maakt. Da's gewoon basisles 1 natuurkunde. Molactie hier?
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Joosiii

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #13 Gepost op: 8-01-2015, 21:45:49 »
Margriet is na deze aflevering mijn mol. Ze gedraagt zich vreemd, en ik had het gevoel dat ze amper meetilde met de 3e opdracht. Bij de schilderijen opdracht zei ze ook de hele tijd als iemand vroeg om te kijken gelijk ja. Ajouad streep ik gelijk af na hoe hij bij de 3de opdracht deed, veel te fanatiek voor een mol.

Offline J0RNN17

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • TIME Person of the year 2006
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #14 Gepost op: 8-01-2015, 21:46:45 »
Geweldige aflevering zeg! Gelukkig drie opdrachten waardoor de aflevering goed gevuld wordt. Evelien zat toch niet bij mijn Mollen.
Susan Visser of Jennifer Hofman is de Mollin

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #15 Gepost op: 8-01-2015, 21:49:30 »
Ben benieuwd naar wie de drie gelukkigen zijn met het nummer. Belde het meteen in eerste instantie: dit nummer is onbereikbaar, probeer opnieuw. Belde 2 seconde later: Art zijn stem. Spreek je naam en 06 nummer in na de piep. Spannend  ::hyper::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #16 Gepost op: 8-01-2015, 21:52:03 »
Dat laatste had ik ook :)

Offline VerenaClifford

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Let's find the mol
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #17 Gepost op: 8-01-2015, 21:52:57 »
Jammer dat Eveline eruit is. Vond de opdrachten wel meevallen, ligt het aan mij of zit er trouwens minder muziek op de achtergrond? (Of minder prominent te horen).

Word ieder jaar gezegd... "diegene kan onmogelijk de mol zijn want brengt geld binnen of geen mols-gedrag" terwijl Susan vorig jaar vrijwel overal onmols-gedrag vertoonde en geld binnenhaalde maar toch was ze de Mol. Iemand afstrepen gebaseerd op niet-mols gedrag of de follow-the-money-methode leidt je echt niet altijd naar de juiste Mol hoor, Susan en meerdere andere mollen stonden notabene absoluut niet hoog in die lijstjes maar bleken wel de Mol. Vaker is gebleken dat het niks hoeft te zeggen.

PS: ligt het aan mij of is het hier veel minder druk dan vorig jaar?

Daarom streep ik hem ook maar half weg. Ik ga nu juist extra op hem letten voor de volgende aflevering om te zien of ik helemaal kan afstrepen of juist helemaal niet

Offline BlijBlijBlij

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Blijste Molloot!
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #18 Gepost op: 8-01-2015, 21:53:35 »
Titel is SCHEEPSRECHT. Wie zette het schilderij met het SCHIP op de juiste (ofwel RECHTE) plek?  :)

Ajouad en Rik. Zij hadden dus het SCHEEPSRECHT!
Ik ben toch zo BLIJ vandaag... :D

Offline huntelaar110

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • MolFreak
Re: Aflevering 2 - Scheepsrecht
« Reactie #19 Gepost op: 8-01-2015, 21:53:52 »
Wanneer krijgen we reacties?