Auteur Topic: Aflevering 2 - opdracht 1 - National Gallery  (gelezen 66312 keer)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - National Gallery
« Reactie #20 Gepost op: 8-01-2015, 23:23:25 »
Lijkt me wel dan. ::vergroot::

Daarnaast vind ik de hint van William, 3x is Scheeprecht -> De Mol ging 3x naar binnen, boekdelen spreken.
Dus iemand die 2 keer is geweest, is 3 keer geweest! ::vergroot:: ::oink::
Dat is denk ik of Marlijn of Chris (of degene die ik nu vergeet).
Of ze moet stiekem zijn gegaan. (Wat ook wel zo leuk is als het aflevering 10-materiaal is.)

Daarom neig ik meer naar mijn twee verdachten: Chris en Marlijn. Want ook ik kan mij die molbiecht als aflevering-10 materiaal zo inbeelden  ::jaja::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - National Gallery
« Reactie #21 Gepost op: 8-01-2015, 23:24:45 »
Ik verheug me nu al op de beelden van Chris die relaxt in de galerij een beetje rond loopt te kijken ;D

Geweldige opdracht trouwens ::bravo:: Mooie plek.
...óf niet!

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - National Gallery
« Reactie #22 Gepost op: 8-01-2015, 23:51:04 »
Marlijn 2X
Chris 2x
Carolina 1x
Evelien 1x
Viktor 1x
Margriet 1x

 ::zwaai::

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - National Gallery
« Reactie #23 Gepost op: 9-01-2015, 00:14:33 »
Héél fijn dat aan het eind van de opdracht keurig in beeld wordt gebracht hoe de schilderijen uiteindelijk hangen. Met wat napluiswerk kunnen we dus prima reconstrueren wat de kandidaten wel en niet goed hebben gehangen. ::ok::

Juist! Precies ook mijn gedachte  ::tandpastasmiley::

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - National Gallery
« Reactie #24 Gepost op: 9-01-2015, 00:17:33 »
THEORIE WILLIAM SPAAIJ

Tijdens Moltalk hoorde ik William Spaaij een erg goede uitleg doen waardoor je meteen wat mensen kan afstrepen.
Bij het kiezen voor de penningmeester vertelde hij hetvolgende:

'De Mol wil dat Martine of Margriet penningmeester wordt, zodat er geld uit de pot zou gaan! Wanneer iemand anders gekozen wordt, gebeurt dit immers niet! Dus de Mol gaat altijd zeggen van 'Ja Margriet moet de Mol worden, ik kies voor Margriet'

Ik had zelf zover helemaal niet nagedacht, maar wat William Spaaij zegt klopt helemaal. Wanneer we dit van naderbij bekijken komen we op dit:
Zo schuift Ajouad Marlijn letterlijk naar voor (bekijk de beelden maar, je kan er niet naast kijken). Hij duwt ze naar voor om het geld te gaan halen. CONCLUSIE -> Ajouad is wellicht niet de Mol.
Ook Evelien komt met een andere kandidaat op de proppen 'Ik kies voor Rik'. CONCLUSIE -> Evelien is niet de Mol. Dat bleek achteraf te kloppen
Viktor en Chris daarentegen wijzen letterlijk met hun vinger naar Margriet (om aan te tonen dat ze Margriet willen). CONCLUSIE -> Viktor en Chris verdacht!


Wat denken jullie?
Lomperik..

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - National Gallery
« Reactie #25 Gepost op: 9-01-2015, 00:20:33 »
THEORIE WILLIAM SPAAIJ

Wat denken jullie?

Ik denk dat William daar zeker een punt heeft. Want de mol heeft voorkennis, weet aan wie die briefjes met Sabotage hulpacties zijn gestuurd, wie ze moet/gaat uitvoeren. Daar maak je natuurlijk gebruik van, als mol met voorkennis. Wat wel vreemd is, hoe Martine gekke bekken begon te trekken en vooral stil bleef, terwijl Margriet het zelf maar moest oplossen door brutaal naar voren te stappen voordat Rik kon handelen. Een en ander valt goed in mijn straatje, want Chris is 1 van mijn molverdachten  ::tandpastasmiley::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - National Gallery
« Reactie #26 Gepost op: 9-01-2015, 00:21:18 »

Wat denken jullie?

Hier waren we vorige week al op geatendeerd dus deze week zouden we gaan letten op wie wie naar voren zou schuiven. Dat weten we nu maar is dit voldoende info? Misschien liet de mol dit wel doen door anderen en vond de mol het even niet nodig omdat Margriet al door anderen naar voren werd geschoven. En liet de mol zich even afzijdig....

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - National Gallery
« Reactie #27 Gepost op: 9-01-2015, 00:44:16 »
Hier waren we vorige week al op geatendeerd dus deze week zouden we gaan letten op wie wie naar voren zou schuiven. Dat weten we nu maar is dit voldoende info? Misschien liet de mol dit wel doen door anderen en vond de mol het even niet nodig omdat Margriet al door anderen naar voren werd geschoven. En liet de mol zich even afzijdig....

Een mol kan bij dit zeker zich naarvoor schuiven en zelf zeggen, want niemand zoekt daar verder wat achter.
Maar oke het kan eventueel, maar je gaat als Mol zeker niet als eerste iemand anders naar voor duwen (Ajouad deed dat) of als Margriet wordt gezegd door iedereen dan zeggen 'Ik wil Rik' (door Evelien). Dat doe je zeker niet he in dat opzicht...

Een en ander valt goed in mijn straatje, want Chris is 1 van mijn molverdachten  ::tandpastasmiley::

Chris is de Mol niet hoor. Kijk even op pagina 3 in het topic van aflevering 3 voor verdere uitleg van mezelf :)) Daar staat een reuzensamenvatting met alle opvallende dingen.
Lomperik..

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - National Gallery
« Reactie #28 Gepost op: 9-01-2015, 00:55:48 »
Chris is de Mol niet hoor. Kijk even op pagina 3 in het topic van aflevering 3 voor verdere uitleg van mezelf :)) Daar staat een reuzensamenvatting met alle opvallende dingen.

Die reuzensamenvatting heb ik gelezen. :) Maar dan verschillen we van mening, in hoeverre je gewicht kan hangen aan iemands verdachten in een test/voice-over. Het zou een mooie wegstreepmethode opleveren, maar ook in andere series hebben we eerder gezien dat test/voice-overs qua verdachten èn de daaropvolgende exits niet altijd 100% waterdicht zijn. Ze kunnen beelden plakken uit eerdere afleveringen, voice-overs van eerder onder een andere test zetten en meer. Het is wat de montage wil dat we gaan denken. Of juist niet, want niets is wat het lijkt. ;)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - National Gallery
« Reactie #29 Gepost op: 9-01-2015, 00:59:04 »
Ze kunnen beelden plakken uit eerdere afleveringen, voice-overs van eerder onder een andere test zetten en meer.

Klopt helemaal! Het is alleen zo dat we op dit moment pas in afl 2 zitten en er nog niet zoveel voiceovers te plakken zijn...  ;)


Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - National Gallery
« Reactie #30 Gepost op: 9-01-2015, 01:02:55 »
Die reuzensamenvatting heb ik gelezen. :) Maar dan verschillen we van mening, in hoeverre je gewicht kan hangen aan iemands verdachten in een test/voice-over. Het zou een mooie wegstreepmethode opleveren, maar ook in andere series hebben we eerder gezien dat test/voice-overs qua verdachten èn de daaropvolgende exits niet altijd 100% waterdicht zijn. Ze kunnen beelden plakken uit eerdere afleveringen, voice-overs van eerder onder een andere test zetten en meer. Het is wat de montage wil dat we gaan denken. Of juist niet, want niets is wat het lijkt. ;)

Indien dat gebeurd is (dus dat ze er in test 1 op zat en nu totaal andere verdachten had), dat kan zeker. Ik veronderstel echter dat het waarheidsgetrouw is en dat het van nu is, maar je hebt zeker een punt Joost. Alles kan :)
Normaal laten ze de kandidaat die afvalt iets anders zeggen dan op wie hij inzet, maar deze keer niet.
Ook opvallend is dat we Ajouad nog nooit aan een pc hebben zien zitten, of hij nooit iets mag zeggen tijdens de beelden van het invullen van de test. Wellicht heeft die gwn zijn vrijstelling daar gaan leggen, en niet eens de vragen gelezen haha (Wat niet slim is uiteraard)
Maar dat was maar een klein puntje in heel die verklaring, wat denk je van de rest? :P Je mag er daar in het topic op reageren, want ben wel benieuwd :D Niemand reageert erop, en wil graag weten of ik het zowat goed inschat of andere meningen zijn toegedaan etcetera etcetera, dat maakt het spel zo leuk  ::tandpastasmiley::
Lomperik..

Offline mol123

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - National Gallery
« Reactie #31 Gepost op: 9-01-2015, 02:26:36 »
We hebben dit lijstje:

Marlijn 2x
Chris 2x
Carolina 1x
Evelien 1x
Viktor 1x
Margriet 1x

9x is er iemand naar binnen gegaan en we hebben er 8.

Op één moment in de aflevering zie je Martine niet, misschien is ze gaan kijken? Het is ook raar dat zij opeens zegt dat Evelien naar binnen moet.

Verder op het stukje aan het eind van de opdracht zegt Art: 'Er zijn ook mensen wezen kijken in de andere zaal, sommige mensen zijn 2x geweest, andere mensen zijn helemaal niet geweest' en net daarna zie je Ajouad één vinger omhoog houden (14:35) om iets weg te halen vlak naast z'n neus? Dit zou je toch op een andere manier doen als je jeuk hebt, misschien wil hij laten zien dat hij de ontbrekende persoon is?

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - National Gallery
« Reactie #32 Gepost op: 9-01-2015, 06:34:19 »
Ik had zelf zover helemaal niet nagedacht, maar wat William Spaaij zegt klopt helemaal. Wanneer we dit van naderbij bekijken komen we op dit:
Zo schuift Ajouad Marlijn letterlijk naar voor (bekijk de beelden maar, je kan er niet naast kijken). Hij duwt ze naar voor om het geld te gaan halen. CONCLUSIE -> Ajouad is wellicht niet de Mol.
Ook Evelien komt met een andere kandidaat op de proppen 'Ik kies voor Rik'. CONCLUSIE -> Evelien is niet de Mol. Dat bleek achteraf te kloppen
Viktor en Chris daarentegen wijzen letterlijk met hun vinger naar Margriet (om aan te tonen dat ze Margriet willen). CONCLUSIE -> Viktor en Chris verdacht!


Wat denken jullie?

Ja ook mijn eerste reactie, die twee schoven Margriet naar voren.

Ik zou als Mol er juist voor zorgen dat ik zorg dat er zoveel mensen naar binnen gaan als mogelijk. Dus sturend zijn in mensen naar binnen sturen. Want er wordt natuurlijk flink op je gelet en hoe vaak je naar binnen gaat.

Verder viel mij een shot op waar er opeens schilderijen met een fel geel frame hingen in de opdracht, die ik naar mijn weten niet in het origineel heb gezien?

Leuk, deze opdracht kunnen we gaan uitpluizen!
« Laatst bewerkt op: 9-01-2015, 10:53:15 door Stormpie, Reden: quote aangepast + bericht samengevoegd »
Meer L

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - National Gallery
« Reactie #33 Gepost op: 9-01-2015, 08:23:38 »
We hebben dit lijstje:

Marlijn 2x
Chris 2x
Carolina 1x
Evelien 1x
Viktor 1x
Margriet 1x

9x is er iemand naar binnen gegaan en we hebben er 8.

Op één moment in de aflevering zie je Martine niet, misschien is ze gaan kijken? Het is ook raar dat zij opeens zegt dat Evelien naar binnen moet.

Verder op het stukje aan het eind van de opdracht zegt Art: 'Er zijn ook mensen wezen kijken in de andere zaal, sommige mensen zijn 2x geweest, andere mensen zijn helemaal niet geweest' en net daarna zie je Ajouad één vinger omhoog houden (14:35) om iets weg te halen vlak naast z'n neus? Dit zou je toch op een andere manier doen als je jeuk hebt, misschien wil hij laten zien dat hij de ontbrekende persoon is?

Ik denk dat Ajouad wel het type ervoor is om zichzelf bekend te maken als persoon die geen 1 keer is gaan kijken.

Trouwens, wat denken jullie.. zou Marlijn nog een brief krijgen van de Mol als bedankje of zoiets, of stopt het contact gewoon?
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline keek

  • Forumlid
  • Trust Nobuddy!
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - National Gallery
« Reactie #34 Gepost op: 9-01-2015, 09:41:37 »
D... maar ook in andere series hebben we eerder gezien dat test/voice-overs qua verdachten èn de daaropvolgende exits niet altijd 100% waterdicht zijn. Ze kunnen beelden plakken uit eerdere afleveringen, voice-overs van eerder onder een andere test zetten en meer. Het is wat de montage wil dat we gaan denken. Of juist niet, want niets is wat het lijkt. ;)

de voice-overs zijn per definitie van een ander moment (een eerdere biecht)! Of dachten jullie serieus dat de AVRO over apparatuur beschikt die de gedachtes in hun hoofd tijdens de test op kan nemen  ;) ::rofl::

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - National Gallery
« Reactie #35 Gepost op: 9-01-2015, 11:19:40 »
Marlijn 2X
Chris 2x
Carolina 1x
Evelien 1x
Viktor 1x
Margriet 1x

 ::zwaai::

Klopt, Marlijn is 2x in het museum geweest en 1x in de deuropening en daarna gekeerd (op het moment dat Evelien biecht).
Telt dit mogelijk mee als 3e keer?

Edit: laat maar, dat is als de ze de ruimte met kandidaten verlaat. Dus dat zit in beurt 2
« Laatst bewerkt op: 9-01-2015, 11:21:32 door wouterv »
klaar voor de strijd

Offline Newbee

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - National Gallery
« Reactie #36 Gepost op: 9-01-2015, 11:26:13 »
Misschien is iemand te lang blijven hangen en telt dat dubbel?

Offline Rock23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - National Gallery
« Reactie #37 Gepost op: 9-01-2015, 12:16:50 »
Misschien is iemand te lang blijven hangen en telt dat dubbel?

+1

Precies mijn gedachte. In de laatste aflevering zien we iemand na 12 seconden naar buiten lopen  ::tandpastasmiley:: Waarschijnlijk iemand die in z'n eentje ging..

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - National Gallery
« Reactie #38 Gepost op: 9-01-2015, 12:24:55 »
de voice-overs zijn per definitie van een ander moment (een eerdere biecht)! Of dachten jullie serieus dat de AVRO over apparatuur beschikt die de gedachtes in hun hoofd tijdens de test op kan nemen  ;) ::rofl::

 ::rofl::

Offline joymol

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - National Gallery
« Reactie #39 Gepost op: 9-01-2015, 13:43:33 »
Misschien is iemand te lang blijven hangen en telt dat dubbel?
+1
Heel interessante theorie! Ik zie het de mol al met trots zeggen in aflevering 10: "ik bleef gewoon net iets te lang kijken, waardoor het dubbel telde en niemand die dit in de gaten had.