Auteur Topic: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland  (gelezen 74218 keer)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #160 Gepost op: 5-03-2015, 23:37:47 »
Daar heb ik dan weer niet de moeite voor genomen om te kijken of ik de locatie kon vinden :D

Wel dat het duidelijk was dat het de jaren 80 zou moeten zijn en dan bleven er maar een aantal kandidaten over die daar op konden staan

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #161 Gepost op: 5-03-2015, 23:46:56 »
Daar heb ik dan weer niet de moeite voor genomen om te kijken of ik de locatie kon vinden :D

Wel dat het duidelijk was dat het de jaren 80 zou moeten zijn en dan bleven er maar een aantal kandidaten over die daar op konden staan

Hoezo? De leeftijden lagen dit jaar juist nogal dicht bij elkaar, toch? Volgens mij was alleen Ajouad te jong om in de jaren 80 gekiekt te worden. De rest was destijds minstens prepuberaal.
Woosie down?

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #162 Gepost op: 5-03-2015, 23:57:30 »
Marlijn is van 83.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #163 Gepost op: 6-03-2015, 00:03:09 »
marlijn was inderdaad te jong daarvoor. Ajouad en Carolina ook.

Zijn er toch alweer 3 die daardoor weg te strepen zijn

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #164 Gepost op: 6-03-2015, 00:15:37 »
Marlijn is van 83.

Ja, dus? Dan heeft ze 6 jaar van dat decennium meegekregen. De kans was bovendien levensgroot dat de bewuste foto óf een al dan niet vroeg jeugdportret óf een kiekje in vermomming (schooltoneel, Carnaval etc.) was, omdat anders het gevaar van herkenning op de loer zou liggen.
Woosie down?

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #165 Gepost op: 6-03-2015, 02:15:19 »
Ja, dus? Dan heeft ze 6 jaar van dat decennium meegekregen. De kans was bovendien levensgroot dat de bewuste foto óf een al dan niet vroeg jeugdportret óf een kiekje in vermomming (schooltoneel, Carnaval etc.) was, omdat anders het gevaar van herkenning op de loer zou liggen.
Degene achter het beeldje op die foto was aan de positie van de hand te zien te lang om zo jong als Marlijn toen te kunnen zijn.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #166 Gepost op: 6-03-2015, 08:41:56 »
Degene achter het beeldje op die foto was aan de positie van de hand te zien te lang om zo jong als Marlijn toen te kunnen zijn.

Sorry, maar dat is wel érg gezocht... ::) Ik ken vrij lange 7-jarigen, en dwergachtige pubers.

Het is zonneklaar dat de productie deze 'hint' opzettelijk zo ambigu mogelijk heeft gemaakt. Zij kennen hun molloten en wisten dat na Arts opmerking dat één van de foto's "van de Mol" was de beelden van het eiland frame voor frame zouden worden uitgeplozen. Vermoedelijk was men zelfs op de hoogte van de op internet circulerende interieurfoto's, die een min of meer nauwkeurige vergelijking mogelijk maakten. Het was dus een kwestie van tijd voor de molspeurders wisten om welke foto - die er eerder nog niet stond - het ging, en dat de shots van die foto uit en te na zoiden worden bestudeerd. Derhalve was het zaak een zo generiek mogelijke foto te kiezen, die op zoveel kogelijk kandidaten kon slaan. En dat is gelukt; op basis van de foto kon vrijwel geen enkele verdachte worden weggestreept - in ieder geval niet 'een heel aantal', zoals hier (in retrospect) woedt beweerd.  Het was puur bedoeld om de moljagers wat te doen te geven, niet als doorslaggevende aanwijzing  ::vergroot::.
Woosie down?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #167 Gepost op: 6-03-2015, 17:33:32 »
In het volgende filmpje krijgen we vooral een iets diepgaander gesprek met Ajouad (die er bij Art maar voor spek en bonen bij zat) en Chris. Maar we zien ook de foto en hoe Margriet er over biecht:

http://web.avrotros.nl/wieisdemol/player/POMS_AT_806161/video

Offline Mollige

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Daar trap ik mooi niet in
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #168 Gepost op: 6-03-2015, 17:59:38 »
In het volgende filmpje krijgen we vooral een iets diepgaander gesprek met Ajouad (die er bij Art maar voor spek en bonen bij zat) en Chris. Maar we zien ook de foto en hoe Margriet er over biecht:

http://web.avrotros.nl/wieisdemol/player/POMS_AT_806161/video

Cool!!  ::oink::

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #169 Gepost op: 6-03-2015, 18:16:56 »
Cool!!  ::oink::

Nou en of! Echt een topfragment om vele redenen. ::ok:: Dat er ook duidelijk uit blijkt dat Ajouad en Chris flink Marlijn verdachten vind ik ook wel mooi. Dat het dus niet zo was dat iedereen van Margriet als Mol overtuigd was. Ja, zo'n fragment had eigenlijk in de uitzending gemoeten maar die is nou eenmaal maar een uur. Heel fijn dat we via de website nog veel meer te zien krijgen. ::jaja::

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #170 Gepost op: 6-03-2015, 21:11:19 »
Sorry, maar dat is wel érg gezocht... ::) Ik ken vrij lange 7-jarigen, en dwergachtige pubers.
Marlijn was 7 in 1990. Die foto is duidelijk een een paar jaar vóór 1990 genomen. 4-jarigen zijn niet zo lang.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #171 Gepost op: 6-03-2015, 21:22:19 »
Heerlijk fragment! Volgens mij had Ajouad al wel wat bier achter de kiezen ;D Leuk, haha