Auteur Topic: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis  (gelezen 44512 keer)

Offline jayah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 🤭🤭
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #60 Gepost op: 15-02-2015, 20:27:26 »
Ik vind dat er opvallend veel kranten in beeld kwamen deze opdracht. En echt expliciet in beeld. Zou het geld tussen een krant gezeten hebben die een reiziger vast had?

Misschien in de krant die Martine aan het eind van de opdracht weglegt op het perron?  :D

Offline Tomahawk9

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #61 Gepost op: 15-02-2015, 20:28:40 »
Mijn probleem met deze opdracht en Chris als mol is dit:

In geloof ik de tweede (?) vraag van deze opdracht vroegen ze om de prijs van een kaartje. Het was eerst boven 80 (?) en toen rende Chris de trein uit, vroeg de conducteur om de prijs, en kwam terug om aan te kondigen dat het onder de 80 was en niet boven. Maar het werd helemaal niet in beeld gebracht! Dit is zo typisch een molactie die in de laatste aflevering wordt laten zien! Waarom zouden ze anders het gesprek met de conducteur niet laten zien? Maar toen zei Art aan het eind van de aflevering dat ze in de goede coupé zaten.. Hoe kan Chris als mol het goede antwoord geven? Het is zo enorm makkelijk om daar het foute antwoord te geven! Waarom deed hij dat niet?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #62 Gepost op: 15-02-2015, 20:35:54 »
Misschien in de krant die Martine aan het eind van de opdracht weglegt op het perron?  :D

Dat zou wel meesterlijk zijn. ;D

Offline MeisterJaeger

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #63 Gepost op: 15-02-2015, 21:50:41 »
Het eerste station Diyatalawa hoort bij de koffer van Rik. Margriet kijkt mee in de koffer, de vraag is "Hoeveel zitplaatsen zijn er voor monnikken?" Minder dan 13, ga naar wagon 3. Meer dan 13 ga dan naar wagon 4. Uiteindelijk gaan ze naar wagon 3 en nemen alle tassen mee.

Het tweede station is Haputale, de koffer van Marlijn. Chris kijkt mee in de koffer. De vraag is wat een kaartje kost van Haputale naar Ambawele (Dit staat niet op het bord??) voor de 3e klas, meer of minder dan 60 Rupee? Bij minder naar de 1e wagon, bij meer naar de 4e wagon. Daar gaan ze uiteindelijk heen omdat Chris meent dat het 35 rupees kost. In deze wagon opppert Marlijn om haar koffer achter te laten.

Het derde station waar ze aankomen is Idalgashinna, dit is de koffer van Martine. Marlijn kijkt mee in de koffer. De vraag gaat over de volgorde van de wagons: "Is de volgorde Locomotief, Expo room, 3e klas, 2e klas, Observation saloon?" Indien ja, ga naar de 2e wagon, dit doen ze uiteindelijk. De koffer van Rik blijft achter.

Het vierde station is Ohiya, dit is de koffer van Chris. Ze moeten achterhalen welk nummer er voorop de locomotief staat. Marlijn geeft het juiste nummer 796. Dus ze moeten naar de Expo-rail, anders hadden ze naar de 2e wagon gemoeten.

Het vijfde station is Pattipola, de koffer van Margriet (de laatste), niemand kan meekijken. Ze moeten voor het volgende station (Ambawele) in wagon 2 of wagon 3 zoeken naar het geld, maar mogen slechts één wagon doorzoeken. De exacte verwoording (zoals opgelezen door Margriet) is: "Is de volgorde van wagons waarin jullie hebben gezeten 3-4-2-expo rail, indien ja dan ligt het geld in wagon 2, indien onjuist ligt het geld in wagon 3". De volgorde van wagons die ze hebben bezocht is: 3-4-2-expo room, daarom gaan ze naar de 2e wagon(??), dit is de zeer drukke 3e klas coupé. Volgens Art zitten ze uiteindelijk in de goede wagon maar vinden geen geld.

Het staat er wel een beetje verwarrend, alsof het geld sowieso in de coupé zou liggen waar ze uiteindelijk terecht zouden komen. Maar in de andere wagon lag waarschijnlijk geen geld, maar als dat er had gestaan zou dat de locatie van het geld verraden.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2015, 21:52:22 door MeisterJaeger »

Offline MollyMe

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Molgoed!
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #64 Gepost op: 15-02-2015, 22:43:21 »
Tijdens de treinreis is er een shot van boven. De trein rijdt op dat moment in plaats van zoals alle shots daarvoor niet in een mooi landschap maar door een rommelig gebied met bouwwerken. Juist op dat moment zegt Marlijn: Oh, mooi jongens, nu.... Is dat de mol die liegt en even van zich laat horen?

Spoorloos... Chris zegt exact in de tunnel, er zal nu maar iemand verdwijnen. Vanish, verdwenen, onvindbaar, spoorloos. Was dit een mollenopmerking?


Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #65 Gepost op: 15-02-2015, 22:59:51 »
Ik ben ook heel benieuwd waar het geld is. In een koffer? Krant? Ergens langs de kant van het spoor?
Heeft de mol het gepakt terwijl ze door de trein liepen? Op het toilet? Of toen ze in de coupé aan het zoeken waren?

Er zijn volgens mij vrij weinig echte aanknopingspunten. Ik heb wel sterk het gevoel dat de werkelijke opdracht, de koffers en vragen, alleen maar afleiding zijn. Wat ik wel raar vond was de halve voiceover van Margriet toen ze haar kaartje aan het voorlezen was, wat ook benoemd is in de chat van het NRC.

Bijna alle mogelijkheden zijn volgens mij benoemd, alleen het shot van de groep aan het einde van de opdracht waar Margriet heel charmant bij staat volgens mij nog niet. Deze wil ik graag toevoegen aan de grabbelton met mogelijkheden waar het geld gebleven is.

::)

Toevoeging> Wat ik overigens nog wel vaag vind is dat in tegenstelling tot de eerste opdracht van het seizoen, waar Art vraagt of iemand een envelop met geld gevonden heeft, hij nu stellig de groep toespreekt dat ze geen geld gevonden hebben. Waarschijnlijk zat hij zelf ook in de trein of is er wat tijd overheen gegaan voor dat ze het einde van de opdracht hebben opgenomen, maar het is toch wel een heel andere stijl.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2015, 23:04:43 door Rat »

Offline Dorisje

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #66 Gepost op: 16-02-2015, 00:00:08 »
Wijst Rik bij het zoeken van het geld naar zichzelf met de vraag of mensen 'dit' (de envelop/mol) hebben gezien?
Kan ook zijn dat hij het woord 'zien' probeert uit te beelden, maar het viel me op dat hij dit meerdere keren doet.

Offline DylanS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #67 Gepost op: 16-02-2015, 00:28:55 »
Bijna alle mogelijkheden zijn volgens mij benoemd, alleen het shot van de groep aan het einde van de opdracht waar Margriet heel charmant bij staat volgens mij nog niet. Deze wil ik graag toevoegen aan de grabbelton met mogelijkheden waar het geld gebleven is.


Aflevering 10: Ja het geld was bij de mol, goed verstopt in haar broek.  ::rofl::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #68 Gepost op: 16-02-2015, 00:35:22 »
Aflevering 10: Ja het geld was bij de mol, goed verstopt in haar broek.  ::rofl::

Dat de kandidaten daar niet gekeken hebben... Het geld lag zo voor het grijpen. ;D

Offline MeisterJaeger

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #69 Gepost op: 16-02-2015, 16:21:22 »
Ik vond het raar dat er duidelijk in de coupé op de muur stond 'For clergy' (voor geestelijken) maar dat niemand dat kennelijk gezien of gelezen had.
Dit was volgens mij de eerste vraag die ze kregen, ze zaten toen in de eersteklas wagon, waar deze zitplaatsen waarschijnlijk niet zaten. Pas als ze in de lager klasse wagons komen merkt Rik op dat dit inderdaad op de muur staat.

Misschien in de krant die Martine aan het eind van de opdracht weglegt op het perron?  :D
Ik heb hier eerst half overheen gelezen omdat ik Martine totaal niet verdenk, maar nu ik het nog eens lees vind ik dit wel opmerkelijk. Waarom zou Martine in godsnaam een krant (in het Singalees nota bene) in haar hand hebben? Op welke minuut is dit trouwens? Ik kan dit niet vinden!

Ik zie volgens mij wel twee keer dezelfde krant in beeld gebracht, met iets groens erin gestopt?!
Foto 1: 19m:14s
Foto 2: 19m:25s

Om 10m:00s is deze zelfde man en krant ook al in beeld, op precies dezelfde plek.
Ok ik begin weer paranoide te worden, om 9m:59s zwaait er iemand van buiten naar binnen?

Misschien dat iemand anders er ook even naar moet kijken  ::vergroot::

Offline Hans97

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Let's go amigo! 🎶🎶
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #70 Gepost op: 16-02-2015, 16:47:52 »
Dit was volgens mij de eerste vraag die ze kregen, ze zaten toen in de eersteklas wagon, waar deze zitplaatsen waarschijnlijk niet zaten. Pas als ze in de lager klasse wagons komen merkt Rik op dat dit inderdaad op de muur staat.
Ik heb hier eerst half overheen gelezen omdat ik Martine totaal niet verdenk, maar nu ik het nog eens lees vind ik dit wel opmerkelijk. Waarom zou Martine in godsnaam een krant (in het Singalees nota bene) in haar hand hebben? Op welke minuut is dit trouwens? Ik kan dit niet vinden!

Ik zie volgens mij wel twee keer dezelfde krant in beeld gebracht, met iets groens erin gestopt?!
Foto 1: 19m:14s
Foto 2: 19m:25s

Om 10m:00s is deze zelfde man en krant ook al in beeld, op precies dezelfde plek.
Ok ik begin weer paranoide te worden, om 9m:59s zwaait er iemand van buiten naar binnen?

Misschien dat iemand anders er ook even naar moet kijken  ::vergroot::



Dit vind ik interessant mijn mol Margriet lijkt die krant vast te hebben ik moet het zeker nog is terugkijken.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #71 Gepost op: 16-02-2015, 16:55:53 »
Dat was me net met terugkijken ook opgevallen ... die krant met het groen er in.

Op 10.00 staat die persoon tussen Marlijn en Margriet in. En net daarvoor lijkt het alsof het kindje wil zeggen van je moet die kant uit.

Maar kan niet achterhalen wat dat groen is. Of het gewoon een papiertje is wat bij de krant hoort van de man??
Alle andere keren heeft het geld in een wie is de mol evenlop (beige) gezeten dus kan het even niet aan elkaar linken

Offline DylanS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #72 Gepost op: 16-02-2015, 19:00:26 »
Maar kan niet achterhalen wat dat groen is. Of het gewoon een papiertje is wat bij de krant hoort van de man??
Alle andere keren heeft het geld in een wie is de mol evenlop (beige) gezeten dus kan het even niet aan elkaar linken

De enveloppen waren in eerdere seizoenen altijd groen toch? Toen zijn ze over gegaan op beige. Maar het zou raar zijn als ze voor deze opdracht opeens weer een groene envelop gaan gebruiken.

Offline Hans97

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Let's go amigo! 🎶🎶
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #73 Gepost op: 16-02-2015, 19:02:21 »
Dat was me net met terugkijken ook opgevallen ... die krant met het groen er in.

Op 10.00 staat die persoon tussen Marlijn en Margriet in. En net daarvoor lijkt het alsof het kindje wil zeggen van je moet die kant uit.

Maar kan niet achterhalen wat dat groen is. Of het gewoon een papiertje is wat bij de krant hoort van de man??
Alle andere keren heeft het geld in een wie is de mol evenlop (beige) gezeten dus kan het even niet aan elkaar linken


Die 10.00 was mij ook al opgevallen.

En over dat groene wat ertussen zit ik denk dat dit zeker wel iets is. Want die kranten werden deze opdracht wel héél opvallend in beeld gebracht en de kleur van wie is de mol is ook vaak groen.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #74 Gepost op: 16-02-2015, 19:42:05 »
Ik zie volgens mij wel twee keer dezelfde krant in beeld gebracht, met iets groens erin gestopt?!
Foto 1: 19m:14s
Foto 2: 19m:25s

Om 10m:00s is deze zelfde man en krant ook al in beeld, op precies dezelfde plek.
Ok ik begin weer paranoide te worden, om 9m:59s zwaait er iemand van buiten naar binnen?

Misschien dat iemand anders er ook even naar moet kijken  ::vergroot::

Ik kan jou 'sightings' van de krant nog aanvullen met deze. Deze had ik al eerder eens gezien, omdat ik eerst even dacht dat Margriet hem vast had... wat niet zo is. Ik had het toen maar afgedaan als gewoon iemand in de trein met een krant in zijn hand. Mogelijk kan jij er wat mee.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #75 Gepost op: 16-02-2015, 20:18:06 »
Is er al gespeculeerd over dat jongetje met die pet en die roos in het raam in coupe 3? Leek mij wel voer voor de bloemenmensen.  :D
Het wijzende jongetje? Dat shot maakt me vooral benieuwd naar de gespierde blanke(?) vrouw die er naast zit. Juist omdat ze zo naar buiten aan het staren is. Maar ik moet wel zeggen dat ik overal wat achter aan het zoeken ben, bij gebrek aan aanknopingspunten.

EDIT> Volgens mij is dat een ander jongetje met pet (eerder), dan die jij bedoelt met de roos.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2015, 20:26:41 door Rat »

Offline jayah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 🤭🤭
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #76 Gepost op: 16-02-2015, 20:32:46 »

Ik heb hier eerst half overheen gelezen omdat ik Martine totaal niet verdenk, maar nu ik het nog eens lees vind ik dit wel opmerkelijk. Waarom zou Martine in godsnaam een krant (in het Singalees nota bene) in haar hand hebben? Op welke minuut is dit trouwens? Ik kan dit niet vinden!



Op uitzending gemist is het minuut 20:54

Offline jayah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 🤭🤭
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #77 Gepost op: 16-02-2015, 20:42:41 »
Ik kan jou 'sightings' van de krant nog aanvullen met deze. Deze had ik al eerder eens gezien, omdat ik eerst even dacht dat Margriet hem vast had... wat niet zo is. Ik had het toen maar afgedaan als gewoon iemand in de trein met een krant in zijn hand. Mogelijk kan jij er wat mee.

Dat is de arm van Martine.

Offline MeisterJaeger

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #78 Gepost op: 16-02-2015, 20:45:46 »
Ik kan jou 'sightings' van de krant nog aanvullen met deze. Deze had ik al eerder eens gezien, omdat ik eerst even dacht dat Margriet hem vast had... wat niet zo is. Ik had het toen maar afgedaan als gewoon iemand in de trein met een krant in zijn hand. Mogelijk kan jij er wat mee.
Precies, dit is het moment van 10m:00s volgens mij. Het is op de zelfde plek als die twee momenten van mij, maar dan de eerste keer dat ze in die wagon komen en nog niet op zoek zijn naar het geld.

- Het "groene" is een groen plastic tasje zoals ze daar hebben. Je ziet ook andere mensen met zo'n groen plastic tasje op het perron.
Heb je hier ook bewijs voor, want dan kunnen we het afschrijven? Ik vond het namelijk zéér opvallend.

Dat is de arm van Martine.
Dit is niet de arm van Martine. Lastig te zien maar je ziet de oranje polo op gegeven moment achter Margriet verschijnen.

Op uitzending gemist is het minuut 20:54
Bedankt! ik ga het even bekijken.
edit Verdomme je hebt gelijk, dat lijkt inderdaad erg op een krant... Hoe komt ze daar nou weer aan?
« Laatst bewerkt op: 16-02-2015, 20:52:24 door MeisterJaeger »

Offline Mollige

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Daar trap ik mooi niet in
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - treinreis
« Reactie #79 Gepost op: 16-02-2015, 20:57:43 »
Is idd niet de arm van Martine, zij heeft rode nagellak op. Kijk maar aan het einde van de opdracht