Auteur Topic: Aflevering 9 - opdracht 1 - beslissen en timen  (gelezen 25428 keer)

Offline Tin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - opdracht 1 - beslissen en timen
« Reactie #40 Gepost op: 27-02-2015, 08:40:42 »
Het Molgeld op tafel wordt weerhouden van wegwaaien door een bloemknop, en laat dat nu net een Margriet zijn...
Op het Molgeld staan de koppen van voorgaande Mollen.

Margriet wordt dus al bij de Mollen geteld, ook al is zij nog niet volledig tot bloei gekomen. Zij  ::bravo::heeft zich nog niet uitgesproken dat zij de Mol is.

Dit is voor mij DE grote hint.

 ::bravo::

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - opdracht 1 - beslissen en timen
« Reactie #41 Gepost op: 27-02-2015, 08:58:45 »
Het is een mangosteen, geen margrietknop.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - opdracht 1 - beslissen en timen
« Reactie #42 Gepost op: 27-02-2015, 11:10:57 »
Naar aanleiding van deze opdracht ging ik nadenken wat de Mol hier eigenlijk zou moeten doen. Grappig genoeg kwam ik toen in de knel met wat de Mol uberhaupt in dit spel voor doel heeft. Het maakt in de huidige opzet helemaal niet uit of de Mol nou wel of niet verdacht wordt: er gaat immers altijd iemand uit (desnoods degene die het langst over de lijst deed) en er is altijd een winnaar (ook al kiest die de verkeerde Mol).... Zo bekeken zou het spel nog wel een extra randje kunnen krijgen door de Mol te belonen voor niet ontdekt te worden.

Maar goed, zoals het nu is, is volgens mij het enige dat de Mol kan bereiken: een zo klein mogelijke pot. Zeker op dit moment in het spel is er weinig anders meer. Zo bezien zou de Mol dus nooit de jokers pakken. Want als Mol weet je dat dat geld in het spel gaat komen en alleen jij kan er voor zorgen dat dat zo min mogelijk is. En wat maakt de Mol die jokers nou uit? Er valt toch iemand af. Dat maakt Chris [sic] en Margriet opeens minder verdacht.
Daarmee blijven Marlijn en Rik over. Je weet als Mol ongeveer hoe lang Art wacht met het neerleggen van het volgende biljet (en ook of hij dat doet). Stel dat je weet dat hij geen biljet neerlegt (ik denk overigens dat Art helemaal niet van zins was om iets weg te halen). Dan wacht je zo lang mogelijk - immers: geen geld gepakt = geen geld in de pot. Stel dat je weet dat hij wel een volgend biljet neer gaat leggen. Dan wacht je ook lang. Immers: als een kandidaat het geld pakt dan maakt jou dat minder verdacht (ook al heb je daar dus niets aan) en dan heb je die laatste envelop nog, waarmee je je als kandidaat kunt gedragen. Zo bezien is de actie van Marlijn om vrijwel direct het biljet te pakken niet echt Mols. En daarmee blijft Rik over....

m0ll0m

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Aflevering 9 - opdracht 1 - beslissen en timen
« Reactie #43 Gepost op: 27-02-2015, 12:58:27 »
Wat zit er nog meer in dat jokerkistje,..??
Je ziet duidelijk iets liggen, iets wat een beetje blauw is, en beslist niet bij het kistje hoort of zo.
Als ik zou moeten gokken zou ik zeggen een USB stick of zakmesje of zo,... Maar waarom,.. en zou het iets zijn dat Art ook nog op tafel had kunnen leggen??
 ???
Ik heb het ook wel eens mis,...

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 9 - opdracht 1 - beslissen en timen
« Reactie #44 Gepost op: 27-02-2015, 13:04:33 »
Wat zit er nog meer in dat jokerkistje,..??
Je ziet duidelijk iets liggen, iets wat een beetje blauw is, en beslist niet bij het kistje hoort of zo.
Als ik zou moeten gokken zou ik zeggen een USB stick of zakmesje of zo,... Maar waarom,.. en zou het iets zijn dat Art ook nog op tafel had kunnen leggen??
 ???

250 euro.

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - opdracht 1 - beslissen en timen
« Reactie #45 Gepost op: 27-02-2015, 22:47:50 »
Vind een opdracht als deze zo vlak voor het einde eigenlijk niet kunnen.
 
Je weet dat door deze opdracht zeer waarschijnlijk één van de kandidaten met een achterstand begint, en aangezien inmiddels iedere kandidaat nu wel weet wie de mol is betekent dit kleine verschil gelijk de beslissing wie er af valt...

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Aflevering 9 - opdracht 1 - beslissen en timen
« Reactie #46 Gepost op: 27-02-2015, 23:04:55 »
Vind een opdracht als deze zo vlak voor het einde eigenlijk niet kunnen.

Ik vind een dergelijke 'psychologische' opdracht juist heel goed passen zo vlak voor het einde,.. met 10 kandidaten is dit niet te doen en het heeft ook wel een soort traditie inmiddels dus ook de deelnemers kunnen weten dat er zoiets komt. En er moest sowiezo IEMAND afvallen,... en Chris heeft dit spel verloren,.... en een spel was het!
Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 9 - opdracht 1 - beslissen en timen
« Reactie #47 Gepost op: 28-02-2015, 08:31:43 »
Ik vind een dergelijke 'psychologische' opdracht juist heel goed passen zo vlak voor het einde,.. met 10 kandidaten is dit niet te doen en het heeft ook wel een soort traditie inmiddels dus ook de deelnemers kunnen weten dat er zoiets komt. En er moest sowiezo IEMAND afvallen,... en Chris heeft dit spel verloren,.... en een spel was het!

Dat zeg je hier goed! Het was gewoon een leuk psychologisch spelletje, en helaas is Chris er het 'slachtoffer' van geworden.
Overigens: Rik mocht 2 jokers afpakken. Er werd geopperd dat hij dat van zowel Margriet als van Chris had kunnen doen, maar als ik heel eerlijk ben: toen hij zijn bericht voorlas dacht ik ook dat hij zijn jokers van slechts 1 iemand mocht afpakken.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: Aflevering 9 - opdracht 1 - beslissen en timen
« Reactie #48 Gepost op: 28-02-2015, 21:57:09 »
Naar aanleiding van deze opdracht ging ik nadenken wat de Mol hier eigenlijk zou moeten doen. ----En daarmee blijft Rik over....

m0ll0m
Sorry m0ll0m, maar dat vind ik wel heel erg naar Rik toe geredeneerd. Dan zou nog eerder Marlijn de mol zijn.

Ik vond het kaartje juist wel heel duidelijk. Er staat je mag 2 jokers afpakken van je medekandidaten.
Het verbaasde me echt dat hij niet van elk 1 afpakte..
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Aflevering 9 - opdracht 1 - beslissen en timen
« Reactie #49 Gepost op: 1-03-2015, 01:47:53 »
Sorry m0ll0m, maar dat vind ik wel heel erg naar Rik toe geredeneerd. Dan zou nog eerder Marlijn de mol zijn.

Ik vond het kaartje juist wel heel duidelijk. Er staat je mag 2 jokers afpakken van je medekandidaten.
Het verbaasde me echt dat hij niet van elk 1 afpakte..

Dit verbaasde me juist niet. Als Margriet de mol is, en iedereen zit op Margriet, dan pak je natuurlijk de jokers weg van je concurrenten. Margriet was geen concurrent en Marlijn had geen jokers, dan blijft enkel Chris nog over. Jokers van Margriet, de mol van Rik, afpakken was zinloos geweest; ze heeft ze immers toch niet nodig.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - opdracht 1 - beslissen en timen
« Reactie #50 Gepost op: 1-03-2015, 12:47:33 »
Slim van Marlijn dan dat zij geld pakte, hierdoor bleef zij in het spel. ::rofl::

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - opdracht 1 - beslissen en timen
« Reactie #51 Gepost op: 1-03-2015, 13:24:59 »
Of slim van Rik om de jokers af te pakken van Chris?  :P  ;D
Hiermee werd meteen de voorsprong die Chris op Marlijn had weggenomen.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - opdracht 1 - beslissen en timen
« Reactie #52 Gepost op: 1-03-2015, 13:59:45 »
Als hij de MOL is maakt dat niets uit, toch? ::vergroot::

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - opdracht 1 - beslissen en timen
« Reactie #53 Gepost op: 1-03-2015, 14:04:43 »
Maar we hadden het toch over Marlijn?
Ik zeg alleen dat Marlijn misschien wel door is omdat Rik de jokers heeft weggepakt van Chris waardoor Marlijn geen achterstand meer had op Chris. Omdat het heel aannemelijk is dat Chris met 2 jokers wel van Marlijn had gewonnen aangezien ze beide voor Margriet gingen.

Als hij de MOL is maakt dat niets uit, toch? ::vergroot::

Als Rik de Mol is heeft hij er in ieder geval geen geheim van gemaakt dat hij graag met Marlijn in de finale zou willen staan. Ze hadden vanaf het begin een verbond en Marlijn zit toch op de foute Mol, evenals Chris als Rik de Mol is. Dus nee de jokers heeft hij niet nodig, maar het laatste wat hij voor zijn maatje kan doen met wie hij graag in de finale wil staan is de jokers afpakken van Chris, waardoor Chris en Marlijn beide geen jokers hebben en de stand daarmee gelijk is.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2015, 14:11:29 door Molletjuh »

Re: Aflevering 9 - opdracht 1 - beslissen en timen
« Reactie #54 Gepost op: 1-03-2015, 15:51:33 »
Maar we hadden het toch over Marlijn?
Ik zeg alleen dat Marlijn misschien wel door is omdat Rik de jokers heeft weggepakt van Chris waardoor Marlijn geen achterstand meer had op Chris. Omdat het heel aannemelijk is dat Chris met 2 jokers wel van Marlijn had gewonnen aangezien ze beide voor Margriet gingen.

Als Rik de Mol is heeft hij er in ieder geval geen geheim van gemaakt dat hij graag met Marlijn in de finale zou willen staan. Ze hadden vanaf het begin een verbond en Marlijn zit toch op de foute Mol, evenals Chris als Rik de Mol is. Dus nee de jokers heeft hij niet nodig, maar het laatste wat hij voor zijn maatje kan doen met wie hij graag in de finale wil staan is de jokers afpakken van Chris, waardoor Chris en Marlijn beide geen jokers hebben en de stand daarmee gelijk is.

Waarvan Rik natuurlijk weer 1 joker aan Marlijn geeft. Dit blijf ik nog altijd riskant gedrag vinden, aangezien Rik vaak aangeeft te twijfelen over zijn keuzes wat betreft mol.

*Dit is als aanvulling op uw verhaal bedoeld ^.^

Offline Leek

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - opdracht 1 - beslissen en timen
« Reactie #55 Gepost op: 1-03-2015, 17:30:52 »
Ik vond het kaartje juist wel heel duidelijk. Er staat je mag 2 jokers afpakken van je medekandidaten.
Het verbaasde me echt dat hij niet van elk 1 afpakte..

Dat klopt alleen betwijfel ik of Rik dit zo ook begrepen heeft. Toevallig hadden zowel Chris als Margriet (maar) 2 jokers, had 1 van de twee meer of minder jokers gehad dan had Rik misschien wel eerder op het idee gekomen om van 2 kandidaten jokers te pakken.

Nog een puntje in het voordeel van de Margriet tunnelaars: Zij pakte heel snel 2 jokers. Stel dat ze dat niet gedaan had en ook de andere kandidaten niets genomen hadden, of maar 1 joker of geld. Dan had het briefje met het vraagteken geen zin gehad..... Geen idee hoe lang Art dit spelletje zou doorspelen.

In de beelden vooraf (na afl 8) ben ik wel op het verkeerde been gezet, dacht echt dat Marlijn het briefje met het vraagteken had gepakt.  :-X

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - opdracht 1 - beslissen en timen
« Reactie #56 Gepost op: 2-03-2015, 14:46:59 »
Opdracht 9:1 jokertafel
Art: ”De komende tien minuten kunnen alles bepalend zijn. Kan de winnaar een verliezer worden” > close-up Marlijn. ”En de verliezer een winnaar” > close-up Margriet.

Goed, ik zie hier graag in wat ik wil zien, maar net zoals voorafgaand aan campagnetijd waarin Art het heeft over: de echte mol -> close-up naar Rik die erop volgt. Geeft Art niet gewoon aan hoe belangrijk is het om goed te timen en de montage gebeurt toch achteraf, dus die weten al hoe de ontknoping gegaan is. Met knippen en plakken kan je dus met montage prima Marlijn als verliezer tonen wanneer Art zegt: de winnaar kan de verliezer worden en idem voor Margriet, de verliezer kan een winnaar worden. Ofwel: weten we het al in aflevering 9 net zoals met seizoen 12?  :-\\

Geen idee hoe lang Art dit spelletje zou doorspelen.

In de beelden vooraf (na afl 8) ben ik wel op het verkeerde been gezet, dacht echt dat Marlijn het briefje met het vraagteken had gepakt.  :-X

Net zolang tot de tijd voorbij was? (Art had het over de komende tien minuten kunnen alles bepalend zijn) En door de sneakpreview/promo werd ik ook op het verkeerde been gezet. Zowel qua Marlijn en het briefje (dacht aan een finalevrijstelling en dat zij het briefje wel zou pakken wat zo gesuggereerd werd door de montage) als de Chrexit die weggegeven werd.  ::)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - opdracht 1 - beslissen en timen
« Reactie #57 Gepost op: 4-03-2015, 00:32:26 »
Het is een mangosteen, geen margrietknop.
Ís het een mangosteen? Die lijkt mij namelijk paars (zie afbeelding)...?

Hoe dan ook; ze hadden ook voor een echte (zonder mango-)steen kunnen kiezen...
Feit is:
Het is een bloemknop....:)

*zucht, nog 2 nachtjes*

Edit; plaatje toevoegen is handig...
Omnia vincit amor

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - opdracht 1 - beslissen en timen
« Reactie #58 Gepost op: 4-03-2015, 09:07:10 »
Ja een groene mangosteen :)

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: Aflevering 9 - opdracht 1 - beslissen en timen
« Reactie #59 Gepost op: 4-03-2015, 10:55:01 »
Ís het een mangosteen? Die lijkt mij namelijk paars (zie afbeelding)...?
Hoe dan ook; ze hadden ook voor een echte (zonder mango-)steen kunnen kiezen...
Feit is:
Het is een bloemknop....:)
Nee, het is een bes.
'Ook een fijne dag verder...’