Auteur Topic: Aflevering 10 - De ontknoping  (gelezen 91328 keer)

Offline Cobra

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #40 Gepost op: 5-03-2015, 21:48:09 »
Hele mooie laatste aflevering! Ik vond het live-gebeuren een leuke toevoeging, dan kan er ein-de-lijk eens niet gemonteerd worden en zien wij alles wat er gebeurt. Heb nog wel heel veel onbeantwoorde vragen... Dat is weer wat minder.

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #41 Gepost op: 5-03-2015, 21:48:16 »
De vraag is nu: wie is degene die een 9de keer gaan is bij de national gallary opdracht

En wat er met de stift is gebeurd. Het was weer eens een waardeloze finale aflevering, zoals we ze de laatste jaren gewend zijn (m.u.v. seizoen 13). Waar zijn de ontknopingen van seizoen 6,7 en 8? Besteed nou eens een keer niet zoveel aandacht aan het mysterie rondom wie de mol is, maar aan de molacties! We krijgen er elk jaar minder te zien! Ja, Margriet was een betere mol dan Suzan, maar ze kan zich niet meten aan de top-tier mollen (George, Dennis en Kees), mede doordat we niet genoeg beelden van haar molschap te zien krijgen.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2015, 21:50:10 door Jordyep »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #42 Gepost op: 5-03-2015, 21:50:33 »
En wat er met de stift is gebeurd.

Martine heeft die heel de tijd bij haar gehad. Dat gaf ze toe in de Roodshow toen ze eruit lag.

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #43 Gepost op: 5-03-2015, 21:50:47 »
Jammer dat die foto 30 minuten voor de uitzending openbaar kwam :(

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #44 Gepost op: 5-03-2015, 21:51:51 »
Die zat in de rewind vlak voor Margriet zichzelf bekend maakte. Daar werd de foto op het tafeltje waar Margriet de hand schud van een oudere man getoond.

Ja dat vond ik echt tof gedaan, sowieso het hele terugspoelfilmpje! Zat nog net niet te roepen naar de tv toen ik die foto voorbij zag flitsen :)
Wel leuk zo live, wat losser, alleen had het van mij nog wel een uurtje mogen duren of in moltalk nog even door mogen gaan, want vond nu dat er te weinig tijd was om de molacties goed te bespreken en de kandidaten aan het woord te laten. Nu afkicken ;)

Offline Tomahawk9

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #45 Gepost op: 5-03-2015, 21:52:01 »
En wat er met de stift is gebeurd. Het was weer eens een waardeloze finale aflevering, zoals we ze de laatste jaren gewend zijn (m.u.v. seizoen 13). Waar zijn de ontknopingen van seizoen 6,7 en 8? Besteed nou eens een keer niet zoveel aandacht aan het mysterie rondom wie de mol is, maar aan de molacties! We krijgen er elk jaar minder te zien! Ja, Margriet was een betere mol dan Suzan, maar ze kan zich niet meten aan de top-tier mollen (George, Dennis en Kees), mede doordat we niet genoeg beelden van haar molschap te zien krijgen.
Klopt, ik keek op mijn mobiel hoe laat het was toen ze met de molacties waren begonnen en het was al 9 uur geweest! Meer dan de helft van het programma  ::oink::

En ik vond Margriet wel een redelijke mol, wel erg veel verdacht maar ipv hoe Anne Marie daarop reageerde is ze gewoon lekker blijven mollen dat is wel leuk

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #46 Gepost op: 5-03-2015, 21:52:05 »
Martine heeft die heel de tijd bij haar gehad. Dat gaf ze toe in de Roodshow toen ze eruit lag.

Oke, maar de meeste kijkers luisteren niet naar de Roodshow. Dat hadden ze best er even in kunnen stoppen.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2015, 21:55:11 door Jordyep »

Offline Juulx1

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #47 Gepost op: 5-03-2015, 21:52:11 »
Wat een leuke fijne aflevering met zo veel liefde binnen de groep aan het einde! Ik heb ook weer genoten van het genietende gezicht van Chris. Heerlijk. En wat heeft Margriet het gewaagd gespeeld!

Wel jammer dat de foto inderdaad niet 'grootser' werd aangekondigd.

Offline ieeerr

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #48 Gepost op: 5-03-2015, 21:54:08 »
Toffe ontknoping.
Jammer dat het voorbij is, maar ik heb erg genoten dit seizoen! ::bravo::

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #49 Gepost op: 5-03-2015, 21:57:37 »
Ja, Margriet was een betere mol dan Suzan, maar ze kan zich niet meten aan de top-tier mollen (George, Dennis en Kees), mede doordat we niet genoeg beelden van haar molschap te zien krijgen.

Mee eens. Ik ben opgelucht dat zij en niet Rik (de nepmol van het seizoen) uiteindelijk toch de mol blijkt te zijn, maar veel heeft ze al bij al toch niet gemold. Ze was anderzijds wel heel aanwezig in de groep en wist de anderen vaak goed te sturen. Dat is ook een kwaliteit die een mol goed kan gebruiken. Dat heeft er wel voor gezorgd dat ze ook erg verdacht was binnen de groep - hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind. Een middelmatige mol zou ik zeggen. Een stuk beter dan Susanne, Kim, Anne-Marie en Inge, doch ook een flink stuk minder goed dan de beste mollen die we gehad hebben.  

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #50 Gepost op: 5-03-2015, 22:01:21 »
Hele mooie ontknoping, past bij het seizoen  ::bravo::
Ik geef dit seizoen een 8! De ontknoping was dit seizoen dubbel zo leuk als voorgaande jaren- life, met publiek, mooi terugspoelfilmpje; lekker veel grappen tussendoor  ::regenboog::
Ik geef Margriet als mol een 7. Leuke molacties in de trein, theeplantage, art gallery, fotokiekjes  ::jaja::

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #51 Gepost op: 5-03-2015, 22:02:07 »
Ik vind het ook steeds zo jammer dat ze dit zo snel achter elkaar proppen!

Ik had zo graag de reacties van de kandidaten willen zien op de foto op Taprobane eiland! En inderdaad de National Gallery opdracht.

Offline Cobra

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #52 Gepost op: 5-03-2015, 22:02:29 »
Er staan trouwens nog 2 filmpjes van extra molacties online op de site, voor degenen die ze nog niet gezien hadden  ;)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #53 Gepost op: 5-03-2015, 22:04:18 »
Ik vind het ook steeds zo jammer dat ze dit zo snel achter elkaar proppen!

Ik had zo graag de reacties van de kandidaten willen zien op de foto op Taprobane eiland! En inderdaad de National Gallery opdracht.

Ik had ook veel liever 1,5 uur uitzending zodat ze toch iets uitgebreider kunnen ingaan op alles. Werkpuntje voor volgend jaar: Betere balans tussen het opbouwen van spanning en het laten zien van Molacties.

Offline reinier3

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #54 Gepost op: 5-03-2015, 22:07:57 »
Mooi seizoen. Maar zonder extra lange moltalk uitzending na de finale voelt het toch alsof er wat mist.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #55 Gepost op: 5-03-2015, 22:09:22 »
Margriet was dus de mol, zoals verwacht. Vind de molacties toch erg tegenvallen. Vond de meeste acties een beetje vergelijkbaar met het niveau van 'krijtje weggooien'. Margriet voegde dan alleen haar overtuigingskracht toe. Maar daar bleef het eigenlijk wel bij. Niet echt spectaculaire acties ofzo. Komt natuurlijk ook omdat de groep zelf veel verpestte. Iemand als Rik heeft veel meer uit de pot gehaald / gehouden dan Margriet. Het is echt niet de verdienste van Margriet dat de pot zo laag is. Er was ook gewoon weinig te verdienen. Erg lage bedragen iedere keer. Weinig opdrachten waar geld centraal stond. En volgens mij is het niet verdacht worden ook niet echt gelukt, veel kandidaten zijn er uit gegaan met haar als hoofdverdachte. Velen vonden haar dus zeer verdacht. Kortom: Weinig spectaculaire molacties + erg verdacht. Naar mijn idee staat ze niet veel hoger op de lijst dan Milouska en Annemarie.



Hoe zit het trouwens met de foto van de mol op dat eiland waar ze van die mensen de namen moesten onthouden. Ik had die onthulling toch wel in de aflevering verwacht.

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #56 Gepost op: 5-03-2015, 22:12:43 »
Wat leuk ook dat die ''Abba'' aanwijzing van Chris waar ik het over heb gehad ook ter sprake kwam.
Wel jammer weer dat wederom weer zeker 2-3 kandidaten weinig aandacht kregen. Evelien, Ajouad en Victor.

Ook leuk om weer daadwerkelijk wat Mol in beeld te zien met rond rennen de slaap kamer toch wel heel leuk, toch mag het nog wat meer zijn.

Ben ook benieuwd of Margriet een ooit een herkansing krijgt met Zomergasten.

Mogelijk is S16 de laatste bij NPO, volgens mij had ook Art heeft nog één jaar te gaan ? Hopelijk krijgen we 11 regulieren afleveringen.





Offline Thiago

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #57 Gepost op: 5-03-2015, 22:18:11 »
Margriet was dus de mol, zoals verwacht. Vind de molacties toch erg tegenvallen. Vond de meeste acties een beetje vergelijkbaar met het niveau van 'krijtje weggooien'. Margriet voegde dan alleen haar overtuigingskracht toe. Maar daar bleef het eigenlijk wel bij. Niet echt spectaculaire acties ofzo. Komt natuurlijk ook omdat de groep zelf veel verpestte. Iemand als Rik heeft veel meer uit de pot gehaald / gehouden dan Margriet. Het is echt niet de verdienste van Margriet dat de pot zo laag is. Er was ook gewoon weinig te verdienen. Erg lage bedragen iedere keer. Weinig opdrachten waar geld centraal stond. En volgens mij is het niet verdacht worden ook niet echt gelukt, veel kandidaten zijn er uit gegaan met haar als hoofdverdachte. Velen vonden haar dus zeer verdacht. Kortom: Weinig spectaculaire molacties + erg verdacht. Naar mijn idee staat ze niet veel hoger op de lijst dan Milouska en Annemarie.



Hoe zit het trouwens met de foto van de mol op dat eiland waar ze van die mensen de namen moesten onthouden. Ik had die onthulling toch wel in de aflevering verwacht.

Ik ben het volkomen met je eens.
En de spannendste opdracht vond Margriet het geld uit een electrakast te halen en uit het raam te gooien.
Wie gaat er nu in een electrakast zoeken...zo flauw allemaal...jammer.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #58 Gepost op: 5-03-2015, 22:20:53 »
Ik heb me weer vermaakt dit seizoen!  ::ok::

Even gericht op deze ontknopingsaflevering... Dit is volgens mij het tweede seizoen waar weer duidelijk te zien is dat de ontknoping meerdere malen opgenomen wordt. De ontknoping die we vorige week hebben gezien was anders dan de situatie nu. Daarbij waren er weinig of zelfs geen beelden waar je Art zag praten terwijl er kandidaten in beeld waren... Hij zou een deel van de praatjes dus prima gedaan kunnen hebben zonder dat de kandidaten er bij stonden. De keuze van wat ze in de voorlaatste aflevering laten zien wordt dus heel erg geknipt op hoe de verdenkingen van molkijkend Nederland er voor staan. Uit de finale aflevering is dus heel veel af te leiden.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #59 Gepost op: 5-03-2015, 22:24:01 »
Ik vond sommige molacties toch wel leuk en gedurfd. Bovendien kan ik haar humor wel waarderen. Vooral die opmerking naar Pieter (toen zat je al in Abu Dabi) was erg gevat.

De live-uitzending voegde weinig toe. Deed me beetje denken aan de kroning van Willem Alexander. Af en toe hoor je wat gejuich van buiten maar echt erbij betrokken was het publiek niet.

“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”