Poll

Wat vind jij van de verhuizing van WIDM naar de zaterdagavond?

De zaterdagavond wordt mijn nieuwe WIDMavond!!
80 (51%)
De zaterdagavond is helemaal top!! Maar moltalk had wel op een andere avond gemogen.
9 (5.7%)
Doe mij maar donderdag = WIDMdag
66 (42%)
Ik houd niet van WIDM
2 (1.3%)

Totaal aantal stemmen: 157

Auteur Topic: WIDM 2016  (gelezen 796529 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: WIDM 2016
« Reactie #2020 Gepost op: 8-12-2015, 14:19:37 »
De leader ziet er wel heel mooi ui! En wat je van de opdrachten ziet zitten er weer superopdrachten bij!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #2021 Gepost op: 8-12-2015, 14:59:50 »
De biechts voor de WIDM Special van 1 januari worden vandaag opgenomen :D

Heel tof, had geen idee hoe zo'n biechtruimte eruit zag ::love::
...óf niet!

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #2022 Gepost op: 8-12-2015, 16:49:51 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Volgens jouw logica komt
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
dan ook in aflevering 2 of drie, want je ziet dr in actie tijdens hetzelfde spel als
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
;)

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: WIDM 2016
« Reactie #2023 Gepost op: 8-12-2015, 18:05:55 »
Ik twijfel of ik dit jaar ga proberen om zoveel mogelijk spoilerloos te kijken. Maar ja, is voor mijn pool natuurlijk niet gunstig...

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: WIDM 2016
« Reactie #2024 Gepost op: 8-12-2015, 19:27:37 »
Ik denk dat er in aflevering 1 ook wel eens gen afvaller kan zijn.
Ze beginnen in een grot/tunnel. In de leader zie je Cécile en Remy, maar vlak voor Remy zie je een donkere setting wat duidelijk GEEN grot is, maar een ruïne zoals Pac al zei.
Dan nog het terrein- dat is denk ik een opdracht met he veel verschillende onderdelen, zoals de opdracht in het verlaten gebouw afl. 2 2014. Touwtrekken, je ziet Marjolein iets duwen, Tim schreeuwt 'hier heb ik je nodig', je ziet Klaas rennen. Dit is denk ik een hele leuke opdracht van aflevering 1.
Ik voorspel:
Grotopdracht-die veel-onderdelenopdracht- gekke executie- geen afvaller! En dan in aflevering 2 lasers, dansopdracht, en misschien de trein. Dan hebben we iedereen  ::)

Offline De Tunnelvisie

  • Forumlid
  • ... of Kokervisie, net wat je leuk vindt
Re: WIDM 2016
« Reactie #2025 Gepost op: 8-12-2015, 19:50:54 »
Ik zie de opdracht in de grot een beetje voor me als dat Jordanische fort, waar de kandidaten in seizoen 9 een paar vragen aan hun Mol mochten stellen. Met allemaal aparte plekjes in de grot waar de kandidaten meer over elkaar (en misschien over de Mol) te weten kunnen komen.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: WIDM 2016
« Reactie #2026 Gepost op: 8-12-2015, 20:01:42 »

Het is wel opvallend zoals Rämon aangaf dat er van de 10 kandidaten drie groepsfoto's zijn waarop ze compleet anders gekleed zijn. Aflevering 1 heeft meestal door de voorstelfilmpjes 2 opdrachten. Daarnaast zal het maken van de groepsfoto en de individuele foto's tijd in beslagnemen. Meestal is er per aflevering een groepsfoto. één foto bij aankomst, één voor de leader en één bij aflevering 2??

Yes, dit bedoel ik inderdaad. Door het warme weer zijn ze waarschijnlijk wel geswitched qua kleding maar 3 groepsfoto's is gewoon teveel voor 1 aflevering. Ze maken wel losse foto's voor de leader en site maar dit zijn echt 3 aparte groepsfoto's inderdaad.

Goed idee om naar te kijken!

Ik heb screenshots gemaakt van alle opdrachten waar een kandidaat op te zien is, en een screenshot van de groepsfoto. Ook heb ik de "officiele" groepsfoto gebruikt om te vergelijken.

Dus deze:


en deze


Degenen die matchen met deze twee foto's zet ik maar even in een spoiler:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Dus je kunt met enige zekerheid zeggen dat...
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)



Kan iemand mij deze logica in detail uitleggen? Ik snap het niet hoelahoep sorry  ;D

Ik snap niet wat je bedoeld met 'matchen'

Niemand draagt dezelfde kleding? Marjolein heeft gewoon 2 verschillende korte broekjes aan, Rop heeft andere kleding aan, Cecile, Taeke, Annemieke en Remy ook.
+ er is dus nog een derde (sorry Pac, goed opgelet, het waren er 3,geen 4  :) ) Groepsfoto. Dus ik snap niet zo goed waarom dat zou zeggen dat bijv een Tim of Ellie al automatisch in aflevering 2 zou zitten.

De 3 groepsfoto's doen me wel sowieso denken aan geen afvaller in aflevering. Ik vond dat in 2011 goed uitpakken persoonlijk. Er is misschien veel chaos (veel kandidaten) in het begin maar zo leer je mensen net ff wat beter kennen.


Ohja.. en alsof er nog niet genoeg is om over te lullen, ik zag de zwarte vrijstelling ook weer in de leader. Had dat nog nergens gescreend op het forum, maar ik heb vast niet goed gekeken met jullie speuroogjes. Like or dislike? Persoonlijk vond ik het een leuke twist maar ik zou zeggen, doe weer eens een jaar met alleen jokers. en 1 vrijstelling ofzo.
« Laatst bewerkt op: 8-12-2015, 21:30:33 door Rämon »

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: WIDM 2016
« Reactie #2027 Gepost op: 8-12-2015, 21:55:51 »
" we gaan meteen ondergronds"
Art: " We beginnen dit jaar onder de grond in een donkere tunnel."

De opdracht in de metro met Rop in de leader is denk ik de eerste opdracht.

Als het shot bij het shot precies daarvoor hoort (de trein) dan is het dus een trein opdracht en hoeft het niet perse een metro/onder de grond te zijn.
Maar aangezien Art inderdaad zoiets zei, zou het kunnen kloppen.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WIDM 2016
« Reactie #2028 Gepost op: 8-12-2015, 22:09:08 »
Er is inderdaad een metro in Santo Domingo. En dat zou zomaar iets voor WIDM kunnen zijn, het is niet de eerste keer dat ze ''die moltrein gebruik'', zoals ze in Sui Afrika seg.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: WIDM 2016
« Reactie #2029 Gepost op: 8-12-2015, 22:12:51 »
Yes, dit bedoel ik inderdaad. Door het warme weer zijn ze waarschijnlijk wel geswitched qua kleding maar 3 groepsfoto's is gewoon teveel voor 1 aflevering. Ze maken wel losse foto's voor de leader en site maar dit zijn echt 3 aparte groepsfoto's inderdaad.

Kan iemand mij deze logica in detail uitleggen? Ik snap het niet hoelahoep sorry  ;D

Ik snap niet wat je bedoeld met 'matchen'

Niemand draagt dezelfde kleding? Marjolein heeft gewoon 2 verschillende korte broekjes aan, Rop heeft andere kleding aan, Cecile, Taeke, Annemieke en Remy ook.
+ er is dus nog een derde (sorry Pac, goed opgelet, het waren er 3,geen 4  :) ) Groepsfoto. Dus ik snap niet zo goed waarom dat zou zeggen dat bijv een Tim of Ellie al automatisch in aflevering 2 zou zitten.

De 3 groepsfoto's doen me wel sowieso denken aan geen afvaller in aflevering. Ik vond dat in 2011 goed uitpakken persoonlijk. Er is misschien veel chaos (veel kandidaten) in het begin maar zo leer je mensen net ff wat beter kennen.


Ohja.. en alsof er nog niet genoeg is om over te lullen, ik zag de zwarte vrijstelling ook weer in de leader. Had dat nog nergens gescreend op het forum, maar ik heb vast niet goed gekeken met jullie speuroogjes. Like or dislike? Persoonlijk vond ik het een leuke twist maar ik zou zeggen, doe weer eens een jaar met alleen jokers. en 1 vrijstelling ofzo.

Ik heb de kleding van de kandidaten in de leader tijdens opdrachten vergeleken met de kleding van de 3 groepsfoto's. Sommige kleding van bepaalde kandidaten in de leader komt niet terug in de leader/groepsfoto's. Snap je? :)

Maar ik had er inderdaad niet bij stilgestaan dat, als we inderdaad praten over geen afvaller in aflevering 1, dat er dan wel 4 dagen gevuld zijn met opdrachten etc, dus dat kunnen al behoorlijk wat verschillende kleding sets zijn. Helemaal in zo'n warm land, waar je 's ochtends misschien wel iets compleet anders aan hebt dan 's middags.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #2030 Gepost op: 9-12-2015, 16:53:39 »
In het molboekje staat per aflevering een foto als achtergrond. In voorgaande jaren hoorde deze foto's niet bij de aflevering, maar je weet maar nooit. Het zou in ieder geval goed kunnen dat we er iets uit kunnen afleiden. Voorspelling over de opdrachten in aflevering 1 en 2, uitgaande dat de filmpjes in de leader allemaal uit aflevering 1, 2 of eventueel 3 komen:
Spoiler: gok obv spoilers (klik om te tonen/verbergen)
Uitleg naam en toenaam van de kandidaten
Spoiler: spoiler alert! (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 9-12-2015, 16:56:58 door Pac-Mol »
...óf niet!

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: WIDM 2016
« Reactie #2031 Gepost op: 9-12-2015, 17:41:58 »
@Pac, die metro, is dat geen trein? Als dat een trein is beginnen ze waarschijnlijk niet met die opdracht, aangezien ze onder de grond beginnen zoals Art zei.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #2032 Gepost op: 9-12-2015, 17:53:03 »
Ik ben hier ook al mee bezig geweest en kom tot een voorlopige volgende indeling( ik ken de afbeeldingen uit het molboekje niet):
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Overigens lijkt het me ook handig om te kijken naar wie het zou kunnen zijn op de kano en rots. Ik zie er vrij weinig in, de rots misschien Taeke? Die kano kan ik echt niks in zien.

... ik ben ook heel erg benieuwd wie/wat dat witte hoofd is en wie dat postuur voor Klaas is.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: WIDM 2016
« Reactie #2033 Gepost op: 9-12-2015, 17:56:12 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Overigens lijkt het me ook handig om te kijken naar wie het zou kunnen zijn op de kano en rots. Ik zie er vrij weinig in, de rots misschien Taeke? Die kano kan ik echt niks in zien.

... ik ben ook heel erg benieuwd wie/wat dat witte hoofd is en wie dat postuur voor Klaas is.

Die rots is zeker weten
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
100% zeker. Kijk maar naar de kleding op de rots- en op de groepsfoto waar Art op staat. https://www.instagram.com/p/-BaQWqgW3H/?taken-by=mollenjacht
« Laatst bewerkt op: 9-12-2015, 17:58:39 door JPMOL1999 »

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM 2016
« Reactie #2034 Gepost op: 9-12-2015, 20:34:14 »
Zo, jullie zitten er al veel dieper in dan ik.

Heb op het moment echt moeite om weer in de mol te raken. Weet niet waar het door komt maar ga er vanuit dat het snel weer op komt dagen :D

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #2035 Gepost op: 9-12-2015, 21:09:37 »
Die rots is zeker weten
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
100% zeker. Kijk maar naar de kleding op de rots- en op de groepsfoto waar Art op staat. https://www.instagram.com/p/-BaQWqgW3H/?taken-by=mollenjacht


Zelfde kleding? Die opdracht toch in aflevering 1? Dit opent weer nieuwe deuren met toch executies waarin je weet wie er niet afvalt.

We hebben nu dus:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 9-12-2015, 22:04:20 door Molloot200 »
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #2036 Gepost op: 9-12-2015, 23:42:18 »
Ik ben hier ook al mee bezig geweest en kom tot een voorlopige volgende indeling:
Scherpe analyse ::ok::
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Scherp opgemerkt! Ik had het verkeerd herkend als die uit de leadergroepsfoto :-[
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Toevoeging:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

@Pac, die metro, is dat geen trein? Als dat een trein is beginnen ze waarschijnlijk niet met die opdracht, aangezien ze onder de grond beginnen zoals Art zei.
't Is een metro (klik) die zowel bovengronds als ondergronds rijdt.
...óf niet!

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: WIDM 2016
« Reactie #2037 Gepost op: 11-12-2015, 10:13:15 »
Jaaaaaa Vivienne en RIK presenteren Moltalk! Zo leuk!

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM 2016
« Reactie #2038 Gepost op: 11-12-2015, 10:14:23 »
Vivienne :D  ::bravo:: en heel benieuwd hoe Rik het gaat doen :D

Offline EMIBH

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #2039 Gepost op: 11-12-2015, 11:17:27 »
Als ik de leader en het Molboekje vergelijk denk ik dat
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Het is natuurlijk speculatie, bij zo'n boekje wordt natuurlijk goed nagedacht wat je waar plaatst. Alsnog vind ik het niet zo heel erg dat ze opdrachten in de leader hebben gedaan, zo ging het vroeger ook en het maakt ons speurwerk ook leuker ::vergroot::
臥底 是 谁?