Auteur Topic: [KANDITAAT] Airen Mylčne  (gelezen 26082 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDITAAT] Airen Mylčne
« Reactie #20 Gepost op: 4-01-2016, 12:46:00 »
Ik dacht het einde, omdat je ziet dat ze hem uit het geldvak trekken via een shot met het eurobordje. (43:00)
Maar misschien was dat montage, en dus op een ander moment?

Het onderste shot hieronder volgt direct op het bovenste. Ze trekken daar de topito dus het geldvak in. :)

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [KANDITAAT] Airen Mylčne
« Reactie #21 Gepost op: 4-01-2016, 14:06:58 »
Oh ja, stom van me :D

Bedankt voor de verduidelijking!

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDITAAT] Airen Mylčne
« Reactie #22 Gepost op: 5-01-2016, 13:39:21 »
Algemeen in deze aflevering veel V-tekens in beeld. Aiden heeft bij Veronica gewerkt, de V-academy gedaan, was V-reporter voor the Voice of Holland. Veel V's dus ;-)  Daarbij nog opgemerkt: de opnames van de Voice waren ook in Halfweg in de Sugar factory! (Battle/strijd/arena/etc)


De opnames van The Voice waren (toen Airen erbij betrokken was) nog niet in de Sugar factory; daar zijn ze pas later naartoe gegaan.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDITAAT] Airen Mylčne
« Reactie #23 Gepost op: 5-01-2016, 18:13:32 »
Maar het kijken naar bordjes kan toch ook gewoon prima een tijdrekmanoeuvre zijn? En dus mols

Offline BurningHorizons

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mole Mole Mole!!!
Re: [KANDITAAT] Airen Mylčne
« Reactie #24 Gepost op: 5-01-2016, 21:26:40 »
Ik vermoed dat er heel veel meer in de introductie van de kandidaten verborgen zit dan dat je op het eerste moment zou denken.

Wat mij het meeste opvalt, is de zin van Art, als hij begint aan de introductie:

"Ik heb hier uitgebreide dossiers, die krijg je straks ook mee, maar ik noem ze even [refererend aan de kandidaten], en ik zal ook vertellen wat ze waarschijnlijk al over jou weten..."

Dit zinnetje bleef door mijn hoofd spoken.

Vooral omdat er bij zo'n lange introductie van het spel en kandidaten ook iets te speuren moet zitten voor de Molloten natuurlijk ;)...

Ik ben daarom gaan letten op het vertelperspectief van Art. Bij alle kandidaten gebruikt hij namelijk een directe vorm om de kandidaat te omschrijven "Ze is", "hij is"...

Behalve bij Airen, hier gebruikt hij een indirecte vorm om haar typische eigenschappen te benoemen, en dus wat de kandidaten al over haar weten.

Dit doet hij in mijn ogen omdat zij tegenover hem zit, het zou immers raar zijn om dan te zeggen "zij is".
Uiteraard is het onmogelijk om de woorden "jij bent" de gebruiken, vandaar de indirecte vorm van omschrijven.
Bijvoorbeeld "Mensen willen geen spelletjes meer met haar spelen"...in mijn ogen dus een mooie subtiele hint.

Als je vervolgens op de houding en gebaren van Art gaat letten, valt het op dat hij, zoals dat gebruikelijk is bij een voordracht, gebruik maakt van zijn handen. Hij laat soms pauzes vallen en benadrukt dingen door zijn hand naar buiten te bewegen. Wat echter opvalt is dat hij, wanneer hij Airen omschrijft, zijn hand rechtdoor naar voren steekt en rechtdoor naar voren kijkt. Hier lijkt hij Airen, rechtstreeks toe en aan te spreken. Dit gebeurt niet (of niet zo nadrukkelijk) bij de andere kandidaten!

Verder laat hij, uitsluitend bij Airen, een pauze vallen ná de voornaam.

Dit kon voor mij twee dingen betekenen...

Hij zegt eerst "ik benoem ze even", hij benoemt vervolgens negen kandidaten met naam en toenaam en de Mol spreekt hij rechtstreeks aan ("Airen...") om het verschil met de andere aan te stippen.

Maar belangrijker, hij lijkt zijn voordracht te beginnen met "Airen..." en te eindigen met de zin "...dat zijn de tegenstanders"

Bovendien liggen de jokers met de Mol logo's bij Airen's dossier...

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDITAAT] Airen Mylčne
« Reactie #25 Gepost op: 5-01-2016, 21:32:36 »
De hele post van Burning Horizons
Super goed gevonden.
« Laatst bewerkt op: 5-01-2016, 21:43:13 door Lukie4, Reden: Soms hoef je niet de hele tekst te quoten om te zeggen dat je het goed gevonden vindt. »
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline BurningHorizons

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mole Mole Mole!!!
Re: [KANDITAAT] Airen Mylčne
« Reactie #26 Gepost op: 5-01-2016, 21:34:38 »
Thanks!

Hopen op meer hints in aflevering 2...

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDITAAT] Airen Mylčne
« Reactie #27 Gepost op: 6-01-2016, 00:09:27 »
Ze is nu op Radio NPO 2 te gast. Kom er net achter dat ik op dezelfde datum jarig ben als haar :).

Offline ieeerr

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDITAAT] Airen Mylčne
« Reactie #28 Gepost op: 6-01-2016, 00:44:09 »
Ze is nu op Radio NPO 2 te gast. Kom er net achter dat ik op dezelfde datum jarig ben als haar :).

Zou 't een hint zijn?  ::schaam::

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: [KANDITAAT] Airen Mylčne
« Reactie #29 Gepost op: 6-01-2016, 13:28:58 »
Ze is nu op Radio NPO 2 te gast. Kom er net achter dat ik op dezelfde datum jarig ben als haar :).
't Was een leuk interview! Leuke kandidate. Alleen toen ze de ultieme vraag Wie is de Mol? zou beantwoorden, moest ze helaas net weg.  :P
Airen heeft het spel goed door denk ik, ik houd haar in de gaten.

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDITAAT] Airen Mylčne
« Reactie #30 Gepost op: 7-01-2016, 19:22:20 »
We zien Klaas in metrolijn M1285 stappen.
Airen is de enige met geboortejaar '85. Haar volledige geboortedatum 22-08-1985 maakt 2+2+8=12'85. Waarbij de M in de lijn natuurlijk naar Mylene of mol zou kunnen verwijzen.
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDITAAT] Airen Mylčne
« Reactie #31 Gepost op: 7-01-2016, 19:46:10 »
Het lijkt wel of Airen het Shownieuws aan het presenteren is in de biecht. Zo "ingestudeerd " lijkt het wel.

Offline Blieb2013

  • Forumlid
Re: [KANDITAAT] Airen Mylčne
« Reactie #32 Gepost op: 7-01-2016, 21:56:38 »
BurningHorizons, dat viel mij ook op. Ook tikt hij op haar dossier en wijst hij naar de Mol als hij "Surprise Surprise" noemt. In haar filmpje ziet je veel groen. Bij opdracht twee zegt hij: de mol kent zijn tegenstanders al. Airen kent ivm Shownieuws alle BN'ers al goed?! Achter je rug zou ook op haar kunnen slaan omdat Shownieuws een roddelrubriek is die op zoek gaat naar nieuwtjes achter je rug om.

Ook zie je haar niet met de andere kandidaten volgens mij bij de metro-opdracht. Ik vraag me af (zie afl 1-topic) of de Mol niet eerst vanaf mama tingo naar de start is gereisd om 1. te horen wat Klaas heeft gezegd en 2. Twee keer zoveel tijd te hebben om mannen met baarden te regelen.

Inderdaad veel V's, ook in de achtergrond van de geprojecteerde kaart in de fabriek!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDITAAT] Airen Mylčne
« Reactie #33 Gepost op: 9-01-2016, 12:43:58 »
Ik heb de actie even uitgeknipt


(Ik zet het meteen maar even hier voor de duidelijkheid.) Airen kijkt hier niet op het bordje van het geldvak 1500 euro maar op dat van het vak van kandidaat 7. Zie dit bericht van Pac-Mol.

Edit: bericht van Avogadro meegenomen.
« Laatst bewerkt op: 9-01-2016, 14:58:37 door Heinz »

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDITAAT] Airen Mylčne
« Reactie #34 Gepost op: 9-01-2016, 12:55:13 »
Airen kijkt hier niet op het bordje van het geldvak 1500 euro maar op dat van het vak van kandidaat 6.

Volgens mij dus een vak verder.

Offline BurningHorizons

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mole Mole Mole!!!
Re: [KANDITAAT] Airen Mylčne
« Reactie #35 Gepost op: 9-01-2016, 21:25:49 »
Helaas :(...

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDITAAT] Airen Mylčne
« Reactie #36 Gepost op: 9-01-2016, 21:27:29 »
Teleurstelling is groot. Airen had ik heel graag nog lang willen zien. Je was superleuk Airen!  ::bravo::

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDITAAT] Airen Mylčne
« Reactie #37 Gepost op: 9-01-2016, 21:34:19 »
Jammer  :(
I will follow my inner gold

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KANDITAAT] Airen Mylčne
« Reactie #38 Gepost op: 9-01-2016, 21:56:03 »
Jammer, ze had het niet gemakkelijk met het afscheid. Blijft sneu als eerste afvaller.
Morgen is ze bij het programma op sbs (thuis op zondag). Mag ze vertellen over haar avontuur.

De mooiste is er uit ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [KANDITAAT] Airen Mylčne
« Reactie #39 Gepost op: 9-01-2016, 22:00:09 »
Jammer. Zeg ik vast als lang niet enige mannelijke Molfan. :(
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'