Auteur Topic: [VERLIEZEND FINALIST] Annemieke Schollaardt  (gelezen 72723 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Annemieke Schollaardt
« Reactie #100 Gepost op: 14-02-2016, 18:36:29 »

Ik ben voor de afwisseling en om het spel voor mezelf wat leuker te houden Annemieke eens beter gaan bekijken.


Lijkt me bepaald geen straf: het is in meerdere opzichten best een mooie vrouw.   ::love::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Annemieke Schollaardt
« Reactie #101 Gepost op: 14-02-2016, 18:42:07 »
Lijkt me bepaald geen straf: het is in meerdere opzichten best een mooie vrouw.   ::love::

Absoluut, maar zoals je al begrepen hebt was dat mijn reden niet.  ::tandpastasmiley::

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Annemieke Schollaardt
« Reactie #102 Gepost op: 14-02-2016, 18:55:38 »
Snap ik, maar wat ik lees is vooral gebaseerd op aanwijzingen buiten het spel om. Wat doe je met:

- het goed scheppen en naar de finish brengen van een zoutkar?
- een Molbiljet van 500 in de binnenstad compleet maken door Rop terug te roepen?
- met de reuzentopito willen stoppen in een geldvak?

En nog een handvol andere dingen...

Zou het hiermee te maken kunnen hebben? "Art, die hem (de Mol red. Marisa) vertelde dat hij vooral geld moest gaan verdienen om de kandidaten extra op het verkeerde been te zetten. De Mol die geld in de pot gaat spelen: zo’n seizoen wordt dit blijkbaar". Citaat uit #Vlog14 van 10e.nl.
 

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Annemieke Schollaardt
« Reactie #103 Gepost op: 14-02-2016, 18:59:06 »
Zou het hiermee te maken kunnen hebben? "Art, die hem (de Mol red. Marisa) vertelde dat hij vooral geld moest gaan verdienen om de kandidaten extra op het verkeerde been te zetten. De Mol die geld in de pot gaat spelen: zo’n seizoen wordt dit blijkbaar". Citaat uit #Vlog14 van 10e.nl.

Ja goed, maar dat kan je zo ondertussen op iedereen toepassen dan, want uiteindelijk verdient iedere kandidaat al eens geld. Het gaat om de balans 'geld in de pot vs geld niet in de pot' en die is bij Annemieke toch bij de betere van de groep.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Annemieke Schollaardt
« Reactie #104 Gepost op: 14-02-2016, 19:03:33 »
Citaat
Art, die hem (de Mol red. Marisa) vertelde dat hij vooral geld moest gaan verdienen om de kandidaten extra op het verkeerde been te zetten. De Mol die geld in de pot gaat spelen: zo’n seizoen wordt dit blijkbaar

Als je de bedragen die verdiend zijn en die niet verdiend zijn tegen elkaar wegstreept, komt Annemieke denk ik niet naar voren, maar ik ben daar na aflevering 4 of 5 mee gestopt wegens te duidelijk.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Annemieke Schollaardt
« Reactie #105 Gepost op: 14-02-2016, 19:18:52 »
Annemieke is gewoon een slimme vrouw. Bovendien is het geen kunst om achteraf in een biecht uit te leggen wat je die dag gedaan hebt. ;D En geef eens een voorbeeld van 'te duidelijk' kandidatengedrag? ;D Als iemand te duidelijk kandidaat is, dan is hij/zij waarschijnlijk ook gewoon kandidaat hoor. ;)

Zeker is zij slim. Maar ik doelde niet op haar uitleg in haar biechten. Het valt op dat zij ook vaak (niet altijd, dat zou mogelijk te veel in het oog lopen) aanwijzingen geeft aan haar mede-/tegenspelers en daar behoorlijk directief en heel duidelijk in is. Zij heeft meestal alles onder controle.

Dat je nooit als 3e iets mag leggen, had iedereen door. Annemieke is gewoon de enige die we het horen zeggen. ;)
Had iedereen dit even snel door? Dat vraag ik me af.


In het parallelle universum dat Annemieke de Mol is: Annemieke staat tussen 4 mensen waarvan slechts 2 haar verdenken en ze gaat daar even 'Mol' roepen? Meest gewaagde Molactie ooit.

Ze hoefde het niet luidkeels te roepen natuurlijk. Als je zelf luid aan het zingen bent, hoor je de anderen om je heen niet zo duidelijk, zeker niet wanneer één woordje slechts zachtjes wordt uitgesproken of wanneer dat woordje alleen met je mond wordt gevormd (!). En inderdaad, als ze dit echt zo gedaan heeft, is het een prachtige mollenstreek.

Leuk dat je het voor jezelf toch nog spannend wil houden, maar Annemieke is echt een kandidaat. ;) Bovendien zie ik enkel 'hints' staan, terwijl de Mol toch echt de persoon is die opdrachten saboteert. Daar zie ik geen bewijzen van in je betoog.

Ik geef hier geen bewijzen van sabotage van opdrachten, dat klopt. Het was ook slechts de bedoeling om wat zaken aan te dragen die me zijn opgevallen en die mij het plezier in het speurneuzen teruggeven (naast de geweldige laatste aflevering en alle aardige bijdragen die ik vooral op dit forum tegenkom, natuurlijk.. ::bravo:: Wel heb ik in mijn antwoord aan Tarballs en ook in antwoord op jouw vraag al aangeduid, dat ik me, wat het binnenbrengen van geld in de pot -juist dus als tegenstelling van het saboteren van opdrachten-  mede baseer op de uitspraak van Art. Zie mijn daar genoemd citaat.

Offline Sanne97

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • molerige mollooten mollen meer
Re: [KANDIDAAT] Annemieke Schollaardt
« Reactie #106 Gepost op: 14-02-2016, 19:25:41 »
Lijkt me bepaald geen straf: het is in meerdere opzichten best een mooie vrouw.   ::love::

jammer de bammer voor jou, ze is (naar hoe het klonk) heel gelukkig getrouwd met phil...
"niets is wat het lijkt"

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Annemieke Schollaardt
« Reactie #107 Gepost op: 14-02-2016, 19:28:39 »
Zeker is zij slim. Maar ik doelde niet op haar uitleg in haar biechten. Het valt op dat zij ook vaak (niet altijd, dat zou mogelijk te veel in het oog lopen) aanwijzingen geeft aan haar mede-/tegenspelers en daar behoorlijk directief en heel duidelijk in is. Zij heeft meestal alles onder controle.

Maar stelt ze teleur? ;D Dat moment in aflevering 3 in de koloniale stad dat ze Rop terug roept en echt moet overtuigen om terug te komen dat is toch gewoon een actie die je als Mol nooit doet? Zelfs als je later het geld weer uit de pot flikkert, moet je daar als Mol echt niet zoveel moeite gaan steken in iemand die hopeloos gaat verdwalen en zo geen geld in de pot brengt.

Had iedereen dit even snel door? Dat vraag ik me af.

Ik ga het vel van de beer nog niet verkopen voor ik hem geschoten heb, maar ik ben momenteel bezig met een overzichtje van opdracht 2 waaruit blijkt dat minstens 2 anderen weten dat een derde kaartje leggen dodelijk is.


Ze hoefde het niet luidkeels te roepen natuurlijk. Als je zelf luid aan het zingen bent, hoor je de anderen om je heen niet zo duidelijk, zeker niet wanneer één woordje slechts zachtjes wordt uitgesproken of wanneer dat woordje alleen met je mond wordt gevormd (!). En inderdaad, als ze dit echt zo gedaan heeft, is het een prachtige mollenstreek.

Ik geloof er niet in. Annemieke lijkt me niet het type dat zo'n risico neemt en even 'Mol' gaat roepen als ze de Mol is.


Ik geef hier geen bewijzen van sabotage van opdrachten, dat klopt. Het was ook slechts de bedoeling om wat zaken aan te dragen die me zijn opgevallen en die mij het plezier in het speurneuzen teruggeven (naast de geweldige laatste aflevering en alle aardige bijdragen die ik vooral op dit forum tegenkom, natuurlijk.. ::bravo::) Wel heb ik in mijn antwoord aan Tarballs en ook in antwoord op jouw vraag al aangeduid, dat ik me, wat het binnenbrengen van geld in de pot -juist dus als tegenstelling van het saboteren van opdrachten-  mede baseer op de uitspraak van Art. Zie mijn daar genoemd citaat.

Ja, maar dat is voor mij helemaal geen bevredigend antwoord. ;D Dan zeg ik namelijk: 'Taeke is de Mol.' En dan zeg jij: 'Hoe zo, Taeke? Die klimt een rotswand op en maakt een slot los en die verdient 1000 euro bij de laseropdracht'. En dan zeg ik: 'Ja, maar Art zei dat...'

Ik argumenteer liever met acties die geld kosten dat iemand de Mol is.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Annemieke Schollaardt
« Reactie #108 Gepost op: 14-02-2016, 20:01:32 »
Citaat
Ik argumenteer liever met acties die geld kosten dat iemand de Mol is.

Amen.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Annemieke Schollaardt
« Reactie #109 Gepost op: 14-02-2016, 20:03:57 »

Ja, maar dat is voor mij helemaal geen bevredigend antwoord. ;D Dan zeg ik namelijk: 'Taeke is de Mol.' En dan zeg jij: 'Hoe zo, Taeke? Die klimt een rotswand op en maakt een slot los en die verdient 1000 euro bij de laseropdracht'. En dan zeg ik: 'Ja, maar Art zei dat...'

Ik argumenteer liever met acties die geld kosten dat iemand de Mol is.

En hier heb je zeker een punt, maar ik zei wel, dat ik me mede op Arts uitspraak baseerde..

Heel even off topic: Het is dan ook jammer dat een deel van het oorspronkelijke concept (de Mol zorgt voor het verkleinen van de pot en de kandidaten proberen er zoveel mogelijk in te krijgen) lijkt te zijn losgelaten.

Offline Sanne97

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • molerige mollooten mollen meer
Re: [KANDIDAAT] Annemieke Schollaardt
« Reactie #110 Gepost op: 14-02-2016, 20:08:06 »
En hier heb je zeker een punt, maar ik zei wel, dat ik me mede op Arts uitspraak baseerde..

Heel even off topic: Het is dan ook jammer dat een deel van het oorspronkelijke concept (de Mol zorgt voor het verkleinen van de pot en de kandidaten proberen er zoveel mogelijk in te krijgen) lijkt te zijn losgelaten.

het is niet meer zo zichtbaar als eerst, maar het gebeurt nog steeds hoor! hoe denk je anders dat het komt dat de pot nog zo laag is?
"niets is wat het lijkt"

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Annemieke Schollaardt
« Reactie #111 Gepost op: 14-02-2016, 20:15:08 »
het is niet meer zo zichtbaar als eerst, maar het gebeurt nog steeds hoor! hoe denk je anders dat het komt dat de pot nog zo laag is?


De opdrachten zijn voor een deel echt ondoenlijk, dat is een heel belangrijke oorzaak, ook.
Maar goed, voordat we in een eindeloze - en niet-hier-thuishorende :) - discussie verzanden: ieder zijn opvatting (en hoop!).

Offline Sylvester

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Annemieke Schollaardt
« Reactie #112 Gepost op: 14-02-2016, 21:49:12 »
Aaarghhh dit gebeurt nu elk jaar. In aflevering één kies ik lukraak de mol uit die mij het leukst lijkt – en dan blijft ze erin zitten tot het bittere eind - terwijl ik steeds meer begin te twijfelen of zij het daadwerkelijk is maar, aan de andere kant, mijn tunneltje niet wil verlaten.

Ik blijf gezellig in deze tunnel al ben ik er vrijwel zeker van dat ik fout zit.
Kan nog leuk worden voor mijn poolscore. :D

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Annemieke Schollaardt
« Reactie #113 Gepost op: 14-02-2016, 23:17:31 »
het is niet meer zo zichtbaar als eerst, maar het gebeurt nog steeds hoor! hoe denk je anders dat het komt dat de pot nog zo laag is?


Door enerzijds de klunzigheid van de kandidaten en anderzijds de vele alles-of-niets opdrachten.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline kwarkje

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Annemieke Schollaardt
« Reactie #114 Gepost op: 15-02-2016, 08:05:01 »
Aaarghhh dit gebeurt nu elk jaar. In aflevering één kies ik lukraak de mol uit die mij het leukst lijkt – en dan blijft ze erin zitten tot het bittere eind - terwijl ik steeds meer begin te twijfelen of zij het daadwerkelijk is maar, aan de andere kant, mijn tunneltje niet wil verlaten.

Ik blijf gezellig in deze tunnel al ben ik er vrijwel zeker van dat ik fout zit.
Kan nog leuk worden voor mijn poolscore. :D

Het zou mijn verhaal kunnen zijn. Mijn mol is bijna altijd de winnaar en dat zal dit jaar niet anders zijn.. Ik blijf ook in deze tunnel :-)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Annemieke Schollaardt
« Reactie #115 Gepost op: 15-02-2016, 11:30:19 »
jammer de bammer voor jou, ze is (naar hoe het klonk) heel gelukkig getrouwd met phil...

Niets is wat het lijkt!   ;)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Sanne97

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • molerige mollooten mollen meer
Re: [KANDIDAAT] Annemieke Schollaardt
« Reactie #116 Gepost op: 15-02-2016, 12:28:15 »
Niets is wat het lijkt!   ;)

maar dat wel  ;D
"niets is wat het lijkt"

Offline Analyst

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Annemieke Schollaardt
« Reactie #117 Gepost op: 15-02-2016, 12:59:07 »
Het kan nog best wel eens Annemieke zijn omdat ze, voor zover we kunnen zien, bij alle mogelijkheden die er zijn geweest mingeld heeft gepakt. 'Het spel veranderd achter je rug' en 'denk contra' kunnen verwijzingen zijn naar dat de mol dit jaar niet zozeer opdrachten saboteert (maar speelt als 'kandidaat'), en de pot laag houdt door mingeld binnen te halen. Dit wordt vaak achteraf verrekend.

Ik zou dit best vet vinden want dat zou betekenen dat ze superopzichtig loopt te mollen door mingeld te pakken zonder dat ze er heel erg door wordt verdacht.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Annemieke Schollaardt
« Reactie #118 Gepost op: 15-02-2016, 13:00:42 »
Het kan nog best wel eens Annemieke zijn omdat ze, voor zover we kunnen zien, bij alle mogelijkheden die er zijn geweest mingeld heeft gepakt. 'Het spel veranderd achter je rug' en 'denk contra' kunnen verwijzingen zijn naar dat de mol dit jaar niet zozeer opdrachten saboteert (maar speelt als 'kandidaat'), en de pot laag houdt door mingeld binnen te halen. Dit wordt vaak achteraf verrekend.

Ik zou dit best vet vinden want dat zou betekenen dat ze superopzichtig loopt te mollen door mingeld te pakken zonder dat ze er heel erg door wordt verdacht.

Mooie verwoording! Snappen we ook meteen dat achter je rug. Alleen op mingeld gaan mollen..
Meer L

Offline Sanne97

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • molerige mollooten mollen meer
Re: [KANDIDAAT] Annemieke Schollaardt
« Reactie #119 Gepost op: 15-02-2016, 13:03:58 »
Mooie verwoording! Snappen we ook meteen dat achter je rug. Alleen op mingeld gaan mollen..

op mingeld mol je niet... je molt op opdrachten (door bv mingeld te pakken) ;)
"niets is wat het lijkt"