Auteur Topic: WIDM-OFFtopic-topic  (gelezen 189394 keer)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #300 Gepost op: 5-03-2016, 20:29:13 »
Dan lig ik echt op de grond van het lachen.

Al zou ik het niet gaaf vinden dat er hints worden gegeven over iemand die de mol niet is

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #301 Gepost op: 5-03-2016, 20:30:18 »
Oehhhh de spanning....  ::tandpastasmiley::

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #302 Gepost op: 5-03-2016, 22:10:08 »
Wie komt er nog nakletsen op de chat?
Tell me what your telescope says

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #303 Gepost op: 5-03-2016, 23:55:28 »
Voor een aantal is er nog een experience, voor anderen niet. Voor mij is het Nederlandse molseizoen voorbij. Ik wil alle forummers bedanken voor hun bijdragen. De gewone kijkers, de fans en de die-hards. Het was voor mij een fijn seizoen waarbij gezellig samen beleven het belangrijkst was.
Ik wil ook de kandidaten bedanken! Zij hebben ons uren kijkplezier bezorgd. En productie & presentatie.. Toppers ::ok::
Wie is de mol...... voor jong en oud, voor iedereen!
er was eens......

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #304 Gepost op: 5-03-2016, 23:56:29 »
Voor een aantal is er nog een experience, voor anderen niet. Voor mij is het Nederlandse molseizoen voorbij. Ik wil alle forummers bedanken voor hun bijdragen. De gewone kijkers, de fans en de die-hards. Het was voor mij een fijn seizoen waarbij gezellig samen beleven het belangrijkst was.
Ik wil ook de kandidaten bedanken! Zij hebben ons uren kijkplezier bezorgd. En productie & presentatie.. Toppers ::ok::
Wie is de mol...... voor jong en oud, voor iedereen!
Mooi gezegd  ::ok::

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #305 Gepost op: 6-03-2016, 00:02:04 »
Ik kan de woorden van Stormpie alleen maar beamen.

Ik heb genoten van dit seizoen, ook al wees de kloosterhint overduidelijk naar Klaas.

Velen van jullie gaan weer een poosje "ondergronds". We hopen jullie volgend seizoen weer terug te zien ::zwaai::
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #306 Gepost op: 6-03-2016, 02:17:30 »
Heb erg genoten..

Van de 10 "kandidaten", opdrachten, sfeer, humor, sfeerbeelden (wat een fotografie, prachtig!).
Wat een schitterende locaties en wat een prachtige mensen overal.
Leuke lieve groep met veel lol en plezier, dat maakt het mede een goed en prettig seizoen wederom.
Van tóch nog 2 verrassingen tijdens de finale.. Prima uitzending. Ruim de tijd genomen, ook zalig.
En eerlijk gezegd; wat een lef van Klaas om maar 1 briefje van 1000€ te pakken uit de kist (grot).
Een zeer onveilige molactie die ik zeer waardeer. Zulke onveilige acties maken een Mol Molwaardig.
Terwijl ik niet happig was op Klaas als Mol (vanwege alles wat al duidelijk was).
Wat moeilijk voor hem bleek en dus vooral juist een welgemeend chapeau!

Mijn Klaaszalhetnietwezen"Mol" gaat weer op de ether en ik ga weer naar haar luisteren in de weekenden...#3FM.

Heb genoten, ook op forum, minder van kunnen genieten dan andere jaren edoch; sfeer was iha prima. Complimenten Rat en alle andere Molloten voor alle theorettes en zo ook aan de Mollerators. Dit maakt het zo bijzonder elk jaar weer! Dank voor al het plezier wat ik hierdoor heb ervaren.
Nu het zwarte gat aanvaarden ....

Tot in het nieuwe jaar!

X, Loebas



« Laatst bewerkt op: 6-03-2016, 02:38:07 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #307 Gepost op: 6-03-2016, 08:47:21 »
Komen er nog extra molacties zoals vorig jaar?
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #308 Gepost op: 6-03-2016, 09:47:25 »
Komen er nog extra molacties zoals vorig jaar?
hoe bedoel u ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #309 Gepost op: 6-03-2016, 09:50:12 »
vorig jaar waren er (dacht ik) nog molacties die niet in de uitzending behandeld waren
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #310 Gepost op: 6-03-2016, 09:52:40 »
die staan op de officiële site:

Hier
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #311 Gepost op: 6-03-2016, 10:04:43 »
Dat zijn alleen nog extra verborgen aanwijzingen. Het wachten is nog op extra molacties. Vorig jaar druppelden die ook de dagen na de ontknoping pas binnen. :)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #312 Gepost op: 6-03-2016, 10:04:44 »
Ik vond het ondanks de kloosterhint of case-hint wat seizoen 13 betreft een leuk seizoen. Wellicht hadden ze kunnen volstaan met het logo van Checkpoint en Klaas zijn initialen. Die hebben ze helaas eruit geknipt voor aflevering 10 ipv Mol cf Klaas. Hadden ze het nu omgewisseld en ons pas dè kloosterhint gegeven na afloop dan zou de stemming hier en elders heel anders uitpakken.
Persoonlijk vind ik het klooster ook meer finalewaardig zoals je het meer met de flessen en kaarsen in seizoen 14 had. Of de trein locomotief van seizoen 13, die shots van Petra bij nacht in seizoen 9. Dat waren nog eens finalewaardige locaties.

Verder bleek dat de crew ons molloten het te gemakkelijk te hebben gemaakt in hun zoektocht naar een nieuw publiek. Dingen als vertrouwen winnen voor de groep met die €1000 winnen snap ik maar moet niet afkomstig zijn van de crew om de Mol in zijn rol te laten komen. Een sleutel van het slot linksachter de kist verstoppen heb ik minder moeite mee.. Omdat een gehaaide kandidaat dat ook had kunnen ontdekken. Het geld laten liggen in de grot vind ik van lef getuigen. Een Tim of Annemieke had Klaas maar te hoeven wantrouwen op dat moment. Maar dat was gelijk aan hoe Susan vrij spel had bij de post ophalen.

Normaliter duik ik ook weer ondergronds voor een Mol winterslaap. Maar met een heerlijke Mol IV is dit jaar nog niet ten einde  ::trots::
« Laatst bewerkt op: 6-03-2016, 10:11:36 door Joost2 »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #313 Gepost op: 6-03-2016, 10:45:53 »
Citaat van: widm.nl
In het modern Art museum hing een portret van de Mol als onderdeel van een kunstwerk.   

Hmm, hebben we hier al een screenshot van?
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #314 Gepost op: 6-03-2016, 10:48:07 »
Hmm, hebben we hier al een screenshot van?

Ja. Hier en hier.

Voor mijn website ben ik op zoek naar wie er hier op het forum met onderstaande hints kwam. (Als dat al het geval is.) Kan iemand me daarbij helpen? (Ik maak een overzicht van alle hints met links naar vroege ontdekkingen ervan.)

Citaat van: wieisdemol.nl
De code die gevonden werd bij de 'taíno tekens' opdracht; 113, correspondeert met twee letters van het alfabet: de 11 staat voor K de 13 voor M.

Bij de 'verhalen estafette' opdracht werd de leeftijd die de Mol tijdens de opnames had genoemd; 38. Meervoudigepersoonlijkheidsstoornis telt maar 35 letters.

Bij de uitleg van de 'kandidaten weg' opdracht is in een split second de plek te zien waar de levensgrote afbeelding van de Mol staat tijdens de opdracht. Meteen daarop volgt een shot met de achterkant van de cut out met de envelop met 'De Mol' erop. Verderop is er de bevestiging als de Mol op die plek zijn eigen replica ophaalt.

Bij de 'geldklokken' opdracht zagen we de geldklokken 100, 900, 700 en 600. Het geboortejaar van de Mol is erin terug te vinden: 1976. 
« Laatst bewerkt op: 6-03-2016, 10:53:44 door Heinz »

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #315 Gepost op: 6-03-2016, 10:54:20 »
Ja. Hier en hier.

Ah dank, ik had niet door dat het om dit "kunstwerk" ging  ::ok:: .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #316 Gepost op: 6-03-2016, 11:02:59 »
Voor een aantal is er nog een experience, voor anderen niet. Voor mij is het Nederlandse molseizoen voorbij. Ik wil alle forummers bedanken voor hun bijdragen. De gewone kijkers, de fans en de die-hards. Het was voor mij een fijn seizoen waarbij gezellig samen beleven het belangrijkst was.
Ik wil ook de kandidaten bedanken! Zij hebben ons uren kijkplezier bezorgd. En productie & presentatie.. Toppers ::ok::
Wie is de mol...... voor jong en oud, voor iedereen!

En ook een welgemeend merci aan jou en de andere moderators! Blijf je/blijven jullie wel actief in de Relaxhoek en bij het forum van de Mol/VIER?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #317 Gepost op: 6-03-2016, 11:07:52 »
De Relaxhoek is het hele jaar actief, en andere programma's worden ook gewoon het hele seizoen gevolgd. Je hoeft ons forum dus niet te missen, je kunt gewoon het hele jaar rond hier gezelligheid vinden :D

Dank allemaal voor weer een fijn WIDM-seizoen ::bravo::
Keep calm and eat chocolates!

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #318 Gepost op: 6-03-2016, 11:17:55 »
Voor mijn website ben ik op zoek naar wie er hier op het forum met onderstaande hints kwam. (Als dat al het geval is.) Kan iemand me daarbij helpen? (Ik maak een overzicht van alle hints met links naar vroege ontdekkingen ervan.)
Ik heb gepost over de code (113) om de kist te openen en geopperd dat 11 en 13 voor Klaas Mol zouden kunnen staan.

Hier een post van annebeestje over Klaas die 38 jaar was ten tijde van de opnames.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #319 Gepost op: 6-03-2016, 11:18:47 »
Top! Leuk voor het archief. :)