Auteur Topic: Wie is de Mol? in de media  (gelezen 309776 keer)

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #220 Gepost op: 16-01-2016, 18:14:30 »
Vandaag staat er in de Vrouw een erg leuk interview met Marjolein Keuning. Ze vertelt onder meer dat ze erg van back-to-basic trektochten houdt en dat ze goed kan navigeren en kaartlezen. (Had ik niet achter haar gezocht!) Ook vertelt ze dat ze heel rechtdoorzee is en niet goed is in manipuleren en politiek bedrijven.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #221 Gepost op: 16-01-2016, 23:17:32 »
'Mickey Mouse' op Twitter  ::rofl::

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
It's nice to be important, but it's more important to be nice!


Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #223 Gepost op: 17-01-2016, 11:29:02 »
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #224 Gepost op: 17-01-2016, 11:29:14 »

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #225 Gepost op: 17-01-2016, 12:22:38 »
mollenjacht-de-groetjes-van-tim-jenga-met-rop-en-een-taeke-vormig-gat

Heerlijk weer, de vergelijking van Cécile met Usain Bolt/een Russische snelwandelaarster slaat werkelijk alles ::ok::
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #226 Gepost op: 17-01-2016, 12:51:28 »
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #227 Gepost op: 17-01-2016, 12:54:06 »
Je moet abonnee zijn om dit te kunnen lezen.
Ik kon het lezen (en de vorige delen in voorgaande weken ook) en ik heb geen abbo op het NRC.
« Laatst bewerkt op: 17-01-2016, 13:11:20 door Whiskers »

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #228 Gepost op: 17-01-2016, 12:54:26 »
Je moet abonnee zijn om dit te kunnen lezen.
Ik heb ook geen abbo en kan het ook gewoon lezen.

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #229 Gepost op: 17-01-2016, 13:01:33 »
Je moet abonnee zijn om dit te kunnen lezen.

Ik kan het sinds vorige week ook niet meer lezen. Kan iemand de tekst hier plaatsen?, vind hun recensies altijd mooi  ::ok::

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #230 Gepost op: 17-01-2016, 13:06:11 »
Hierbij in meerdere delen:

Peter: Frank!

Frank: Peter Zantingh!

Peter: Ik zal de kijkers thuis meteen even bijpraten: ik verdenk Klaas, na die flinke hint van vorige week, jij zit - dacht ik - nog op Rop.

Frank: Was dat waar we geëindigd waren, ja? Geen flauw idee. Nee, ik heb me deze week laten overtuigen door die Klaas-hint. De letters van de eerste en laatste woorden van de oud-Mollen die ‘MOL CF Klaas’ vormen. En met die afleveringstitel ‘het laatste woord, letterlijk’. Je kunt er niet omheen. Maar ik WIL eromheen, Peter, ik WIL er zo graag omheen. Het is zo raar kijken als je er eigenlijk stiekem al helemaal van overtuigd bent dat dit wel een echte hint moet zijn, omdat de makers ons nog nooit openlijk hebben misleid met zo’n kneiter van een typische WIDM-hint. En toch hoop je er een beetje op. Ik dan.

Peter: Om je een beetje te helpen: in deze aflevering zaten meer hints dat Rop de boel verziekte dan Klaas.

Frank: Nou, dat kun je wel zeggen. De makers wilden ons heel graag in een Roptunneltje krijgen, tegen - waarschijnlijk - beter weten in.
Ik noteerde de hele tijd: ik zie Klaas weinig verdachts doen, ik zie Rop veel verdachts doen. Maar het is Klaas. Maar waarom is het niet Rop? Of Ellie Lust, waarom kan dat cadeautje me niet gegeven worden? Tien afleveringen zekerheid van de aanwezigheid van Ellie Lust, mijn nieuwe favoriete tv-vrouw.

Peter: Yep. Rop die (met Ellie Lust) doelloos door de straten van Santo Domingo struint en zelfs weigert even terug te lopen als dat 500 euro oplevert. En Rop die tijdens de laseropdracht ramhard vooruit holt en struikelt.
Herinner me er trouwens even aan dat ik op Lowlands mijn tentje niet dicht bij die van hem zet.
Meer L

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #231 Gepost op: 17-01-2016, 13:06:42 »
Frank: Hahaha. Ik wil zo graag die aanvallende Mol zien, de klungelmol. Rop die het pleintje waar hij heen moet voor geld verkeerd doet, inderdaad dat gedoe met dat teruglopen. Nu geef ik hem oprecht dat gedoe bij de laseropdracht. Rop ziet eruit als iemand die tijdens een potje Jenga meteen probeert onderin zo’n ding weg te halen.

Peter: Haha. Deze. Ik pak deze. Dat gaat prima.

Frank: Maar mag ik zo even een zo kort mogelijke analyse voor en tegen Mol Klaas spuien?

Peter: Kort - niet waar je om bekend staat, maar doe maar.

Frank: Want ik heb uiteraard de hele aflevering echt goed op hem gelet. Komt-ie. Klaas doet veel op het oog niet-verdachte dingen. Hij haalt geld met Tim tijdens die biljettenopdracht. Niet veel, maar toch, 250 euro. Hij haalt geld tijdens de laseropdracht, met verdubbelaar. 200 euro. Hij is ook nog eens degene die zegt: hee, jongens, er was iets met een hint op het Molgeld, laten we iets met die achterkant doen. Waarom? Dat zou de rest naar hem kunnen leiden, want het is een mozaïek.
Dan vóór Klaas als Mol: we zien natuurlijk wel vaker Mollen die meedoen als kandidaat, actief zijn, maar tegelijkertijd het minimale doen met minimale inspanning. Wel geld, maar niet heel veel, en meer voorkomen. Klaas kon bij de biljetten meeliften op Tim, die maar blijft vertragen. Klaas pakt een verdubbelaar, maar heeft maar weinig geld mee gekregen, dus iemand met meer geld kan die verdubbelaar niet meer pakken.
En ik denk dan: ach, hij brengt het in de pot en haalt het er daarna - bijvoorbeeld met dat bieden op de testvragen op het eind - weer uit. Maar daar krijgen we nu in ieder geval nog niets van te zien. Was die 2.345 van hem? Who knows. Maar dat vind ik niet zo spectaculair en interessant Mollen. Ik noem het Annemarie-Jung-mollen.

Peter: NIET KORT.

Frank: Nee, niet kort. Sorry. Toch niet. Maar je gaat nu vast zeggen: …maar erg de moeite waard!

Peter: Maar erg de moeite waard. Bijbehorende: deze tweet. Weet niet hoeveel waarde ik eraan moet hechten.
Meer L

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #232 Gepost op: 17-01-2016, 13:07:47 »
Heerlijk weer, de vergelijking van Cécile met Usain Bolt/een Russische snelwandelaarster slaat werkelijk alles ::ok::
En Taeke als roadrunner...



Ik heb ook geen abbo, kon het gewoon lezen.
Tell me what your telescope says

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #233 Gepost op: 17-01-2016, 13:10:41 »
Frank: Nou ja, collectieve tunnelvisie op het internet. Behalve bij de mensen die de eerdergenoemde hint zo gezocht vinden. Ik niet.

Peter: Laten we even langs de drie opdrachten lopen. Die eerste: mij viel (wederom) op dat Marjolein niet de actiefste is, op z’n zachtst gezegd.

Frank: Ik hoorde vorige week Annemieke zeggen: ja, Marjolein is zo fanatiek! Welke Marjolein ziet zij in vredesnaam? Nee, Marjolein observeert. Maar die eerste opdracht verder? Viel behalve Rop nog iemand je op?

Peter: Ja, Tim, omdat hij meer in z’n rol komt als lolligste van de groep. Hij zei het geloof ik ook letterlijk: we moeten ook wel plezier maken. Dus leerde hij de Dominicanen hoe ze de groetjes moesten doen.

Frank: En Taeke die tot twee keer toe probeert grappig de telefoon op te nemen. Taeke die ligt ook nog steeds dubbel na twintig keer alle seizoenen te hebben bekeken, om Bart Simpson die barman Moe prank called.


Peter: Haha. “Dominos Pizza, goedemiddag met Taeke.”

Frank: Goed, we hebben duidelijk weinig inhoudelijks te zeggen over die eerste opdracht, haha. Die trouwens - wederom - heel erg ‘WIDM Greatest Hits’ was. Coördineren, tactiek, verzamelen, door de stad rennen. Die laseropdracht was er uiteraard ook een. Het geeft me een beetje het gevoel - we zeiden het al eerder - dat ze vanwege de (nog niet erg succesvolle) verhuizing naar zaterdag een seizoen willen maken dat een soort intro tot het programma is.

Peter: Ja, dat is misschien zo. Al is het na 16 seizoenen natuurlijk ook wel moeilijk om nog originele opdrachten te verzinnen.

Frank: Dat is waar. En ik klaag niet. Al geeft dit seizoen me nog niet het gevoel dat sommige voorgaande me gaven. Die laseropdracht trouwens, wat vond je daarvan?

Peter: Tja. Cécile zien rennen is geloof ik zeldzamer dan een sneeuwpanter in het wild zien, dus dat was winst.

Frank: En Cécile rent ook nog eens opmerkelijk. Haar handen bewegen alsof ze Usain Bolt is tijdens de 100 meter, haar benen als een Russische snelwandelaarster.

Peter: Haha. En Taeke deed het voor zijn doen nog subtiel. Ik had verwacht dat hij gewoon in één lijn zou doorrennen, een beetje zoals Rop maar dan zonder zich erdoor te laten vertragen, totdat er een Taeke-vormig gat in het kasteel zat.

Meer L

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #234 Gepost op: 17-01-2016, 13:10:52 »
Frank: Een beetje Road Runner - Wile E. Coyote.

Peter: Verder: ik weet dat we graag tactiek en gemol zouden zien in opdracht 1 en 2, maar die laatste was zó bepalend. De Mol wist al dat hij/zij daar ongeveer twee afleveringen aan verdiend geld kon wegspelen.

Frank: Ja, dat weet ik! Alleen zijn we geen klap wijzer geworden over wie wat nou precies allemaal heeft ingevuld. Op enkelen na. Werd jij er wijzer uit? Ik weet serieus niet wat daar de tactiek van de Mol zou moeten zijn. Althans, daar heb ik gewoon nog niet goed genoeg over nagedacht.

Peter: Ik weet niet eens wat ik als kandidaat zou moeten doen. Wat is een goede tactiek? Behalve allemaal 0 euro kiezen, zoals Remy deed. Onafhankelijk van wat de Mol doet, verlies je dan sowieso geen geld. Maar dat gebeurt natuurlijk nooit.

Frank: Nee, en dat zagen we ook. En dan kom je dus op een verdwenen bedrag van 2.345 euro uit. Heerlijk raar bedrag. Van wie? Je zag Rop een 2 schrijven, maar daar had van alles na kunnen komen. Er wordt - uiteraard - kapot gemonteerd. Hans Beerekamp noemde WIDM terecht fictie in een tv-recensie. Want dat is het. Je kunt alles wel logisch gaan beredeneren, nadenken over wat goed en slecht zou zijn. Maar uiteindelijk bepaalt de montage wat je ziet en wat je kunt denken.

Peter: Zeker. En als aan de montage ten prooi vallende kijker dacht ik: Tim zegt nogal geacteerd “Wie kiest dat rare bedrag? Hmmm. Geen idee.”

Frank: Tim zegt al het hele seizoen dingen heel geacteerd, vind ik. Hij lacht lekker samenzweerderig. Maar als je puur naar hem kijkt in de opdrachten, dan zie je een kandidaat. Die komt altijd naar boven.

Peter: Ik heb wel het idee dat het bedrag - 2.345 euro, oplopende getallen - dat van de Mol was.

Frank: Ongetwijfeld zien we inderdaad na de finale dat dat zo is, ja. Ik denk dat als Klaas inderdaad de Mol is, dat we dit seizoen - meer dan ooit - pas achteraf te zien krijgen dat hij toch buiten ons zicht af en toe wel klooide. En 2.345 euro bood. Zoiets.

Peter: Heb je nog interessante theorieën over de afleveringstitel? “Wie schrijft, die blijft”?

Frank: Minder dan voorgaande afleveringen. En met minder bedoel ik niets. Je kunt aan die laatste opdracht denken: als je als deelnemer het winnende bod ‘schrijft’, dan heb je goede kans om te blijven, want je streept vragen weg. Of we zullen - gaan we weer - inderdaad bevestigd krijgen dat Klaas het schreef. En die blijft natuurlijk, want die is de Mol. Zoiets.

Peter: Klaas, die de rest van dit seizoen gewoon weer een normale wekker moet gebruiken.

Frank: Misschien kan hij met Ellie Lust gaan liggen en kan Ellie Lust La Bamba voor hem zingen om hem wakker te maken. Je zag dat ze de tekst woord voor woord kende. En ze danste er ook nog heel leuk bij, een beetje als de gemiddelde heterojongen op een technofeestje.

Peter: Ja! Dat viel mij ook op. Ellie Lust moet op de middelbare school op een armlengte afstand hebben staan swingen met die schattige Klaas Wilting uit H4b.

Frank: Waren daar maar beelden van.
Meer L

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #235 Gepost op: 17-01-2016, 13:18:41 »
Je moet abonnee zijn om dit te kunnen lezen.
klopt. N.a.v. mijn vraag op twitter antwoordde Frank:

je krijgt X-aantal stukken gratis. Daarna de (betaal) muur. Dus de muurmensen zitten al aan dat aantal
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline frankhuiskamp

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #236 Gepost op: 17-01-2016, 13:39:22 »
Ja, sorry mensen, zou ook graag zien dat zoveel mogelijk mensen onze rubriek lezen zonder problemen, maar we hebben een nieuwe site met nieuw verdienmodel. De bazen gaan geen uitzondering maken voor Peter en mij, haha. 

Maar goed, hij staat hier, dus lees gerust. Zonder plaatjes natuurlijk.

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #237 Gepost op: 17-01-2016, 16:59:09 »
De recap van Martine  :) die trouwens ook elke week op de officiële Facebookpagina van WIDM verschijnt, toch? Het verslag behandelt de Klaashint, dus dan plaatst het team van WIDM zelf een link naar de Klaashint...  :o

http://www.10e.nl/schrijven/wie-is-de-mol-afl-3-5_203187.html

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #238 Gepost op: 17-01-2016, 17:04:32 »
Citaat van: Martine van 10e.nl
Ze gingen een potje lasergamen, iets waar vooral Annemieke erg naar had uitgekeken. Rop had helemaal niet uitgekeken en rende als een spartelende vis in een fuik en trok het hele decor omver. ‘Ik ben nachtblind!’ riep hij in een poging om toch nog Mollerig te klinken. Cécile had ook niet uitgekeken en droeg per ongeluk haar hockeymoederoutfit mét witte legging. Gênant.

 ::rofl:: ::rofl::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wie is de Mol? in de media
« Reactie #239 Gepost op: 17-01-2016, 17:05:31 »
De recap van Martine  :) die trouwens ook elke week op de officiële Facebookpagina van WIDM verschijnt, toch? Het verslag behandelt de Klaashint, dus dan plaatst het team van WIDM zelf een link naar de Klaashint...  :o

http://www.10e.nl/schrijven/wie-is-de-mol-afl-3-5_203187.html
de klaashint is ook besproken bij televizier, het omroepblad van de AVRO
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.