Auteur Topic: Aflevering 1 - wijsmaken  (gelezen 128748 keer)

Offline killerbee123

  • Forumlid
[SPOILER] Wellicht een shot van de zijkant van de mol in het intro gesprek?
« Reactie #60 Gepost op: 2-01-2016, 23:27:03 »
Ik plaats het zelfs hier nog in een spoiler omdat het wellicht een shot is van de zijkant van de mol.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #61 Gepost op: 2-01-2016, 23:32:09 »
Ik meende ook al redelijk dik haar te zien. Iemand kan een pruik op gehad hebben, maar dat is misschien net wat te ver gezocht.
Ik gok op Annemieke of Marjolein.

Offline nwanzi

  • Forumlid
Ik plaats het zelfs hier nog in een spoiler omdat het wellicht een shot is van de zijkant van de mol.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Of een shot van een figurant?!?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Of een shot van een figurant?!?
Nou ik denk dat we in afl 10 een terugspoelmoment krijgen, tot aan de briefing waarin de camera van Art naar de mol draait. Het zal de echte mol wel zijn, maar vermomd. Anders zouden we op basis hiervan nu al bijvoorbeeld Ellie kunnen afschrijven...

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #64 Gepost op: 2-01-2016, 23:35:11 »
Ik meende ook al redelijk dik haar te zien. Iemand kan een pruik op gehad hebben, maar dat is misschien net wat te ver gezocht.
Ik gok op Annemieke of Marjolein.

Patrick had ook een pruik op, al was dat in een bus waar kandidaten kwamen en niet in een loods met art.
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #65 Gepost op: 2-01-2016, 23:39:01 »
Bij "wijsmaken" moest ik meteen aan Remy denken. Een muzikant maakt immers een wijs.

Dit was inderdaad ook mijn eerste gedachte.  ::jaja::

Offline killerbee123

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #66 Gepost op: 2-01-2016, 23:40:54 »
Ik heb het gevoel naar een capuchon te kijken. Het is te "dik" om haar te zijn volgens mij, ik ga als ik de hd aflevering het zelfde shot nog een keer uitknippen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #67 Gepost op: 2-01-2016, 23:53:39 »
Even iets totaal anders, de vooruitblik op afl 2. Is degene die do you remember my face, niet Anne-Marie Jung? En er zat ook weer in: het spel verandert achter je rug...

"Remember my face" lijkt me Margriet toch? En "het spel verandert achter je rug" is duidelijk Susan.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #68 Gepost op: 2-01-2016, 23:58:21 »
"Remember my face" lijkt me Margriet toch? En "het spel verandert achter je rug" is duidelijk Susan.
Klopt  ::jaja:: iemand reageerde en toen viel het allemaal voor me op zijn plek  ::ok::

Offline Cobra

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #69 Gepost op: 3-01-2016, 00:00:03 »
"Remember my face" lijkt me Margriet toch? En "het spel verandert achter je rug" is duidelijk Susan.

Het klinkt wel meer als Inge en het gezicht lijkt imo meer op die van Inge dan die van Margriet. De vooruitblik zag er overigens erg interessant uit, ben benieuwd naar volgende week!

Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #70 Gepost op: 3-01-2016, 00:01:37 »
Vond het wel opvallend dat de introductie in de vorm van een briefing gebeurde, misschien een lichte hint naar Ellie? De briefing zou je ook kunnen zien als letterlijk "wijs (spatie!) maken"

edit: alleen jammer dat de titel zonder spatie was  ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 3-01-2016, 00:03:21 door ICYURinEcstacy »

Offline BlijBlijBlij

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Blijste Molloot!
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #71 Gepost op: 3-01-2016, 00:03:37 »
Het kan zeker veel uitmaken voor de makers. Als je de volgende aflevering bij een opdracht perse een even aantal mensen nodig hebt, is het niet zo heel handig als er iemand uit gaat.
Maar dan maken ze het wel wat moeilijk voor zichzelf. Voor hetzelfde geldt hadden ze maar tot het eerste geldpunt gekomen dan hadden ze 7 mensen "vrij moeten spelen" en met omdraaien lukt het dan niet. Dus het zou dan wel een risicovolle actie kunnen zijn.
Nou, vergis je niet; de makers hebben door de jaren heen wel vaker risico's genomen hoor. Ze hebben ook altijd wat mogelijke reservescenario's stand-by liggen als het anders loopt dan gepland.
Ik ben toch zo BLIJ vandaag... :D

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #72 Gepost op: 3-01-2016, 00:04:49 »
Ik vond dit persoonlijk echt een van de leukste openingen in jaren.

Ik vond die van 2014 ook echt masterlijk, met die executie meteen. en die van 2011 ook.
Maar dit was nou chaos op een leuke manier. Thanks voor het luisteren, crew haha ::tandpastasmiley::

Ik vind het echt een hele leuke groep.
Cecile is echt mega grappig. So is Tim, Klaas en Rop.
Ik vind Marjolein nog een beetje terughoudend. Zeker iemand die je in de gaten moet gaan houden. Haar ogen vertellen nogal veel, en voor mij gevoel als je naar haar ogen bij de 2e opdracht uitleg kijkt lijkt ze gewoon al te genieten van dat het begonnen is, haar molrol.
Ik vind Annemieke denk ik tot nu toe wel een van de leukste kandidaten so far. Pas 1 aflevering gehad dus kan nog veranderen maar ze is heerlijk fanatiek.
Land en beelden zijn weer top!!! ::bravo:: Mijn gedachte dat ze hierna evt nog Cuba aandoen zijn wel versterkt omdat ze vrij snel van locatie naar locatie reizen volgens mij. Maar kan ook dat ze gewoon in de DR blijven. In het intro stukje zagen we erg mooie locaties die voorbij gaan komen.
Ik vond het intro stukje zelf wel anders, wel leuk. Maar misschien had het iets sneller gekund.
Een eerste aflevering met geen afvaller vind ik persoonlijk heel fijn, zodat je iedereen net ff wat langer kunt observeren. Dit heeft me in 2011 niet persee geholpen bij het spoor naar de Mol maar het was qua kijkplezier gewoon fijner ofzo.

En ik zag ergens een comment dat de mysterieuze muziek terugmoet. Waar doel je dan op want ik vond echt dat er weer gewoonlijk lekkere mysterieuze muziek en deuntjes onderzaten hoor..?

Morgen even terugkijken, ik duik nog geen tunnel in. Maar ben onder de indruk van de eerste aflevering en waar ik HEEL HEEL HEEL blij mee ben is dat Art zei: Er gaan meer dan 25 opdrachten plaatsvinden, dus genoeg tijd. Tegen de mol. Afgelopen seizoen was mijn grootste klacht eigenlijk dat we maar liefst 4 afleveringen hadden met maar 2 opdrachten. Fijn dat er eindelijk weer wat meer opdrachten worden gespeeld. Die beelden bij het avondeten zijn grappig en leuk maar ik heb liever gewoon 3 opdrachten zoals in seizoen 2011 bijv.  ::jaja::

Offline BlijBlijBlij

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Blijste Molloot!
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #73 Gepost op: 3-01-2016, 00:06:14 »
Dit zijn de briefjes. Ellie staat op de 'rug'. Maar Remy, Rop en Marjolein staan op mingeld ::vergroot::
Wat gaat dat voor rol spelen dit jaar?
Misschien was die scène pas achteraf opgenomen en geeft de volgorde waarop alles ligt aan wie het meeste geld heeft opgehaald. Klaas, die helemaal rechts ligt, heeft als enige in de uitzending geld binnengehaald (en wel 1000 van de 1000 euro). Hij zal misschien degene zijn geweest die het meeste heeft binnengehaald.
Of misschien geeft het de volgorde van de afvallers weer, is Klaas de eerste afvaller en zijn die drie kandidaten op de minbiljetten de drie finalisten?
Ik ben toch zo BLIJ vandaag... :D

Offline Takkemol

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #74 Gepost op: 3-01-2016, 00:21:05 »
Dat intro dan weer. Die aart voelt zich wel in toenemende mate belangrijk. Was wel weer een stukje onnodige aartshow. Veel leuker als ze zichzelf voorstellen.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #75 Gepost op: 3-01-2016, 00:27:54 »
Dat intro dan weer. Die aart voelt zich wel in toenemende mate belangrijk. Was wel weer een stukje onnodige aartshow. Veel leuker als ze zichzelf voorstellen.

een van de grootste krachten van Wie is de mol is dat het vernieuwend is. De basis blijft hetzelfde, maar elk jaar is er weer iets vernieuwend. Dit was denk ik gedeeltelijk vanwege het nieuwe uitzendtijdstip en dag + gewoon een soort secret meeting met de mol wat we in afleverinig 10/11 waarschijnlijk teruggespoeld terugzien. Bij de pers dag werd dit ook echt een soort van het thema van dit jaar. Best voorbereide mol ooit. Dus denk dat het gewoon de opzet was van dit jaar, en dat ze zichzelf vanaf volgend jaar vast weer zelf zullen voorstellen. Maar zo erg vond ik het niet. Ik vond deze eerste aflevering stukken beter dan vorig jaar.

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #76 Gepost op: 3-01-2016, 00:29:15 »
een van de grootste krachten van Wie is de mol is dat het vernieuwend is. De basis blijft hetzelfde, maar elk jaar is er weer iets vernieuwend. Dit was denk ik gedeeltelijk vanwege het nieuwe uitzendtijdstip en dag + gewoon een soort secret meeting met de mol wat we in afleverinig 10/11 waarschijnlijk teruggespoeld terugzien. Bij de pers dag werd dit ook echt een soort van het thema van dit jaar. Best voorbereide mol ooit. Dus denk dat het gewoon de opzet was van dit jaar, en dat ze zichzelf vanaf volgend jaar vast weer zelf zullen voorstellen. Maar zo erg vond ik het niet. Ik vond deze eerste aflevering stukken beter dan vorig jaar.

Mee eens

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #77 Gepost op: 3-01-2016, 00:32:29 »
Dat intro dan weer. Die aart voelt zich wel in toenemende mate belangrijk. Was wel weer een stukje onnodige aartshow. Veel leuker als ze zichzelf voorstellen.

Ik weet dat de AVRO Art kennelijk als de beste uitvinding sinds het gesneden brood beschouwt, maar dit was wel wat overdreven inderdaad. Hij was meer in beeld en aan het woord dan alle kandidaten bij elkaar...
Woosie down?

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #78 Gepost op: 3-01-2016, 00:35:16 »
Ik vond het wel een coole start, deed me meteen terugdenken aan Angela in seizoen 4! Leuk hoe de mol geinformeerd wordt, maar Art moet wel even werken aan zijn acteerkwaliteiten. Dit was meer een presentatie naar de kijkers dan naar de mol toe. Ik vond het fijn dat de voorstelstukjes niet langer de opdrachten onderbreken.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #79 Gepost op: 3-01-2016, 00:41:20 »
Misschien was die scène pas achteraf opgenomen en geeft de volgorde waarop alles ligt aan wie het meeste geld heeft opgehaald. Klaas, die helemaal rechts ligt, heeft als enige in de uitzending geld binnengehaald (en wel 1000 van de 1000 euro). Hij zal misschien degene zijn geweest die het meeste heeft binnengehaald.
Of misschien geeft het de volgorde van de afvallers weer, is Klaas de eerste afvaller en zijn die drie kandidaten op de minbiljetten de drie finalisten?

Dit kan niet, want het geld is al gedrukt voordat de kandidaten ook maar 1 spel hebben gespeeld  ;)