Auteur Topic: Titels afleveringen  (gelezen 54090 keer)

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: Titels afleveringen
« Reactie #180 Gepost op: 27-02-2016, 23:55:22 »
Naast een verwijzing naar de finish van Klaas in de tweede opdracht lijkt de afleveringstitel me ook een verwijzing naar het molgeld: met het laatste verdiende geld is de foto achterop de biljetten gefinisht.

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Titels afleveringen
« Reactie #181 Gepost op: 28-02-2016, 08:47:51 »

Aflevering 1: 'wijsmaken'
Aflevering 2: 'het laatste woord, letterlijk'
Aflevering 3: 'wie schrijft die blijft' (live) of 'zeg het zelf' (website)
Aflevering 4: 'minder dan je denkt'
Aflevering 5: '3 al weg, 7 over'
Aflevering 6: 'misplaatst'
Aflevering 7: 'iets is niets'
Aflevering 8: 'min of meer uitzonderlijk'
Aflevering 9: 'fotofinish'

Kunnen we nog iets met de letters heel toevallig?

Offline widmfan6

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Titels afleveringen
« Reactie #182 Gepost op: 28-02-2016, 09:35:59 »
Ik heb (voor de vorm) een tabel gemaakt met alle titels en hoe ze op de 3 finalisten kunnnen slaan. Zijn er nog mensen (met name Tim en Annemieke verdenkers) met aanvullingen?

TitelAnnemiekeKlaasTim
1. 'wijsmaken'Aan het begin van de aflevering heeft Art een briefing met de Mol, en maakt haar hier wijs over het seizoen
of
Je ziet duidelijk in beeld Marjolein het bordje van Annemieke aanwijzen (afbeelding)
Aan het begin van de aflevering heeft Art een briefing met de Mol, en maakt hem hier wijs over het seizoen
of
Art maakt Klaas eerst wijs dat hij een muziekant moet vinden, maar dit blijkt niet zo te zijn.
of
Art maakt de kijkers wijs dat hij de mol pas spreekt in de finale. Maar dit is niet het geval, hij spreekt Klaas meteen bij de opdracht opdracht in de metro
Aan het begin van de aflevering heeft Art een briefing met de Mol, en maakt haar hier wijs over het seizoen
2. 'het laatste woord, letterlijk'De laatste letters van de laatste woorden van de oud-Mollen als Klaas in het klooster is vormen 'klaas'
3. 'wie schrijft die blijft'In deze aflevering zien we Annemieke schrijven. (afbeelding)
3. 'zeg het zelf' (stond vlak na de uitzending als titel op de site)Klaas zegt tijdens het bekijken van het geld "Wat is er met die achterkanten?", waardoor hij dus zelf zegt hoe ze hem als Mol moeten ontmaskeren.Tim zegt "On it" en zegt hiermee dus zelf dat hij op de achterkant van het geld staat.
of
Tim zegt dat hij het geld wil zien en zegt zo dus zelf dat er misschien iets bijzonders in zit
4. 'minder dan je denkt'Ellie zei dat ze vond dat er nogal weinig geld in de kist zat. De Mol heeft boven geld uit de kist gehaald, waardoor er dus minder in zat dan je zou denken.
of
De groep dacht dat Klaas de 3 jokers had gepakt, maar in werkelijkheid had hij er maar één. Hij had er dus minder dan ze dachten.
Ellie zei dat ze vond dat er nogal weinig geld in de kist zat. De Mol heeft boven geld uit de kist gehaald, waardoor er dus minder in zat dan je zou denken.
5. '3 al weg, 7 over'3 mensen fietsen voor klaas uit, dus 3 zijn er al weg. Klaas vind kaartje 7.
6. 'misplaatst'Annemieke is niet te zien op de gereconstrueerde groepsfoto, en is zo misplaatst (afbeelding)Op de rug van kartonnen Klaas staat 'kandidaat'. Is dit misplaatst en moet hier Mol staan?Een anagram van 'misplaatst' is 'Tim's plaats'. De plaats van kartonnen Tim was voor een paal met een logo van een bank met het woord "op" op zijn rug, wat ernaar hint dat Tim "op" het geld staat.
7. 'iets is niets'Annemieke weet 1 vrijstelling en 6 jokers te verzamelen (iets), maar voor een mol is dit natuurlijk niets waardKlaas zorgt met zijn zwarte vrijstelling dat alle jokers (iets) ineens niets meer waard zijn.
8. 'min of meer merkwaardig'De timers in de fabriek eindigen op plus of mingeld. Min of meer dus. Klaas zet als enige een timer uit als die in de min is, wat merkwaardig is.
9. 'fotofinish'Klaas komt met de camera op zijn buik over de finish.
of
Het is een fotofinsish geweest wie er ging winnen, wat kan betekenen dat het Klaas is, want zowel Annemieke als Tim zit op hem.
Het is een fotofinsish geweest wie er ging winnen, wat kan betekenen dat het Klaas is, want zowel Klaas als Tim verdenken haar niet.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2016, 16:26:37 door widmfan6 »
Tunnelvisie? Nee joh, hoe kom je daar nu bij(!)

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Titels afleveringen
« Reactie #183 Gepost op: 28-02-2016, 09:38:47 »
Ik interpreteerde de titel 'wijsmaken' nog anders:

Art maakt de kijkers wijs dat hij de mol pas spreekt in de finale. Maar dit is niet het geval, hij spreekt Klaas meteen bij de opdracht opdracht in de metro

Offline widmfan6

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Titels afleveringen
« Reactie #184 Gepost op: 28-02-2016, 09:42:52 »
toegevoegd
Alleen al aflevering 1 wijst op 3 manieren naar Klaas  ::rofl::
Tunnelvisie? Nee joh, hoe kom je daar nu bij(!)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Titels afleveringen
« Reactie #185 Gepost op: 28-02-2016, 10:47:17 »
Aflevering 1: 'wijsmaken'
Aflevering 2: 'het laatste woord, letterlijk'
Aflevering 3: 'wie schrijft die blijft' (live) of 'zeg het zelf' (website)
Aflevering 4: 'minder dan je denkt'
Aflevering 5: '3 al weg, 7 over'
Aflevering 6: 'misplaatst'
Aflevering 7: 'iets is niets'
Aflevering 8: 'min of meer uitzonderlijk'
Aflevering 9: 'fotofinish'

Kunnen we nog iets met de letters heel toevallig?

Met de 52 letters van de laatste vier afleveringen valt het volgende, precies passende, anagram te maken:

Ai, Tim Hofman is de mol: professioneelst, intuïtiefst, zinrijkst.

(Tim houdt toch zo van puzzelen en ziet het spel als één groot cryptogram...)


Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Titels afleveringen
« Reactie #186 Gepost op: 28-02-2016, 12:23:24 »
Met de 52 letters van de laatste vier afleveringen valt het volgende, precies passende, anagram te maken:

Ai, Tim Hofman is de mol: professioneelst, intuïtiefst, zinrijkst.

(Tim houdt toch zo van puzzelen en ziet het spel als één groot cryptogram...)


Ai, Marissa, wat knap gedaan! Het zal toch niet waar zijn? Hoop zo van wél!

Op de foto van Nu.nl ontbreekt Tim, wat zou dat betekenen?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Titels afleveringen
« Reactie #187 Gepost op: 28-02-2016, 12:39:59 »
Op de foto van Nu.nl ontbreekt Tim, wat zou dat betekenen?

Dat men Tim daar niet zo fotogeniek vindt?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Titels afleveringen
« Reactie #188 Gepost op: 28-02-2016, 12:41:07 »
Ai, Marissa, wat knap gedaan! Het zal toch niet waar zijn? Hoop zo van wél!

Op de foto van Nu.nl ontbreekt Tim, wat zou dat betekenen?
dat ze daar met prutsers werken ::)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline bmol

  • Forumlid
Re: Titels afleveringen
« Reactie #189 Gepost op: 28-02-2016, 13:02:43 »
Op de foto van Nu.nl ontbreekt Tim, wat zou dat betekenen?

Dat betekent dat Tim niet op de foto staat ::joehoe::

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Titels afleveringen
« Reactie #190 Gepost op: 28-02-2016, 13:09:05 »
Dat betekent dat Tim niet op de foto staat ::joehoe::
Alledrie goed geraden!

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: Titels afleveringen
« Reactie #191 Gepost op: 28-02-2016, 20:14:19 »
Met de 52 letters van de laatste vier afleveringen valt het volgende, precies passende, anagram te maken:

Ai, Tim Hofman is de mol: professioneelst, intuïtiefst, zinrijkst.

(Tim houdt toch zo van puzzelen en ziet het spel als één groot cryptogram...)



Supergoed gevonden zeg!

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Titels afleveringen
« Reactie #192 Gepost op: 29-02-2016, 10:19:51 »
Met de 52 letters van de laatste vier afleveringen valt het volgende, precies passende, anagram te maken:

Ai, Tim Hofman is de mol: professioneelst, intuïtiefst, zinrijkst.
Heel leuk!  ::bravo::
Tell me what your telescope says

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Titels afleveringen
« Reactie #193 Gepost op: 3-03-2016, 00:28:54 »
Ik heb (voor de vorm) een tabel gemaakt met alle titels en hoe ze op de 3 finalisten kunnnen slaan. Zijn er nog mensen (met name Tim en Annemieke verdenkers) met aanvullingen?

1 ) "wijsmaken"; Marjolein wijst op naam Annemieke. Zie foto 3.
3 ) "Wie schrijft die blijft"; Annemieke duidelijk aan het noteren. Zie foto 2.
6 ) "Misplaatst"; Annemieke is niet te zien in uiteindelijke groepsfoto na opdracht. Zie foto 1.
7 ) "Iets is niets"; 1 vrijstelling en 6 jokers, dat is iets, maar NIETS voor de Mol..
8 ) "Min of meer uitzonderlijk"; dat Annemieke (als Mol) Klaas wijst op een tijdklok (in de min uiteindelijk, dat is meer uitzonderlijk).
9 ) "Fotofinish"; Niemand zit op Annemieke, dat maakt het uiteindelijk in de finale een fotofinish...wie maar snel genoeg de meest passende antwoorden geeft...

Edit 1;
bij Klaas :
1 ) "Wijsmaken"; bij de neus nemen...hij zit de hele aflevering aan zijn neus.
Edit 2;
*meer Annemieke toegevoegd*
« Laatst bewerkt op: 3-03-2016, 02:24:40 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Titels afleveringen
« Reactie #194 Gepost op: 5-03-2016, 22:10:00 »
Afleveringstitels

Zoals ieder jaar verwezen de afleveringstitels direct naar de Mol:

Aflevering 1: 'wijsmaken'. Tijdens de briefing van Art werd het portret van de Mol letterlijk aangewezen.

Aflevering 2: 'het laatste woord, letterlijk'. Van de laatste woorden van de betogen van de oud Mollen kon de aanwijzing: Mol cf Klaas gevormd worden. Oftewel: Mol is te vergelijken met Klaas.

Aflevering 3: 'wie schrijft die blijft'. De getallen die te zien waren bij 'de macht over de test' opdracht; 2,4,1 en 0, verwezen naar de geboortedatum van de Mol. Waarbij 2 + 4 = 6 verwijst naar de dag en 10 naar de maand oktober.

Aflevering 4: 'minder dan je denkt'. De Mol had minder jokers dan Taeke dacht.

Aflevering 5: '3 al weg, 7 over'. Er waren drie kandidaten al weg, toen envelop 7 voor de Mol over bleef.

Aflevering 6: 'misplaatst'. Dit verwees natuurlijk naar de Mol die de tafel ongemerkt verschoof.

Aflevering 7: 'iets is niets'. De Mol had de zwarte vrijstelling. Dat zorgt ervoor dat jokers en vrijstellingen niets meer waard zijn.

Aflevering 8: 'min of meer uitzonderlijk'. De geldklok die de Mol stop zette was het enige bedrag in de min.

Aflevering 9: 'fotofinish'. Op het geld dat verdiend werd in de 'van voor naar achter' opdracht stond op al het geld dat de finalisten inleverden een foto van de Mol. 
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Titels afleveringen
« Reactie #195 Gepost op: 6-03-2016, 00:53:37 »
Nu ik dit allemaal zo op een rij zie staan, met de officiële uitleg erbij, is het mij wel duidelijk dat ik vaak te ver heb doorgedacht.

Voorbeeld: de uitleg bij de eerste afleveringstitel. Wijsmaken/"Wijzen naar het portret van de Mol", ik dacht dat dit (het vingertje van Art bij het gezicht van Klaas) toch echt te makkelijk zou zijn en dus haast niet kon kloppen...

Toch heb ik, juist omdat ik graag verder doordenk, en bovendien omdat ik zag dat op dit forum meer mensen zo fanatiek bezig waren, veel puzzel- en speurplezier beleefd gedurende dit seizoen van Wie is de Mol.

Het aardige was voor mij vooral dat ik hier de motivatie vond om mijn luie hersencellen tot actie aan te zetten, waarbij ik sommige vermeende puzzels en raadsels heb opgelost.  De lol om het nu en dan vinden van "sluitende oplossingen", zoals precies passende anagrammen, was er niet minder om.