Poll

Wie is de verliezer?

Klaas
6 (7.7%)
Annemieke
20 (25.6%)
Tim
52 (66.7%)

Totaal aantal stemmen: 78

Auteur Topic: [poll] Wie is de afvaller?  (gelezen 108442 keer)

Offline Shiba

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #140 Gepost op: 23-01-2016, 22:37:45 »
IN het dagboek van de mol zit dus altijd een aanwijzing naar de volgende afvaller, dat is nu wel duidelijk.
Staat dat ergens op een rijtje?
En waarom Rop?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #141 Gepost op: 23-01-2016, 22:42:50 »
Rop    - 8 (7.7%)
Klaas    - 3 (2.9%)
Marjolein    - 18 (17.3%)
Cécile    - 30 (28.8%)
Annemieke    - 9 (8.7%)
Taeke    - 16 (15.4%)
Tim    - 10 (9.6%)
Ellie    - 10 (9.6%)

10 mensen zaten goed
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #142 Gepost op: 24-01-2016, 00:47:58 »
Nou, zeven goede treden, slechte treden vond ik wijzen naar Marjolein en haar GTST link. Ze vloog er niet uit

Ik vond die minder sterk dan "IK ben degene met het laatste woord!" wat letterlijk Remy was in die aflevering

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #143 Gepost op: 24-01-2016, 01:19:27 »
Waarschijnlijk is dit niks, maar dit viel mij op toen ik een aantal minuten geleden op de aflevering klikte van vanavond.

Tim staat op de groepsfoto van deze aflevering naast Ellie. Nu is Tim naast Klaas een verdachte van mij dus ik ben gaan kijken naar de groepsfoto's van aflevering 2 en 3. Wat blijkt Tim staat tijdens de groepsfoto van aflevering 2 naast Airen en tijdens de groepsfoto van aflevering 3 naast Remy.

Mocht Tim de Mol zijn, dan zou dit eventueel een afvallershint kunnen zijn, maar waarschijnlijk is dit extreme toeval.
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #144 Gepost op: 24-01-2016, 01:20:35 »
Ze weten bij het maken van de foto niet wie er afvalt natuurlijk ;) Tenzij ze de groepsfoto na het maken van de test nemen...

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #145 Gepost op: 24-01-2016, 01:21:55 »
Klopt, totaal over het hoofd gezien! Dan is het puur toeval!  ::rofl::
Vindt het in ieder geval opmerkelijk
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #146 Gepost op: 24-01-2016, 09:00:39 »
Staat dat ergens op een rijtje?
En waarom Rop?

In dagboek 2 verwees hij naar 'het laatste woord'. Dat laatste woord van de uitzending was van Remy
In dagboek 3 maakte hij een opmerking die verwees naar Ellie: tijd voor een frisse wind, een andere opsporingsmethode
In dagboek 4 maakt hij een opmerking die verwijst naar een uitspraak van Rop: ieder met zijn eigen verhaal

Kan er natuurlijk ook helemaal naast zitten hoor, maar ik ga er toch mijn pool op bepalen.
 ;D
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline witte raaf

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #147 Gepost op: 24-01-2016, 09:14:12 »
......
Tim staat op de groepsfoto van deze aflevering naast Ellie. Nu is Tim naast Klaas een verdachte van mij dus ik ben gaan kijken naar de groepsfoto's van aflevering 2 en 3. Wat blijkt Tim staat tijdens de groepsfoto van aflevering 2 naast Airen en tijdens de groepsfoto van aflevering 3 naast Remy.

Mocht Tim de Mol zijn, dan zou dit eventueel een afvallershint kunnen zijn, maar waarschijnlijk is dit extreme toeval.

Ze weten bij het maken van de foto niet wie er afvalt
........

Klopt, totaal over het hoofd gezien
....

Neem niet te snel afstand van deze theorie ze maken altijd meerdere foto's met verschillende opstellingen

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #148 Gepost op: 24-01-2016, 09:37:42 »
In dagboek 2 verwees hij naar 'het laatste woord'. Dat laatste woord van de uitzending was van Remy
In dagboek 3 maakte hij een opmerking die verwees naar Ellie: tijd voor een frisse wind, een andere opsporingsmethode
In dagboek 4 maakt hij een opmerking die verwijst naar een uitspraak van Rop: ieder met zijn eigen verhaal

Kan er natuurlijk ook helemaal naast zitten hoor, maar ik ga er toch mijn pool op bepalen.
 ;D

Ik ook! Moet het toch ergens op baseren. Al vind ik dat Cecile ook zou kunnen gaan... (Al wil ik dat niet, en van Rop wil ik het ook niet ::rofl:: )

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #149 Gepost op: 24-01-2016, 09:47:47 »
In dagboek 2 verwees hij naar 'het laatste woord'. Dat laatste woord van de uitzending was van Remy

Er was vorige week dus enige discussie over wat nou precies het allerlaatste woord was. Ik vraag me dus af wat een aflevering is, en wat een uitzending.

Voor de een houdt de aflevering op, wanneer de vooruitblik naar de volgende aflevering begint. Maar het is ook verdedigbaar, als je zegt: de aflevering is pas afgelopen, nadat ook de vooruitblik is uitgezonden.

Korter gezegd: je kan de titel van aflevering 2 op de Klaas-hint betrekken, maar ook op het allerlaatste woord dat in de hele uitzending werd uitgesproken. En inderdaad, niet iedereen is het daarmee eens: dat werd door Remy uitgesproken.


Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #150 Gepost op: 24-01-2016, 13:30:35 »
Taeke
« Laatst bewerkt op: 30-01-2016, 17:54:07 door Pierce_Brosnan »

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #151 Gepost op: 24-01-2016, 13:38:13 »
Ik gok Annemieke. Vanwege de verklaring van Ellie over haar dat zij behoorlijk gezakt is op haar lijstje. Er lijken in de afleveringen aanwijzingen te zitten naar de volgende afvaller.
« Laatst bewerkt op: 24-01-2016, 13:41:09 door Avogadro »

Offline Amateur

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #152 Gepost op: 24-01-2016, 14:05:41 »
Ik vind de dagboek-afvallerstheorie behoorlijk aan kracht winnen. :)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #153 Gepost op: 24-01-2016, 14:06:42 »
Op basis van het moldagboek denk ik Rop, Annemieke of Tim. Gestemd op Rop, nu Ellie weg is zal Rop niet lang meer aanblijven als Ellie's evenknie qua accent ben ik bang
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #154 Gepost op: 24-01-2016, 15:56:56 »
Ik vond dit plaatje op de NRC site. Het is een screenshot uit de eerste aflevering. Van links naar rechts zien we: Airen (eerste afvaller), Remy (tweede afvaller), Elly (derde afvaller), .... Zou Marjolein dan de volgende afvaller zijn?



Ik weet, dit is onmogelijk, maar wel zeer toevallig.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #155 Gepost op: 24-01-2016, 16:38:42 »
Ik vond dit plaatje op de NRC site. Het is een screenshot uit de eerste aflevering. Van links naar rechts zien we: Airen (eerste afvaller), Remy (tweede afvaller), Elly (derde afvaller), .... Zou Marjolein dan de volgende afvaller zijn?



Ik weet, dit is onmogelijk, maar wel zeer toevallig.
Daar heb je toch wel een tijdmachine bij nodig, wil dat kloppen.
Tell me what your telescope says

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #156 Gepost op: 24-01-2016, 17:21:37 »
Ik vond dit plaatje op de NRC site. Het is een screenshot uit de eerste aflevering. Van links naar rechts zien we: Airen (eerste afvaller), Remy (tweede afvaller), Elly (derde afvaller), .... Zou Marjolein dan de volgende afvaller zijn?



Ik weet, dit is onmogelijk, maar wel zeer toevallig.

Ik vul Rop al een tijdje als winnaar in de pool, dus lijkt me prima ;) ;D

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #157 Gepost op: 24-01-2016, 22:00:57 »
Denk het niet ::ohno::, je krijgt echt niet iedereen na opdracht 1 op de goede plek op basis van bewust kiezen, alhoewel het voor ons molloten leuk toeval is.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #158 Gepost op: 24-01-2016, 23:54:38 »
Ik dacht dat Ellie niet kon, vanwege haar bruine tint in Opsporing Verzocht op 23 juni. Blijkbaar bruint ze snel ;).

Taeke denk ik niet meer vanwege zijn verdenkingen naar Klaas. Het wordt nu wel tijd voor Cécile denk ik.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #159 Gepost op: 24-01-2016, 23:56:43 »
Ik denk Marjolein
You'll never walk alone