Auteur Topic: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen  (gelezen 155871 keer)

Offline TotalPowned

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #60 Gepost op: 10-01-2016, 02:46:47 »
Wat ik opvallend vind is dat Susan Visser, Dennis Weening, en Margriet van der Linden in aflevering 1 van Moltalk zaten. Terwijl ze daar deden alsof ze nog van niks wisten. Ook heeft de Mol (te zien in aflevering 1) van Art nummers gekregen van oud Mollen, wellicht de Mollen die we in deze aflevering zagen. Ook al werd dat wel ontkent in Moltalk door Susan, Dennis en Margriet.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #61 Gepost op: 10-01-2016, 03:05:16 »
Wat ik opvallend vind is dat Susan Visser, Dennis Weening, en Margriet van der Linden in aflevering 1 van Moltalk zaten. Terwijl ze daar deden alsof ze nog van niks wisten. ...
Dat er filmpjes van ze zijn opgenomen, betekent niet dat ze ook maar iets hoeven te weten van wie de mol is of van het verloop van het spel. Wellicht wisten ze niet eens hoe de filmpjes precies gebruikt gingen worden.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Shiba

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #62 Gepost op: 10-01-2016, 03:40:03 »




De tweelingzus van Ellie Lust!  ::rofl:: Net als de gedaante in het Star-Trek pak in de spiegel uit de leader.

Toen ik het zag dacht ik dat het gewoon de schaduw was van het mol hoofd in de lamp.  Maar bij de andere kandidaten zag je het niet. Misschien net vanuit een andere hoek?

Offline Amateur

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #63 Gepost op: 10-01-2016, 03:51:52 »
Dat er filmpjes van ze zijn opgenomen, betekent niet dat ze ook maar iets hoeven te weten van wie de mol is of van het verloop van het spel. Wellicht wisten ze niet eens hoe de filmpjes precies gebruikt gingen worden.
En zelfs als ze weten wie het is, dan kunnen ze alsnog beter níet zeggen wie het is. ;)

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #64 Gepost op: 10-01-2016, 07:05:09 »
Hier verslag van Cecile over aflevering 2
http://www.harpersbazaar.nl/cultuur-reizen/news/a1312/het-molboekje-van-cecile-aflevering-2/

Ook een mooie afbeelding van de opdracht
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #65 Gepost op: 10-01-2016, 09:35:21 »
Vraagje..... Lees veel dat de mol graag naar binnen wil in deze opdracht, waarom? Ik zou juist zeggen: of buiten willen blijven (kent inhoud binnen toch al), of het maakt niet uit. Er wordt juist gezegd dat de mol bijv soms juist Jokers wil voor onderhandelingsdoeleinden/ goodwill kweken.

De enige reden die ik wel kan verzinnen is dat de mol cruciale info dan kan achterhouden, mocht de mol het klooster ingaan.
Meer L

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #66 Gepost op: 10-01-2016, 10:14:54 »
Vraagje..... Lees veel dat de mol graag naar binnen wil in deze opdracht, waarom? Ik zou juist zeggen: of buiten willen blijven (kent inhoud binnen toch al), of het maakt niet uit. Er wordt juist gezegd dat de mol bijv soms juist Jokers wil voor onderhandelingsdoeleinden/ goodwill kweken.

De enige reden die ik wel kan verzinnen is dat de mol cruciale info dan kan achterhouden, mocht de mol het klooster ingaan.

Misschien door de zin 'mollen hebben niks aan jokers en vrijstellingen', de mol wilt naar binnen om te voorkomen dat een kandidaat aan belangrijke informatie komt.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #67 Gepost op: 10-01-2016, 10:18:11 »
Misschien door de zin 'mollen hebben niks aan jokers en vrijstellingen', de mol wilt naar binnen om te voorkomen dat een kandidaat aan belangrijke informatie komt.
Dank KWKW. Dat is zeker een verklaring. Alhoewel mijn theorie toch ook een beetje blijft dat het de mol niet zoveel uitmaakt in deze, en dat de mol misschien juist wel liever de kandidaten naar binnen heeft. Vooral omdat de hint erin zit voor ze dat ze naar de achterkant van het geld moeten kijken, en het leuk zou zijn voor het programma als de kandidaten hier achterkomen.
Meer L

Offline 053Timo

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #68 Gepost op: 10-01-2016, 10:30:18 »
Ik hoor niemand over Inge Ipenburg, maar volgens mij heb ik die wel echt gezien hoor. Het waren er zes.

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #69 Gepost op: 10-01-2016, 10:45:45 »
Art zei toch zelf dat het er maar 5 waren? Ik kon uit dat vijfde masker trouwens ook echt niet Anne-Marie halen, die lippenstift deed het 'm...

Offline Little Cow

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • NIWHL
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #70 Gepost op: 10-01-2016, 10:46:56 »
Margriet:

(ogen projectie gaan open) Do you remember my face? Wellicht is het gemakkelijker om dit jaar niet op zoek te gaan naar de Mol, maar naar de andere kandidaten. Deductie als strategie.

Vijf leden van het genootschap van oude Mollen.

Neem mijn raad ter harte en je zult zien dat de finale binnen bereik is. Het hangt af van je eigen oordeel.

Probeer tunnelvisie te vermijden. Een opvallende Mol is vaak geen Mol, maar een angstige kandidaat.

De Mol komt in vele gedaanten.

De Mol herken je niet in het volle daglicht. Die kun je hooguit ondergronds betrappen op duistere zaakjes.

Als kandidaat word je bedrogen en gemanipuleerd waar je bij staat. Verblind door je jacht op die ene, de Mol.

Kees:

De kandidaat die het meest oprecht overkomt krijgt van de groep vaak het vertrouwen. Er is maar één iemand in het spel die uit vertrouwen het meeste rendement haalt, maar het spel verandert niet voor je ogen maar achter je rug.

Nog een laatste tip: let goed op je molboek (ogen projectie gaan dicht).

Als je mijn bericht serieus neemt en de informatie gebruikt, is de Mol dichter bij dan je denkt.

Als bron van informatie om jouw zoektocht naar de Mol makkelijker te maken...

Kennis is macht in Wie is de Mol. In jouw spel om de Mol te ontmaskeren moet je daarom zo veel mogelijk kennis vergaren.

Dennis:

Ik ga je inwijden in de geheimen van "follow the money". Een Mol die in het spel het geld verdient, weet altijd op een ander moment dit geld er weer uit te spelen.

Wat zou jij doen als Mol? De Mol doet meestal het tegenovergestelde van wat jij denkt. Denk dus contra.

Het spel verandert altijd achter je rug.

De Mol heeft immers een missie. Opdrachten...

Fanatiek spelen is geen garantie voor succes.

Het geld lijkt soms onbelangrijk, maar dat is het niet.

Susan:

Jokers, vrijstellingen, de Mol heeft niets aan deze zaken, tenzij het kan worden ingezet als manipulatiemiddel of als ruilmiddel tegen geld uit de pot.

Het spel verandert niet voor je ogen, het spel verandert achter je rug.

Het spel verandert achter je rug. Kijk om je heen, focus.

Als je ons allemaal beluistert, wordt je op het spoor van de Mol gezet. Maar ook als je ons individueel beluistert en de informatie werkelijk tot je neemt, kun je de Mol dit jaar makkelijk vinden.

We gaan je inwijden in de geheimen van het spel om je te helpen de Mol te vinden.

Ben je zelf absoluut 100% betrouwbaar... nou dan... ga van niemand anders uit dan van je zelf.

Annemarie:

Als je goed hebt opgelet en mijn hele verhaal in je hebt opgenomen dan weet je wat je te doen staat als je weer buiten bent. Zoekt en gij zult vinden. Het spel is je legenda.

In dit oude klooster staan vijf oud-Mollen.

Het spel verandert nooit voor je ogen maar achter je rug.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #71 Gepost op: 10-01-2016, 11:07:47 »
Ik denk dus bij heel veel aan Taeke, wederom.... (al blijf ik Remy en Rop ook zeer nauwlettend in het oog houden)

Daarnaast lees ik ook, je vindt hier 5 OUD mollen (loopt de HUIDIGE mol ook rond), in dat geval denk ik dan meteen: Tim en Taeke waren het eerst, Taeke gaat niet naar binnen....

Verder gaat het veel over het SPEL
En het molboekje (dat Taeke van achter naar voren invult)
Niet ALTIJD de fanatiekste (1e aflevering wel, 2e aflevering juist totaal niet)
Geld lijkt ONBELANGRIJK (weer een verwijzing, naar wat hij in de duinen zei, maar dan omgedraaid) - vond dat zo'n gekke, uit het niks komende zin van Taeke daar
Veel over spel, spelers, finale bereiken, fanatiek zijn, vertrouwen -> sporttermen

Oke totaal geen tunnelvisie hier  ::rofl:: Ben nog steeds wel op deze 3 mannen aan het spreiden.
« Laatst bewerkt op: 10-01-2016, 11:13:43 door Juuls247 »
Meer L

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #72 Gepost op: 10-01-2016, 11:11:32 »
Misschien door de zin 'mollen hebben niks aan jokers en vrijstellingen', de mol wilt naar binnen om te voorkomen dat een kandidaat aan belangrijke informatie komt.

Al werd in het klooster ook gezegd dat een joker achteraf een drukkingsmiddel kan zijn om geld uit de pot te krijgen. Het kan dus zijn dat de Mol een joker (of zelfs 2 jokers) wilde om daar later 1000 euro voor uit de pot te kunnen halen.

Ik heb het gevoel dat de hint die ongetwijfeld in de monologen van de oud-Mollen zit pas in een volgende aflevering ontdekt kan worden.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #73 Gepost op: 10-01-2016, 11:15:51 »
Al werd in het klooster ook gezegd dat een joker achteraf een drukkingsmiddel kan zijn om geld uit de pot te krijgen. Het kan dus zijn dat de Mol een joker (of zelfs 2 jokers) wilde om daar later 1000 euro voor uit de pot te kunnen halen.

Ik heb het gevoel dat de hint die ongetwijfeld in de monologen van de oud-Mollen zit pas in een volgende aflevering ontdekt kan worden.

Ja precies hulpmol, dat denk ik dus ook! Dus nog even de volgende aflevering afwachten, want ben er niet zeker van dat de mol hier perse naar binnen wil.

Wie hebben de jokers allemaal ingezet bij de test? Degene die dat niet doen, en je blijkt ze ook weer nodig te hebben volgende keer, is verdacht imho.
Meer L

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #74 Gepost op: 10-01-2016, 11:22:57 »
Ja precies hulpmol, dat denk ik dus ook! Dus nog even de volgende aflevering afwachten, want ben er niet zeker van dat de mol hier perse naar binnen wil.

Wie hebben de jokers allemaal ingezet bij de test? Degene die dat niet doen, en je blijkt ze ook weer nodig te hebben volgende keer, is verdacht imho.

Even snel gekeken:

Tim: Had 1 joker en zette 1 joker in.
Annemieke: Heeft 1 joker en het is niet in beeld of ze hem inzet.
Remy: Had 1 joker en zette 1 joker in.
Airen: Had 1 joker en het is niet in beeld of ze hem inzet.
Marjolein: Had 2 jokers en zette 1 joker in.
Taeke: Heeft 1 joker en het is niet in beeld of hij hem inzet.
Rop: Had 1 joker en zette 1 joker in.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #75 Gepost op: 10-01-2016, 11:29:05 »
Even snel gekeken:

Tim: Had 1 joker en zette 1 joker in.
Annemieke: Heeft 1 joker en het is niet in beeld of ze hem inzet.
Remy: Had 1 joker en zette 1 joker in.
Airen: Had 1 joker en het is niet in beeld of ze hem inzet.
Marjolein: Had 2 jokers en zette 1 joker in.
Taeke: Heeft 1 joker en het is niet in beeld of hij hem inzet.
Rop: Had 1 joker en zette 1 joker in.

Oke dus als de jokers van belang blijken in het spel, dan zijn verdacht: wellicht Annemieke, marjolein, wellicht Taeke
Meer L

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #76 Gepost op: 10-01-2016, 11:33:32 »
Oke dus als de jokers van belang blijken in het spel, dan zijn verdacht: wellicht Annemieke, marjolein, wellicht Taeke

Marjolein wilde zelfs niet naar binnen. Had alleen maar oog voor die jokers en hield als enige 2 jokers over.

Maar bij haar is alles wat ze doet iets té hard Mol willen zijn. Ik zou teleurgesteld zijn als ze de Mol is, want dan hebben we praktisch al haar molacties al in beeld gezien.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #77 Gepost op: 10-01-2016, 11:51:30 »
Airen heeft iig haar joker ingezet (zie beelden uitgebreid exit gesprek Art / Airen)

En ik kwam deze tegen. Weet eerlijk gezegd niet of die al genoemd is:

Citaat
Als Klaas en Cécile door het klooster lopen zijn de laatste woorden van de oud-mollen: Molboek, Oordeel, Legenda, Contra & Focus. Pak de laatste letters van deze woorden. Hebben we hier de Mol?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #78 Gepost op: 10-01-2016, 11:58:22 »
Airen heeft iig haar joker ingezet (zie beelden uitgebreid exit gesprek Art / Airen)

En ik kwam deze tegen. Weet eerlijk gezegd niet of die al genoemd is:


Ja, die is al genoemd. Het zou wel jammer zijn als ze met hun titel dan zo makkelijk de nadruk leggen op wie de Mol is. Er mag wel wat uitdaging aan zijn. ;D

Offline Lolahavana

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #79 Gepost op: 10-01-2016, 12:13:19 »
De opdracht zegt letterlijk: ...of iemand die je blind vertrouwt, de enigen die 'blind' vertrouwen op hun teamgenoot zijn Annemieke en Taeke waarbij ik Annemieke nog wel een beetje aarzelend vond. De mol is blind dus vertrouwt blind --> Taeke?
« Laatst bewerkt op: 10-01-2016, 12:19:38 door Lolahavana »