Auteur Topic: Aflevering 3 - opdracht 1 - geldbiljetten  (gelezen 43625 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - geldbiljetten
« Reactie #20 Gepost op: 16-01-2016, 23:39:41 »
ik twijfel opeens of het klopt wat ik zeg. volgens mij niet eigenlijk en heb je gelijk dat het raar is.

Nee hoor, ik denk dat je gelijk hebt. Je moest een derde persoon bij je roepen om 3 stukken in je bezit te kunnen hebben.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - geldbiljetten
« Reactie #21 Gepost op: 16-01-2016, 23:40:00 »
ik twijfel opeens of het klopt wat ik zeg. volgens mij niet eigenlijk en heb je gelijk dat het raar is.
Nee, het klopt, ze hadden inderdaad maar twee briefjes aan het begin.
...óf niet!

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - geldbiljetten
« Reactie #22 Gepost op: 16-01-2016, 23:40:21 »
Wat gebeurde er nou precies bij Annemieke en Taeke? Je moet altijd een briefje wisselen voor een andere, maar ineens hadden ze geen drie briefjes meer? ??? Dat kostte in ieder geval tijd.

Ze hadden juist wel 3 briefjes (die samen 1 biljet vormden), maar bij het weghalen ve briefje (het laatste complementerende biljet) gingen ze ervan uit ook dan (bij het complementeren) een briefje achter te moeten laten. Dus wilden ze een briefje van Rop en Ellie om bij de paal achter te laten.

Je moest immers altijd een briefje achterlaten.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - geldbiljetten
« Reactie #23 Gepost op: 16-01-2016, 23:42:15 »
Voor het briefje van 500 hadden ze drie delen nodig, maar er moet altijd een briefje terug gehangen worden op de paal. Omdat ze met zijn tweeën waren, hadden ze maar twee briefjes (met elk een deel vd 500), en konden ze dus niks terug hangen op de paal. Hier door moest Rop erbij komen met "wisselgeld", waardoor de 500 compleet was. :)

Exact. Jij legt het een stuk duidelijker en compacter uit dan ik  ::ok::

Offline Cobra

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - geldbiljetten
« Reactie #24 Gepost op: 16-01-2016, 23:43:34 »
Dan zou het dus slim zijn (als kandidaat) om de lage bedragen als wisselgeld te gebruiken, die dus op de paaltjes zouden blijven hangen. Wel gek dat Taeke en Annemiek dan meteen de 1000 ophangen. (Stel dat Tim en Klaas het andere deel van de 1000 hadden gehaald, dan was deze nog steeds niet compleet geweest.. hmm)

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - geldbiljetten
« Reactie #25 Gepost op: 16-01-2016, 23:45:11 »
Rop en Ellie hebben 1 briefje bij het begin van de opdracht niet meegenomen. Dat hing nog aan de paal. We horen Rop nog zeggen, dat hij geen paal ziet.
Ze hadden dus wel met 3 briefjes van start kunnen gaan.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Monkeymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - geldbiljetten
« Reactie #26 Gepost op: 16-01-2016, 23:47:21 »
Rop en Ellie hebben 1 briefje bij het begin van de opdracht niet meegenomen. Dat hing nog aan de paal. We horen Rop nog zeggen, dat hij geen paal ziet.
Ze hadden dus wel met 3 briefjes van start kunnen gaan.

Maar dan hadden ze er toch 1 terug moeten hangen?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - geldbiljetten
« Reactie #27 Gepost op: 16-01-2016, 23:48:25 »
Dan zou het dus slim zijn (als kandidaat) om de lage bedragen als wisselgeld te gebruiken, die dus op de paaltjes zouden blijven hangen. Wel gek dat Taeke en Annemiek dan meteen de 1000 ophangen. (Stel dat Tim en Klaas het andere deel van de 1000 hadden gehaald, dan was deze nog steeds niet compleet geweest.. hmm)

Het is net niet gek dat ze de 1000 euro ophangen, want ze hebben geen aanwijzing waar de andere 2 delen zitten. Ik denk net dat een Mol 2 stukjes van 1000 zou willen verzamelen omdat ie weet dat niemand die ondergrondse passage vindt met het derde stuk.

Rop en Ellie hebben 1 briefje bij het begin van de opdracht niet meegenomen. Dat hing nog aan de paal. We horen Rop nog zeggen, dat hij geen paal ziet.
Ze hadden dus wel met 3 briefjes van start kunnen gaan.

Ze hadden altijd moeten wisselen dan. Iedere kandidaat moest exact 1 briefje vast hebben en iedere paal moest exact 1 briefje dragen.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - geldbiljetten
« Reactie #28 Gepost op: 16-01-2016, 23:49:04 »
Rop en Ellie hebben 1 briefje bij het begin van de opdracht niet meegenomen. Dat hing nog aan de paal. We horen Rop nog zeggen, dat hij geen paal ziet.
Ze hadden dus wel met 3 briefjes van start kunnen gaan.
Ook dat klopt. Ze hebben die paal gemist.
Valt voor mij overigens weer in de categorie "In aflevering 3 maken we Rop verdacht" (Na Remy in afl 1 en Klaas in afl 2).

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - geldbiljetten
« Reactie #29 Gepost op: 16-01-2016, 23:50:47 »
Maar dan hadden ze er toch 1 terug moeten hangen?
Nee want er zaten er 2 in de envelop en ze hebben geen paal gezien. Ze hebben dus ook geen briefje geruild.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - geldbiljetten
« Reactie #30 Gepost op: 16-01-2016, 23:51:00 »
Ook dat klopt. Ze hebben die paal gemist.
Valt voor mij overigens weer in de categorie "In aflevering 3 maken we Rop verdacht" (Na Remy in afl 1 en Klaas in afl 2).

Nochtans is het logisch dat ze dat paaltje niet zien, want het lijkt op een balkon te staan terwijl zij op de begane grond staan. Dus inderdaad, het is wat onnodig verdacht maken.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - geldbiljetten
« Reactie #31 Gepost op: 16-01-2016, 23:54:15 »
En toch vind ik iedereen hier verdacht
Tim en Klaas die maar een beetje slenteren en ondergronds benoemen
Rop die niks hoort, Ellie die heel passief is
Taeke en Annemiek: oh ja, nog even een briefje ergens vandaan toveren anders geldt het niet
Meer L

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - geldbiljetten
« Reactie #32 Gepost op: 17-01-2016, 00:05:43 »
Doordat er dus 1 briefje te weinig was, konden ze niet voldoende combinaties maken. Het stond bovendien op het kaartje wat ze moesten doen. Beetje vreemd (verdacht?) om dan zomaar door te lopen met de mededeling "er is geen paaltje te zien".
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - geldbiljetten
« Reactie #33 Gepost op: 17-01-2016, 00:09:37 »
Doordat er dus 1 briefje te weinig was, konden ze niet voldoende combinaties maken. Het stond bovendien op het kaartje wat ze moesten doen. Beetje vreemd (verdacht?) om dan zomaar door te lopen met de mededeling "er is geen paaltje te zien".

Eens. Zeker omdat ze speluitleg hadden gekregen en de anderen allemaal wel een paaltje aantroffen nabij hun droppunt.

Voor mij valt het echt in eerder genoemde categorie (in afl 3 maken we Rop verdacht).

Offline Zuurkool

  • Forumlid
  • Dat vind ik nou wel heel apart..
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - geldbiljetten
« Reactie #34 Gepost op: 17-01-2016, 00:50:02 »
Doordat er dus 1 briefje te weinig was, konden ze niet voldoende combinaties maken. Het stond bovendien op het kaartje wat ze moesten doen. Beetje vreemd (verdacht?) om dan zomaar door te lopen met de mededeling "er is geen paaltje te zien".

Er was niet één briefje te weinig. Als je een briefje van een paal pakt, moet je ook een briefje terug plakken. Het had dus niet uitgemaakt of Rop en Ellie hun paaltje wel of niet hadden gezien, ze hadden alsnog 2 briefjes gehad na de ruil.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - geldbiljetten
« Reactie #35 Gepost op: 17-01-2016, 00:52:10 »
Er was niet één briefje te weinig. Als je een briefje van een paal pakt, moet je ook een briefje terug plakken. Het had dus niet uitgemaakt of Rop en Ellie hun paaltje wel of niet hadden gezien, ze hadden alsnog 2 briefjes gehad na de ruil.

Maar ze hadden daarbij wel een "goede" ruil kunnen maken
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Zuurkool

  • Forumlid
  • Dat vind ik nou wel heel apart..
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - geldbiljetten
« Reactie #36 Gepost op: 17-01-2016, 00:58:35 »
Maar ze hadden daarbij wel een "goede" ruil kunnen maken

Maar Ellie en Rop hadden een briefje van 100 en een briefje van 50. Dat waren de laagste 2 bedragen (250, 500 en 1000 waren het hoogst). Dus in principe zou het briefje van 100 toch wel als wisselgeld gebruikt moeten worden als je de 3 hoogste bedragen eruit wil pikken.

Offline Amateur

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - geldbiljetten
« Reactie #37 Gepost op: 17-01-2016, 01:08:58 »
Waarom ze niet groepjes van drie maken in plaats van twee is mij een groot raadsel. Dat niemand dit oppert verbaast me.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - geldbiljetten
« Reactie #38 Gepost op: 17-01-2016, 01:13:10 »
Waarom ze niet groepjes van drie maken in plaats van twee is mij een groot raadsel. Dat niemand dit oppert verbaast me.

Je hebt gelijk hoor. Dat is een mogelijke tactiek om het logistieke probleem aan te pakken dat je met 3 moet zijn om een biljet te vervolledigen.

Anderzijds: Er zijn 5 paaltjes. Dus 3 groepjes zijn minder mobiel dan 4 denk ik dan. Het zal dus ook wel zijn voordelen hebben om met 4 groepjes op pad te zijn en via telefoon iemand op te roepen.

Offline Qicksel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 1 - geldbiljetten
« Reactie #39 Gepost op: 17-01-2016, 01:24:51 »
Dit is hoe ik de opdracht geïnterpreteerd had:
Ze waren door de crew ingedeeld in 4 groepen (ze vertelden elkaar bij wie ze zaten, dus ga ik ervan uit dat ze niet zichzelf ingedeeld hebben).
Iedereen krijgt 1/3e van een briefje: Rop en Ellie de €50 en de €100, Remy, Cecile en Marjolein de €100, €250 en €1000 met een paaltje met €100, Klaas en Tim €500 en €250 met een paaltje met €250 Annemieke en Taeke €1000 en €500 met een paaltje van €500.
Er zijn inderdaad 5 palen (dit bevestigt Annemieke rond 4:40) dus in totaal 14 briefjes: 3x €500, 3x €1000, 3x€250, 3x €100 en 2x €50.
Iedereen moet een briefje bij zich hebben, dus een groep van 2 mag er maar 2 hebben. Om een briefje te vervolledigen, heb je een derde persoon nodig en 3x hetzelfde briefje. Omdat ze met zijn 9en zijn, kunnen ze maar 3 briefjes vervolledigen en was de maximale verdiensten hier €1750. Wie hier molt, zou je toch echt de locaties voor moeten hebben en daar ben ik niet zo goed in.
Hoop dat het helpt