Auteur Topic: Aflevering 4 - opdracht 3 - klauteren, raadsels en sleutels  (gelezen 60967 keer)

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - klauteren, raadsels en sleutels
« Reactie #180 Gepost op: 30-01-2016, 10:17:47 »
Het zou natuurlijk een groter effect op de pot hebben als de mol er voor zorgt dat de kist niet open kan. Het is echter ook veel risicovoller, omdat het op een gegeven moment wel opvalt en er maar twee kandidaten (die de opdracht begrijpen  :P ) naar boven hoeven om de opdracht te laten slagen. Je moet dan zorgen voor 6 foute antwoorden bij de 7 kandidaten die naar boven durven. Dan maak je het de mol wel heel moeilijk omdat hij wel erg opvallend moet mollen en het er dan wel erg dik boven op komt te liggen. Ik raak er alleen maar meer van overtuigd dat ze voor de mol een alternatieve manier hebben bedacht.

Ik denk dat een van de sleutels aan een foute sleutelbos ook op het voorste slot past. Niet alleen voor de mol, maar ook voor de kandidaten. De mol moet dan wel nog mollen: zijn vraag moet namelijk fout zijn, maar hoeft er niet voor te zorgen dat (bijna) alle vragen fout zijn. Bovendien biedt het ook de mogelijkheid op ontdekking. Stel dat een kandidaat een set foute sleutels ook op het voorste slot had geprobeerd en de kist had kunnen openen. Die zou op het spoor gezet worden van deelnemers die foute antwoorden geven en wel omhoog gaan, zeker als die kandidaat voor de mol arriveert en het geld dat hij/zij in de kist ziet hoger is dan er uiteindelijk beneden komt.

In tegenstelling tot wat er eerder beweerd werd, dus wel degelijk risicovol voor de mol. Als we er van uit gaan dat Klaas de mol is dan heeft hij dus een goede reden om vroeg naar boven te gaan (zodat niemand het hogere bedrag dat er in zat ooit te zien krijgt) en alle volgende deelnemers met goede antwoorden naar boven te sturen omdat ze dan niet het voorste slot kunnen openenen en niet weten dat je met foute sleutels de kist open kunt krijgen. Is dat niet precies het gedrag dat Klaas liet zien?
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - klauteren, raadsels en sleutels
« Reactie #181 Gepost op: 30-01-2016, 10:48:20 »

In tegenstelling tot wat er eerder beweerd werd, dus wel degelijk risicovol voor de mol. Als we er van uit gaan dat Klaas de mol is dan heeft hij dus een goede reden om vroeg naar boven te gaan (zodat niemand het hogere bedrag dat er in zat ooit te zien krijgt) en alle volgende deelnemers met goede antwoorden naar boven te sturen omdat ze dan niet het voorste slot kunnen openenen en niet weten dat je met foute sleutels de kist open kunt krijgen. Is dat niet precies het gedrag dat Klaas liet zien?
Ja precies, dat zou het allemaal veel meer verklaren. Er waren 7 kansen (Cecile al meteen niet meegerekend), dus de mol zou dan 6c fout moeten aansturen, en dat valt op....Tenzij de mol gaat voor geld uit de pot, dan hoeft hij verder niet zoveel te doen....
Meer L

Offline SuperFurry

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - klauteren, raadsels en sleutels
« Reactie #182 Gepost op: 30-01-2016, 10:49:51 »
Zou je wel denken ja. En dan moet de Mol Rop zijn.

Maar als ik alles tot nu toe meeneem kom ik bij Klaas als Mol uit die deze opdracht of amper gemold heeft (en dan zien we in aflevering 10 deze opdracht gewoon niet terug) of nadat hij zich bij twee foute antwoorden aansloot snel naar boven is gegaan om geld uit de kist te halen.

Dat laatste ja. Nadat hij dat gedaan had was het niet meer nodig om zich verder intensief met de opdracht te bemoeien. Geld was toch al verduisterd.  :P
Ma how zeg!

Offline Cookie

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - klauteren, raadsels en sleutels
« Reactie #183 Gepost op: 30-01-2016, 12:23:19 »
Om toch even een objectieve analyse te doen, kijk ik graag naar opdrachten waarbij soms een hint of aanwijzing genegeerd moet worden.

Persoonlijk vind ik het interessant om de twee foto's met verplaatste sleutels even te negeren. Ik ben van mening dat deze dingen ook kunnen veranderen met de verkeerde sleutel. Als kandidaat zou ik ook overal aan gaan zitten.

Wanneer we de foto's negeren van verschoven slot, dan is het inderdaad Rop die het meest verdacht eruit komt en de logische rol als mol pakt.

Vanavond is vaak de aflevering waar alles op z'n plek valt en duidelijk is wie het is :)


Offline witte raaf

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - klauteren, raadsels en sleutels
« Reactie #184 Gepost op: 31-01-2016, 11:35:20 »
Als de groene kist uit de symbolen uit de taino tijd dezelfde is als de kist uit deze opdracht
moeten we veronderstellen dat er een rede was waarom hij nu normaal afgesloten is en toen door het handvat.

bij het afsluiten door het handvat is de kans groot dat de kist voor een deel open kan ondanks het slot. met een beetje bewegen van de kist moet je het geld dan wel zo bij die opening kunnen krijgen dat door die opening geld uitgenomen kan worden.

 
« Laatst bewerkt op: 31-01-2016, 11:58:13 door witte raaf »