Auteur Topic: Aflevering 5 - 3 al weg, 7 over  (gelezen 39089 keer)

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - 3 al weg, 7 over
« Reactie #40 Gepost op: 31-01-2016, 08:32:42 »
En dat lijkt me op het eerste zicht logisch aangezien de test van aflevering 4 in Los Tainos was en de bootjes opdracht ook.

Echter, na opdracht 1 in aflevering 5 wordt er gevraagd hoeveel geld er in de pot zit en dat bedrag overstijgt de 5000 euro niet volgens hen, terwijl dat wel zou moeten als de opdrachten in omgekeerde volgorde plaats vonden.


Mmm, hier raak je een erg goed punt aan dat van die 5000. Daar heb ik werkelijk geen enkele verklaring voor xD
Lomperik..

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Aflevering 5 - 3 al weg, 7 over
« Reactie #41 Gepost op: 31-01-2016, 08:43:43 »
Ja, was een lekkere spannende executie. ::ok:: (Helemaal omdat vveerraak wilde dat Rop rood kreeg en ik wilde dat Marjolein rood kreeg. ::rofl::)
Klaas lijkt i.i.g. niet erg gespannen voor zijn scherm. Klaas en Tim reageren stoicijns als Marjolein een rood scherm krijgt. De andere reacties lijken erg oprecht. Klaas moet echt zijn best doen om blijdschap uit te stralen als ze high-fives gaan uitdelen (rond 55 minuten bij uitzending gemist).
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 5 - 3 al weg, 7 over
« Reactie #42 Gepost op: 31-01-2016, 09:11:57 »
Wat een fantastische aflevering!! Net gekeken, en mooie opdrachten, meer schermen, ontzettend gelachen (geld strijken!!!)  ::bravo::

Nog even laten bezinken maar ik vind Klaas NIET mols in deze aflevering, of minder eigenlijk. Staat wel op een goede positie met de brug, maar op het water en met fietsen vind ik hem echt kandidaats.

Leuke aflevering, echt top!!!
Meer L

Offline Ray026

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - 3 al weg, 7 over
« Reactie #43 Gepost op: 31-01-2016, 11:28:18 »
Is het dit jaar misschien zo dat de mol het meest de pot spekt?  ???
Aangezien de rest er gewoon helemaal niks van bakt....

Offline Hans97

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Let's go amigo! 🎶🎶
Re: Aflevering 5 - 3 al weg, 7 over
« Reactie #44 Gepost op: 31-01-2016, 12:25:55 »
Zeker een hint, kom maar naar die Rop-tunnel!
Kom er maar bij hoor gezellig.  ::ok:: ;D

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - 3 al weg, 7 over
« Reactie #45 Gepost op: 31-01-2016, 12:34:00 »
Wat een fantastische aflevering!! Net gekeken, en mooie opdrachten, meer schermen, ontzettend gelachen (geld strijken!!!)  ::bravo::

Nog even laten bezinken maar ik vind Klaas NIET mols in deze aflevering, of minder eigenlijk. Staat wel op een goede positie met de brug, maar op het water en met fietsen vind ik hem echt kandidaats.

Leuke aflevering, echt top!!!

Ik vind het bij het fietsen nog wel meevallen. Het klopt dat klaas bij een envelop staat, dit komt kandidaats over, maar als Klaas niet bij die envelop was gebleven had iemand anders daar wel gestaan om het geld te innen. Het is dus een prima dekmantel als mol.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - 3 al weg, 7 over
« Reactie #46 Gepost op: 31-01-2016, 13:20:31 »
Zeker een hint, kom maar naar die Rop-tunnel!

Stel dat de Klaas-hint niet bestond: Dan zou deze mogelijke hint denk ik best veel aandacht krijgen.
Nu lijkt de sfeer toch meer te zijn: Jaja, leuk bedacht hoor...maar de Klaas-hint was sterker, dus dit slaat nergens op.

(niet als sneer naar hintjagers, maar ik vind het ook om deze reden zonde om zo'n sterke hint zo vroeg in de reeks te geven...waar blijft het "gevecht" tussen de tunnels als één tunnel zo'n onomstotelijke hint heeft vanaf aflevering 2?)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - 3 al weg, 7 over
« Reactie #47 Gepost op: 31-01-2016, 13:27:39 »
In de montage is inderdaad flink gehusseld.

Sterker nog: we hebben al een deel van aflevering 6 gezien deze aflevering. We zien de kandidaten proosten met elkaar in het appartement, zonder Marjolein!

Op dag 1 deden ze de bootjes (volgens Céciles dagboek, maar hoe klopt het geld tellen na het fietsen? ???). Dag 2 deden ze het fietsen en de bruggen-opdracht (zelfde kleding). En op dag 3 hebben ze dan in de ochtend de executie opgenomen en later op de dag de decorbouwopdracht van aflevering 6. In het fragment in hun appartement hebben ze dezelfde kleren aan, is het inmiddels en avond en zijn ze zonder Marjolein.
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 5 - 3 al weg, 7 over
« Reactie #48 Gepost op: 31-01-2016, 13:36:24 »
Man wat kijk ik uit naar De Mol 4.

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - 3 al weg, 7 over
« Reactie #49 Gepost op: 31-01-2016, 13:40:26 »
In de montage is inderdaad flink gehusseld.

Sterker nog: we hebben al een deel van aflevering 6 gezien deze aflevering. We zien de kandidaten proosten met elkaar in het appartement, zonder Marjolein!

Op dag 1 deden ze de bootjes (volgens Céciles dagboek, maar hoe klopt het geld tellen na het fietsen? ???). Dag 2 deden ze het fietsen en de bruggen-opdracht (zelfde kleding). En op dag 3 hebben ze dan in de ochtend de executie opgenomen en later op de dag de decorbouwopdracht van aflevering 6. In het fragment in hun appartement hebben ze dezelfde kleren aan, is het inmiddels en avond en zijn ze zonder Marjolein.

Zou dat strijken dan ook pas later zijn gedaan? Het viel me op dat ze een 1000-euro briefje aan het strijken was, terwijl ze die daarvoor nog niet hadden.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Aflevering 5 - 3 al weg, 7 over
« Reactie #50 Gepost op: 31-01-2016, 13:43:08 »
Man wat kijk ik uit naar De Mol 4.

Nog maar één nachtje slapen  :D
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - 3 al weg, 7 over
« Reactie #51 Gepost op: 31-01-2016, 17:34:37 »
Kunnen we dat online ook meekijken?

Offline kwarkje

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - 3 al weg, 7 over
« Reactie #52 Gepost op: 31-01-2016, 20:43:06 »
Man wat kijk ik uit naar De Mol 4.

Ik ook, dit gaat nergens meer over... Ik ben een kijker vanaf aflevering 1 en bleef thuis op de dag van uitzending.. Maar ik betrap me dat ik nu gewoon afspraken maak en het later wel terug kijk... En dat heeft niets met de zaterdag te maken.. (Hopelijk verwacht ik niet te veel van vier, maar slechter als 16 kan niet)

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - 3 al weg, 7 over
« Reactie #53 Gepost op: 31-01-2016, 22:42:05 »
Wil toch even wat kwijt...

Vervelend dat we weten dat Klaas de mol is, maar ik wordt een beetje moe van al die mensen die roepen dat het er zo enorm dik bovenop ligt dat Klaas de mol is. Op de overbekende Klaas-hint na is hij toch echt niet zo verdacht bezig, sterker nog, deze aflevering is hij eerder onverdacht.

Misschien heeft hij idd geld laten liggen in de kist (zeer riskant en daardoor onwaarschijnlijk), maar hij heeft de groep zo'n beetje eigenhandig naar die kist geleid door veel goede symbolen te vinden (weet alleen niet of hij ook de cijfercode gevonden had).
Waarom zou je dat doen als mol?

Maar ja, ook dit wordt dan weer verklaard als mol-gedrag, want dit zou dan weer ingefluisterd zijn door de redactie...

Wat ik nog vervelender vind is dat afgeven op de serie, in veel topics lees ik kritiek terwijl dit seizoen tot nu toe prachtig in beeld is gebracht, leuke kandidaten biedt en grappige opdrachten.
Tuurlijk, ook dit is een persoonlijke mening, maar iets meer krediet voor de programmamakers die naast deze molloten ook nog miljoenen andere Nederlanders moeten vermaken...
« Laatst bewerkt op: 31-01-2016, 22:45:21 door GeeDeeZet »

Re: Aflevering 5 - 3 al weg, 7 over
« Reactie #54 Gepost op: 31-01-2016, 22:56:06 »
Wil toch even wat kwijt...

Vervelend dat we weten dat Klaas de mol is, maar ik wordt een beetje moe van al die mensen die roepen dat het er zo enorm dik bovenop ligt dat Klaas de mol is. Op de overbekende Klaas-hint na is hij toch echt niet zo verdacht bezig, sterker nog, deze aflevering is hij eerder onverdacht.

Misschien heeft hij idd geld laten liggen in de kist (zeer riskant en daardoor onwaarschijnlijk), maar hij heeft de groep zo'n beetje eigenhandig naar die kist geleid door veel goede symbolen te vinden (weet alleen niet of hij ook de cijfercode gevonden had).
Waarom zou je dat doen als mol?

Maar ja, ook dit wordt dan weer verklaard als mol-gedrag, want dit zou dan weer ingefluisterd zijn door de redactie...

Wat ik nog vervelender vind is dat afgeven op de serie, in veel topics lees ik kritiek terwijl dit seizoen tot nu toe prachtig in beeld is gebracht, leuke kandidaten biedt en grappige opdrachten.
Tuurlijk, ook dit is een persoonlijke mening, maar iets meer krediet voor de programmamakers die naast deze molloten ook nog miljoenen andere Nederlanders moeten vermaken...

In het Topic over Klaas staan echt veel sterke hints hoor. Ook naast de kloosterhint zijn veel veel aanwijzingen.

Dat mensen afgeven op de serie is toch niet zo gek? Je kijkt hier een jaar naar uit, de verwachtingen zijn zeer hoog gespannen. Die verwachtingen maken ze dit seizoen gewoon niet waar. Het mag er nog zo mooi uitzien, als je als productie al vrijwel direct weggeeft wie de mol is, heb je gewoon gefaald. Daarnaast hebben mensen kritiek op de productie omdat ze de essentie wat uit het spel halen. De mol is nu geld in de pot aan het werken, terwijl de kandidaten worden beloond met jokers en vrijstellingen als ze geld uit de pot halen. Dan kun je net zo goed gewoon een mooie show maken zonder mol.


Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - 3 al weg, 7 over
« Reactie #55 Gepost op: 31-01-2016, 23:04:49 »
Wil toch even wat kwijt...

Vervelend dat we weten dat Klaas de mol is, maar ik wordt een beetje moe van al die mensen die roepen dat het er zo enorm dik bovenop ligt dat Klaas de mol is. Op de overbekende Klaas-hint na is hij toch echt niet zo verdacht bezig, sterker nog, deze aflevering is hij eerder onverdacht.

Misschien heeft hij idd geld laten liggen in de kist (zeer riskant en daardoor onwaarschijnlijk), maar hij heeft de groep zo'n beetje eigenhandig naar die kist geleid door veel goede symbolen te vinden (weet alleen niet of hij ook de cijfercode gevonden had).
Waarom zou je dat doen als mol?

Maar ja, ook dit wordt dan weer verklaard als mol-gedrag, want dit zou dan weer ingefluisterd zijn door de redactie...

Wat ik nog vervelender vind is dat afgeven op de serie, in veel topics lees ik kritiek terwijl dit seizoen tot nu toe prachtig in beeld is gebracht, leuke kandidaten biedt en grappige opdrachten.
Tuurlijk, ook dit is een persoonlijke mening, maar iets meer krediet voor de programmamakers die naast deze molloten ook nog miljoenen andere Nederlanders moeten vermaken...
Ik ben het hier helemaal mee eens! Ik ben, ondanks de hints, nog steeds niet overtuigd van Klaas als mol. Daarnaast vind ik dit zelfs een van de betere seizoenen, met prachtige beelden, hele leuke kandidaten en fantastische opdrachten. Natuurlijk, eigen mening geven vind ik goed, maar ik vind het nogal afkrakend overkomen eerlijk gezegd, wat voor mij een beetje de sfeer in het speuren op het forum weghaalt. Vooral aangezien we pas op de helft van de serie zijn.

Sorry, maar dit wilde ik even kwijt  ::zwaai::

OT: mooie aflevering!!
« Laatst bewerkt op: 31-01-2016, 23:06:40 door Lama1997 »

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - 3 al weg, 7 over
« Reactie #56 Gepost op: 1-02-2016, 00:33:13 »
In het Topic over Klaas staan echt veel sterke hints hoor. Ook naast de kloosterhint zijn veel veel aanwijzingen.

Dat mensen afgeven op de serie is toch niet zo gek? Je kijkt hier een jaar naar uit, de verwachtingen zijn zeer hoog gespannen. Die verwachtingen maken ze dit seizoen gewoon niet waar. Het mag er nog zo mooi uitzien, als je als productie al vrijwel direct weggeeft wie de mol is, heb je gewoon gefaald. Daarnaast hebben mensen kritiek op de productie omdat ze de essentie wat uit het spel halen. De mol is nu geld in de pot aan het werken, terwijl de kandidaten worden beloond met jokers en vrijstellingen als ze geld uit de pot halen. Dan kun je net zo goed gewoon een mooie show maken zonder mol.



De kloosterhint is niet zo duidelijk als de meesten denken. Er zit een dubbele bodem in.
MOL CF KLAAS  is waar de meesten bij blijven hangen, dat zou inderdaad Klaas als mol aanwijzen.
maar als je ALLE letters gebruikt van de 5 woorden bij de kloosterhint, dan kan je maken:
KLAAS , BEOORDEEL MOL CONTOUREN GOED
volgens mij is Klaas dus niet zomaar de mol. Er moet eenaanwijzing zittenin de co tourenvan de oud-mollen.


Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - 3 al weg, 7 over
« Reactie #57 Gepost op: 1-02-2016, 00:41:09 »
Haha, als deze hint uiteindelijk zo uitgelegd gaat worden (ik hoop het, maar vrees van niet  ::tandpastasmiley::) en we opeens Rop zien in de contouren van de oud-mollen, gecombineerd met de 3 weg, 7 over toetsenbord-hint dan zou dit vrij geniaal zijn...

Offline Christie

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - 3 al weg, 7 over
« Reactie #58 Gepost op: 1-02-2016, 01:26:09 »
Wat mij betreft sla je de spijker op zijn kop ::ok::


Helemaal mee eens. Vorig jaar herinner ik me dezelfde kritiek omdat Rik de mol zou zijn. Haha, geniaal, het was Margriet.
Vind dit seizoen verrassend, anders en mooi. Geen overmaat aan bondjes, Jokers en vrijstellingen. Gewoon puur niets is wat het lijkt.
Complimenten voor de productie van WIDM. En de 100% Klaas=de mol tunnelaars hebben pas recht van kritiek na aflevering 10. Dus niet voor je ogen maar achter je rug 😃

Offline Shiba

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - 3 al weg, 7 over
« Reactie #59 Gepost op: 1-02-2016, 04:03:03 »
Amen!