Auteur Topic: Aflevering 6 - opdracht 1 - decorbouwen  (gelezen 30583 keer)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - decorbouwen
« Reactie #20 Gepost op: 6-02-2016, 22:02:10 »
Overduidelijk.
Ja te grappig! Zo doet hij dat dus...Tot nu toe zijn ook alle kamergenoten van Klaas exit!
Meer L

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - decorbouwen
« Reactie #21 Gepost op: 6-02-2016, 22:10:06 »
Visueel mooie opdracht. ::ok::

Maar onmogelijk te doen en weinig uit te halen (behalve kijken wie links of rechts zegt inderdaad).
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - decorbouwen
« Reactie #22 Gepost op: 6-02-2016, 22:22:14 »
Een leuke stunt voor de Mol zou zijn geweest om de jokers te pakken en ergens aan het einde te verstoppen. Voornamelijk Tim en Taeke hadden daar alle vrijheid in, maar Rop ook! Zou toch wel leuk zijn geweest  ::bravo::
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - decorbouwen
« Reactie #23 Gepost op: 6-02-2016, 22:28:51 »
Rop en Klaas zeggen alle twee een object (respectievelijk wijnglazen en hamer) 'links' te leggen, wetend dat het in spiegelbeeld is en dus gegarandeerd fout gaat.

Maar bij de hamer vraagt Rop nog: "van mij uit gezien?" (links) en dan zegt Klaas: "ja". Wat natuurlijk niet klopt, ik zie hier Klaas duidelijker mollen dan Rop.

Offline snugger

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - decorbouwen
« Reactie #24 Gepost op: 6-02-2016, 22:34:22 »
Maar bij de hamer vraagt Rop nog: "van mij uit gezien?" (links) en dan zegt Klaas: "ja". Wat natuurlijk niet klopt, ik zie hier Klaas duidelijker mollen dan Rop.
De respons van Rop kun je ook zien als mollenreactie: Als Rop vraagt "van mij uit gezien" dan weet hij natuurlijk dat Klaas niet weet wat hij ziet.

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - decorbouwen
« Reactie #25 Gepost op: 6-02-2016, 23:06:30 »
Zeer leuke opdracht vond ik dit, maar hoe het gejureert werd trekt echt op niets.
Deze opdracht perfect is onmogelijk, dat klopt. Maar als je dan zegt dat vanaf er 1 foutje in staat, dat het meteen 0 euro is? Dat toont voor mij vooral dat ze dit jaar geen geld WILLEN geven, toch?

Het jureren was exact hetzelfde als bij dat van die zinnen overbrengen. Vanaf er een fout in stond meteen 0 euro..

Werk dan met per duidelijke fout -200euro van het te winnen bedrag ofzo he. Ik hou van dit programma, maar het is wel heel duidelijk dat er dit jaar gewoon geen geld verdiend mag worden. Pas op, dat die foto in de andere opdracht niet goed geconstrueerd was dat is dan weer logisch dat het daar alles of niets is, maar in deze opdracht is het echt onmogelijk dat alles alles alles exact gelijk staat. Dit kan niemand al heb je 5uur tijd..
Lomperik..

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - decorbouwen
« Reactie #26 Gepost op: 6-02-2016, 23:11:54 »
Zeer leuke opdracht vond ik dit, maar hoe het gejureert werd trekt echt op niets.

Erg jammer inderdaad. Terwijl de opdracht zo leuk bedacht en mooi uitgevoerd was had ik ineens het gevoel dat ik een kwartier voor niets heb zitten kijken. Ook de kandidaten zullen wel het gevoel gehad hebben dat ze voor jan joker bezig waren. (Alleen de kandidaten met jokers waren blij. Voor de Mol was er ook al weinig eer te behalen.)

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - decorbouwen
« Reactie #27 Gepost op: 6-02-2016, 23:13:39 »
Erg jammer inderdaad. Terwijl de opdracht zo leuk bedacht en mooi uitgevoerd was had ik ineens het gevoel dat ik een kwartier voor niets heb zitten kijken. Ook de kandidaten zullen wel het gevoel gehad hebben dat ze voor jan joker bezig waren. (Alleen de kandidaten met jokers waren blij. Voor de Mol was er ook al weinig eer te behalen.)

Als Mol zou ik hier gewoon perfect meegewerkt hebben. Lukt toch nooit. Dat van dat kwartier: ik had exact zelfde gevoel bij een nochtans erg fraaie opdracht!
Lomperik..

Offline snugger

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - decorbouwen
« Reactie #28 Gepost op: 6-02-2016, 23:31:10 »
Het is zoals Nys-Fan zegt. Dit jaar zijn er opdrachten die onmogelijk foutloos kunnen gaan. Zoals het overbrengen van zinnen op de brug zonder einde in aflevering 5. Ook deze opdracht kan hoe dan ook fout beoordeeld worden als gelet wordt op de meest futiele details.
Om te zien toch weer een prachtige scene!

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - decorbouwen
« Reactie #29 Gepost op: 6-02-2016, 23:39:21 »
je moet de woorden links en rechts natuurlijk helemaal iet meer in de mond nemen.
(tenzij je wilt mollen natuurlijk)

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - decorbouwen
« Reactie #30 Gepost op: 6-02-2016, 23:39:31 »
Deze opdracht is helemaal niet onmogelijk, maar dan moet je hem wel anders aanpakken. Als je alles tegen de muren opstelt (inclusief alle details) is het te doen, gewoon rechte rijtjes wijnglazen etc. Je moet in ieder geval geen compositie willen maken met een mooi gedekte tafel. Jammer dat het wee alles of niets was. Als mol hoef je dan vrijwel niets te doen, al was Klaas weer lekker bezig ;).

Offline snugger

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - decorbouwen
« Reactie #31 Gepost op: 6-02-2016, 23:52:45 »
Wat we hier nisten, was zo iets als etherdiscipline.
Ellie Lust: het wordt niets zonder jou.  ::joehoe::

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - decorbouwen
« Reactie #32 Gepost op: 6-02-2016, 23:58:53 »
onmogelijke opdracht, niet te halen.
Ja, op voorhand kansloos.
Geen regie. Waarom niet één kamer zo gelaten als het was en proberen de ander na te bootsen.
Had men niet door dat wat in de ene kamer links was, in de ander juist rechts moest zijn?
Of kwam dat juist goed uit voor de MOL?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - decorbouwen
« Reactie #33 Gepost op: 7-02-2016, 00:05:48 »
Ja, op voorhand kansloos.
Geen regie. Waarom niet één kamer zo gelaten als het was en proberen de ander na te bootsen.
Had men niet door dat wat in de ene kamer links was, in de ander juist rechts moest zijn?
Of kwam dat juist goed uit voor de MOL?

Ik zou niets in zijn beginpositie gelaten hebben aangezien die pure wanorde waren en dus moeilijk uit te leggen. Men had wel de principes van structuur moeten laten varen zoals ik hier al eerder las. Gewoon de borden stapelen op elkaar, de glazen op een rij zetten en de vaas bloemen onder tafel of zo.

En men had in het begin zeker door wat 'spiegelen' betekende. De kasten worden juist geplaatst en de tafel wordt goed geplaatst. Van zodra het op de details aan kwam, werd er een hoop verkeerd gedaan. Aanwijzingen als links en rechts zijn dan waardeloos en worden beter vervangen door 'dichtst bij de muur' en 'verst van de muur'.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - decorbouwen
« Reactie #34 Gepost op: 7-02-2016, 00:13:05 »
Deze opdracht is helemaal niet onmogelijk, maar dan moet je hem wel anders aanpakken. Als je alles tegen de muren opstelt (inclusief alle details) is het te doen, gewoon rechte rijtjes wijnglazen etc. Je moet in ieder geval geen compositie willen maken met een mooi gedekte tafel. Jammer dat het wee alles of niets was. Als mol hoef je dan vrijwel niets te doen, al was Klaas weer lekker bezig ;).

Ja. En als je dan de tafel en de kast precies tegen dat dunne tussenmuurtje aanschuift en op de hoeken zet, hóór je zelfs alvast waar die ongeveer komen te staan en hoef je daarna ook veel minder te meten. Vreemd, dat niemand van deze groep dat idee krijgt.
De opdracht was toch niet: "Maak er een ouderwetse huiskamer van, met de lamp precies midden boven de tafel."

 
Maar ja, voor een toeschouwer is het natuurlijk altijd makkelijker, zeker achteraf.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2016, 00:18:33 door Marisa »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - decorbouwen
« Reactie #35 Gepost op: 7-02-2016, 01:10:06 »
Totaal kleurloze opdracht vond ik dit. We zien meer Biecht Dan opdracht. De uitleg was super on duidelijk.  Wat is identiek?  Hetzelfde kastje tegen dezelfde muur zou in mijn begrip al fout zijn. Ik zou namelijk zeggen identiek betekend dat ik vanuit de zaal bekeken aan beide kanten vh schot exact dezelfde geplaatste dingen moest hebben.

Wat ze geprobeerd hebben was een gespiegelde kamer.

Onmogelijke opgave dus en inderdaad zou werken met straf per fout de opdracht leuker hebben gemaakt. Als iemand mij deze opdracht had gegeven, was t een minimalistiche kamer geworden en had ik aan beide kanten diverse prullaria niet geplaatst. Maar dat zal wel weer niet hebben gemogen, Maar hoe minder ze plaatsen, des te makkelijker kun je dat aan de Andere Kant ook doen.

Is er ergens iets gezegd over wat er minimaal moest Staan in de kamers?


Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - decorbouwen
« Reactie #36 Gepost op: 7-02-2016, 03:20:14 »
Hier had inderdaad gewoon per fout geld van het bedrag af moeten gaan in plaats van alles of niets, want nu viel er sowieso niks te verdienen.
Wel een leuk idee verder, deze opdracht, alleen jammer van het niet-te-verdienen geld.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - decorbouwen
« Reactie #37 Gepost op: 7-02-2016, 10:02:32 »
Het enige in kleur was het boeket. Daar werd denk ik niet voor niets op gefocust.

Eerder in dit topic zei ik al: identiek is niet hetzelfde als gespiegeld. Dat dat boeket bloemen niet ''gespiegeld'' was ten opzichte van het andere boeket, had al een aanwijzing kunnen zijn dat ''spiegelen'' niet de bedoeling van de opdracht was.

Opdracht was gedoemd te mislukken, tenzij ze de ene kamer intact hadden gelaten, en de andere met aanwijzingen van het ene trio gekopieerd hadden. Detail voor detail. Dan HAD het kunnen lukken.


Inderdaad, dat is achteraf praten, de beste stuurlui staan immers in dit geval ook weer aan wal.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - decorbouwen
« Reactie #38 Gepost op: 7-02-2016, 10:55:30 »
Jungens ik heb nu een bericht verwijderd. Het gaat hier over opdracht 1, niet over haaien, niet over bn'ers.
Je mening over wie is de mol dit seizoen ? Prima, daar is een apart topic voor.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - decorbouwen
« Reactie #39 Gepost op: 7-02-2016, 12:05:11 »
Ik snap bij deze (en eigenlijk bij veel opdrachten dit jaar) niet waarom de redactie voor 'alles of niets' gaat. Je kunt toch ook zeggen: je kan 2500 euro verdienen, maar per item dat verkeerd ligt, gaat er 100 euro af. Dan kom je nog op een laag bedrag uit, maar dan heeft het tenminste nog zin. Zelfde met de brug opdracht (aftrek per fout woord) of de groepsfoto (aftrek per verkeerde positie). Inmiddels roepen we hier in koor voorafgaand aan bijna elke opdracht: 'kansloos'...

m0ll0m