Auteur Topic: Aflevering 8 - opdracht 3 - TV maken in de Dominicaanse Republiek  (gelezen 15302 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 - opdracht 3 - TV maken in de Dominicaanse Republiek
« Reactie #40 Gepost op: 21-02-2016, 22:16:03 »
Uit het verhaal van Annemieke kun je opmaken dat er geen woorden op de lijst staan uit de tekst van Taeke en Klaas, alleen uit die van Tim. Al is deze opdracht zoals al opgemerkt niet super transparant aangezien we de lijst niet krijgen te zien, dus helemaal zeker weten kunnen we niet.

Koelkast staat op de lijst horen we haar zeggen en die schrapt ze weg. Ik vermoed dat dat een woord was dat Klaas had moeten zeggen.

Er is heel veel geknipt en geplakt, maar ik zou er niet te makkelijk vanuit gaan dat op die lijst enkel woorden van Tim stonden. Volgens mij is het probleem dat kleine tv'tje met slechte geluidskwaliteit in het midden van het drukke centrum van Santiago en dat ze daarom niet kon horen wat Taeke en Klaas zeiden.

Offline Analyst

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 3 - TV maken in de Dominicaanse Republiek
« Reactie #41 Gepost op: 21-02-2016, 22:23:37 »
Koelkast is inderdaad een woord dat het beste bij Klaas zou passen in de keuken, tenzij dat de fout is.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 - opdracht 3 - TV maken in de Dominicaanse Republiek
« Reactie #42 Gepost op: 21-02-2016, 22:36:54 »
Koelkast is inderdaad een woord dat het beste bij Klaas zou passen in de keuken, tenzij dat de fout is.

Dat kan natuurlijk ook. ;D Het toont maar aan hoe weinig info we hebben. ;)

Offline Analyst

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 3 - TV maken in de Dominicaanse Republiek
« Reactie #43 Gepost op: 21-02-2016, 22:44:39 »
Ja, je hebt gelijk! Zou opmerkelijk zijn als Taeke en Klaas geen of minder woorden zouden krijgen maar hoe het geedit is en beperkte info lijkt het wel zo.

Offline Christie

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 3 - TV maken in de Dominicaanse Republiek
« Reactie #44 Gepost op: 22-02-2016, 10:10:24 »
Op een ander forum las ik dat Annemieke als couch potato dit misschien al in aflevering 7 voorspelde. Toen ze een joker gaf aan Rop zei ze dat ze straks niet thuis op de bank wilde zitten en tv kijken en dan denken wat een egoïstisch mens of zoiets. Wel iets om ff over na te denken.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 - opdracht 3 - TV maken in de Dominicaanse Republiek
« Reactie #45 Gepost op: 22-02-2016, 12:09:08 »
Op een ander forum las ik dat Annemieke als couch potato dit misschien al in aflevering 7 voorspelde. Toen ze een joker gaf aan Rop zei ze dat ze straks niet thuis op de bank wilde zitten en tv kijken en dan denken wat een egoïstisch mens of zoiets. Wel iets om ff over na te denken.

En toen haalde ze onnodig 1000 euro binnen. ;)

Ik vind dat hints zoeken allemaal wel goed, maar men mag niet uit het oog verliezen dat de basisopdracht van de Mol is om geen geld binnen te brengen. ;)

Offline Christie

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 3 - TV maken in de Dominicaanse Republiek
« Reactie #46 Gepost op: 22-02-2016, 12:29:58 »
Nee, klopt, dat is dan weer verdacht van Annemieke. Maar ja, stel dat Klaas dit had gezegd en gedaan dan zou het weer in mijn tunnel passen. 'T is ook maar net hoe je kijkt.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 - opdracht 3 - TV maken in de Dominicaanse Republiek
« Reactie #47 Gepost op: 22-02-2016, 12:58:20 »
Nee, klopt, dat is dan weer verdacht van Annemieke. Maar ja, stel dat Klaas dit had gezegd en gedaan dan zou het weer in mijn tunnel passen. 'T is ook maar net hoe je kijkt.

Het hangt er vanaf hoe je wil speuren naar de Mol. Ik vind het nog altijd leuker om klassiek te werk te gaan en eerst kandidaten te elimineren op basis van acties om te achterhalen wie de Mol moet zijn en dan neem ik gevonden hints in rekening om te zien of ze het gevoel versterken.

Iedereen is vrij om zijn speurmethode te bepalen, maar ik mag toch hopen dat de 1000 euro die Annemieke binnenhaalt iedereen die haar toch nog verdacht uit de tunnel trekt naar Klaas of Tim.

Met het tweede deel ben ik het eens. Als Klaas dit gezegd had, was het voor sommigen weer 'de zoveelste hint naar Klaas'. ;D

Offline reinier3

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 3 - TV maken in de Dominicaanse Republiek
« Reactie #48 Gepost op: 22-02-2016, 14:10:34 »
Apart dat de uitslag van de opdracht door Art niet getoond werd. Als Annemieke de mol geweest was, was dat een mooie manier om te mollen: zeg dat je 1000 euro hebt verdiend, toon wat geld dat je uit de pot hebt gehaald (ze is tenslotte penningmeester), terwijl je eigenlijk niks hebt verdiend.

Offline Sanne97

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • molerige mollooten mollen meer
Re: Aflevering 8 - opdracht 3 - TV maken in de Dominicaanse Republiek
« Reactie #49 Gepost op: 22-02-2016, 17:18:19 »
Is dit topic niet meer geschikt in de topic Wie is de Mol? In de Media????  :P

Uhm... Nee.
Dit was een opdracht  ;D
"niets is wat het lijkt"

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 - opdracht 3 - TV maken in de Dominicaanse Republiek
« Reactie #50 Gepost op: 23-02-2016, 12:04:12 »
En toen haalde ze onnodig 1000 euro binnen. ;)

Ik vind dat hints zoeken allemaal wel goed, maar men mag niet uit het oog verliezen dat de basisopdracht van de Mol is om geen geld binnen te brengen. ;)
Net als bij de Puzzelopdracht: mij bekruipt het gevoel dat de crew het nodig vond dat er geld in de pot kwam. Bij die opdracht hadden Klaas en Annemieke voldoende mogelijkheid om de boel in het honderd te laten lopen en dat gebeurde niet. Zo ook bij deze opdracht: het is mij een raadsel hoe er 1000 euro verdiend is - 'op gevoel wegstrepen' is een beetje zoals ze 'op gevoel' zinnen doorgaven op die brug. En dat leidt meestal tot falen...

m0ll0m

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 - opdracht 3 - TV maken in de Dominicaanse Republiek
« Reactie #51 Gepost op: 23-02-2016, 14:16:00 »
Net als bij de Puzzelopdracht: mij bekruipt het gevoel dat de crew het nodig vond dat er geld in de pot kwam. Bij die opdracht hadden Klaas en Annemieke voldoende mogelijkheid om de boel in het honderd te laten lopen en dat gebeurde niet. Zo ook bij deze opdracht: het is mij een raadsel hoe er 1000 euro verdiend is - 'op gevoel wegstrepen' is een beetje zoals ze 'op gevoel' zinnen doorgaven op die brug. En dat leidt meestal tot falen...

m0ll0m

Er is toch een groot verschil tussen beide opdrachten. Uit een lijst woorden wegstrepen geeft je een bepaalde kans om het antwoord juist te hebben door te gokken. Op de brug moest alles tot op de letter juist zijn en moest alles via verbale communicatie gebeuren wat het nog moeilijker maakt.

Ik geloof best dat de Mol geen 'krijtje weggooien'-Mol wilde zijn en daarom geen zetje gaf tegen de bordjes in de loods, maar op een andere manier probeerde te mollen. Maar (in een andere dimensie waar Annemieke wel de Mol is) ik geloof niet dat Annemieke even 1000 euro bij elkaar graait op basis van voorkennis 'omdat het moet'.