Auteur Topic: Aflevering 9 - Opdracht 1 - Foto's reconstrueren  (gelezen 9625 keer)

Offline witte raaf

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Opdracht 1 - Foto's reconstrueren
« Reactie #20 Gepost op: 28-02-2016, 08:21:50 »
Vis fout, broek wel goedgekeurd?(niets over gezegd) géén 200.-
Vrouw fout, andere telefoon, water in plastic beker ipv bier, enz. wel 200.-
Andere klanten bij kapper, houding kapper verkeerd, haar wordt verkeerde kant op gekamd, wel 200.-
Meisje op kerkhof heeft andere bloemmetjes in de hand, het is sowieso een ander meisje, enz. wel 200.-
leg het mij maar uit!


Ze moeten denk ik alleen de onderdelen op de foto op de juiste manier op de foto zetten. Dus er moet een man, vrouw, telefoon, vis, een gevuld glas enz. op de juist manier op de juiste plek op de foto staat.  De juiste kleur shirt,pet sort drank zijn dan niet nodig en dat zijn dan de door klaas benoemde overbodige details van tim waarmee hij tijd rekt.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Opdracht 1 - Foto's reconstrueren
« Reactie #21 Gepost op: 28-02-2016, 09:41:13 »

Ze moeten denk ik alleen de onderdelen op de foto op de juiste manier op de foto zetten. Dus er moet een man, vrouw, telefoon, vis, een gevuld glas enz. op de juist manier op de juiste plek op de foto staat.  De juiste kleur shirt,pet sort drank zijn dan niet nodig en dat zijn dan de door klaas benoemde overbodige details van tim waarmee hij tijd rekt.

Leg het mij maar uit was niet zo letterlijk bedoeld hoor.
Ik vind dat als je de vis verkeerd rekent je alle foto's fout moet beoordelen. In alle foto's zaten fouten. Dat kan ook niet anders in deze opdracht. Dus allemaal fout of allemaal goed.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - Opdracht 1 - Foto's reconstrueren
« Reactie #22 Gepost op: 28-02-2016, 13:01:18 »
Grappige was wel dat ik die vis verkeerd om gelijk zag  ;D. Het was wel een soort sleutel-element van de foto.

En ook gemakkelijk voor de Mol om te realiseren. Valt in de drukte niet zo op, maar je weet al dat je 700 euro uit de pot houdt (200 voor de foto en 500 voor niet allemaal goed). Dan kan je aan het einde nog best gaan jagen om "op tijd de foto te maken".

m0ll0m

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Opdracht 1 - Foto's reconstrueren
« Reactie #23 Gepost op: 28-02-2016, 15:35:16 »
Grappige was wel dat ik die vis verkeerd om gelijk zag  ;D. Het was wel een soort sleutel-element van de foto.

En ook gemakkelijk voor de Mol om te realiseren. Valt in de drukte niet zo op, maar je weet al dat je 700 euro uit de pot houdt (200 voor de foto en 500 voor niet allemaal goed). Dan kan je aan het einde nog best gaan jagen om "op tijd de foto te maken".

m0ll0m

Ja klopt, zag ik ook meteen, maar ik zag ook dat het meisje op het kerkhof verkeerde bloemmetjes in de hand had. Dat detail is voor mij vergelijkbaar met de vis. Die vis was wel de goede soort dacht ik, maar de bloemmetjes helemaal niet. Dus willekeur van Art?
En waarom dan?

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - Opdracht 1 - Foto's reconstrueren
« Reactie #24 Gepost op: 28-02-2016, 15:53:30 »
Ja klopt, zag ik ook meteen, maar ik zag ook dat het meisje op het kerkhof verkeerde bloemmetjes in de hand had. Dat detail is voor mij vergelijkbaar met de vis. Die vis was wel de goede soort dacht ik, maar de bloemmetjes helemaal niet. Dus willekeur van Art?
En waarom dan?
Mee eens. Het enige dat ik me kan bedenken was dat ze die vis zonder moeite goed hadden kunnen doen (net als dat petje aan het plafond en het meisje met een petje op bij het graf). En dat andere elementen minder gemakkelijk waren: zelfde personen, bier (zonder geld te hebben), etc. Maar het blijft een beetje (boel) willekeur.

m0ll0m

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Opdracht 1 - Foto's reconstrueren
« Reactie #25 Gepost op: 29-02-2016, 13:58:57 »
Is het niemand anders opgevallen dat Annemieke b8j het regelen van een kledingstuk tegen die verkoper doet alsof ze alleen maar Engels kan? Als Tim vervolgens komt aanlopen, gaat ze vrolijk in het Spaans verder!

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Opdracht 1 - Foto's reconstrueren
« Reactie #26 Gepost op: 29-02-2016, 18:41:24 »
Is het niemand anders opgevallen dat Annemieke b8j het regelen van een kledingstuk tegen die verkoper doet alsof ze alleen maar Engels kan? Als Tim vervolgens komt aanlopen, gaat ze vrolijk in het Spaans verder!

Ja, klopt! Maar dat heeft ze al wel vaker gedaan. het lijkt mij dat haar Spaans heel wat beter is dan ze toe wil geven. Tijdens de opdracht in de gondelbaan wist ze 4 woorden makkelijk, met goede uitspraak, te noemen. Het is net hoe het haar uitkomt.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 9 - Opdracht 1 - Foto's reconstrueren
« Reactie #27 Gepost op: 29-02-2016, 18:44:17 »
Ze zegt daar letterlijk over dat ze papiamento spreekt. Dat is de taal van de nederlandse Antillen. Dat is een taal met spaanse (maar ook engelse, franse, indiaanse en Nederlandse) invloeden. Als je die taal spreekt, kun je redelijk makkelijk op veel spaanse woorden komen.
Het klopt wel dat ze de ene keer beter haar best doet dan de andere keer.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Opdracht 1 - Foto's reconstrueren
« Reactie #28 Gepost op: 29-02-2016, 23:10:30 »
Ze zegt daar letterlijk over dat ze papiamento spreekt. Dat is de taal van de nederlandse Antillen. Dat is een taal met spaanse (maar ook engelse, franse, indiaanse en Nederlandse) invloeden. Als je die taal spreekt, kun je redelijk makkelijk op veel spaanse woorden komen.
Het klopt wel dat ze de ene keer beter haar best doet dan de andere keer.

Inderdaad, zoals in de metro-opdracht.