Ik vind het programma een gemiste kans. Aan alles merk je dat het programma niet gemaakt is door mensen met hoogbegaafdheid. Hoogbegaafdheid is veel meer dan snel veel feitjes uit je hoofd te leren en deze reproduceren. Er wordt totaal niet gevraagd om feiten met elkaar te verbinden of vanuit logica te redeneren. Sterker nog een gemiddelde hoogbegaafde vindt het verschrikkelijk om Wikipedia te moeten gebruiken als bron, waar zijn de boeken terwijl ze nota bene in een bibliotheek zitten? Ook die uniformen slaan nergens op, als je toestaat dat iemand zich steeds anders aankleedt (met een sjaal, bodywarmer of petje). De vragen zijn ook heel gemakkelijk, veel is algemene kennis. Dat eindspel is eigenlijk ook heel gemakkelijk, je hoeft de vragen die aan jou gesteld worden niet eens te beluisteren, dus het is helemaal geen cognitieve inspanning. Je moet alleen wachten met antwoord geven, wat niet zo heel moeilijk is. Wat mij betreft worden de deelnemers onderschat en slechts op zeer beperkte vaardigheden getest, erg jammer. Ik vind het echt een gemiste kans, er had zoveel meer in dit format gezeten (vooral doordat de kandidaten wel nogal divers zijn).