Auteur Topic: Wie is de Mol? 2017  (gelezen 562013 keer)

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #1300 Gepost op: 7-01-2017, 22:34:07 »
Lieve Molloten,
Wij gaan zo beginnen! Ik wens jullie veel kijk plezier de komende 10 weken.
Wij hebben weer ons best gedaan en zijn heel blij met het resultaat.
Ik maak WIDM al 17 jaar inmiddels en ik vind dit jaar een van de allerbeste serie,
top 3 zeker, en misschien de beste ooit. Maar dat laat ik aan jullie over.
Geniet! Groet,
Rick McCullough
Regisseur Wie is de Mol?


Dank Rick. Jullie zijn top! Dankjewel voor al het harde werk er het, naar zeggen, beste seizoen ooit van te maken. We zijn heel erg benieuwd.

Op nog heeeeel veel seizoenen!!  ::bravo:: ::bravo::

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #1301 Gepost op: 8-01-2017, 15:19:44 »
Ik mis de dagboeken van de Mol en de afvaller nog  ::vergroot::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #1302 Gepost op: 8-01-2017, 17:18:39 »
Rick heeft in ieder geval niet gelogen over aflevering 1. Het was inderdaad een heerlijke, mooie uitzending! ::bravo::
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #1303 Gepost op: 9-01-2017, 15:55:50 »
Die promo van aflevering 2 ziet er zo vet uit  ::love:: ::ok::

Offline WiWaaz

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #1304 Gepost op: 9-01-2017, 15:58:54 »
De promo van aflevering 2 is bekend.

Los van dat deze super is, heeft Diederik weer een opvallend shirt aan. "Stop Following Me!"
Ik denk daarom dat hij er goed over nagedacht heeft van te voren en dat ik daarom de shirt-hints nu laat vallen.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #1305 Gepost op: 9-01-2017, 16:01:42 »
De promo van aflevering 2 is bekend.

Los van dat deze super is, heeft Diederik weer een opvallend shirt aan. "Stop Following Me!"
Ik denk daarom dat hij er goed over nagedacht heeft van te voren en dat ik daarom de shirt-hints nu laat vallen.
Ik denk een 'Erik van der Hoff-je' hier. Wel grappig

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #1306 Gepost op: 9-01-2017, 16:06:15 »
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #1307 Gepost op: 9-01-2017, 16:09:42 »
Dank je Edeholland, heb mijn bericht al verwijderd  ;)

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #1308 Gepost op: 13-01-2017, 11:25:48 »
Daarna is er een opdracht in een verlaten fabriek. Vermoedelijk gaat het om papierfabriek Blue Heron in Oregon City. Dit zou op dag 3 kunnen zijn. Op basis van beeld en geluid in de locatievideo lijkt het erop dat de kandidaten hier een opdracht doen waarbij losse woorden op kaartjes en op een monitor te zien zijn. Ervan uitgaande dat beelden uit de locatievideo ook in de officiële uitzending terugkeren, zijn er bij deze opdracht verdenkingen mogelijk naar drie kandidaten.
•   Imanuelle omdat haar naam op een kaartje lijkt te staan en op een andere kaart het woord ‘HINT’.
•   Roos omdat diverse woorden getoond worden die met haar schrijversambacht te maken (kunnen) hebben: Stress, Woorden, Opschieten, Deadline, Notitie, Memo, Bladeren, Ringmap en Krantenkop op de monitor, WERKWOORD, ETUI, GUM, ENVELOP, PROLOOG op de kaartjes. Onder de monitor ligt een Molkaartje.
•   Een graffititekening in de fabriek toont cijfers en wiskundige symbolen; met wat goede wil kun je dit linken aan bètawetenschapper Diederik, al zie ik vooralsnog geen directe Molconnectie.

’s Avonds zijn er dan opnames in Oaks Park (www.oakspark.com), een amusementspark dat op dat moment eigenlijk gesloten is voor het publiek en pas eind maart 2017 weer opengaat. Of er ook een opdracht in dit pretpark te Portland wordt gehouden, is niet duidelijk.
Erna (dag 4?) is er een opdracht in een rechtszaal van het Gus J. Solomon U.S. Courthouse te Portland. Dan volgen in een stadspark weer een test en executie. Nadien trekt de WIDM-karavaan de stad uit.

Er wordt nu wel érg nadrukkelijk een hint gegeven naar Imanuelle, zie de vrijgegeven minuut van afl. 2.

Offline TheNetherlandsx

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #1309 Gepost op: 14-01-2017, 19:48:12 »
De tweet van de mol= 'Breied je aan te passen aan anderen'  Zal dit weer op de afvaller slaan, of dit keer op de Mol?? En met wie zou dit te maken kunnen hebben?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #1310 Gepost op: 14-01-2017, 20:01:44 »
De tweet van de mol= 'Breied je aan te passen aan anderen'  Zal dit weer op de afvaller slaan, of dit keer op de Mol?? En met wie zou dit te maken kunnen hebben?

Daarvoor hebben we dit topic;)

Offline TheNetherlandsx

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #1311 Gepost op: 14-01-2017, 22:39:21 »
Daarvoor hebben we dit topic;)
O jah, ik zie het... Thanks! Had er overheen gekeken😅

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #1312 Gepost op: 17-01-2017, 17:00:50 »
Misschien is het handig om alvast wat context te hebben voor aflevering 3. Wanneer de beelden van de vooruitblik chronologisch zijn, volgt in aflevering 3 als eerste een opdracht op het strand. Deze opdracht vindt plaats in de schemering en in het donker. Het lijkt me sterk dat er toestemming is verleend om voor dag en dauw vuurwerk af te steken. In de avond ligt meer voor de hand. De zon gaat dan om 20.45 uur onder; rond 21.30 uur is het helemaal donker. In dat geval zal er na Yvonnes exit eigenlijk onvoldoende tijd zijn om direct deze opdracht te doen. Roos kijkt rond 18.00 uur in het Molboekje van Imanuelle. Vervolgens vinden de test en de executie plaats. Dan is er nauwelijks gelegenheid om te (eten,) reizen en nog op tijd aan de kust te komen (minstens anderhalf uur rijden met de auto). Na de executie op 19 mei is dan op 20 mei ’s avonds vermoedelijk de strandopdracht. Ook wel lekker voor de Vegas-bezoeker: kan deze even bijkomen.

Op 21 mei is dan de opdracht in de duinen, lijkt me. Op basis van de kleding vermoed ik dat de auto-opdracht niet op dezelfde dag plaatsvindt: Imanuelle en Jochem hebben in Portland een andere outfit aan. (De donkere trui die Jochem aanheeft wanneer hij ingaat op Yvonnes vertrek, draagt hij wellicht op de dag van de strandopdracht.) Het zou zomaar kunnen dat de auto-opdracht in verbinding staat met boekhandel Powell’s Books, maar hoe? Art laat overigens zien dat 500 euro in het boek Miss Mole van E.H. Young ligt. Die boektitel lijkt me een gebbetje en geen hint.

Op 23 mei is Jochem jarig. Da’s hoogstwaarschijnlijk in aflevering 4.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #1313 Gepost op: 23-02-2017, 11:52:44 »
Ahhhhh nee, er is weer een live finale :( Ik vond dat vorig jaar zó jammer: de gesprekken kwamen niet van de grond en voor mij als kijker thuis heeft het gewoon geen enkele meerwaarde dat hele live-gedoe. De Avro roept iedereen op zich aan te melden bij hun Facebook-evenement.

Citaat
Kom zaterdag 11 maart de live finale van Wie is de Mol? seizoen 17!

Art Rooijakkers stelt nog één keer de vraag: 'Wie is de Mol?'.
Kijk de uitzending op een groot scherm en beleef de ontknoping van het seizoen live met de kandidaten en andere Wie is de Mol? fans op het plein bij VondelCS in Amsterdam.

Laat weten of je erbij bent!
Wees er op de finaledag op tijd bij, zo vergroot je je kans op een goede plek.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #1314 Gepost op: 11-03-2017, 16:18:27 »
Heel veel zin in vanavond!  ::bravo:: ::feest:: ::boogie::

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #1315 Gepost op: 11-03-2017, 20:30:27 »
Hé iedereen, ik wilde even nog eens iets laten horen van mij want een molontknoping blijft toch altijd een beetje een feestdag. Ik dacht jullie eerst te verrassen in het De Mol 5 topic, maar zal dan maar chronologisch te werk gaan. ;) De uitzending is er al na de ster, kijk er in ieder geval ook heel erg naar uit. Mijn verwachtingen zijn intussen hooggespannen.

Heb deze keer wel niet meegespeurd met jullie hier op het forum (al beklaag ik me dat nu wel een beetje nu ik weet wie het is!) maar heb wel heel hard genoten van de uitzendingen. Tot nu toe in alle stilte. Ik verwacht vanavond te horen wat ik al langer wist. Waar is de tijd dat we met zijn allen nog eens fout zaten met de finale pronostiek ...  :P

Oh ja,
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #1316 Gepost op: 20-03-2017, 15:55:24 »
Uit zeer betrouwbare bron heb ik vernomen dat het gaat om een stad in een woestijn.  Meer kan ik niet zeggen maar geloof me ik zou de gok niet wagen om hier iets te zeggen als ik niet zeker ben.

Een stad in de woestijn? Ik weet dat het praktisch onmogelijk is maar Las Vegas... en dus de USA. Las Vegas is een stad in Nevada die opdoemt in de woestijn. Praktisch gezien onmogelijk i.v.m filmcrew regels in Amerika. Nu heeft Art ook wel enige affiniteit met de USA (lees: Elvis). Dat is het eerste wat me nu te binnenschiet na de cryptische hint van Shagster: lees mijn eerste post goed door.

En dat in combinatie met:  2 locaties zou kunnen maar met deze locatie kijkt me dat onwaarschijnlijk

Dat betekent dat het land groot genoeg is voor één serie. En Amerika is grooooooot dus geen 2e land nodig ::jaja:: Sterker nog, in Amerika kan je wel voor 4 jaar achter elkaar series opnemen zo groot is het ;D
Dit is achteraf gezien, toen we nog niet wisten, best een grappige conversatie van mezelf met o.a Shagstar op basis van een stad in de woestijn  :o Kwam best eng in de buurt van de werkelijkheid (Las vegas, Elvis, USA), allee geen Oregon :P  ::rofl::