Auteur Topic: Aflevering 1 - opdracht 2 - theateropdracht  (gelezen 21269 keer)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - theateropdracht
« Reactie #20 Gepost op: 8-01-2017, 21:32:02 »
Ja, je zit erin".

Vrij lastig om vast te stellen wat Jochem precies zegt. Ik viel er ook al over, omdat ik 'die' verwachtte, maar dat komt er niet duidelijk uit. 'Je' hoor ik eigenlijk ook niet. Het zou wat mij betreft ook 'ik' kunnen zijn. Dat zou een mooie hint zijn, in combinatie met de titel al helemaal.

Offline CdeMol

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - theateropdracht
« Reactie #21 Gepost op: 9-01-2017, 11:35:30 »
Iemand zin om met mij te filosoferen wat er met deze opdracht was gebeurd als '?' en/of de vrijstellingen niet waren gevonden bij opdracht 1? Zouden ze die dan hebben mogen kopen ofzo? Of een totaal andere 2e opdracht?

Offline widmfan6

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - theateropdracht
« Reactie #22 Gepost op: 9-01-2017, 12:45:55 »
Om eerlijk te zijn zou het me ook niks verbazen als, wanneer het vraagteken niet gevonden was, Art ze alsnog van 1 iemand de vrijstelling had laten afpakken, en gezegd had dat ze met het vraagteken het van 2 mensen af hadden mogen pakken.

Aangezien de kans dat het vraagteken gepakt wordt toch redelijk groot is, dus dit alleen een noodoplossing is, en je op deze manier niet je best hoeft te doen de kandidaten te sturen

Ik heb alleen geen idee hoe ze het gedaan zouden hebben als de vrijstellingen niet gevonden waren
Tunnelvisie? Nee joh, hoe kom je daar nu bij(!)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - theateropdracht
« Reactie #23 Gepost op: 9-01-2017, 13:19:33 »
Ik viel er ook al over, omdat ik 'die' verwachtte, maar dat komt er niet duidelijk uit.

Op Twitter zag ik een verwijzing naar de Goonies. En... Goonies never say die.

Het gaat om de ogen! (bv GamE ON!). Ik vond Jochem in de bus ook al opvallend de aandacht, iig die van mij, op zijn ogen vestigen. (Bovendien gaan de Goonies op avontuur om de schat van One-Eyed Willy op te graven. Het verhaal speelt zich af in Oregon.)


Update:
Trouwens: One-Eye --> 1I (lijkt op twee eentjes)

Nog een associatie:
i --> I --> eye --> oog
Over het lOGO van de Mol: Ja, OOG zit erin. (En zegt Jochem dus "Ja, i zit erin.")

(Misschien wat vergezocht, maar ik vond het zelf eigenlijk wel aardig gevonden.)
« Laatst bewerkt op: 9-01-2017, 16:52:52 door Avogadro »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - theateropdracht
« Reactie #24 Gepost op: 9-01-2017, 16:57:14 »
Welkom bij "Avogadro draait doorrrrrrr..." :P ;)

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - theateropdracht
« Reactie #25 Gepost op: 9-01-2017, 19:24:05 »
 ::rofl:: ::rofl::

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - theateropdracht
« Reactie #26 Gepost op: 10-01-2017, 06:53:43 »
Nou, nog eentje dan:

Paaseitrauma van Jochem: 1 eye = geen ei!

(Ik ben er wel zo'n beetje uit, denk ik.)
« Laatst bewerkt op: 10-01-2017, 06:56:11 door Avogadro »

Offline Allomol

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - theateropdracht
« Reactie #27 Gepost op: 10-01-2017, 09:23:16 »
Om eerlijk te zijn zou het me ook niks verbazen als, wanneer het vraagteken niet gevonden was, Art ze alsnog van 1 iemand de vrijstelling had laten afpakken, en gezegd had dat ze met het vraagteken het van 2 mensen af hadden mogen pakken.

Aangezien de kans dat het vraagteken gepakt wordt toch redelijk groot is, dus dit alleen een noodoplossing is, en je op deze manier niet je best hoeft te doen de kandidaten te sturen

Ik heb alleen geen idee hoe ze het gedaan zouden hebben als de vrijstellingen niet gevonden waren

Tenzij je regelt dat de mol altijd in het helikoptergroepje zit...
Oke, en dus is alles precies wel
wat het niet lijkt te zijn?

Offline loetjef

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - theateropdracht
« Reactie #28 Gepost op: 13-01-2017, 13:34:29 »
En voor Vincent dus ook, want hier kon hij met een heel klein beetje logisch redeneren ook wel op zijn gekomen. Het zou alleen een goede keuze zijn als hij zeker wist dat zijn vrijstelling zou worden afgenomen. Dit kon hij niet weten, dus was het niet zo slim om zijn vrijstelling in te leveren. Achteraf maakt het niets uit, maar op het moment dat hij moest bepalen of hij zijn vrijstelling in zou zetten wel.

Ik ben het hier totaal niet mee eens. Ja, wel dat het feitelijk veiliger zou zijn om het te houden, maar het was juist slim om in te leveren. Stel dat hij zijn vrijstelling had ingeleverd en toch door was gegaan; dan heeft hij echt wel een goede credit opgebouwd bij de rest, want hij was toch degene die het wel deed? En tegelijkertijd is het ook heel verwarrend; wie geeft er nou zijn vrijstelling op? Dat geeft hoogst waarschijnlijk verdenkingen en hij wilde graag verdenkingen op zich halen (heeft hij ook aangegeven).

Dus op korte termijn was de vrijstelling afgeven heel dom, maar op lange termijn was het wel echt de beste zet die hij kon doen. En uiteindelijk speel je denk ik allemaal wel met het oog op de lange termijn..

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - theateropdracht
« Reactie #29 Gepost op: 13-01-2017, 22:06:32 »
Kan iemand mij vertellen waarom in het Molboekje op een van de eerste pagina's een foto van Art met Diederik is te zien op het bioscoop scherm, terwijl hij de enige brildrager is en in zaal zat gedurende deze opdracht?
Of is dat al ergens benoemd op het forum?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - theateropdracht
« Reactie #30 Gepost op: 13-01-2017, 22:12:04 »
 :o

Wow, wat raar! Je ziet op de foto ook verder één persoon in de zaal (staan), ik kan niet zien wie. Doet me denken aan een ontknopings-flashback met een soort briefingsonderonsje. Maar dat lijkt me wat sterk om in het molboekje te zetten(?).
Hoe dan ook is de vraag hoe die foto tot stand is gekomen. Want stel Diederik is de Mol en zit daar om de een of andere reden, hoe hebben ze dat dan ooit onopvallend opgenomen? ???

EDIT: Art zit ook aan de andere kant van de tafel op die foto.
« Laatst bewerkt op: 13-01-2017, 22:22:27 door Pac »
...óf niet!

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - theateropdracht
« Reactie #31 Gepost op: 13-01-2017, 22:24:12 »
:o

Wow, wat raar! Je ziet op de foto ook verder één persoon in de zaal (staan), ik kan niet zien wie. Doet me denken aan een ontknopings-flashback met een soort briefingsonderonsje. Maar dat lijkt me wat sterk om in het molboekje te zetten(?).
Hoe dan ook is de vraag hoe die foto tot stand is gekomen. Want stel Diederik is de Mol en zit daar om de een of andere reden, hoe hebben ze dat dan ooit onopvallend opgenomen? ???

EDIT: Art zit ook aan de andere kant van de tafel op die foto.

Het zou nog kunnen dat de opdracht 'verder gaat' in aflevering 2 in deze bioscoop. Als dat niet zo is, dan moet dit zeker terugkomen tijdens het vragenvuur.

EDIT: Het zou ook nog Sigrid kunnen zijn (ook brildragend).
« Laatst bewerkt op: 13-01-2017, 22:29:28 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - theateropdracht
« Reactie #32 Gepost op: 13-01-2017, 22:32:06 »
Ik vind hem op Rick (de regisseur) lijken

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - theateropdracht
« Reactie #33 Gepost op: 13-01-2017, 22:34:31 »
Ik vind hem op Rick (de regisseur) lijken

Dacht ik ook meteen. In ieder geval dat het iemand van de productie is om de opdracht te testen.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - theateropdracht
« Reactie #34 Gepost op: 13-01-2017, 22:45:21 »
Dacht ik ook meteen. In ieder geval dat het iemand van de productie is om de opdracht te testen.
Dat denk ik ook. Art gaat ondanks dat wel goed in zijn rol op, zo te zien  ::rofl::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - theateropdracht
« Reactie #35 Gepost op: 13-01-2017, 23:25:42 »
Het zou nog kunnen dat de opdracht 'verder gaat' in aflevering 2 in deze bioscoop.

Dat verklaart misschien waarom hij in de promo voor morgen ook 'berecht' wordt. De kandidaten moeten uitvissen wie zus of zo deed in de bioscoop.

Offline MaliceB

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - theateropdracht
« Reactie #36 Gepost op: 14-01-2017, 10:02:17 »
Heeft iemand een foto van het schilderij in het theater. Het lijkt er op dat Jeroen hier op staat...

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - theateropdracht
« Reactie #37 Gepost op: 14-01-2017, 11:54:44 »

Offline MaliceB

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - theateropdracht
« Reactie #38 Gepost op: 14-01-2017, 12:15:03 »
Dank je wel avogadro!

Ik snap dat mensen het wel opperen. Ik kwam het ergens anders toevallig tegen... Maar zou nooit kunnen op een bestaand schilderij lijkt me...

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - theateropdracht
« Reactie #39 Gepost op: 15-01-2017, 12:10:24 »
Kan iemand mij vertellen waarom in het Molboekje op een van de eerste pagina's een foto van Art met Diederik is te zien op het bioscoop scherm, terwijl hij de enige brildrager is en in zaal zat gedurende deze opdracht?
Voor wat het waard is: Sigrid is ook brildragend (al heeft ze hem niet constant op). Maar ja, zij zat ook niet tegenover Art.
Ich bin ein Bärliner!