Auteur Topic: Aflevering 2 - opdracht 2 - kermis  (gelezen 39075 keer)

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - kermis
« Reactie #140 Gepost op: 21-01-2017, 12:36:40 »
Het kaartje: eerste het origineel, tweede heb ik het origineel lichter gemaakt.




Offline mastermol

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - kermis
« Reactie #141 Gepost op: 21-01-2017, 13:50:51 »
Okee, maar dan hangt het er dus vanaf hoe laat de opnamen in de rechtbank plaatsvonden. Het is me gelukt om het tijdstip op het horloge van Jeroen af te lezen en die stond op 14:35 uur (eerste plaatje is screenshot van de echte positie, het tweede is 180 graden gedraaid). Als de tijd klopt, is het dus pas 's middags opgenomen. In dat geval heeft Roos meer dan genoeg tijd gehad.



In Portland is het 9 uur vroeger dan in Nederland. Als Jeroens horloge nog op Nederlandse tijd zou staan, zouden de opnamen al rond half 6 's ochtends hebben plaatsgevonden. Dat kan ik me haast niet voorstellen. De ontvoerde kandidaten moesten immers nog terugkomen uit Las Vegas, dan lijkt het me vrij lastig om al zo vroeg te beginnen met filmen.

V.w.b. betreft het huren van een privéjet: ik heb gezocht via privatefly.com, en een vlucht van Portland naar Las Vegas voor 1 persoon kost dan € 7180,-. Dat lijkt me peanuts voor een programma als WIDM, zelfs als er nog een paar man crew mee moet. Maar die waren waarschijnlijk al in Vegas, aangezien ze ook het optreden van Jeroen moesten filmen.

Ik denk ook dat Roos makkelijk heen en weer naar Vegas kon gaan. Nog wat meer tijdstippen hierbij om hte compleet te maken:
12:15 horloge van Jochem zichtbaar tijdens opdracht in papierfabriek. Roos was op dat moment al verdwenen.
13:45 einde van de opdracht in de papierfabriek. Te zien op horloge van Art wanneer hij geld uitdeelt.
volgende dag in rechtbank:
Pas de volgende dag om 14:35 uur is de opdracht in de rechtbank.
De 3 kandidaten zijn dus ongeveer 24 uur weggeweest, en dat is ook wat Art zelf zegt in de rechtbank: wat hebben de deelnemers de afgelopen 24 uur gedaan? Dus dat klopt wel.

Een privejet was denk ik overbodig. er gaan bijna 10 vluchten op een dag van portland naar las vegas, en de kosten zijn maar $200 per persoon. voldoende mogelijkheden in ieder geval om even naar las vegas te vliegen.




Roos is voor 12 uur al verdwenen. Een ritje naar het vliegveld is minder dag een uur, en de vlucht zelf duurt maar 2 uur. Een taxirit naar het centrum is 20 minuten en daar ben je binnen no time.


Ik denk dat ze gewoon met een lijnvlucht hebben gevlogen, dat kost maar 200 euro en er gaan 10 vluchten op een dag van portland naar las vegas. Het is ook maar 2 uur vliegen. Het was niet nodig om een privejet te huren lijkt mij.
Roos kom 's middags al in vegas zijn, en de volgende ochtend om 10 uur terugvliegen.

verder nog wat betreft tijdstippen.
Omdat ik Jeroen verdenk heb ik vooral rondom zijn optreden de tijden bekenen. Misschien ook interessant om hierbij te vermelden
Dit was dus op de dag van de opdracht in de papierfabriek (woensdag 18 mei).
14:55 uur: tijdstip zichtbaar op horloge van Jeroen. Hij is dan in de hotelkamer met oefenen van zijn elvis teksten. `
21:00-01:00 uur: optreden van de karaoke band 'Karaoke from Hell in de Twilight bar.
23:15 uur: optreden van Jeroen in het cafe. Tijdstip zichtbaar op een klok die daar hangt.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - kermis
« Reactie #142 Gepost op: 21-01-2017, 13:56:18 »
Ja, als je alles positief bekijkt kan dat. Maar in het Moltalk topic is wel gezegd dat Roos veel last had van vertragingen e.d. Dus "even zomaar" heen en weer vliegen was er blijkbaar niet bij

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - kermis
« Reactie #143 Gepost op: 2-02-2017, 16:40:43 »
Ik denk dat je onderschat wat er allemaal komt kijken bij zo'n opdrachten. De kermisopdracht, die voor ons een kwartier duurt, heeft in werkelijkheid misschien zo'n 3 uren of meer in beslag genomen. Het is niet dat je even 6 mensen wat laat lopen en klaar. Aangezien elk shot met de kandidaten in het donker is, beginnen we zo rond 21 uur met opnemen.

Iedereen krijgt moet die vest aan doen, testen dat de apparatuur mooi werkt, etc... Dan gaan we lopen en ontwijken voor laat ons zeggen zo'n 5 minuten, een attractie in voor zo'n 5 minuten en dan teruglopen en ontwijken voor zo'n 5 minuten. Je bent dus al 1,5 uur kwijt met het spel zelf. Tussen het lopen van kandidaten in moet er ook nog wat gebeuren. Laat ons zeggen dat de schutters op z'n vroegst om 23u30 buiten dienst waren.


Dan kan Jeroen al nooit een van de schutters geweest zijn, want die begon kwart over 11 aan zijn optreden.


Offline Molest

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - kermis
« Reactie #144 Gepost op: 2-02-2017, 19:16:42 »
Je bent dus al 1,5 uur kwijt met het spel zelf. Tussen het lopen van kandidaten in moet er ook nog wat gebeuren. Laat ons zeggen dat de schutters op z'n vroegst om 23u30 buiten dienst waren.

Dan kan Jeroen al nooit een van de schutters geweest zijn, want die begon kwart over 11 aan zijn optreden.

Nou hier zit wel wat rekbaarheid in, denk ik. Mee eens dat de opnamen niet veel eerder dan 21.00 konden beginnen, i.v.m. zonsondergang om 20.30. Maar als alles om 21.00 klaar staat en er direct kan worden begonnen, kun je dus al (uitgaande van de anderhalf uur die boven genoemd wordt) om 22.30 klaar zijn. En zelfs als dat niet gehaald kon worden, kon Jeroen natuurlijk ook gewoon de laatste paar kandidaten aan de andere schutters over laten - het ging (als de theorie klopt, natuurlijk) maar om een paar leuke opnamen van hem als schutter.

Ik heb dit topic even teruggelezen en zie dat de band hun optreden die avond aanmerkelijk eerder begon - zo rond 21.00 uur. Dat wierp ook nog eens de vraag op waarom Jeroen zo laat kwam. 's Middags was hij al teksten aan het instuderen, moet niet moeilijk zijn voor een DJ, en verder had hij voor zover we weten niets te doen. Maar ja, stel nu dat hij bijvoorbeeld van 20.00 tot 22.30 uur op de kermis moest zijn.

Met om 23.15 beginnen met optreden is het in elk geval prima te rijmen.

Offline Hellevuur

  • Forumlid
  • Trust nobody!
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - kermis
« Reactie #145 Gepost op: 1-03-2017, 11:58:08 »
Volgens mij heb ik 2 goede hints gevonden naar Thomas in het shot van de grijpmachine.



De eerst hint is misschien ver gezocht, maar als je 'Grijp je kans' vertaald naar het Engels krijg je 'Take your chance'. Afgekort krijg je T Y C, Thomas Y Cammaert?

Tweede hint is de Zoltar machine. Filmliefhebbers zullen vast weten dat deze machine een belangrijke rol speelt in de film "Big". Het hoofdpersonage in deze film wordt gespeeld door Tom Hanks. De naam Tom is een afleiding van de naam Thomas. Ook kan je de naam Thomas maken met de letters van de naam Tom Hanks.


Offline Melisar

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - kermis
« Reactie #146 Gepost op: 1-03-2017, 15:09:52 »
Volgens mij heb ik 2 goede hints gevonden naar Thomas in het shot van de grijpmachine.


Persoonlijk vind ik dit echt vergezocht en als je lang genoeg doordenkt kun je naar iedereen een hint vinden.
Maar goed voor mij is Jochem nog steeds de mol dus...

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - kermis
« Reactie #147 Gepost op: 1-03-2017, 18:47:05 »
Overigens blijft voor mij deze opdracht een doorslaggevende opdracht om Thomas af te schrijven als Mol, doordat hij hier geld verdiend. Ik ben benieuwd hoe hij dit gaat rechtpraten in de finale. Ik zie namelijk wel gebeuren dat er helemaal geen aandacht aan besteed gaat worden en enkel over de grijpmachine gebabbeld gaat worden in de finale.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - kermis
« Reactie #148 Gepost op: 1-03-2017, 18:51:33 »
Nou ja elke mol heeft wel geld verdiend op de een of andere manier. 250 euro is nou ook weer geen vetpot. En misschien wilde hij de drie ontvoerden geen achterstand geven door mols te gaan doen waar zij niet bij zijn. En was Thomas niet een 750 attractie straal voorbij gelopen?

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - kermis
« Reactie #149 Gepost op: 1-03-2017, 19:08:36 »
Overigens blijft voor mij deze opdracht een doorslaggevende opdracht om Thomas af te schrijven als Mol, doordat hij hier geld verdiend. Ik ben benieuwd hoe hij dit gaat rechtpraten in de finale. Ik zie namelijk wel gebeuren dat er helemaal geen aandacht aan besteed gaat worden en enkel over de grijpmachine gebabbeld gaat worden in de finale.

Ik begon Thomas juist hier serieus te verdenken omdat hij 'slechts' 250 euro binnenhaalt. Een laag bedrag, lijkt goed, maar zet weinig zoden aan de dijk. En er lag een hogerbedrag binnen handbereik.
Vond dit typisch een gevalletje van: 'Een mol wint vertrouwen met een laag bedrag'. Toen al ;)
You'll never walk alone