Auteur Topic: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'  (gelezen 47422 keer)

Offline widmfan6

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #140 Gepost op: 18-02-2017, 19:51:27 »
Maar ook de kandidaten van dit seizoen hebben hier dus (verkeerde) conclusies uit getrokken. Immanuelle zegt namelijk aan het eind van de aflevering dat iedereen waarschijnlijk op dezelfde persoon zit. Dit denkt zei natuurlijk omdat ze ervan overtuigd is dat Diederik de Mol is, maar ondanks dat het rode scherm (zogenaamd) tussen haar, Jochem en Diederik moet hebben gezeten. Als ze er nu achter komt dat helemaal niet iedereen op Diederik zat, schrijft ze hem af, terwijl hij in theorie nog steeds de mol kan zijn door deze truc van IDTV. Lijkt me dus dat ze niet zijn ingelicht over het niet kloppen van de uitslag, anders had Immanuelle nooit de conclusie gemaakt dat iedereen op dezelfde persoon zit.
Tunnelvisie? Nee joh, hoe kom je daar nu bij(!)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #141 Gepost op: 18-02-2017, 19:52:54 »
Dus als ik het goed begrijp kunnen we hier uit concluderen dat het erg onwaarschijnlijk is dat de testuitslagen ook echt eerlijk verlopen?
Niet helemaal: naar de wetenschappelijke standaard zou je een eerlijk verloop van de executies niet mogen uitsluiten. Wat het percentage zegt is dat als deze situatie van 8 seizoenen zich nog een keer voor zou doen, je in één op de 11 à 12 gevallen deze uitslag ook zou krijgen. Of dat 'te' toevallig is, dat mag je zelf interpreteren.
...óf niet!

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #142 Gepost op: 18-02-2017, 20:00:50 »
Hoe makkelijk hadden ze dit al in de eerste aflevering kunnen doen. Er waren immers 3 geldige vrijstellingen terwijl de test wel gemaakt was. Daar hadden ze ook kunnen 'sjoemelen'. De schade van misleiding is een stuk kleiner aangezien niemand nog echt in een tunnel zit die, zoals nu bij Ima lijkt, onterecht wordt bevestigd.
En op het rijtje van Pac terug te komen, in feite hoort deze eerste executie er ook bij. Ook nu zouden 3 schermen niet getoond worden. En dit keer was er wel een rood scherm. 30% kans dat rood bij de vrijstellingen zou zitten en 70% bij de anderen. Dit trekt het gemiddelde wel wat hoger dan de 8% lijkt me.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #143 Gepost op: 18-02-2017, 20:06:32 »
Niet helemaal: naar de wetenschappelijke standaard zou je een eerlijk verloop van de executies niet mogen uitsluiten. Wat het percentage zegt is dat als deze situatie van 8 seizoenen zich nog een keer voor zou doen, je in één op de 11 à 12 gevallen deze uitslag ook zou krijgen. Of dat 'te' toevallig is, dat mag je zelf interpreteren.

Duidelijk, dankjewel ::ok::