Auteur Topic: Aflevering 8 - 'raam taal'  (gelezen 28789 keer)

Offline Shenzi26

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - 'raam taal'
« Reactie #80 Gepost op: 26-02-2017, 23:54:33 »
Op zich vond ik het wel een leuke aflevering om naar te kijken, maar als mollenvanger kon ik er niet veel mee. Verwarring alom, dus in die opzet is de productie goed geslaagd.

Overigens vraag ik mijzelf wel af of De Mol, wie het dan ook is, zich de afgelopen 3 afleveringen überhaupt met zijn taak heeft bezig gehouden. De pot is in 3 afleveringen met €10.730,00 gestegen! Dat vind ik veel! Kan De Mol niets doen omdat hij steeds geblokkeerd wordt door een kandidaat die hem scherp in de gaten houdt? Dan zou je denken dat Thomas De Mol niet zou zijn omdat schijnbaar niemand hem verdenkt.

@cinner; ja het lijkt alsof alles op Jochem inzetten in de app een save bet is, tenzij Jochem net voor het einde van afl. 9 wordt bekend gemaakt als winnaar of als verliezer....... en daarmee dus niet De Mol is.

In de laatste 3 afleveringen is er €8.130,- verdiend maar vergeet niet dat er in aflevering 4 €6.800,- uit de pot is getrokken door die vermaledijde jokerveiling.
Misschien leuk om te weten: bij de buurmol in Vlaanderen is er in de eerste 3 afleveringen niet minder dan €12.500.- in de pot gegaan...

  ::vergroot::

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: Aflevering 8 - 'raam taal'
« Reactie #81 Gepost op: 27-02-2017, 00:06:23 »
Ik dacht dat we daar niets over zouden melden op dit forum.....

Offline Shenzi26

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - 'raam taal'
« Reactie #82 Gepost op: 27-02-2017, 00:43:51 »
Ik dacht dat we daar niets over zouden melden op dit forum.....

Gaat dit over mijn post?
Ik wilde alleen de boel maar even relativeren.
Verklaar U nader voordat ik weer iets verkeerds post?

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: Aflevering 8 - 'raam taal'
« Reactie #83 Gepost op: 27-02-2017, 01:03:50 »
Gaat dit over mijn post?
Ik wilde alleen de boel maar even relativeren.
Verklaar U nader voordat ik weer iets verkeerds post?



Er zijn nog molloten die nog moeten gaan kijken, dus over het spelverloop willen we niets weten.
Alles over de Vlaamse Mol, kan aldaar gepost worden. (om het overzichtelijk en spannend te houden).

Offline Duklo

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - 'raam taal'
« Reactie #84 Gepost op: 27-02-2017, 01:13:03 »
Gaat dit over mijn post?
Ik wilde alleen de boel maar even relativeren.
Verklaar U nader voordat ik weer iets verkeerds post?


Even voor de duidelijkheid; ik heb het over WIDM en NIET over de Vlaamse Mol. Vind het erg jammer dat op dit forum iedere keer weer gesproken en vergeleken moet worden met de Vlaamse Mol. Dat zijn 2 totaal verschillende programma's dus stop alsjeblieft eens een keer met iedere keer die vergelijking te maken!

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - 'raam taal'
« Reactie #85 Gepost op: 27-02-2017, 05:02:41 »
@cinner; ja het lijkt alsof alles op Jochem inzetten in de app een save bet is, tenzij Jochem net voor het einde van afl. 9 wordt bekend gemaakt als winnaar of als verliezer....... en daarmee dus niet De Mol is.

Oef ja, daar had ik niet aan gedacht  ::rofl:: Is ook leuker om een mol in te vullen.

Over raamtaal gesproken: vlak voor de laatste test zien we Diederik en Thomas met elkaar praten. In het raam helemaal links zien we het logo van de Oregon Lottery: gekruiste vingers. Thomas begint na dat shot als eerste te praten. Thomas jokkebrok?



Goed gespot! Ik zat mijn hoofd al te breken over cowboy boots ranch track. Het kan ook op de foto opdracht slaan: taal wordt geraamd, gezegden en spreekwoorden op de foto gezet. (En ja, 'laat maar') Of het alfabet stond voor het grootste deel in de juiste volgorde de verkeerde leesrichting op.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 - 'raam taal'
« Reactie #86 Gepost op: 27-02-2017, 12:42:44 »
Best een leuke spannende aflevering en de scène met Jochem en Sanne was briljant. Wel erg irritant dat na de zorgvuldig opgebouwde spanning de aflevering zomaar in het niets

Waarom past deze niet bij het onderschrift van deze week. Nomintatie omdat het kan! ::rofl::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 - 'raam taal'
« Reactie #87 Gepost op: 27-02-2017, 19:08:58 »
Ik vond deze aflevering wel ontzettend goed en spannend.
Ik denk dat dit komt omdat ik dit jaar meer afstand heb genomen van het spel en gewoon de afleveringen bekijk zonder hier overdreven alles te lezen.

#teamamaimiljaarde

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - 'raam taal'
« Reactie #88 Gepost op: 1-03-2017, 16:15:48 »
Hmm, ik krijg het idee dat de beslissing om de beelden van de executie uit te stellen een last minute call is geweest. De uitzending duurt drie minuten korter dan alle eerdere uitzendingen dit seizoen (circa 57 i.p.v. 60 minuten). Als de makers dit scenario eerder hadden bedacht, hadden ze toch gemakkelijk extra beeldmateriaal aan de uitzending kunnen toevoegen?

De reden voor het uitstel weet ik niet, maar Sannes vertrek lijkt me hierbij geen factor. Mocht Sanne eruit vliegen op haar hoofdverdachte Jochem, dan moet Jochem aan het einde van afl. 9 wel als winnaar of als verliezer bekend worden gemaakt. Dan gaat het dus tussen Diederik en Thomas in afl. 10. Het lijkt me dat je als maker erop wilt aansturen dat Jochem zo lang mogelijk de Mol kan zijn, omdat hij in de montage veel aandacht heeft gekregen. Dat gaat nu niet meer indien Sanne zaterdag een rood scherm krijgt, want haar verdenking is dat Jochem bijna zeker de Mol is. Dan hadden ze haar verdenking toch beter weg kunnen laten of vaag kunnen houden, dunkt me. Maar in dat geval was het uitstel überhaupt niet nodig geweest.
Bovendien: indien Sanne bij de test Thomas deels heeft meegenomen (Thomas is misschien de Mol, volgens haar), kan zij er alleen uit vliegen wanneer Diederik de Mol is. Dan is vervolgens de finale tussen Diederik en Thomas helemaal niet meer spannend, want Diederik zou dan de Mol zijn.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 - 'raam taal'
« Reactie #89 Gepost op: 1-03-2017, 23:14:46 »
Pfoe eindelijk tijd gehad om de aflevering te kijken...

De eerste opdracht vond ik, zoals de meesten hier volgens mij, ook niet zo spannend. Het had denk ik leuker geweest dat er per juist gehangen letter geld verdiend kon worden en er wat meer tijd voor uitgetrokken werd. De mol zou dan ook meer kans krijgen om te mollen.
De andere twee opdrachten vond ik daarentegen wel weer geniaal ::bravo:: Opdracht 2 was een creatieve en vrije opdracht, waarbij het plezier en de sfeer van het scherm afspatte. Opdracht 3 vond ik ook heerlijke televisie. Al met al een zeer goede aflevering weer. Chapeau ::ok::

Wat was dat gesprek tussen Sanne en Jochem interessant, zeg!  ::oink:: Ik zat echt op het puntje van mijn stoel. Ik dacht: 'zal nu het kwartje vallen?'(vanuit mijn Thomas-tunnel ;D). Maar daar ziet het vooralsnog niet naar uit. Thomas weet zich nog steeds goed onverdacht te houden bij zijn medekandidaten! ::ok::