Auteur Topic: Aflevering 8 - opdracht 1 - fietsen door Painted Hills  (gelezen 15111 keer)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Aflevering 8 - opdracht 1 - fietsen door Painted Hills
« Reactie #40 Gepost op: 26-02-2017, 20:46:30 »
Op het uithangbord van de kerk (raam taal) staat het tijdstip 09:45. In beeld vlak voor de executie.
Op 09:45 van het begin van deze aflevering zie je Thomas met een Z op de A-positie tijdens de alfabet fietsopdracht.
Deze opdracht was toch onmogelijk. Is dit misschien nog het beste dat je er van kan maken.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 8 - opdracht 1 - fietsen door Painted Hills
« Reactie #41 Gepost op: 26-02-2017, 22:01:16 »
volgens mij staat aan t begin Thomas bij de letter z die hij dus naar een eindpunt gaat brengen.
Ja tuurlijk het verkeerde eindpunt.

De enige die vanaf t begin goed bezig was, was diederik. Als hij jochem tegen komt, legt hij aan jochem uit hoe ze  het moeten aanpakken.

Later zien we jochem met de z aan de haal en hij Brengt die naar de juiste positie. Maar jammer is t dat we niet zien hoe jochem aan de z komt. Die had Thomas namelijk bij paal a gehangen en uit de evaluatie achteraf van art hing de a op t einde nog ergens in t midden.

In deze aflevering is door meer mensen gemold dan Alleen door de mol.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 8 - opdracht 1 - fietsen door Painted Hills
« Reactie #42 Gepost op: 26-02-2017, 22:24:51 »
In deze aflevering is door meer mensen gemold dan Alleen door de mol.

Logisch: als je toch weet dat een opdracht eigenlijk niet haalbaar is, kun je als kandidaat net zo goed ook even mollen in de hoop wat verdenking op jezelf te laden.
Probleem was natuurlijk dat ze elkaar amper aan het werk zagen. Ook om die reden een nogal matige opdracht.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 1 - fietsen door Painted Hills
« Reactie #43 Gepost op: 28-02-2017, 05:49:38 »
Aan het begin van de opdracht zien we een rijtje letters langs komen. Daarna wordt uit gezoomd op de letter 'J' die heen en weer zwaait.

In het dagboek van de mol staat "Zet de Mol zichzelf hiermee in het middelpunt?" Misschien wordt hier gedoeld op de Z waar nogal mee gezeuld wordt (en door Thomas in het midden terecht komt).

Sanne start bij de M

Diederik mag dan druk kandidaats bezig lijken. Maar ondertussen laat hij allerlei letters hangen en ondanks zijn best goede strategie hangt niets in de goede volgorde behalve de Z.


Offline kiyoaki

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 1 - fietsen door Painted Hills
« Reactie #44 Gepost op: 1-03-2017, 23:39:37 »
Ik kan me vergissen maar ik had ook op een gegeven moment de indruk dat de N en Z werden verward of zoiets, alsof een van de kandidaten (kan me niet herinneren wie) een letter een kwartslag had gedraaid.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 1 - fietsen door Painted Hills
« Reactie #45 Gepost op: 2-03-2017, 04:24:39 »
De basis van wat Diederik deed was goed, maar hij deed het niet consequent en het was niet goed afgesproken: eerst naar begin- of eindpunt en dan de letters met je voet markeren. Daarna hadden ze hun gang kunnen gaan. Maar goed, gewoon beginnen was meteen al kansloos. Zolang je een letter vast hebt, kan de opdracht niet slagen. Dat geldt voor iedereen. Een aangezien iedereen wat heen en weer lijkt te fietsen (wat onverdacht is, want het zal toch ook moeten om de opdracht te laten slagen) kan ook iedereen binnen een paar minuten zien dat het niets wordt en dat er letters op verkeerde plaatsen hangen. Dat geldt voor de kandidaten en dat geldt voor de Mol. Ik kan er weinig mee in ieder geval.

Je zoekt eerst A, B, C, D. Dan met zijn allen naar beginpunt. Daarna samen naar E, markeren en de letters E, F, G, H halen. Enzovoort. En dan nog betwijfel ik of je het haalt. Weet niet hoe groot de afstand was.

Of: je spreekt drie blokken van zeven letters af, een kandidaat markeert alle paaltjes en pakt de laatste vijf.