Auteur Topic: Aflevering 10 - De finale  (gelezen 69450 keer)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #120 Gepost op: 13-03-2017, 20:31:40 »
De champagne is inmiddels op, er was genoeg volk die het mee wilde vieren. ::wijn:: Maar m'n glas heb ik bewaard als een soort trofeetje en heeft nu een fiere plaats naast de Wie is de Mol? 2011-wijn :D(die ik destijds maar heb laten staan inderdaad ;))

Wat ontzettend leuk Pac! Mooie souvenirs.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline boredmonkey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #121 Gepost op: 13-03-2017, 20:34:36 »
heb net de finale gekeken van WIDM. ::oink::

terwijl ik aan het facetimen was met mijn zus die de finale al wel had gezien,

mijn reactie was:'YES YES YESSSSSSSSSS MIJN MOL'

zij vond mijn reactie zo grappig :P

en ze had niet verklapt wie de mol was :)

Offline Molduck

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • keep calm and be happy’s
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #122 Gepost op: 13-03-2017, 20:35:20 »
heb net de finale gekeken van WIDM. ::oink::

terwijl ik aan het facetimen was met mijn zus die de finale al wel had gezien,

mijn reactie was:'YES YES YESSSSSSSSSS MIJN MOL'

zij vond mijn reactie zo grappig :P

en ze had niet verklapt wie de mol was :)

 ::rofl:: ::rofl::
deelnemer WIDMO 18 :)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #123 Gepost op: 14-03-2017, 00:41:07 »
In een interview, volgens mij met AD, zegt ie dat de foto wel eerst weggewaait was en dat ie em daarna ergens zag liggen en oppakte.

en vervolgens weggemaakt heeft.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #124 Gepost op: 14-03-2017, 03:57:55 »
Citaat
wil me eigenlijk niet in de discussie mengen maar wil wel even zeggen dat ook 'gewoon' zaterdagavond publiek best psychologische mindfucks kan waarderen.

Ik wilde ook niet verder doorgaan op de discussie dit is immers het topic over de finale 
Maar wat jij nu zegt is precies wat ik bedoel.
Ik lees op dit forum veel over chips etende, bankhangende televisiekijkers.
Dat vind ik  nogal generaliserend en lijkt te wijzen naar een bepaalde groep kijkers terwijl m.i. zaterdagavond kijkers een heel brede groep kijkers is.


De generalisatie komt geheel van jezelf af. Zaterdagavond publiek is een gebezigde term om exact hetzelfde aan te geven als: breder publiek. Het hele gezin. Van jong tot oud. Een term die al jaar en dag een goed gebruik is in televisieland. Omdat van oudsher meer mensen op zaterdagavond televisie kijken dan door de week als er moet worden gesport, er klassenavond is of de dochter naar muziek gaat. Vermoedelijk dezelfde reden waarom jij aan chips etende mensen moet denken bij de term zaterdagavond publiek. Vroeger werd er door de week bij veel mensen niet gesnoept, geknabbeld of fris en alcohol gedronken. Dat deed je gezellig op zaterdagavond, dan was het een beetje speciaal.

Dat er dan onderscheid wordt gemaakt tussen molloten en de kijker van vier tot en met 94 jaar, lijkt me nogal wiedes. Er is nu eenmaal een klein groepje wat uitzendingen meerdere keren bekijkt, het internet afspeurt naar allerhande informatie van mogelijke clues en tien weken vrijwel dagelijks op een forum gaat zitten om elke oogopslag en opgetrokken wenkbrauw te bediscussiëren. Dat is weinig gemiddeld, denk jij wel?

Waarom dit een discussie is geworden is mij verder een raadsel. De kritiek is toch niet dat de buurvrouw die graag chips eet nu ook al WIDM is gaan kijken? De kritiek is dat de programmamakers het programma iets hebben versimpeld. Je kan een boom opzetten waarom ze dat gedaan hebben maar met de verhuizing naar de zaterdagavond, de bakken meer promotie en de live finales waar mensen bij kunnen zijn en soms onderdeel van kunnen worden is het niet erg onwaarschijnlijk dat dit de reden is: men richt zich op zaterdagavond publiek waarbij de jongste, de oudste en meest verwarde kijker het ook leuk vindt. Alles voor de kijkcijfers geldt natuurlijk ook voor WIDM.

En blijkbaar zijn we het dan eigenlijk gewoon eens. Want we vinden dat het niet nodig is om opdrachten te versimpelen. Of anders gezegd er minder mindfucks in te stoppen.




Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #125 Gepost op: 14-03-2017, 07:43:13 »
De generalisatie komt geheel van jezelf af. (knip)
Omdat van oudsher  (knip)
Dat er dan onderscheid wordt gemaakt tussen molloten (knip)



Die generalisatie en de associatie met chips etende mensen komt niet van mijzelf,  die lees ik hier regelmatig en dat is wat mij stoort.

Ik weet hoe het vroeger was, ik stam nog uit de tijd dat er helemaal geen televisie was  ;)

Al jaren besteed ik veel te veel tijd aan het herbekijken  en uitpluizen  van WIDM, een echte molloot dus  ::rofl:: Wat je zegt: Dat is maar een klein groepje kijkers.......
« Laatst bewerkt op: 14-03-2017, 08:15:42 door Moedermol »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #126 Gepost op: 14-03-2017, 09:16:07 »
Al jaren besteed ik veel te veel tijd aan het herbekijken  en uitpluizen  van WIDM, een echte molloot dus  ::rofl:: Wat je zegt: Dat is maar een klein groepje kijkers.......
Ja ik doe dat ook al vanaf het begin. Of althans: deed. Want de laatste jaren is het echt ZO makkelijk en voorspelbaar geworden dat ik daar geen sjoege meer in zie. Ik wil graag weer een keertje tegen een rood scherm aanlopen terwijl ik diep in een tunnel zit ::) :-\\ ::jaja:: maar het luiezaterdagavondverhaal voorkomt dat vrees ik. Het schijnt dat De Belg het beter doet... ik moet daar nog aan seizoen 1 beginnen dus heb dan nog wat te gaan :o ;D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #127 Gepost op: 14-03-2017, 09:58:51 »
Ja ik doe dat ook al vanaf het begin. Of althans: deed. Want de laatste jaren is het echt ZO makkelijk en voorspelbaar geworden dat ik daar geen sjoege meer in zie. Ik wil graag weer een keertje tegen een rood scherm aanlopen terwijl ik diep in een tunnel zit ::) :-\\ ::jaja:: maar het luiezaterdagavondverhaal voorkomt dat vrees ik. Het schijnt dat De Belg het beter doet... ik moet daar nog aan seizoen 1 beginnen dus heb dan nog wat te gaan :o ;D

De Vlaamse mol is echt een aanrader.  Daar stop ik overigens niet zoveel tijd in hoor.Doe daar ook niet mee met de pool.Toch vorig jaar vanaf aflevering 2 de mol goed gekozen. Misschien worden we te ervaren.  ;)

Dit jaar na aflevering 1 een mol gekozen.  Nog even afwachten of dat de goede is. ;D
« Laatst bewerkt op: 14-03-2017, 10:04:00 door Moedermol »

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #128 Gepost op: 14-03-2017, 11:20:56 »
Het schijnt dat De Belg het beter doet... ik moet daar nog aan seizoen 1 beginnen dus heb dan nog wat te gaan :o ;D

de Belg doet het anders. Leuk om te kijken.
er was eens......

Offline margrietisdemol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • dit wordt het jaar...
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #129 Gepost op: 14-03-2017, 13:36:14 »
Is die champagnewinnaar nou Pac-mol? Ja toch?

ja ik zag t ook! :D
Ja toch?!

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #130 Gepost op: 14-03-2017, 22:07:41 »
Bij "verborgen aanwijzingen" blijft t bij mij ook akelig blanco. Hoop dat er nog wat komt.

Volgens mij komt er serieus niets meer. Dat zou wel echt een blamage zijn.  ???
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #131 Gepost op: 14-03-2017, 22:15:16 »
Volgens mij komt er serieus niets meer. Dat zou wel echt een blamage zijn.  ???

Ze hebben de aanwijzingen zo goed verborgen dat ze onvindbaar zijn.

Offline djerdjo

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #132 Gepost op: 14-03-2017, 22:24:30 »
Ze hebben de aanwijzingen zo goed verborgen dat ze onvindbaar zijn.

 ;D ::ok::

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #133 Gepost op: 14-03-2017, 22:41:36 »
OF het geld was op om de laatste beelden te monteren OF tijdens de Fandag zijn extra beelden te zien, die daarna pas online komen.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #134 Gepost op: 14-03-2017, 22:48:19 »
OF het geld was op om de laatste beelden te monteren OF tijdens de Fandag zijn extra beelden te zien, die daarna pas online komen.

Dat zou leuk zijn ja, dat tijdens het vragenvuur nog wat molacties getoond worden  ::jaja::

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #135 Gepost op: 17-03-2017, 20:11:42 »
Het geld lag net achter de pop in het blikveld van Thomas en Sanne.
Als Sanne de enge pop ziet en wil dat Thomas haar hand vast houdt gaat Thomas voorop en ontneemt daarmee haar blik op het geld.

( te zien op 8.33)
Kijk en dit blijkt dus te kloppen. Uit interview met Thomas in de tunnelvisie:
(Er staan ook leuke interviews in met Sanne en Jochem).


Heb je nog een leuke anekdote van het spel die we niet op beeld hebben gezien?

Er is wel een Molactie die niet werd laten zien. Dat was in die tunnel met de poppen. Daar liepen Sanne en ik na de slagerij een vrij donkere ruimte in. Ik liep daar als eerste in en ben voor twee enveloppen gaan staan, waardoor Sanne ze niet meer kon zien. Zij zei toen dat er niks was. Later liepen Diederik, Imanuelle en Jochem met lampen die ruimte in en zij zagen toen wel die enveloppen. Die had ik dus verduisterd.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #136 Gepost op: 17-03-2017, 20:16:28 »
 ::ok::

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #137 Gepost op: 17-03-2017, 22:12:32 »
Gedachtespinsel: als Thomas de pot zo laag mogelijk had willen houden, had hij dan niet Jochem gewoon moeten vertellen dat hij de Mol was ???
...óf niet!

Offline molletje20

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - De finale
« Reactie #138 Gepost op: 18-03-2017, 09:48:58 »
Zijn er nog ergens verborgen aanwijzingen te vinden? Behalve die in de finale zelf werden laten zien?
Sherlock Moles