Auteur Topic: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol  (gelezen 40803 keer)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #260 Gepost op: 10-03-2018, 15:30:19 »
Maar net door het klokje te plaatsen is er niets verhuld uiteindelijk. Ik ben na een halve week discussie ergens ook wel gewoon benieuwd wat er met Olcay gebeurd is hier.
Niet voor de kijker, wel voor de 2 anderen.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #261 Gepost op: 10-03-2018, 15:33:38 »
Sowieso zit ik het nog even terug te kijken en loopt ze zeker niet te slenteren, sterker nog, ze rent af en toe een stukje. Dit was daadwerkelijk gewoon het snelste wat ze kon op die slippers ;D
Dan is het toch logischer om gewoon even wat langer over de test te doen? Of dat ze na de opnames van de test gewoon nog even lekker 5 minuten in het zonnetje gaat zitten om aan de andere kandidaten de indruk te geven dat ze er even lang over heeft gedaan als zij? :P

Sowieso denk ik eigenlijk dat ze elkaar rond de test helemaal niet hebben gezien, aangezien de mol ook nog ergens moest zitten voor het geval iemand daar langs ging lopen. Dus is zo'n toneelstukje nergens voor nodig.
Uiteraard hebben ze elkaar niet gezien. Daarom is een geloofwaardige eindtijd belangrijk.
En als Olcay de mol niet is heeft de echte mol alsnog een toneelstukje lopen opvoeren. Zie hierboven.

Offline peterterh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #262 Gepost op: 10-03-2018, 15:37:14 »
Als Olcay niet de mol is dan heeft de echte mol ook een toneelstukje opgevoerd bij de finale test. Namelijk door een totaal onnodige omweg via het geld te maken. Totaal onnodig want niemand kan het zien en het geld kan niet uit de pot gehouden worden.

Alleen het geld dat de winnaar heeft opgepikt komt nog in de pot. Het ommetje dat de mol dan eventueel gemaakt heeft, is dan alleen voor ons, kijkers.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #263 Gepost op: 10-03-2018, 15:38:04 »
Niet voor de kijker, wel voor de 2 anderen.

Maar die zijn volgens mij niet in de buurt.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #264 Gepost op: 10-03-2018, 15:42:16 »
Alleen het geld dat de winnaar heeft opgepikt komt nog in de pot. Het ommetje dat de mol dan eventueel gemaakt heeft, is dan alleen voor ons, kijkers.
Dat zeg ik: Als Olcay niet de mol is dan heeft de echte mol sowieso een toneelstukje opgevoerd door lang het geld te gaan. Dus Olcay de mol of een van beide anderen: de mol heeft sowieso een toneelstukje opgevoerd tijdens de finale test.

Het argument dat de mol geen toneelstukje zou opvoeren bij de finale test kan dus van tafel  ;)

Maar die zijn volgens mij niet in de buurt.
Nee, daarom kan ze ook langzaam lopen. Als haar eindtijd maar geloofwaardig is, is het goed.
« Laatst bewerkt op: 10-03-2018, 15:47:02 door Whiskers »

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #265 Gepost op: 10-03-2018, 15:52:35 »
Het argument dat de mol geen toneelstukje zou opvoeren bij de finale test kan dus van tafel  ;)
Ik zeg ook niet dat de mol geen toneelstukje opvoert. Natuurlijk doet de mol dat. Alleen het specifieke toneelstukje dat Olcay opvoert is zinloos. Als je een toneelstukje naar de kijkers opvoert is het veel logischer om ongeveer even lang over de test te doen als de rest. Een toneelstukje voor de andere kandidaten is volgens mij niet nodig omdat die niet in de buurt zijn. En als ze dat wel zouden zijn en de tijd dat je binnen bent dus relevant is, zou ik zelf als mol gewoon even 5 minuten lekker van het zonnetje gaan genieten ipv 5 minuten langer rondlopen :P
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #266 Gepost op: 10-03-2018, 16:04:16 »
Ik zeg ook niet dat de mol geen toneelstukje opvoert. Natuurlijk doet de mol dat. Alleen het specifieke toneelstukje dat Olcay opvoert is zinloos. Als je een toneelstukje naar de kijkers opvoert is het veel logischer om ongeveer even lang over de test te doen als de rest. Een toneelstukje voor de andere kandidaten is volgens mij niet nodig omdat die niet in de buurt zijn. En als ze dat wel zouden zijn en de tijd dat je binnen bent dus relevant is, zou ik zelf als mol gewoon even 5 minuten lekker van het zonnetje gaan genieten ipv 5 minuten langer rondlopen :P


Precies dit. Waarom zou je langzaam gaan lopen om je ‘snelle test’ te verhullen, als je ook gewoon die test niet per se snel hoeft te maken.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #267 Gepost op: 10-03-2018, 18:16:16 »
Olcay was de langzaamste, maar er stonden ook wel heel weinig bordjes. Misschien was gewoon verdwaald. Ik zou daar in ieder geval wel verdwaald raken.  ;D
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Tijd, geld of de Mol
« Reactie #268 Gepost op: 10-03-2018, 22:27:52 »
"En om alle twijfel weg te nemen pakt de Mol wel het geld bij de finale-test maar komt hij zonder envelop aan bij de testcomputer. Dit in tegenstelling tot Ruben die wel met de envelop op zijn tafel aan het testen is." Lol, niet gezien  ::vergroot::