Auteur Topic: [DE MOL] Jan Versteegh  (gelezen 223410 keer)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #560 Gepost op: 1-03-2018, 22:21:28 »
Al met al begin ik langzaam te geloven in de aanwijzing in de parkopdracht in aflevering 4. Daar stond onder de klepjes duidelijk de naam JA-Nee (ik schrijf dat opzettelijk zo, omdat dat juist de aanwijzing vormt). En wat zei Art ook alweer?

Terwijl jullie je hoofd braken over die pittige vragen, kwam de mol bij jullie allemaal VLAK langs.


En uiteraard dachten mensen dat er een van de kandidaten vermomd passeerde, maar dat was niet waar.


Aanvankelijk schonk ik er geen aandacht aan omdat Jan voor mij toen de mol niet was. Maar samen met ''Waar in Kiev.......'' uit aflevering 1 begin ik toch erin te geloven dat ie de mol is.


En als Jan het niet is, is het Olcay.......
Dat stond er links resp. rechts naast. Ik heb geen letterlijke JA/N EE zien staan daar. En wat hadden ze er dan van moeten maken? Yes en No? Yep en Nope? Of ze moeten dat spel met opzet op die in elkaar gedraaid hebben: "Ja mensen: voor het klepje stond ja en na het klepje stond nee en als je dat klepje wegdenkt en de EE's weghaalt dan.." Het kan hoor, er zijn wel meer gekke hints geweest, maar mij overtuigt het vooralsnog niet  ::ohno::

Ik snap niet waarom dit zo vaak genoemd wordt in dit topic. In het dagboek van de mol staat toch echt heel duidelijk:



Art stelt de vraag: Wil je nu al weten wie de Mol is? Die gedachte alleen al. Bij elke kandidaat die die vraag met “ja” beantwoordt slaat mijn hart op hol. Het is hét teken dat ik weer een wandeling moet maken door het park. Binnen het gezichtsveld van die kandidaat


En dat inderdaad  ::ok:: ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 1-03-2018, 22:23:38 door Whiskers »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #561 Gepost op: 1-03-2018, 22:31:33 »
Wat me in de toelichting van Art opvalt is de lichte pauze tussen de woorden in die zin. En om die reden houd ik er nog steeds rekening mee dat dit meer is dan een simpele mededeling.

En toegegeven, wat in het moldagboek staat, laat in dit verband geen ruimte voor een andere uitleg.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #562 Gepost op: 1-03-2018, 23:54:21 »
Ik heb daarover gisteren een bericht gepost met afbeeldingen
http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=62385.msg2105790#msg2105790

Zojuist bekeken (merci voor de stills, m0lmuis) en dit werpt weer een ander licht op de 'Ja/Nee -kwestie'.
Het ontbreken van enkele letters van de woorden Ja en Nee op de tweede foto's lijkt niet per ongeluk.

@bodejos: Ik denk ook dat Art het woord 'vlak' niet voor niets heeft gebruikt. Zijn woorden en zinnen zijn vrijwel altijd zorgvuldig gekozen en voorbereid.

Het één hoeft het ander niet uit te sluiten. De Mol heeft wellicht gewandeld én als 'plat vlak'/als 'een of meer letters' op de tafel gelegen.
 
« Laatst bewerkt op: 1-03-2018, 23:59:44 door Marisa »

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #563 Gepost op: 2-03-2018, 00:02:25 »
Zojuist bekeken (merci voor de stills, m0lmuis) en dit werpt weer een ander licht op de 'Ja/Nee -kwestie'.
Het ontbreken van enkele letters van de woorden Ja en Nee op de tweede foto's lijkt niet per ongeluk.

@bodejos: Ik denk ook dat Art het woord 'vlak' niet voor niets heeft gebruikt. Zijn woorden en zinnen zijn vrijwel altijd zorgvuldig gekozen en voorbereid.

Het één hoeft het ander niet uit te sluiten. De Mol heeft wellicht gewandeld én als 'plat vlak'/als 'een of meer letters' op de tafel gelegen.
 
M.i. gewoon een kwestie van perspectief. Maar ok.
Wat betekent JE dan?
« Laatst bewerkt op: 2-03-2018, 00:09:34 door Whiskers »

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #564 Gepost op: 2-03-2018, 00:05:58 »
Dat zit ik me nu dus ook af te vragen!  :)
En ik denk niet dat het alleen maar een kwestie van perspectief is.
Als dat zo was, zou je de andere letters nog een beetje moeten zien (eventueel wat blurry), en dat is niet zo.
« Laatst bewerkt op: 2-03-2018, 00:07:54 door Marisa »

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #565 Gepost op: 2-03-2018, 00:35:28 »
Ik denk toch dat de MOL wel degelijk aan het wandelen was. Heb nog voor de zoveelste keer naar die figuur met blonde (slechte) pruik, pet en zonnebril gekeken. Lijkt mij niet het postuur van Jan. Duidelijk een vermomd iemand. Veel te veel toeval als diegene niet bij de groep hoorde. Geloof niet dat er iemand van de crew is gaan wandelen.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #566 Gepost op: 2-03-2018, 00:39:49 »
Ik denk, zoals gezegd, dat het allebei was. De Mol ging aan de wandel bij een 'Ja' en hij lag ook in de vorm van een of meerdere letters op het houten tafeltje. En een paar crew-leden hebben mogelijk gezellig méé gewandeld.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #567 Gepost op: 2-03-2018, 00:43:08 »
Ik denk, zoals gezegd, dat het allebei was. De Mol ging aan de wandel bij een 'Ja' en hij lag ook in de vorm van een of meerdere letters op het houten tafeltje. En een paar crew-leden hebben mogelijk gezellig méé gewandeld.
Ik persoonlijk zie (vooralsnog) niks in de m.i. Slecht verzonnen Ja/N ee-hint

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #568 Gepost op: 2-03-2018, 00:46:01 »
En dat maakt het juist aardig.  :)
Ik bedoel: we hoeven het hier niet per se met elkaar eens te zijn. Het is tenslotte een forum.
« Laatst bewerkt op: 2-03-2018, 00:56:29 door Marisa »

Offline Bonte koe

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #569 Gepost op: 2-03-2018, 12:01:39 »
Bij de parkopdracht zijn heel veel shots van ouders met kinderen mn ook papa s met kleine kinderen.Hint naar Jan word vader?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #570 Gepost op: 2-03-2018, 12:08:16 »
Bij de parkopdracht zijn heel veel shots van ouders met kinderen mn ook papa s met kleine kinderen.Hint naar Jan word vader?

Het was de nationale feestdag die dag. Lijkt me dus niet uitzonderlijk dat er zoveel families zijn.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #571 Gepost op: 2-03-2018, 12:36:46 »
Voor mij was het moment dat ik Jan echt afstreepte de graafmachineopdracht waar hij de leiding had en het eigenlijk voortreffelijk deed. Volgens klopt zijn gedachtegang dat een positieve instelling meer (zand)bergen verzet.

Wat zou de onderliggende Moltactiek zijn volgens de Jan-verdenkers?
...óf niet!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #572 Gepost op: 2-03-2018, 12:40:41 »
Voor mij was het moment dat ik Jan echt afstreepte de graafmachineopdracht waar hij de leiding had en het eigenlijk voortreffelijk deed. Volgens klopt zijn gedachtegang dat een positieve instelling meer (zand)bergen verzet.

Wat zou de onderliggende Moltactiek zijn volgens de Jan-verdenkers?

Was zijn tactiek dan zo goed? Hadden ze zonder die tactiek ook gewoon geen 30m gehaald?

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #573 Gepost op: 2-03-2018, 12:43:10 »
Was zijn tactiek dan zo goed? Hadden ze zonder die tactiek ook gewoon geen 30m gehaald?
Zonder hem hadden ze niet de bijna-30 meter gehaald en dus in ieder geval 500 euro meter. Ik geloof echt dat ze zonder een beetje overzichtelijke leiding niet verder dan de 20 meter-grens waren gekomen.
...óf niet!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #574 Gepost op: 2-03-2018, 12:54:05 »
Ik had het gevoel dat Jan niet zoveel meerwaarde bood aan het hele gebeuren. Hij zegt aan Stine en Emilio dat ze maar achteraan moeten beginnen, het wat toch wel duidelijk dat ze daar niet gingen geraken. Hij zei gewoon tegen iedereen, goed bezig, goed bezig, terwijl Olcay en Loes toch nog niet veel deden? We zien Jan wel een aantal keren veel aarde wegscheppen, maar ik herinner me opdrachten waar hij de leiding neemt en vooral iedereen controleert en dan zijn eigen werk wat verwaarloost. Aan de hand van deze beelden kan ik toch niet zeggen dat Jan hier voor extra geld zorgt. Hij zorgt er wel voor dat hij fanatiek en als ultieme kandidaat overkomt, ideaal voor een mol in aflevering 2. Bij deze opdracht wint hij vertrouwen zonder extra geld binnen te brengen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #575 Gepost op: 2-03-2018, 12:58:34 »
Ik denk ook dat het Jan hier te doen was om zich als fanatieke kandidaat te profileren. Met voor het verdienen van geld als excuus dat de pot toch nog in de min stond.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #576 Gepost op: 2-03-2018, 13:02:08 »
Ik had het gevoel dat Jan niet zoveel meerwaarde bood aan het hele gebeuren.

Eens met alles. Jan lijkt hier wel een heel fanatieke kandidaat te zijn die de leiding in handen heeft, maar als leiding is "ga daar graven", dan zitten er daar inderdaad 2 (Emilio en Stine) op een rare plek te scheppen.

Ik denk dat leiding nemen in deze opdracht inderdaad niet zo veel verschil maakt.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #577 Gepost op: 2-03-2018, 13:07:48 »
We zien van deze opdracht gewoon te weinig om te zien wie wat weg heeft geschept, uiteindelijk. Dus is het ook moeilijk te beoordelen of Jan hier effectief leiding heeft gegeven.

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #578 Gepost op: 2-03-2018, 17:06:33 »
We zien van deze opdracht gewoon te weinig om te zien wie wat weg heeft geschept, uiteindelijk. Dus is het ook moeilijk te beoordelen of Jan hier effectief leiding heeft gegeven.

Ben ik mee eens. We kregen nauwelijks iets te zien..
Maar dan wel weer Olcay die uit haar graafmachine stapt en naar de toilet gaat ::rofl::
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #579 Gepost op: 2-03-2018, 17:38:02 »
Ik denk ook dat het Jan hier te doen was om zich als fanatieke kandidaat te profileren.
En, allicht, om in een van de drie grote machines terecht te komen, waar je het meeste effect kunt sorteren.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas