Auteur Topic: [DE MOL] Jan Versteegh  (gelezen 223350 keer)

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #240 Gepost op: 15-02-2018, 19:57:46 »
Zelf heb ik Jan nog nooit weggestreept en heb hem goed in de gaten gehouden vanaf aflevering 1 tot en met nu. En daar blijf ik zeker mee doorgaan.

Waarom Jan de Mol kan zijn:

- wil Je Nu Al weten wie de mol is? -WIDM  =  JNA = JAN
- Wil je nu al weten wie de Mol is? JA of Nee -> JANee -> EE uit aflevering 1 die dicht op elkaar stonden.
- Achter Loes lijkt een man met stekelig bruin haar te zitten. En ik ben er van overtuigt dat dit de Mol is. Ik zou zelf geen reden bedenken waarom iemand achter haar zit en daarna ineens weer verdwijnt.. Check hem hier:
http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=62385.msg2092092#msg2092092
- Jan die €1000 verspilt met het bellen naar Art. Hij kreeg gewoon te horen van een ander duo (ik dacht Loes en Ron) dat M18 de coördinaat was van de kluis, maar toch belt hij naar Art.
- In aflevering 6 bij de verhuisopdracht lijkt hij super fanatiek en het was echt knap hoe hij alle spullen in de auto kreeg. Maar toen zei Art dat de opdracht nu pas moest beginnen... Als Mol is het natuurlijk slim om veel in de auto te gooien, want die tellen toch niet mee, pas nadat Art vertelde dat de opdracht nu pas werkelijk begon gaat het geld opleveren. Per meubel €50 en als je de persoon nog in de auto krijgt €250
Formule: 1 persoon = 5 meubels
         €250      = 5x€50= €250
Je kon veel beter de persoon in de auto meenemen, want die plek voor de persoon is minder groot dan voor 5 meubels. En dan konden er misschien nog wel 2 meubels bij nadat de persoon ook in de auto zat..
- Jan die iedereen bang lijkt te maken bij "De Rode Draad".. Hij probeert de anderen niet bang te maken, maar uiteindelijk zegt hij: "Oh, het is eigenlijk echt wel hoog. Je moet niet naar beneden kijken." Hiermee maak je mensen met hoogtevrees natuurlijk bang..
- Bekijk onder het kopje "Overzichten" en dan "Wie verdenkt wie?" daar kun je zien dat er nog niemand het spel heeft moeten verlaten die Jan min of meer verdenken. Voor de andere 4 is dat wel het geval.

Ik zit niet in de Jan-tunnel maar hij blijft echt verdacht!
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #241 Gepost op: 15-02-2018, 20:08:27 »
Hoezo? Hij heeft niet het minste geld in de pot gebracht, maar wellicht heeft hij achter ieders rug om geweldige molacties uitgevoerd. Bovendien wordt hij door niemand echt erg verdacht.

Helemaal waar.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #242 Gepost op: 15-02-2018, 21:32:01 »
Wat het geld betreft: met een x-aantal nepmollen in het spel is het misschien lastig om als mol het minste geld in de pot te brengen en ook nog eens niet op die manier op te vallen.

Ik vind ook dat het op dit punt beter had gekund, maar meer gedurfde acties maken bij mij veel goed.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #243 Gepost op: 15-02-2018, 21:41:08 »
Ik was wat testen aan het terugkijken om één of andere reden die ik later misschien nog toelicht, maar het viel me bij de eerste test al meteen op dat de antwoorden op vraag 3 op één na alfabetisch staan. Mogelijk een (zwakke) hint naar Jan voor die paar tunnelaars die hier zijn. ;)


Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #244 Gepost op: 15-02-2018, 21:45:25 »
Dank je.  :)

Offline Nicv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #245 Gepost op: 15-02-2018, 23:06:37 »
Waarom Jan de Mol kan zijn:

knip


In aflevering 2 is vrij lang kamernummer 312 in beeld: Jan is geboren op 31-12.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2018, 23:08:58 door Lukie4 »

Offline KiWi0501

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #246 Gepost op: 15-02-2018, 23:40:49 »
Ik was wat testen aan het terugkijken om één of andere reden die ik later misschien nog toelicht, maar het viel me bij de eerste test al meteen op dat de antwoorden op vraag 3 op één na alfabetisch staan. Mogelijk een (zwakke) hint naar Jan voor die paar tunnelaars die hier zijn. ;)



Wauw! Niks zwakke hint. Zijn naam heeft drie lwtters waarvan er twee in alf volgorde staan en een niet.  ;D

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #247 Gepost op: 15-02-2018, 23:42:02 »
Wauw! Niks zwakke hint. Zijn naam heeft drie lwtters waarvan er twee in alf volgorde staan en een niet.  ;D

Case closed dan. ::ok::

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #248 Gepost op: 15-02-2018, 23:44:38 »
Wat goed! Mooie info om op verder te ‘tunnelen’...  ::vergroot::

Het is dit seizoen lastig hoor; juist omdat er nep-mollen zijn. Wie is dan de echte mol? Ik ben benieuwd of er binnenkort grotere acties te zien zijn. En dat Jan niet afvalt, want dan stort deze hele tunnel in.  ;D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline #Goedemorgen

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #249 Gepost op: 15-02-2018, 23:48:08 »
Ik keek naar aanleiding van de onderschriften-foto op deze site en de verhuisopdracht van vorige keer nog even Moltalk 3 terug, waarin Sanne Wallis de Vries het over de tong van Jan heeft (ze zegt letterlijk: "als hij straks de Mol blijkt te zijn was ik de eerste die het over de tong van Jan had..."). Maar die tong is bij nader inzien niet het meest veelzeggende lichaamsdeel tijdens de Tijd is geld-opdracht bij Jan. Volgens mij heeft Stine hier de Mol in de wielen gereden... Wie juichen er oprecht, en wie gebaart (eufemistisch uitgedrukt) niet zo blij te zijn?

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #250 Gepost op: 16-02-2018, 00:29:12 »
Vanaf 45:46 moet je eens de reactie van Jan in de gaten houden hoe hij reageert op het nieuws dat de zin fout is. Het is alsof hij probeert om niet te lachen. Nog iemand die dit zo ziet?

Ik heb hiervan toch maar even een screenshot gemaakt.
Ik was het al met je eens, goede vondst!

Even voor de niet-tunnelaars: dit ziet er toch niet uit als een kandidaat die staat te balen omdat de opdracht mislukt is?
Na die boodschap van Art maakt hij een beweging met zijn hand, wat er voor mij uit ziet als: YES!

En zo te zien heeft Stine hem inderdaad in de wielen gereden. :-) Mooi screenshot Goedemorgen!
Die middelvinger als de Tijd is geld opdracht toch is gelukt... Niet zo sympathiek van hem. Jammer!
« Laatst bewerkt op: 16-02-2018, 00:57:31 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #251 Gepost op: 16-02-2018, 07:56:06 »

Wie juichen er oprecht, en wie gebaart (eufemistisch uitgedrukt) niet zo blij te zijn?

Hilarische still(!)  ::rofl::



Even voor de niet-tunnelaars: dit ziet er toch niet uit als een kandidaat die staat te balen omdat de opdracht mislukt is?
Na die boodschap van Art maakt hij een beweging met zijn hand, wat er voor mij uit ziet als: YES!

Mij was vooral de pretty girl-pose van Loes opgevallen. Ik breek m'n hoofd er nog steeds over van wie ze die nou gejat heeft. De uitvoering is helemaal top. Maarrrr on topic: goed gezien wat Jan betreft, natuurlijk. Wat het lastig maakt als je dat shot terugkijkt is dat het andere deelnemers ook niks lijkt te boeien...


- Achter Loes lijkt een man met stekelig bruin haar te zitten. En ik ben er van overtuigt dat dit de Mol is. Ik zou zelf geen reden bedenken waarom iemand achter haar zit en daarna ineens weer verdwijnt.. Check hem hier:
http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=62385.msg2092092#msg2092092

Jij was toch degene (en de enige?) die dit was opgevallen? Als je gelijk krijgt heb je echt wel goed op zitten letten zeg. Het lijkt mij idd ook niet dat het een kind is.

Als Jan dat is heeft hij erg veel risico genomen. Ik hoop het echt. Ik vond de acties van Thomas vorig jaar maar tam.

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #252 Gepost op: 16-02-2018, 09:33:37 »
Ik heb hiervan toch maar even een screenshot gemaakt.
Ik was het al met je eens, goede vondst!

Even voor de niet-tunnelaars: dit ziet er toch niet uit als een kandidaat die staat te balen omdat de opdracht mislukt is?
Na die boodschap van Art maakt hij een beweging met zijn hand, wat er voor mij uit ziet als: YES!

En zo te zien heeft Stine hem inderdaad in de wielen gereden. :-) Mooi screenshot Goedemorgen!
Die middelvinger als de Tijd is geld opdracht toch is gelukt... Niet zo sympathiek van hem. Jammer!

Dank voor het screenshot! Mij lukte het niet om te plaatsen. Zoals je zei, idd geen gezicht van een balende kandidaat. Dit samen met het shot met de middenvinger... hmm, ben benieuwd wat Jan zijn bedoeling is mocht hij toch gewoon kandidaat zijn. Dit lijkt mij toch vooral zichtbaar voor de kijkers thuis? Misschien eens een idee om te zoeken of er nog rare poses zijn van Jan bij opdrachten waar er geld gewonnen is.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #253 Gepost op: 16-02-2018, 09:44:42 »
Ik was wat testen aan het terugkijken om één of andere reden die ik later misschien nog toelicht, maar het viel me bij de eerste test al meteen op dat de antwoorden op vraag 3 op één na alfabetisch staan. Mogelijk een (zwakke) hint naar Jan voor die paar tunnelaars die hier zijn. ;)


Misschien omdat internationaal Oekraïne als Ukraine wordt neergezet?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #254 Gepost op: 16-02-2018, 09:51:16 »
Hilarische still(!)  ::rofl::


Mij was vooral de pretty girl-pose van Loes opgevallen. Ik breek m'n hoofd er nog steeds over van wie ze die nou gejat heeft. De uitvoering is helemaal top. Maarrrr on topic: goed gezien wat Jan betreft, natuurlijk. Wat het lastig maakt als je dat shot terugkijkt is dat het andere deelnemers ook niks lijkt te boeien...


Ja, zo is het een wat tamme bedoening. Maar als je dit bewegend terugzit is Jan echt anders hoor.
De anderen hebben hun ogen echt op het speelveld/Art gericht en ondanks dat de vrouwen lijken te lachen is dat toch wel als een boer met kiespijn. De gezichtsuitdrukking van Jan vind ik anders dan de rest en niemand die zo'n handgebaar doet.
En ik misschien dat Loes wat extra bewust is van de camera.  :D En toch maar besluit te lachen/ 'het beste ervan te maken'. We weten inmiddels dat zij niet de mol kan zijn.

@Nigel: goed speurwerk.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #255 Gepost op: 16-02-2018, 10:26:44 »
Ja, zo is het een wat tamme bedoening. Maar als je dit bewegend terugzit is Jan echt anders hoor.
De anderen hebben hun ogen echt op het speelveld/Art gericht en ondanks dat de vrouwen lijken te lachen is dat toch wel als een boer met kiespijn. De gezichtsuitdrukking van Jan vind ik anders dan de rest en niemand die zo'n handgebaar doet.
En ik misschien dat Loes wat extra bewust is van de camera.  :D En toch maar besluit te lachen/ 'het beste ervan te maken'. We weten inmiddels dat zij niet de mol kan zijn.

@Nigel: goed speurwerk.

Ja, Jan reageert soms echt anders dan de rest. Ik zag het voor het eerst echt goed toen Emilio een rood scherm kreeg. De reactie van de andere deelnemers daarop. Jan's uitgestelde reactie waar hij Stine's reactie lijkt te kopiëren. Dat heb ik toen ook in dit topic benoemd, geloof ik.

In het shot waar jij het over hebt is dat ook het geval, inderdaad.



Een ander puntje is dat de persoon die op Jan lijkt "vlak langs" Emilio komt gelopen, eigenlijk de seconde nadat die "ja" heeft geantwoord op de vraag of hij bereid is om Jan uit het spel te werken.

Dan vraag ik me af waar die persoon (Jan?) dan stond ... misschien net achter een paar camera mensen ... want dat kan geen toeval zijn. Die moet dan op een paar meter van Emilio hebben gestaan en zijn gaan lopen toen Emilio het 'startsein' gaf.

Als dat idd Jan is gaat dat vette beelden opleveren in de liveuitzending. Idem als hij ineens achter de rug van Loes opduikt. Ik hoop zo dat hij het is.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2018, 10:40:59 door Amethyst »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #256 Gepost op: 16-02-2018, 11:06:40 »
Misschien omdat internationaal Oekraïne als Ukraine wordt neergezet?

Dat is een plausibele verklaring. Al neem ik aan dat de testen door mensen worden opgesteld die Nederlands als moedertaal hebben. Ik vond het in ieder geval eigenaardig en ik wou die paar mensen Jan-tunnel een beetje steun geven. ;D

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #257 Gepost op: 16-02-2018, 11:18:19 »
Ik vind dat als alles in het NL de alfabetische volgorde ook voor de NL woorden gelden. Anders kun je alles beginnen in twijfel trekken. Dat Oekraïne dus als laatste staat lijkt mij eerder een hint dan dat het op de Engelse schrijfwijze slaat. Maar dat is hoe ik het zie. Of het is gewoon een fout van hen.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #258 Gepost op: 16-02-2018, 11:22:54 »
Het eerste wat ik dacht was ook 'oh daar stond vast eerst Ukraine'. Soms schrijf ik het ook wel eens met een U. Later heeft iemand het aangepast naar de Nederlandse schrijfwijze, maar niet meer aangepast naar de alfabetische volgorde. Ik dacht dat er in het verleden ook wel eens antwoordmogelijkheden niet allemaal op alfabetische volgorde stonden. Zat toen geen hint achter, het waren gewoon foutjes. Ik neem aan dat dat ook hier het geval is. Het zou natuurlijk wel een hint kunnen zijn, maar dan verwacht ik dat er nog een ander deel bij hoort.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #259 Gepost op: 16-02-2018, 11:26:26 »
Ergens na aflevering 1 had ik al geprobeerd om de logica achter de duo-verdelingen te achterhalen, maar nu denk ik er plots aan dat die wel Nederlands-alfabetisch gemaakt was:

Team 1 zat in Armenië
Team 2 zat in Azerbeidzjan
Team 3 zat in Kazakhstan
Team 4 zat in Oekraïne
Team 5 zat in Rusland

Dat neemt niet weg dat de 'Ukraine'-verklaring nog steeds heel aannemelijk is hoor, maar bij de toekenning van de teamnummers hadden ze mogelijk wel de Nederlandse volgorde op het oog.