Auteur Topic: [Verliezend finalist] Olcay Gulsen  (gelezen 222147 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #60 Gepost op: 7-01-2018, 19:53:20 »
Ja, dat laatste zit ik ook mee. Het lijkt niet logisch. Ga vol voor vrije doorgang zonder test en niemand verwijt het je achteraf.

Juist daarom is ze waarschijnlijk niet de Mol.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #61 Gepost op: 7-01-2018, 19:59:38 »
Dan zou je door moeten redeneren en kijken wie die informatie verder deelde. Olcay deelde het met twee andere duo's. Jan deelde het met, ik denk, Loes en Ron.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #62 Gepost op: 7-01-2018, 20:09:35 »
Ja, dat laatste zit ik ook mee. Het lijkt niet logisch. Ga vol voor vrije doorgang zonder test en niemand verwijt het je achteraf.
Maar dat vinden de kijkers dus verdachter.

Nu wordt dat Olcay die info dus wel heeft doorgegeven gebruikt als argument waarom ze de mol niet kan zijn... missie geslaagd.

In het dagboek van de mol van vandaag staat niet voor niks: "Ik moet me rustig houden. Niet opvallen. Ik moet een goede kandidaat zijn die z'n best doet. Misschien tóch de kluis, de jokers of zelfs het geld vinden als bewijs van mijn "kandidaatschap". Het is geen sprint, maar een marathon. Ik heb negen afleveringen om de boel te saboteren en net zoveel tijd om heel veel geld uit de pot te halen. Kalm aan."

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #63 Gepost op: 7-01-2018, 20:26:15 »
Niets van dat alles is een afdoende verklaring voor het antwoord "Ik heb geen idee..." op de vraag "Waar in Kiev zijn jullie?" In mijn ogen is dat antwoord nog veel belangrijker dan het totale gebrek aan reactie daarna. Haar passiviteit valt sowieso op. Ruben doet de puzzel, de telefoon, het geld. De enige actie die ze onderneemt is een telefoontje van 1000 euro.

Ik heb geen idee kan ook komen omdat je zelf totaal niet weet waar precies je je in de stad bevind op dat moment. Bedoel het is nu geen Parijs, Londen of Barcelona met 'bekende' wijken en hotspots. Dus ik snap Olcay haar geen idee reactie wel. Haar stoïcijnse blik itt de alom verbazing van de andere kandidaten is wel opmerkelijk. Maar omdat Olcay iedereen wees op de clou achterop de profielfoto's (zonder dat geen jokers en geld) zie ik Olcay eerder als een kandidaat dan als mol.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #64 Gepost op: 7-01-2018, 20:29:33 »
Dat lijkt mij uitermate aannemelijk.   ;)
want een zakenvrouw die voor mode over de wereld vliegt zou sowieso niets weten over topografie? ::) Lijkt mij juist niet aannemelijk.

Ze is juist gelijk sterk begonnen door als eerste de aanwijzingen te vinden op de achterkant van de foto's ::ok::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #65 Gepost op: 7-01-2018, 20:30:12 »
Ja en nee. Ik twijfel enorm. Het is de stelligheid waarmee ze het zegt en de snelheid waarmee en het feit dat dat totaal niet rijmt met haar verdere passiviteit. Ze bekijkt ook alleen de achterkant en legt ze weg zonder te kijken wie er op de voorkant staan. Bijna een gebaar van... Hier is je hint, de rest zoek je zelf maar uit.

Zij wist het inderdaad totaal niet, ook al was ze er naar binnen gegaan, had de foto gezien en had Ruben het al een paar keer genoemd...  ::ohno::

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #66 Gepost op: 7-01-2018, 20:34:47 »
Ja en nee. Ik twijfel enorm. Het is de stelligheid waarmee ze het zegt en de snelheid waarmee en het feit dat dat totaal niet rijmt met haar verdere passiviteit. Ze bekijkt ook alleen de achterkant en legt ze weg zonder te kijken wie er op de voorkant staan. Bijna een gebaar van... Hier is je hint, de rest zoek je zelf maar uit.

Zij wist het inderdaad totaal niet, ook al was ze er naar binnen gegaan, had de foto gezien en had Ruben het al een paar keer genoemd...  ::ohno::
Ze kan ook niks met de hints van anderen. Die zijn voor het geld en de jokers in de stad vh duo waar de hints voor zijn. Dus dat lijkt me een beetje een onzinnig verwijt.

Hoe kom je erbij dat ze niet wist in welk land, welke stad en welk cafe ze was? Nogmaals: ze is erheen gevlogen, is naar het hotel gegaan, heeft naar het cafe gezocht. Lijkt me zo goed als onmogelijk dat ze niet wist waar ze was.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #67 Gepost op: 7-01-2018, 20:36:34 »
Daarom. Het is totaal ongeloofwaardig dat ze geen idee had en dat is wat ze letterlijk zei: "Ik heb geen idee..."

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #68 Gepost op: 7-01-2018, 20:38:49 »
Daarom. Het is totaal ongeloofwaardig dat ze geen idee had en dat is wat ze letterlijk zei: "Ik heb geen idee..."
Het is absoluut ongeloofwaardig dat ze niet wist waar ze was, daar zijn we het dan over eens. Maar het is nou niet dat er (om moverende redenen) nooit gelogen wordt in WIDM  ::rofl::

Offline mollie85

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #69 Gepost op: 7-01-2018, 20:52:12 »
Hoewel het erg apart lijkt dat Olcay op bepaalde dingen gewoon niet tot nauwelijks reageert, kan ik me ook wel voorstellen dat je soms zo overdonderd wordt, dat je het even niet kunt verwerken met een duidelijke reactie. Ik heb soms zelf ook wel eens dat ik tijdens een gesprek overdonderd raak door iets, en dat ik pas achteraf besef wat er precies gezegd is en hoe ik had moeten reageren.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #70 Gepost op: 8-01-2018, 09:00:34 »
want een zakenvrouw die voor mode over de wereld vliegt zou sowieso niets weten over topografie? ::) Lijkt mij juist niet aannemelijk. 
Dat lijkt me inderdaad niet aannemelijk. Alleen is Kazachstan/Almaty nu niet direct een plek waarvan velen weten waar het ligt.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #71 Gepost op: 8-01-2018, 10:28:14 »
Ik ben ook niet meer overtuigd nu.

Het zou ook kunnen dat ze amper reageert omdat ze het spel gewoon niet leuk vindt. Ze is ook kettingroker dacht ik en dan is een paar uur zonder een sigaret op te mogen steken erg lang..

Dat zou ook kunnen verklaren waarom ze ineens 'moest plassen'. Dat geloof ik sowieso niet. Het zou ook een vertragende mol of nepmol -tactiek kunnen zijn natuurlijk.  :-\\


Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #72 Gepost op: 8-01-2018, 11:20:49 »
Maar dat vinden de kijkers dus verdachter.

Nu wordt dat Olcay die info dus wel heeft doorgegeven gebruikt als argument waarom ze de mol niet kan zijn... missie geslaagd.
Maar vooral door ons, de overanalisten. Dit soort kleine dingen als wie welke info als eerste doorgeeft is precies het soort informatie die je als kandidaat snel vergeet, verwart of simpelweg overheen leest. Je moet een scherpe blik hebben om in het heetst van de strijd op dat soort details te blijven letten.
...óf niet!

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #73 Gepost op: 8-01-2018, 11:52:23 »
Dat lijkt me inderdaad niet aannemelijk. Alleen is Kazachstan/Almaty nu niet direct een plek waarvan velen weten waar het ligt.
Zij is erheen gevlogen, heeft ingecheckt in dat hotel, het cafe gezocht en een stadskaart voor haar neus. Ze weet echt wel waar ze is  ;)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #74 Gepost op: 8-01-2018, 12:01:46 »
Zij is erheen gevlogen, heeft ingecheckt in dat hotel, het cafe gezocht en een stadskaart voor haar neus. Ze weet echt wel waar ze is  ;)
Heb je weleens de Vakantieman gezien, waarin mensen op de kaart van Europa moesten aanwijzen waar ze zich op het moment bevinden?

(wat ik verder ermee bedoelde is dat ze niet perse van tevoren hoeft te weten waar Kazachstan/Almaty ligt. Logisch dat ze weet dat ze in Kazachstan/Almaty zit... Maar of ze ook weet waar het ligt is de vraag. Ik neem aan dat als je iedereen hier op dit forum vraagt of ze zo Kazachstan/Almaty kunnen aanwijzen dat er genoeg zijn die het niet weten te vinden.)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #75 Gepost op: 8-01-2018, 12:45:09 »
Heb je weleens de Vakantieman gezien, waarin mensen op de kaart van Europa moesten aanwijzen waar ze zich op het moment bevinden?

(wat ik verder ermee bedoelde is dat ze niet perse van tevoren hoeft te weten waar Kazachstan/Almaty ligt. Logisch dat ze weet dat ze in Kazachstan/Almaty zit... Maar of ze ook weet waar het ligt is de vraag. Ik neem aan dat als je iedereen hier op dit forum vraagt of ze zo Kazachstan/Almaty kunnen aanwijzen dat er genoeg zijn die het niet weten te vinden.)
Ze hoefde het niet aan te wijzen.   ;)
Er werd haar gevraagd waar in Kiev ze was. Ze wist echt wel dat ze niet in Kiev was.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #76 Gepost op: 8-01-2018, 12:52:00 »
Ze hoefde het niet aan te wijzen.   ;)
Er werd haar gevraagd waar in Kiev ze was. Ze wist echt wel dat ze niet in Kiev was.
Des te meer reden om haar af te strepen als mol. De mol gaat echt niet opvallend lopen doen voor de camera en terwijl er iemand naast zit. Dit was een oprechte kandidaatse reactie. Soort overrompeld... misschien niet helemaal doorhebbend wat er nou gezegd werd...Vind haar sowieso best wel apathisch reageren op alles  ::)
Daarnaast ook nog geld verdiend. En best redelijk wat. Olcay

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #77 Gepost op: 8-01-2018, 13:14:52 »
Er is al veel over gezegd, maar ik heb het idee dat er nog niet zoveel is gezegd over de rest van het gesprek. We horen en zien natuurlijk niet alles, maar als je het deel van het gesprek tussen Jan/Jean-Marc en Olcay/Ruben daarvoor bekijkt zie je dat ze het over de kaart hebben. Jean-Marc zegt dat zij tegenover de kathedraal (oid) zitten en dat er wat bezienswaardigheden aangegeven zijn op de kaart. Ik heb het gevoel dat ze er dan achter komen dat ze een andere kaart hebben en wellicht dat Jan daarom vraagt weten jullie waar ergens in Kiev jullie dan zijn?

En daar heeft Olcay geen idee van, waar ergens in de stad zijn jullie dan (noord, oost, zuid, west, centrum, geen idee). Niet door hebbend dat Jan er een andere stad bij noemt.


Edit, het gesprek zoals uitgezonden:

JM: Hallo, dit zijn Jean-Marc en Jan.
Ruben: Dit zijn Ruben en Olcay.
Jan: Hebben jullie iets van informatie voor ons?
Ruben: Uh, wij zitten nu in Cafe Vicelle.
Jan: Jullie zitten in cafe Seychellen zei je?
Ruben: Cafe Vicelle.
Jean-Marc: We zitten tegenover de Nicolaaskerk, de kathedraal. Dus je ziet ook op de kaart zie je allerlei gegevens staan. Ik denk dat het er misschien wel vijf zijn.
Ruben: wij hebben een soort van ijzeren dingetje dat als een soort kompas werkt, volgens mij
Jean-Marc: Hebben wij ook
Ruben: Volgens mij moet je die halve cirkeltjes met elkaar verbinden, en dan wijst dat plekken aan. Maar wij hebben die vijf locaties niet. Misschien moeten we kijken of we elkaar kunnen vinden. (Op het beeld zie je dat de telefoon bij Ruben en Olcay tussen elkaar in wordt gehouden)
Jan: Hebben jullie een idee waar in Kiev je bent?
Olcay: Nee, ik heb geen idee. (hier zie je duidelijk Olcay met de telefoon aan haar oor en een papier in haar hand)

Het kan dus best zijn dat dit niet het volledige gesprek is en hierin geknipt is om het mooier/korter/duidelijker te laten zijn.
« Laatst bewerkt op: 8-01-2018, 13:26:43 door Kaaasje »

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #78 Gepost op: 8-01-2018, 21:20:36 »
Ik begin steeds meer te twijfelen...

Olcay deelt informatie over achterkant van de kaarten met minstens twee duo's. Eigen duo meegerekend is drie. Dat is potentieel 6000 euro. Ze hoort bij het enige duo dat geldt vindt, belt dan voicemail (weliswaar -1000, maar er was ook net 2000 gevonden). Dat is op zich geen ramp, maar ze deelt de locatie voor de kluis ook met Ruben. Zie haar geen poging doen om te voorkomen dat de kluis wordt gehaald en het geld dus niet in de pot komt.

Sterker... Ze vindt de kluis en bedenkt het wachtwoord  ???

Zo dubbel en onverklaarbaar vind ik haar:

1. Zeer passief in zoeken eerste locatie
2. Zeer voortvarend als het gaat om achterkanten kaarten (potentieel geld)
3. Passief bij kompaspuzzel
4. Passief bij zoeken geld
5. Actief bij bellen voicemail Art met aanwijzing M18
6. Actief bij vinden kist
7. Actief bij invullen code
8. Passief als het gaat om delen van M18 met anderen (vergelijk met delen achterkant kaarten)
9. Passief als het gaat om delen code

Poging tot samenvatting... Ze helpt spel op gang, maar doet geen enkele poging het met haar wel aanwezige kennis ook op gang te houden. Anders... Ze helpt anderen wel geld te kunnen vinden, niet met het kunnen binnenbrengen ervan. Dubbel, maar ook een fijne moltactiek. Je helpt ze op gang, maar niet ver genoeg om het af te kunnen maken.

Toch weer een tunnel in  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 8-01-2018, 21:48:44 door Tarballs »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #79 Gepost op: 8-01-2018, 21:58:44 »
Sterker... Ze vindt de kluis en bedenkt het wachtwoord  ???

Maar dat is toch des mols? De Mol wil niet het risico lopen achter te blijven. Dat vestigt de aandacht op hem/haar.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!