Auteur Topic: Wat zou jij doen als ...?  (gelezen 11441 keer)

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Wat zou jij doen als ...?
« Gepost op: 5-01-2018, 13:10:52 »
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie zouden doen als je zelf in WIDM zou zitten.


First question:
Wat zou je doen als je de vraag "Wil je nu al weten wie De Mol is?" voorgeschoteld krijgt door Art in een park ergens in Tbilisi?

Als kandidaat: Ik zou dit doen:  ::oink:: en later "Nee" beantwoorden, omdat het mij niet leuk lijkt om al te weten wie De Mol is in het begin van het avontuur... En zoals Emilio ook zegt: "Waarschijnlijk zit er een addertje onder het gras".

Als Mol: Ik zou ook verbaasd kijken, want ik denk dat bijna elke kandidaat wel zo zou reageren. Ik zou proberen twijfel uit te drukken in de keuze en uiteindelijk voor "Ja" gaan, omdat het mij slimmer lijkt om voor "Ja" te gaan als Mol.. Een beetje de nieuwsgierige kandidaat uithangen..

Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat zou jij doen als ...?
« Reactie #1 Gepost op: 5-01-2018, 13:20:17 »
Lastige vraag.
Als kandidaat zeg ik in principe nee, dat is niet leuk voor het spel. Maar, in welke positie zit ik op het moment dat de vraag gesteld wordt? Misschien vrees ik wel voor mijn positie en dat ik naar huis moet. Als je aan het spel begint, dan wil je ook winnen.
Als mol maakt het niet uit. Beide is te verantwoorden.
« Laatst bewerkt op: 5-01-2018, 13:25:06 door BigBoots »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Wat zou jij doen als ...?
« Reactie #2 Gepost op: 5-01-2018, 13:21:19 »
Ik zou denk ik ook Nee hebben geantwoord. Ik speel toch liever het spel met al zijn onzekerheid. Als ik mee zou doen, zou ik waarschijnlijk zelfs het liefst in de halve finale afvallen. Ongeveer het hele spel meemaken en vervolgens nog maanden lang twijfelen over wie nou de mol is.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: Wat zou jij doen als ...?
« Reactie #3 Gepost op: 5-01-2018, 15:57:47 »
Je weet één ding zeker als je die vraag ziet en dat is dat het een strikvraag is op de één of andere manier. Ze zullen nooit de mol bekend maken aan het begin van het seizoen want dan is het spel afgelopen. De vraag is dan natuurlijk waar het addertje zit en of je er beter of slechter van wordt als je “ja” of “nee” antwoord. Het meest logische is dat hebberigheid wordt afgestraft en dus zou ik nee zeggen. Aan de andere kant kan het zijn dat je een hint krijgt die waardevol is in ruil voor geld uit de pot. In dat geval kan je beter “ja” antwoorden. Kortom, het kan alle kanten op met zo’n vraag.

Offline Q4

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat zou jij doen als ...?
« Reactie #4 Gepost op: 5-01-2018, 18:26:01 »
Of je krijgt kennis, maar kunt er niets mee doen. Je weet bijvoorbeeld wie de mol is en wordt tot de finale geïsoleerd. Dan moet je maar hopen dat je de laatste test goed gokt... (wat dus een zeer domme keuze zou zijn).

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat zou jij doen als ...?
« Reactie #5 Gepost op: 5-01-2018, 18:43:15 »
De vraag valt in twee delen uit elkaar: wil je nu al weten wie de mol is, en het vooruitzicht van de vrijstelling voor de finale.

Ik zou zeggen: wat heb je eraan als je beschikt over die wetenschap, en of die vrijstelling. Als je nu al ''weet'' wie de mol is, vul je al je testvragen in op die persoon, en win je het spel, en in geval twee ben je daar niet 100 procent zeker van, je ''reikt'' slechts tot de finale.

Dat laatste doet me denken aan de immuniteit die Marina een aantal seizoenen geleden kreeg in Expeditie Robinson: ze werd daarmee in feite buitenspel gezet.

Beide opties zouden me als kandidaat niet aanspreken, je doet immers mee aan een spel, en niet voor spek en bonen.

Om die reden denk ik ook dat de vraag anders uitgelegd zal moeten worden dan in de promo naar voren lijkt te komen.

Dus: mijn antwoord zou, om bovengenoemde redenen ''nee'' zijn.


Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat zou jij doen als ...?
« Reactie #6 Gepost op: 5-01-2018, 22:32:48 »
Misschien een hele andere twist.
Wat als er nog helemaal geen mol is en dat er met deze vraag een mol wordt bepaald? Dan weet je wie de mol is, namelijk jezelf.
Ver gezocht, maar ze hebben ons een spectaculair begin beloofd.  :o
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wat zou jij doen als ...?
« Reactie #7 Gepost op: 5-01-2018, 22:35:59 »
Misschien een hele andere twist.
Wat als er nog helemaal geen mol is en dat er met deze vraag een mol wordt bepaald? Dan weet je wie de mol is, namelijk jezelf.
Ver gezocht, maar ze hebben ons een spectaculair begin beloofd.  :o
Zou ik wel minder spectaculair vinden dan ze nu zo hypen. Er is nog geen mol hebben wel al eens gehad natuurlijk.

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat zou jij doen als ...?
« Reactie #8 Gepost op: 5-01-2018, 22:41:20 »
Zou ik wel minder spectaculair vinden dan ze nu zo hypen. Er is nog geen mol hebben wel al eens gehad natuurlijk.
Klopt, dat was in 2009. Het zat niet meer in mn geheugen, sorry ik heb niets gezegd  :-X
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wat zou jij doen als ...?
« Reactie #9 Gepost op: 5-01-2018, 22:43:58 »
Klopt, dat was in 2009. Het zat niet meer in mn geheugen, sorry ik heb niets gezegd  :-X
Haha nee geen sorry nodig :P ik bedoelde het niet naar jou, maar dan meer naar de makers :P

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: Wat zou jij doen als ...?
« Reactie #10 Gepost op: 6-01-2018, 01:07:30 »
Misschien een hele andere twist.
Wat als er nog helemaal geen mol is en dat er met deze vraag een mol wordt bepaald? Dan weet je wie de mol is, namelijk jezelf.
Ver gezocht, maar ze hebben ons een spectaculair begin beloofd.  :o

Iedereen die "Nee" zegt, valt dan al af als Mol...
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat zou jij doen als ...?
« Reactie #11 Gepost op: 6-01-2018, 08:13:11 »
Iedereen die "Nee" zegt, valt dan al af als Mol...
Dat laten ze dan natuurlijk niet zien. In 2009 lieten ze alleen bij Dennis Storm zien dat hij 'Nee' zei. Toen waren er 8 van de 10 kandidaten die wel Mol wilden zijn.
Al denk/hoop ik niet dat ze het dit jaar weer doen.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat zou jij doen als ...?
« Reactie #12 Gepost op: 6-01-2018, 09:28:28 »
Dat laten ze dan natuurlijk niet zien. In 2009 lieten ze alleen bij Dennis Storm zien dat hij 'Nee' zei. Toen waren er 8 van de 10 kandidaten die wel Mol wilden zijn.
Al denk/hoop ik niet dat ze het dit jaar weer doen.
Het lijkt me wel erg leuk dat alle 10 deelnemers vooraf dachten dat zij de (enige) mol waren en dat 9 van hen er dan achter komen dat ze dat dus niet zijn.

Het liefst pas tijdens de eerste "executie". Dat zou dan ook een reden zijn om dan nog niemand naar huis te hoeven sturen.


Maar ik weet niet of dat te doen is voor de organisatie.


Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wat zou jij doen als ...?
« Reactie #13 Gepost op: 6-01-2018, 15:24:33 »
De vraag valt in twee delen uit elkaar: wil je nu al weten wie de mol is, en het vooruitzicht van de vrijstelling voor de finale.
Wie zegt trouwens dat de finalevrijstelling nu al toegang geeft tot de finale? het zou me niks verbazen als je 'gewoon' op eigen kracht de halve finale moet halen en dat je dan direct naar de finale bent. En dat als je afvalt de finalevrijstelling hetzij compleet verdwijnt of naar iemand anders gaat. Of er wordt regelmatig om gestreden, zodat die in andere handen kan raken!
Een vrijstelling waarmee je nu al zeker bent van de finale? Lijkt me vreemd en niet bevorderlijk voor het spel. Dan zou het te hopen zijn dat de mol hem heeft, want anders zou je nog maar voor 1 finaleplaats strijden...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat zou jij doen als ...?
« Reactie #14 Gepost op: 6-01-2018, 15:30:45 »
Ik zeg dat niet expliciet, er was ooit een vrijstelling die je ''ontsloeg voor de test van een van de volgende afleveringen''. Maar dan moest degene die die won er natuurlijk wel voor zorgen om de daaraan voorafgaande afleveringen te ''overleven''.

Daar vergelijk ik het een beetje mee.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wat zou jij doen als ...?
« Reactie #15 Gepost op: 6-01-2018, 15:32:09 »
Ik zeg dat niet expliciet, er was ooit een vrijstelling die je ''ontsloeg voor de test van een van de volgende afleveringen''. Maar dan moest degene die die won er natuurlijk wel voor zorgen om de daaraan voorafgaande afleveringen te ''overleven''.

Daar vergelijk ik het een beetje mee.
Ik had het ook niet direct op jou bedoeld, maar eerder meer algemeen, omdat ik ook op andere plekken de indruk kreeg dat iedereen ervan uitging dat men direct naar de finale zou gaan.
Ich bin ein Bärliner!

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Wat zou jij doen als ...?
« Reactie #16 Gepost op: 6-01-2018, 18:48:12 »
Wie zegt trouwens dat de finalevrijstelling nu al toegang geeft tot de finale? het zou me niks verbazen als je 'gewoon' op eigen kracht de halve finale moet halen en dat je dan direct naar de finale bent. En dat als je afvalt de finalevrijstelling hetzij compleet verdwijnt of naar iemand anders gaat. Of er wordt regelmatig om gestreden, zodat die in andere handen kan raken!
Een vrijstelling waarmee je nu al zeker bent van de finale? Lijkt me vreemd en niet bevorderlijk voor het spel. Dan zou het te hopen zijn dat de mol hem heeft, want anders zou je nog maar voor 1 finaleplaats strijden...
Ja, dat denk ik ook! Andere jaren moest je ook eerst tot de halve finale komen om de vrijstelling echt te laten gelden.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat zou jij doen als ...?
« Reactie #17 Gepost op: 6-01-2018, 19:23:19 »
En wat nu als het een soort Expeditie Robinson benadering is? Met finalisteneiland? Bedoel Roderick en Liz werden ook apart gezet, weliswaar tot aflevering 3. Maar uiteindelijk zouden ze zoiets kunnen doen dat degene die de vrijstelling accepteert deze moet verdedigen. En dat elke aflevering een kandidaat degene met vrijstelling op zak kan uitdagen. Zoals uiteindelijk Carlos om de haverklap Niels/Kaj in een duel moest zien te verslaan.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat zou jij doen als ...?
« Reactie #18 Gepost op: 7-01-2018, 17:26:46 »
Wat zou jij doen als mol...? De kluis vinden en de test maken of juist niet?

Ik had als mol de kluis wel gevonden denk ik. Even de fanatieke kandidaat uithangen

Offline nettie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat zou jij doen als ...?
« Reactie #19 Gepost op: 7-01-2018, 17:53:51 »
Als mol zou ik zeer zeker de kluis proberen te vinden. Lijkt me best lullig als je duo-partner weg moet omdat je de kluis niet hebt gevonden.
Zou ook zo vaak mogelijk met Art bellen, goede manier om geld uit de pot te halen.