Auteur Topic: Wie verdenkt wie  (gelezen 45249 keer)

Offline Jayq

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #40 Gepost op: 22-01-2018, 14:09:38 »
Maar waarop baseer jij dat het bondje tussen Jan en Emilio zoveel anders is. En dat ze daardoor zo zeker weggestreept kunnen worden.

Het gaat mij niet om andere bondjes. Ik zie geen reden om Jan en Emilio weg te strepen omdat ze samen een 'goed' bondje hebben (er zijn wellicht wel andere redenen om ze weg te strepen)

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #41 Gepost op: 22-01-2018, 14:25:00 »
In het fragment van Bella bij Annemieke zei ze dat ze had gespreid (10 vragen, 5 vragen, 5 vragen). Simone was geen verdachte (want ze zou een pakketje met een drol naar haar sturen als dat zo was) en ze verdacht drie mensen die zich wat op de achtergrond hielden.
Daaruit concludeer ik dat ze Olcay niet verdacht (die houdt zich niet op de achtergrond).
Verder denk ik dat ze dan Jan ook niet echt verdacht.
Van afl 2 weet je dat ze Stine sowieso wel verdenkt.
Ze zegt steeds ook dat ze Emilio verdacht vindt, dus de laatste verdachte is dan Loes of Ruben.

Kortom: Stine en Emilio zijn niet de Mol, anders had ze in de test wel gewonnen van de vele kandidaten die nu al op één persoon zitten.

Zeker gezien de vragen die voorbij zijn gekomen in de aflevering kun je wel zien dat je die wel kan toespitsen op iemand, dus het is niet zo dat ze de test heeft verknald omdat ze de vragen niet wist.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #42 Gepost op: 22-01-2018, 14:44:56 »
Dit is al gezegd, ze had er 10 op Ruben, daarnaast akkoord met 5 op Emilio en 5 op Stine.

Verder, ja, ik zie een brotherhoodbond daar, moet je die fragmenten eens zien joh... en dan wat Jan er nog eens aandikkend over zegt, van dat zij zo'n dikke bond hebben, zelfs zo dik dat hij aan geen ander gaat vertellen welke kleur sokken hij aan had en zo!!

Nou, dat leeft van de andere kant echt niet, want je hoort daar slechts gemopper. Bijv. Ruben die zegt dat hij zijn bondje Loes totaal niet vertrouwt, en Olcay die hetzelfde zegt over haar zogenaamde bondje.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #43 Gepost op: 22-01-2018, 16:43:29 »
Als Bella er 5 heeft op Stine, dan had zij er toch niet uitgegaan? Er is echt wel een andere kandidaat die 0 op Stine had (of op de kandidaten waarmee Stine een opdracht deelt/iets anders deelt)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #44 Gepost op: 22-01-2018, 17:09:18 »
Als Bella er 5 heeft op Stine, dan had zij er toch niet uitgegaan? Er is echt wel een andere kandidaat die 0 op Stine had (of op de kandidaten waarmee Stine een opdracht deelt/iets anders deelt)
Dan ga je er vanuit dat Stine de mol is. Wat nu mocht zij toch niet de mol zijn? Dan is het juist logisch dat zij eruit vloog.
Ich bin ein Bärliner!

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #45 Gepost op: 22-01-2018, 17:11:09 »
Nee precies. Dus Stine is niet de mol

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #46 Gepost op: 22-01-2018, 17:12:43 »
Dat is natuurlijk de hoofdvraag, daarom al een paar keer beantwoord...
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #47 Gepost op: 22-01-2018, 18:26:13 »
Dat iedereen Stine verdenkt is toch helemaal geen bewijs voor? Alleen dat ontbijtmomentje, met duidelijk ingemonteerde shots zodat het een leuk effect kreeg

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #48 Gepost op: 22-01-2018, 19:38:24 »
Bovendien is het niet waarschijnlijk dat iedereen nu al vol op Stine zit...

Offline Sylvain

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #49 Gepost op: 23-01-2018, 16:41:49 »
Expliciete verdachtmakingen (onverdacht):
Simone (door Ruben)
Jan (door Simone)
Loes (door Emilio)
Emilio (door Loes)
Verdenkingen zonder toelichting (verdacht):
Ruben
Stine
Ik trek van de verdenkingen zonder toelichting de expliciete verdenkingen af (oftewel zonder toelichting = +1 expliciet = -1) om een lijstje te krijgen, dat maakt na 3 afleveringen:
1) Olcay 3 punten
2) Stine 2 punten
3) Loes/Emilio 1 punt
4) Jan, Simone, Ruben 0 punten

Offline Sylvain

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #50 Gepost op: 23-01-2018, 16:49:38 »
Laat ik ook nog zeggen over deze theorie, dat het opvallend is dat Bella in de 2 afleveringen ervoor meermaals expliciet verdacht is gemaakt. Zij stond op de laatste plek met -2 punten, wat betekent dat de montage haar het meest verdacht maakte bij de test voordat ze eruit vloog (naar mijn theorie in ieder geval). Toch denk ik niet dat een lage score gelijk staat aan snel eruit liggen, aangezien kandidaten vaak expliciet verdacht worden gemaakt bij de test juist omdat ze uiteindelijk ver komen in het spel (denk aan Marlijn die meermaals door Rik verdacht gemaakt werd) en dan uiteindelijk niet de mol blijken te zijn. 

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #51 Gepost op: 23-01-2018, 16:59:26 »
Dit is al gezegd, ze had er 10 op Ruben, daarnaast akkoord met 5 op Emilio en 5 op Stine.


Dus of er is iets gebeurd waardoor ze ineens Stine helemaal niet meer verdenkt of Stine is de mol niet. 5 op Stine inzetten en een rood scherm krijgen lijkt me bijna niet mogelijk in deze fase van het spel

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #52 Gepost op: 23-01-2018, 17:00:45 »
Klopt. Het zal wel MOETEN dat iedereen haar al verdenkt, als Stine de mol is... dat was mijn punt.

5 vragen goed binnen een groep van 8 vind ik namelijk best nog veel, en dan moet Bella ook nog erg veel pech hebben gehad met de andere 15.

Ik ben het met Klaas eens, en eigenlijk het hele forum hier, dat er maar 2 molkandidaten over zijn, en laat nu net geopperd worden dat een van die twee vertrekt, dan weten we het toch?

Ik denk zelf dat Simone vertrekt maar anderen zeggen Stine... we zien het snel.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #53 Gepost op: 24-01-2018, 01:37:48 »
We zitten bij aflevering 4 en ik heb Stine nog 0 x een verdenking horen uiten. Een Mol zouden ze nooit zo laten opvallen in de montage, dus je kunt haar afstrepen als Mol. Een mol wil kandidaats overkomen en dus heel erg in biechten praten over verdenkingen..

Bovendien zit bijna niemand op Stine heb ik het gevoel. Bella en die vloog eruit.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #54 Gepost op: 24-01-2018, 03:04:04 »
Als programmamakers iets doen, dan is het wel de verdenkingen zo in beeld brengen dat je er niets van kan maken, in elk geval de eerste afleveringen. Simone zegt dat Bella op dezelfde mol verdachten in zou vullen maar die kan maar wat kletsen. De meeste vragen wijzen sowieso al naar verschillende mollen dus op een andere manier spreiden kan heel onverwachts andere resultaten opleveren. Een joker hoeft het verschil dan niet te maken.

We hebben bovendien maar één echt rood scherm gezien. Die van Ron was een uit vier terwijl ze niets of nagenoeg niets van elkaar wisten. Joost mag weten hoe aflevering twee was uitgepakt als Jean-Marc niet was vertrokken.

Vond het frappant dat Emilio op Loes en Loes op Emilio zit. Maar dat is ook omdat ik een beetje knagende twijfel blijf houden over Emilio.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #55 Gepost op: 24-01-2018, 11:05:57 »
Op wie zit Olcay eigenlijk?
« Laatst bewerkt op: 24-01-2018, 11:21:49 door Run »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #56 Gepost op: 24-01-2018, 11:13:48 »
Op zie zit Olcay eigenlijk?

Er werd getoond alsof ze "Ruben" antwoordde op de vraag wie de Mol is.

Dat zou ook verklaren waarom ze wel met Loes wilde wisselen, om zo in het groepje met Ruben te komen. (Nadat ze zich als "dappere" heeft aangemeld zie je haar volgens mij ook even naar Ruben kijken, die zijn hand niet opstak.)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #57 Gepost op: 24-01-2018, 11:53:22 »
In aflevering 2 zat Olcay ook (in elk geval deels) op Ruben. Op de vraag "Had de Mol een voertuig met rupsbanden tijdens de opdracht met de graafmachines?" antwoordde ze Ja. Ruben was de enige die een voertuig met rupsbanden bestuurde.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #58 Gepost op: 24-01-2018, 11:59:04 »
In aflevering 2 zat Olcay ook (in elk geval deels) op Ruben. Op de vraag "Had de Mol een voertuig met rupsbanden tijdens de opdracht met de graafmachines?" antwoordde ze Ja. Ruben was de enige die een voertuig met rupsbanden bestuurde.

Dat geeft eigenlijk al aan dat ze Ruben hoog op het lijstje heeft. Als je wil spreiden, dan kan je op die vraag beter 'nee' antwoorden.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #59 Gepost op: 27-01-2018, 21:28:07 »
Aflevering 4

Olcay: -
Ruben: Emilio, Simone
Simone: Ruben, Jan
Jan: -
Stine: Emilio
Emilio: Loes, Stine, Simone, Olcay
Loes: Emilio
« Laatst bewerkt op: 27-01-2018, 23:09:04 door hoelahoep »