Auteur Topic: Moltalk  (gelezen 105878 keer)

anoniem 30784

  • Gast
Re: Statistieken verdenkingen kijkerspubliek Moltalk
« Reactie #260 Gepost op: 3-03-2019, 19:58:55 »
Ik ben benieuwd naar de Moltalk-statistieken van voorafgaande jaren, maar de zoekfunctie biedt helaas geen uitkomst.

Weet iemand of er ergens een overzicht te vinden is met de verdenkingspercentagestussenstanden vlak voor de finale?

Aangezien de huidige lijsten laten zien dat Sarah het meest wordt verdacht met 42% (cf. Merel 31%, Niels 27%), vroeg ik me af hoe vaak het voorkomt dat de meerderheid van het grote publiek de juiste Mol weet aan te wijzen.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 3-03-2019, 20:21:13 door Saskiaax95 »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Moltalk
« Reactie #261 Gepost op: 3-03-2019, 20:00:54 »
Indien je net als ik Vlaming bent, dan moet je ze downloaden van Brtdm's site, want Moltalks uit het verleden zijn niet meer via de site te bekijken.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Moltalk
« Reactie #262 Gepost op: 3-03-2019, 20:34:47 »
Overdrijven is ook een vak. Hij stipte zeer omfloerst een minder geslaagd punt aan, en is dan meteen 'erg negafief' en daarmee ook niet 'super' meer?
Misschien een stomme vraag hoor (niet per se aan Michmol, maar meer aan mensen die Patrick negatief vonden), maar wat was er precies zogenaamd negatief aan wat Patrick zei? Ik heb dat echt totaal niet zo ervaren namelijk.

het ging in Moltalk over 'de laagste pot ooit', alsof dat dit seizoen louter de verdienste van de mol is. Geen woord over...

[1] Dat de opdrachten veelal alles of niets zijn;
[2] Dat het veelal groepsopdrachten zijn waarin de mol zich vaak moeilijk kan onderscheiden;
[3] Er steeds meer genepmold wordt;
[4] Er in z'n totaliteit steeds minder geld te verdienen is in een seizoen.

[…] Ik zat met enigszins kromme tenen naar het voorbarige juichverhaal in Moltalk te kijken.
100% eens hiermee. Wat mij betreft is [4] het kritieke punt dat volslagen over het hoofd wordt gezien door Moltalk. Ik bedoel, als we op die manier seizoenen gaan vergelijken, dan was de laagste pot ooit toch echt voor WIDM Junior 2008. Ik bedoel, de pot was toen € 80 (volgens Wikipedia). De mol van dat seizoen moest werkelijk kapotgaafvetfantastisch zijn geweest.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Moltalk
« Reactie #263 Gepost op: 3-03-2019, 21:01:35 »
In S15:

Rik is het meest verdacht

In S16:

Klaas 46%
Tim 30%
Annemieke 22%

In S17:

Thomas: 46%
Jochen: 34%
Sanne: 20%

Dit vond ik terug in de 10de aflevering van vorige seizoenen. Maarja Klaas en Thomas waren ook wel duidelijk  ::schaam::



Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Moltalk
« Reactie #264 Gepost op: 3-03-2019, 21:03:21 »
Dit vond ik terug in de 10de aflevering van vorige seizoenen. Maarja Klaas en Thomas waren ook wel duidelijk  ::schaam::

De Klaashint was na aflevering 7 of 8 ook mainstream gegaan.

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Moltalk
« Reactie #265 Gepost op: 3-03-2019, 21:06:26 »
De Klaashint was na aflevering 7 of 8 ook mainstream gegaan.

In dat opzicht vind ik het zelfs nog vrij bizar dat Tim en Annemieke samen meer dan de helft van de stemmen hebben.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Moltalk
« Reactie #266 Gepost op: 3-03-2019, 21:08:45 »
In dat opzicht vind ik het zelfs nog vrij bizar dat Tim en Annemieke samen meer dan de helft van de stemmen hebben.
Soms WIL je dingen principieel niet geloven  ;)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Moltalk
« Reactie #267 Gepost op: 3-03-2019, 21:09:00 »
In dat opzicht vind ik het zelfs nog vrij bizar dat Tim en Annemieke samen meer dan de helft van de stemmen hebben.

Dat zijn mensen die het enkel op zaterdag kijken en de artikels op nieuwssites niet noodzakelijk lezen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Moltalk
« Reactie #268 Gepost op: 3-03-2019, 21:09:43 »
De vraag ging over 'het grote publiek'.... ik denk dat de stemming hier op het forum ook wel veel hoger uitviel voor Klaas 8) ::) ::ok::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Moltalk
« Reactie #269 Gepost op: 3-03-2019, 21:10:27 »
De vraag ging over 'het grote publiek'.... ik denk dat de stemming hier op het forum ook wel veel hoger uitviel voor Klaas 8) ::) ::ok::

80+ %

Net als bij Thomas.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Moltalk
« Reactie #270 Gepost op: 3-03-2019, 21:12:37 »
S14:

Susan: 54%
Sofie: 44%
Freek: 2%

Bron Moltalk voorbeschouwing finale. Was Freek al bekendgemaakt als 'niet mol', ja zeker?  ::rofl::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Moltalk
« Reactie #271 Gepost op: 3-03-2019, 21:14:57 »
S14:

Susan: 54%
Sofie: 44%
Freek: 2%

Bron Moltalk voorbeschouwing finale. Was Freek al bekendgemaakt als 'niet mol', ja zeker?  ::rofl::

Ja, maar ze hadden dat nog niet aan iedereen verteld blijkbaar. ::)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Moltalk
« Reactie #272 Gepost op: 3-03-2019, 21:16:43 »
Ja, maar ze hadden dat nog niet aan iedereen verteld blijkbaar. ::)
::rofl::

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Moltalk
« Reactie #273 Gepost op: 3-03-2019, 21:17:06 »
Vorig jaar werd Jan dus ook het meest verdacht net voor de finale (maar niet in de laatste Moltalk?). Conclusie is wel dat de nationale peilingen bij de laatste aflevering meestal wel de mol aanwijzen in de voorbije seizoenen. Het seizoen met Rik en Margriet is dus het laatste waar dat niet geval was.

Offline undercovered

  • Forumlid
Re: Moltalk
« Reactie #274 Gepost op: 3-03-2019, 21:17:31 »
Ik heb even gezocht:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Conclusie: de afgelopen acht seizoenen heeft de meerderheid van het WIDM-forum het bij het rechte eind gehad, terwijl het grote publiek er vaker naast zit met kleinere marges tussen de verdachten.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Moltalk
« Reactie #275 Gepost op: 3-03-2019, 21:21:29 »
Vorig jaar werd Jan dus ook het meest verdacht net voor de finale (maar niet in de laatste Moltalk?). Conclusie is wel dat de nationale peilingen bij de laatste aflevering meestal wel de mol aanwijzen in de voorbije seizoenen. Het seizoen met Rik en Margriet is dus het laatste waar dat niet geval was.

Toen dus de 2e laagste pot ooit. Misschien is er een verband.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Moltalk
« Reactie #276 Gepost op: 3-03-2019, 22:04:59 »
Ik denk het ook. Jan wordt al beschouwd als 1 van de allerbeste mollen ooit, en Merel dus straks ook  ::ok:: ::bravo:: ::jaja::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Moltalk
« Reactie #277 Gepost op: 3-03-2019, 22:07:23 »
Ik denk het ook. Jan wordt al beschouwd als 1 van de allerbeste mollen ooit, en Merel dus straks ook  ::ok:: ::bravo:: ::jaja::
Ik beschouw Jan niet als 1 vd beste mollen ooit. En de mol van dit seizoen ook niet. Tenzij het een buitengewoon verrassende ontknoping wordt.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Moltalk
« Reactie #278 Gepost op: 3-03-2019, 22:08:47 »
Jan wordt al beschouwd als 1 van de allerbeste mollen ooit, en Merel dus straks ook  ::ok:: ::bravo:: ::jaja::

Tenminste toch door jou.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Moltalk
« Reactie #279 Gepost op: 4-03-2019, 04:02:45 »
Eens met de mensen hier, zou zoooo graag een moltalk of nabeschouwing willen na aflevering tien. Na tien weken je hoofd breken, speculeren en elkaar vriendelijk om de oren slaan met theorieën, wil je zoveel mogelijk acties zien en van de mol horen. Zeker als je er zoals dit jaar kan, voor naar de bioscoop zou gaan.

Ik denk het ook. Jan wordt al beschouwd als 1 van de allerbeste mollen ooit, en Merel dus straks ook  ::ok:: ::bravo:: ::jaja::

Jan was voor mij niet de beste mol maar wel de brutaalste en leukste om naar te kijken. Denk dat dit voor veel mensen heel veel goed heeft gemaakt.