Auteur Topic: [POOL] Wie is de Mol? 2019  (gelezen 166257 keer)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [POOL] Wie is de Mol? 2019
« Reactie #60 Gepost op: 20-01-2019, 15:03:31 »
Als de afvaller van aflevering 3 in aflevering 4 bekend wordt gemaakt, geldt dat dan voor afl. 3 of 4? Heb er wel belang bij want ik heb op Nikki gestemd voor afl. 3.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [POOL] Wie is de Mol? 2019
« Reactie #61 Gepost op: 20-01-2019, 15:19:25 »
Lijkt me toch dat ze dan afvalt in aflevering 3 aangezien ze dan haar rode scherm te zien kreeg?

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [POOL] Wie is de Mol? 2019
« Reactie #62 Gepost op: 20-01-2019, 15:24:50 »
laten wij het hopen!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [POOL] Wie is de Mol? 2019
« Reactie #63 Gepost op: 20-01-2019, 15:42:21 »
In aflevering 3 is er niemand naar huis gegaan. Het antwoord is en blijft niemand, dat feit verandert niet. De kandidaat die aan het begin van aflevering 4 afvalt, geldt dus voor aflevering 4, want dan gaat diegene naar huis. Als er aan het eind v/d aflevering weer een regulier executie is en er dan ook iemand afvalt, kunnen er volgende week zomaar 2 antwoorden juist zijn in de pool.
« Laatst bewerkt op: 20-01-2019, 15:51:50 door Daisy »

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [POOL] Wie is de Mol? 2019
« Reactie #64 Gepost op: 20-01-2019, 15:48:55 »
Dankjewel Daisy!

Offline LT_Barclay

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Dit forum is het helemaal !
Re: [POOL] Wie is de Mol? 2019
« Reactie #65 Gepost op: 20-01-2019, 21:05:11 »
In aflevering 3 is er niemand naar huis gegaan. Het antwoord is en blijft niemand, dat feit verandert niet. De kandidaat die aan het begin van aflevering 4 afvalt, geldt dus voor aflevering 4, want dan gaat diegene naar huis. Als er aan het eind v/d aflevering weer een regulier executie is en er dan ook iemand afvalt, kunnen er volgende week zomaar 2 antwoorden juist zijn in de pool.

Eens, in de officiële Wie is de Mol app is tenslotte ook geen afvaller.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [POOL] Wie is de Mol? 2019
« Reactie #66 Gepost op: 20-01-2019, 23:03:29 »
Hoezo is er niemand naar huis in aflevering 3? Voor zover er geen kandidaten terug in het spel kunnen komen, is Nikkie of Robert toch echt wel naar huis in aflevering 3, want er is een rood scherm geweest. De definitie van een rood scherm of hier een rood licht is toch afvallen in de aflevering? Het feit dat we niet met zekerheid kunnen zeggen wie er afviel in aflevering 3, maakt toch niet uit om te bepalen of er wel degelijk iemand is afgevallen?

Zo maak je die vraag ook wel irrelevant voor aflevering 4...

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [POOL] Wie is de Mol? 2019
« Reactie #67 Gepost op: 20-01-2019, 23:41:41 »
Er is niemand zichtbaar naar huis gegaan zaterdagavond. Dus is het juiste antwoord niemand. Dat we volgende week de uitslag zien van executie 3 - is dan voor die aflevering relevant, want dan zien we aflevering 4. Dat is immere ook de vraag, wie valt er af in aflevering X. Of dat nou aan het begin of aan het eind is.

Het is onmogelijk voor een simpele pool om met alle mogelijke twits en turns rekening te houden. Zie het als extra bonus, volgende week waarschijnlijk extra kans om afvaller punten te scoren in de pool.  ::ok::

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [POOL] Wie is de Mol? 2019
« Reactie #68 Gepost op: 20-01-2019, 23:50:06 »
Voor de zekerheid: stel dat de persoon die straks het rode scherm blijkt te hebben, nog diezelfde aflevering terugkomt in het spel, is 'ie dan afgevallen? ::hypocriet::
...óf niet!

Offline Moltifunctional

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [POOL] Wie is de Mol? 2019
« Reactie #69 Gepost op: 21-01-2019, 09:44:57 »
Voor de zekerheid: stel dat de persoon die straks het rode scherm blijkt te hebben, nog diezelfde aflevering terugkomt in het spel, is 'ie dan afgevallen? ::hypocriet::
Lijkt mij niet, hij/zij gaat dan immers niet naar huis.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [POOL] Wie is de Mol? 2019
« Reactie #70 Gepost op: 23-01-2019, 10:35:07 »
Er is niemand zichtbaar naar huis gegaan zaterdagavond. Dus is het juiste antwoord niemand. Dat we volgende week de uitslag zien van executie 3 - is dan voor die aflevering relevant, want dan zien we aflevering 4. Dat is immere ook de vraag, wie valt er af in aflevering X. Of dat nou aan het begin of aan het eind is.

Het is onmogelijk voor een simpele pool om met alle mogelijke twits en turns rekening te houden. Zie het als extra bonus, volgende week waarschijnlijk extra kans om afvaller punten te scoren in de pool.  ::ok::


Well "zichtbaar" wil ik ook weer niet zeggen  ::rofl::.

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: [POOL] Wie is de Mol? 2019
« Reactie #71 Gepost op: 26-01-2019, 19:04:36 »
In aflevering 3 is er niemand naar huis gegaan. Het antwoord is en blijft niemand, dat feit verandert niet. De kandidaat die aan het begin van aflevering 4 afvalt, geldt dus voor aflevering 4, want dan gaat diegene naar huis. Als er aan het eind v/d aflevering weer een regulier executie is en er dan ook iemand afvalt, kunnen er volgende week zomaar 2 antwoorden juist zijn in de pool.

Post je dit in je hoedanigheid als moderator, en is dat tevens jurylid van de pool?
Want het is wel cruciaal voor het invallen van de pool week 4.

De vraag is niet:
wie is er naar huis gegaan.
De vraag is: wie valt er af.

Er zijn drie momenten die het afvallen bepalen
1. de test
2. de executie (want met de mogelijke extra vragen aan de groep)
3. het daadwerkelijk aanwijzen van de afvaller

In 1 wordt de afvaller bepaald.
In 2 kan dat eventueel nog worden teruggedraaid
3. is alleen ceremonieel
Eigenlijk gingen 2 en 3 altijd samen in één aflevering. Nu voor het eerst niet.

De gekozen oplossing vind ik vreemd.
Alsof je pas Olympisch Goud wint als je de medaille om je nek gehangen krijgt.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [POOL] Wie is de Mol? 2019
« Reactie #72 Gepost op: 26-01-2019, 19:05:54 »
Dat was het officiële standpunt van de site en dus ook hoe er gehandeld zal worden.

(lastig inderdaad dat er niet telkens door 1 persoon antwoord gegeven wordt, dat zal ik even overleggen met -Elise- en Daisy (die op dit moment zo weet ik een gezellig dagje hebben dus ook niet kunnen antwoorden)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Miepmandarijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [POOL] Wie is de Mol? 2019
« Reactie #73 Gepost op: 26-01-2019, 21:29:46 »
Pfff.. en dan besluit je voor het eerst te spreiden in de pool, na 3 weken lang alles op Sarah te hebben ingezet, nu 50/50 Sarah en Evelien... >:(

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [POOL] Wie is de Mol? 2019
« Reactie #74 Gepost op: 26-01-2019, 21:31:34 »
Oei, Evelien er uit, daar gaat mijn pool. Minstens 100 punten achteruit.

Online B&W

  • Forumlid
Re: [POOL] Wie is de Mol? 2019
« Reactie #75 Gepost op: 26-01-2019, 21:34:56 »
Ik ben dit vergeten ::schaam::

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [POOL] Wie is de Mol? 2019
« Reactie #76 Gepost op: 27-01-2019, 00:18:43 »
Ach, een lotgenoot?

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [POOL] Wie is de Mol? 2019
« Reactie #77 Gepost op: 27-01-2019, 00:40:38 »
Ondanks mijn vermoeden dat Evelien de tweede afvaller van vanavond zou zijn, haar toch nog een weekje als verliezer gehouden. Ik zal dus nog even zakken, maar let op: ik zal herrijzen als een feniks en win deze pool ::tandpastasmiley::
...óf niet!

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [POOL] Wie is de Mol? 2019
« Reactie #78 Gepost op: 27-01-2019, 00:57:10 »
Als dat nog kan, dan kan ik nog tweede worden. Wat vindt je van een bondje?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [POOL] Wie is de Mol? 2019
« Reactie #79 Gepost op: 27-01-2019, 07:52:53 »
Ik til er niet zo zwaar aan wie in welke aflevering wel of niet afvalt. Het is immers een spel, waarbij je punten kunt winnen en verliezen.

Met NIEMAND had je na aflevering 3 punten verdiend. Dat houdt als ik goed tel in, dat je nu de punten toegekend krijgt bij zowel Nikkie als Evelien als afvaller