Auteur Topic: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is niet de Mol  (gelezen 56407 keer)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #140 Gepost op: 3-02-2019, 20:49:35 »
Laat ik het zo zeggen: ik geloof eerder in Mol Merel die het lastig heeft met haar rol dan in Mol Rick Paul die zijn rol heel makkelijk af lijkt te gaan.

Daar ben ik het niet mee eens Heinz. Ik ken zoveel goede mollen waar het ook makkelijk leek te gaan maar dat waren gewoon goede mollen.Een mol hoeft het wat mij betreft niet zichtbaar lastig te hebben. En het is een kunst om het als mol allemaal makkelijk te doen lijken lijkt mij...Je kunt natuurlijk wel een voorkeur hebben voor een type mol.
« Laatst bewerkt op: 3-02-2019, 21:45:58 door Lonneke*L »

Offline Rex

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #141 Gepost op: 3-02-2019, 20:56:04 »
Precies, Dennis en Kees fietste er ook doorheen.

En terugkomend op de fietsppdracht en de 300 euro die is binnengehaald. Ik ben in aflevering 1 door mol Suzan Visser ook verblind dat ze als enige in een duo geld binnenbracht. Had haar de rest van dat seizoen afgeschreven. Onterecht dus..

Offline Harko

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #142 Gepost op: 3-02-2019, 20:58:32 »
Daar ben ik het dus absoluut niet mee eens. Integendeel. Bijvoorbeeld bij de laseropdracht worden Sarah en Jamie verdacht neergezet en hierna komt een biecht van Rick Paul die dit onderstreept! Rick Paul zegt daar ook dat hij bij deze opdracht geld heeft binnengebracht.

Je ziet voortdurend biechten van Rick Paul waarin hij afgeeft op andere kandidaten die mollen. Vaak lijkt hij ook de spreekbuis van de groep. Dat hij bijvoorbeeld vertelt over de naaistreek van Niels wil niet zeggen dat hij hier iets mee te maken had. Dit was puur tussen Niels en Sarah.
Rick Paul vond ik vanaf het begin al verdacht en dat is er bepaald niet minder op geworden. Hij is de enige die ik betrap op sneaky mollen, zoals bij de abseilen opdracht. Anderen, vooral Merel, vallen op door nep-molacties.

Ik vind Rick Paul ook een verdacht persoon, nogal een vreemde vogel is het.

Tijdens dat onderonsje met Sarah bij de Serenade opdracht en tijdens de opdracht met de lasers vind ik hem bijvoorbeeld erg verdacht worden gemaakt. Daarnaast wordt hij vaak genoemd bij de testbiechten van afgelopen afleveringen en lijken zowel Merel, Jaimie en Sarah (en ook afvallers Evelien en Robèrt) hem te verdenken.

Zijn Merel's acties veel opvallender dan die van Rick Paul? Volgens mij niet. En wanneer is iets nepmollen en wanneer echt.  Hoe je daar naar kijkt hangt natuurlijk af van wie je verdenkt. Jij verdenkt Rick Paul dus vind je Merel's acties nepmollen.




Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #143 Gepost op: 4-02-2019, 00:41:46 »
Afvaller Robert heeft duidelijk Rick Paul en Jamie als verdachten genoemd. Als hij inderdaad over die twee heeft gespreid is het minder waarschijnlijk dat Rick Paul de mol is. Maar ik hou ook rekening dat iedereen op Rick Paul heeft gestemd en dat hij de mol ook is (zelfde situatie als de 12e reeks).

Was dat ook al het geval toen er nog zeven spelers in het spel zaten? Dat iedereen (deels) op Anne-Marie zat?
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #144 Gepost op: 4-02-2019, 01:04:40 »
We weten dat Sinan sowieso op een vrouw zat tijdens de laatste executie. Dus als RP het is dan zou Sinan toch juist deze aflevering naar huis hebben gemoeten. Juist met de vrouwen constant in hetzelfde groepje.
Ik weet niet. Ik vind dat RP ook wel erg verdacht wordt gemaakt juist. Zowel in de laser opdracht als bij de serenade bv. Ook is hij in de groep mega verdacht. Terwijl Merel haar acties juist vaak weggezet worden als warrig of nepmol acties.
Maar Rick Paul is zeker wel een optie en ik zou hem ook wel een leuke mol vinden als hij het wel blijkt te zijn.
Maar dat geldt eigenlijk voor de meeste wel. Denk dat Sinan dan nog het meeste mijn vreesmol is.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2019, 01:10:00 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Starlynk

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #145 Gepost op: 4-02-2019, 11:46:04 »
Aangezien mijn Merel tunnel toch een beetje breukjes aan het vertonen is, meld ik me eens hier. Rick Paul heeft namelijk alle facetten van een klassieke mol; heel erg je best doen op momenten die er niet echt toe doen en het wat minder goed doen op het moment dat er echt geld te pakken valt.

Zo top of mind zijn dit allemaal opdrachten waar Rick Paul precies doet wat de klassieke mol zou doen:

- Over Bruggen: Goed je best doen om zoveel mogelijk kisten naar boven te halen.
- Ver Tellen: Goed je best doen om de cijfers te herkennen op de toren. Mollen doe je door verkeerde antwoorden te geven.
- Uit Stralen: Terug komen met een mini bedragje.
- Wachtkamer: Gewoon blijven zitten en samen met Evi allebei -250 pakken.
- Vlag Uithangen: Beste positie om van de crew de beslissing door te krijgen en het resultaat te beïnvloeden
- Serenade: Zien dat de rest het verpest, maar niet ingrijpen. Zelf uiteraard wel op de juiste plek staan.
- Straatbeeld: De foto van een ander team meenemen (wat blijkbaar tot hoofdpijn leidde bij Jamie)
- Sleutelhanger: Jezelf manoeuvreren in de positie na Niels omdat je het zo goed kan dat jij het wel op kan vangen als Niels niet durft en vervolgens de eerste koker (blijkbaar die van Niels) voorbij prutsen.

Dat gecombineerd met de M L fade van zijn naam in de leader, vele verdenkingen binnen de groep, zijn gecorrigeerde handje opsteken in aflevering 1, zijn voorstel om verwarring te zaaien etc. etc... Ja, ik ben deze tunnel nu toch echt aan het aftasten ;)

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #146 Gepost op: 4-02-2019, 12:04:47 »
We weten dat Sinan sowieso op een vrouw zat tijdens de laatste executie. Dus als RP het is dan zou Sinan toch juist deze aflevering naar huis hebben gemoeten. Juist met de vrouwen constant in hetzelfde groepje.
Ik weet niet. Ik vind dat RP ook wel erg verdacht wordt gemaakt juist. Zowel in de laser opdracht als bij de serenade bv. Ook is hij in de groep mega verdacht. Terwijl Merel haar acties juist vaak weggezet worden als warrig of nepmol acties.
Maar Rick Paul is zeker wel een optie en ik zou hem ook wel een leuke mol vinden als hij het wel blijkt te zijn.
Maar dat geldt eigenlijk voor de meeste wel. Denk dat Sinan dan nog het meeste mijn vreesmol is.


Het punt is dat we eigenlijk helemaal niets weten. De kandidaten nemen testbiecht op voor ze de test gaan maken, en het is al vaker voorgekomen dat iemand in een biecht zei die en die te verdenken maar tijdens de test plotseling tot andere inzichten kwam. Daarnaast zit je met lastige vragen en de mogelijkheid dat een afvaller gewoonweg niet genoeg wist over de mol.

Tot zover mijn RP tunnel ;D
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #147 Gepost op: 4-02-2019, 12:40:55 »
Testbiechten zijn niet altijd betrouwbaar, we zijn seizoen 1 niet meer.

Denk maar aan Jan Koojman die in de aflevering dat hij eruit vloog aangaf in de biecht dat hij Soundos verdacht vond
maar al weken op Art zat
klaar voor de strijd

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #148 Gepost op: 4-02-2019, 13:26:02 »
Voor zover ik weet wordt aan de kandidaten tijdens de biechten gevraagd wie ze verdenken of wat ze van andere kandidaten vinden. Quotes worden  vervolgens gemonteerd onder de testbiechten. Bij mol Susan bleek dat er 2x exact dezelfde quote werd gebruikt.

De uitspraak van Sinan dat de mol sowieso een vrouw is kan  best uit aflevering 1 komen toen  verdacht hij 3 vrouwen.  Kennelijk moeten de kijkers nog even in een vrouwelijke mol blijven geloven. ;D

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #149 Gepost op: 4-02-2019, 13:41:50 »

- Vlag Uithangen: Beste positie om van de crew de beslissing door te krijgen en het resultaat te beïnvloeden

Er was te zien dat hij de kleuren hier en daar in verkeerde volgorde had opgehangen. De opdracht was niet duidelijk voor ons. Ging het nu slechts om volle lijnen of moesten de kleuren in de juiste volgorde van de vlag opgehangen worden? In beide gevallen heeft RP er voor gezorgd dat de opdracht mislukte.

- Straatbeeld: De foto van een ander team meenemen (wat blijkbaar tot hoofdpijn leidde bij Jamie)

Daardoor was het mogelijk dat de andere groep zich suf zou gaan zoeken om die foto te vinden en niet op tijd zou komen.
-

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #150 Gepost op: 4-02-2019, 14:17:11 »
Aangezien mijn Merel tunnel toch een beetje breukjes aan het vertonen is, meld ik me eens hier. Rick Paul heeft namelijk alle facetten van een klassieke mol; heel erg je best doen op momenten die er niet echt toe doen en het wat minder goed doen op het moment dat er echt geld te pakken valt.

Zo top of mind zijn dit allemaal opdrachten waar Rick Paul precies doet wat de klassieke mol zou doen:

- Over Bruggen: Goed je best doen om zoveel mogelijk kisten naar boven te halen.
- Ver Tellen: Goed je best doen om de cijfers te herkennen op de toren. Mollen doe je door verkeerde antwoorden te geven.
- Uit Stralen: Terug komen met een mini bedragje.
- Wachtkamer: Gewoon blijven zitten en samen met Evi allebei -250 pakken.
- Vlag Uithangen: Beste positie om van de crew de beslissing door te krijgen en het resultaat te beïnvloeden
- Serenade: Zien dat de rest het verpest, maar niet ingrijpen. Zelf uiteraard wel op de juiste plek staan.
- Straatbeeld: De foto van een ander team meenemen (wat blijkbaar tot hoofdpijn leidde bij Jamie)
- Sleutelhanger: Jezelf manoeuvreren in de positie na Niels omdat je het zo goed kan dat jij het wel op kan vangen als Niels niet durft en vervolgens de eerste koker (blijkbaar die van Niels) voorbij prutsen.

Dat gecombineerd met de M L fade van zijn naam in de leader, vele verdenkingen binnen de groep, zijn gecorrigeerde handje opsteken in aflevering 1, zijn voorstel om verwarring te zaaien etc. etc... Ja, ik ben deze tunnel nu toch echt aan het aftasten ;)

Ik ben het hier zo mee eens!
Qua acties is hij eigenlijk mijn mol. Maar ja.. als hij het is, was dat wel... erg obvious? xD

Tegelijkertijd denk ik: dit is geen reden om hem af te schrijven. Wat ik dus ook niet doe terwijl ik Merel eigenlijk wel al heb afgeschreven. Merel nepmolt, Rick Paul niet (althans, zo lijkt het..). Zijn acties zijn zo perfect mols dat je haast wel denken moet dat ze dat zijn. Merel bv. wisselt naar het foute balkon bij de serenadeopdracht, terwijl er al 3 mensen fout stonden en dit dus totaal overbodig is.. dit vind ik een duidelijke nepmolactie. Rick Paul daarentegen heeft gewoon geen enkele verdachte actie uitgevoerd die ik een nepmolactie vind.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #151 Gepost op: 4-02-2019, 14:23:56 »
Zijn acties zijn zo perfect mols dat je haast wel denken moet dat ze dat zijn.

En daarbovenop nog die biechten die rechtstreekse stukjes molbiecht lijken. Een voorbeeld van de laatste aflevering is dat RP lacht dat ie het woord "geldla" niet als goed woord ziet. "Maar ik ga in het vak staan waar ik moet staan. Dat is mijn taak." Kortom: aan mij ligt het niet dat de boel weer verprutst wordt. (Overigens is "geldla" wél een goed woord, maar dat terzijde.)

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #152 Gepost op: 4-02-2019, 14:34:07 »
Als hij het is, zet het patroon dat de mol afwisselend een homoseksueel en heteroseksueel is zich voort. Wat ik wel hilarisch zou vinden.  ::rofl:: Dan hadden we het voor de aanvang van het seizoen al kunnen weten.  :P

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #153 Gepost op: 4-02-2019, 22:21:55 »
Deze zag ik voorbijkomen in een vlog, sluit mooi aan bij 'de sleutel zat op het dak'

klaar voor de strijd

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #154 Gepost op: 4-02-2019, 23:47:45 »
                             I (am the MOLE)

Zou dit dan de sleutel zijn die op het dak te vinden was?
Zou mij niets verbazen!

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #155 Gepost op: 5-02-2019, 08:06:40 »
                             I (am the MOLE)

Zou dit dan de sleutel zijn die op het dak te vinden was?
Zou mij niets verbazen!
Het probleem is alleen dat Jamie deze zin uitsprak. ze kunnen Jamie toch niet geïnstrueerd hebben deze zin uit te spreken? Hoe zie jij dat?
Dat dan weer wel

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #156 Gepost op: 5-02-2019, 08:10:58 »
Vind ik logischer als ie bij Jamie had gestaan. Die zegt dat van sleutel, niet RP.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #157 Gepost op: 5-02-2019, 08:45:46 »
Bij deze opdracht in afl. 5 zegt Rick Paul op 0:25:43 "Af en toe gingen we terug naar de pitstop, zoals we dat zelf noemden om een nieuwe klinker op ons dak te krijgen. Ik krijg een klinker op mijn dak."

Het hele spel gaat erom om woorden te vormen door klinkers te vervangen voor anderen, tussen medeklinkers die constant blijven.

Dat doet mij hier aan denken (filmpje is al eerder geplaatst in 'Hints in de leader' door Foxhunter p.4):

https://www.ad.nl/show/nieuwsflits-deze-opmerkelijke-wie-is-de-mol-hint-zag-nog-niemand~aa99308e/
Kijk vanaf 1.06 en 1.28

Edit: Maar het is to obvious. Maar misschien daarom?
Edit: Eerste opmerking ook naar aanleiding post foto Wouterv
« Laatst bewerkt op: 5-02-2019, 08:54:45 door Jannes »
Dat dan weer wel

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #158 Gepost op: 5-02-2019, 09:53:20 »
Ik zei dat omdat ik daar nu wel in geloof. Heb mijn klapstoel onder de arm meegenomen en ben vlak achter de ingang van de RP tunnel gaan zitten.
Kan nog meekijken wie er in de andere tunnels gaan zitten en wat er verder gebeurt.
Maar dat I op het dak en RP in de auto en duidelijk te zien + het MOL logo op zijn hand in de foto, dat is voorlopig voor mij genoeg. Vroeg of laat is er een hint en voor mijn gevoel is het dit en dat.
Ik verdenk hem al een tijdje. We zien wel.
Duik de rest van de week onder en hoop zaterdag op tijd terug te zijn.
Allemaal veel plezier met verder puzzelen!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #159 Gepost op: 5-02-2019, 10:13:18 »
Ik denk dat Sarah zich nu bij iedereen verdacht probeert te maken en dat zij degene was die de verkeerde foto vond. Om zich bij Rick Paul verdacht te maken. Ze maakt zich ook verdacht bij Merel door zogenaamd dyslectisch te zijn. Zo gaat ze een op een iedereen af.  :D
Rick Paul lijkt me iets te impulsief om mol te kunnen zijn.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2019, 10:15:48 door Run »