Auteur Topic: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is niet de Mol  (gelezen 55820 keer)

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #40 Gepost op: 13-01-2019, 11:07:02 »
Wat betreft de eerste opdracht, Rick-Paul kan natuurlijk makkelijk een fout antwoord hebben gegeven. Hij weet niet eens hoe lang hij precies is. Op zich sta je als mol wel lekker 'veilig' daarboven, met niet al te veel verdenking op je.
Tell me what your telescope says

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #41 Gepost op: 13-01-2019, 13:17:54 »
Wat betreft de eerste opdracht, Rick-Paul kan natuurlijk makkelijk een fout antwoord hebben gegeven. Hij weet niet eens hoe lang hij precies is. Op zich sta je als mol wel lekker 'veilig' daarboven, met niet al te veel verdenking op je.

Op internet staat dat hij 1.94 is. Dan zat hij er met 1.95 (maar) een centimeter vanaf. Dat is wat subtieler als je wil mollen dan Nikkie die beweert dat ze 1.94 is, maar in werkelijkheid 1.89 en een beetje is. En dan roept ze nog tegen hem nee dat kan niet ::).

-Ver tellen kan hier wel op Rick-Paul slaan die met Nikkie samen het verst van de `cijferpuzzel`afstond. Rick-Paul zag direct hoe de puzzel in elkaar zat, dat lijkt meer kandidaats te zijn. Aan de andere kant een fout antwoord is zo gegeven en dan kun je het nog zo goed zien allemaal, als de antwoorden niet kloppen, mislukt de opdracht.

-Hoewel ik toch ook meer neig dat de mol op de grond bezig was , was Rick-Paul mij toch te verdacht deze aflevering om hem meteen af te schrijven als mol.


-

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #42 Gepost op: 13-01-2019, 14:32:03 »
Ik denk dat je Rick-Paul vooral kan afstrepen omdat hij überhaupt daarboven stond. De mol blijft denk ik op de grond lekker chaos veroorzaken.
Hem alleen hierom afstrepen is denk ik gevaarlijk. We hebben toch niet gezien hoe de stemming tot stand is gekomen. Heeft hij zichzelf aangeboden om boven te staan zou je hem wel licht kunnen doorstrepen, maar als de anderen erop hebben aangedrongen mag je hem zeker nog niet daarom afschrijven.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #43 Gepost op: 16-01-2019, 20:14:08 »
Niet mijn hoofdverdachte, maar dit is wel een prachtige demonische grijns van Rick Paul.

~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #44 Gepost op: 16-01-2019, 20:41:26 »
Dat was niet het enige waarom Rick Paul mijn hoofdverdachte is.
Als het bericht komt dat iedereen die is blijven zitten €250 kost, vouwt hij heel snel zijn handen voor zijn gezicht, wetende dat ze zijn reactie in de andere kamers ook kunnen zien.
Bij de afrekening maakt Rick Paul op een zeker moment ook een rare beweging met zijn hand bij zijn hoofd. Vervolgens wrijft hij met zijn hand over zijn neus. Hij voelt zich duidelijk ongemakkelijk.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #45 Gepost op: 16-01-2019, 23:51:25 »
RP lacht als hij in het wachtkamer-filmpje de vrijstelling in zijn handen heeft, draait het langzaam om (zodat je "de Mol" kunt lezen) en zegt; ik hoop dat ik die nog tegen ga komen in het spel....  Niet mijn 1e Mol maar toch beetje spannende quote.
Omnia vincit amor

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #46 Gepost op: 19-01-2019, 22:41:36 »
Is het gezellig in deze tunnel?

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #47 Gepost op: 19-01-2019, 22:46:21 »
I'm baaaack  ::rofl::

Rick Paul is het gewoon  ::jaja::
of Niels
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #48 Gepost op: 19-01-2019, 22:47:58 »
Ik streep 'm ook nog niet af  ::ohno::

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #49 Gepost op: 19-01-2019, 23:53:00 »
In de leader van aflevering 1 zie je voor Rick Paul van die sleepbootjes.
In de leader van aflevering 2 is er één ding gewijzigd t.o.v. die van aflevering 1: je ziet ineens ook sleepbootjes voor Nikkie.
In de leader van aflevering 3 is er weer één ding gewijzigd t.o.v. die van aflevering 3: je ziet sleepbootjes voor Evi.

Misschien zit er dit jaar een hint in de leader, maar ik vind het wel verdacht dat in afl 1 al sleepbootjes te zien waren voor Rick Paul. Zeker gezien afl 1 ook nog eens 'Op Sleeptouw' heet.

Het lijkt een puzzel te worden.

Offline JvanEe

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #50 Gepost op: 20-01-2019, 00:07:42 »
Begin wat meer over hem te twijfelen als mol, voornamelijk omdat hij wel snel meeging om op Niels te stemmen voor de joker.

 :-\\

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #51 Gepost op: 20-01-2019, 00:22:02 »
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat alle kandidaten met sleepbootjes worden weggesleept en dus afvallers zijn.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #52 Gepost op: 20-01-2019, 09:38:43 »
Begin wat meer over hem te twijfelen als mol, voornamelijk omdat hij wel snel meeging om op Niels te stemmen voor de joker.

Misschien vond ie dat ie zichzelf te verdacht zou maken als Mol als ie niet voor zijn bondgenootje (als dat pact tenminste nog bestaat) zou stemmen.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #53 Gepost op: 20-01-2019, 11:32:00 »
Ik vond hem deze aflevering veel beter bezig dan in voorgaande afleveringen. Denk niet dat hij de mol is.
Frankje Lapi

Offline kameel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #54 Gepost op: 20-01-2019, 12:58:57 »
Ik kruip langzaam in deze tunnel. Vond hem heel verdacht tijdens het stemmen bij de opdracht met de 3D-puzzel. Zodra Sinan voorstelt om 30 minuten te doen, gaat hij meteen mee met 'ik ook'. Beetje verschuilen achter het idee van Sinan. Daarna als ze gaan stemmen doet hij ook heel raar. Voor mij nu nr. 1 verdachte. ::vergroot::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #55 Gepost op: 20-01-2019, 17:08:35 »
Ik kruip langzaam in deze tunnel. Vond hem heel verdacht tijdens het stemmen bij de opdracht met de 3D-puzzel. Zodra Sinan voorstelt om 30 minuten te doen, gaat hij meteen mee met 'ik ook'. Beetje verschuilen achter het idee van Sinan. Daarna als ze gaan stemmen doet hij ook heel raar. Voor mij nu nr. 1 verdachte. ::vergroot::

Dat sneaky handje viel mij ook op. Wel typisch iets voor een mol.

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #56 Gepost op: 22-01-2019, 21:07:46 »
In het extra beeldmateriaal na aflevering 3 zien we de kandidaten 1-voor-1 binnendruppelen na de test op de torenflats.

Daar horen we Sinan zeggen dat hij Rick Paul heeft horen schreeuwen.
Ik zou t wel gaaf vinden dat we in de onthulling te zien en te horen krijgen dat Rick Paul het daar van de daken schreeuwt dat hij de mol is 😎
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #57 Gepost op: 22-01-2019, 21:26:32 »
Voor mij de enige man die in aanmerking komt. Ik kan nog altijd geen grote tegenargumenten vinden. Hij stemt wel op Niels voor de joker. Als hij dit niet doet, dan rek je de stemming en dat wil de mol. Een mogelijke verklaring is echter zijn bondgenootschap met Niels. Wellicht durfde hij niet anders.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #58 Gepost op: 23-01-2019, 12:17:50 »
De opmerking van Evelien dat een mol zowel een engeltje als een duiveltje moet kunnen zijn sluit mooi aan bij Rick Pauls uitspraken na de executie van aflevering 3: "Ik haat iedereen, ik hou van iedereen!"
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #59 Gepost op: 23-01-2019, 13:33:18 »
Ik ga toch weer terug naar Rick-Paul als mol. Was even afgedwaald naar Niels.

Rick-Paul weet het op de een of andere manier steeds voor elkaar te krijgen heel erg zijn best te doen maar tegelijk geld uit de pot te spelen/houden of er heel weinig in te brengen.

-Die was ophangen daar sta je in dit geval wèl goed als mol als je weet dat er meer dan 5 lijnen gevuld moeten worden (hierbij ga ik er vanuit dat hij wist wat Jamie en Evelien hadden afgesproken) om het geld te verspelen. Tuurlijk ben je ook afhankelijk wat anderen aanbrengen maar je hebt overzicht over de waslijnen en kan alles goed ophangen. Iedereen denkt weer wat is die Rick-Paul goed bezig.

-En bij  de 3d puzzel werkt hij keihard mee, toch leuk om onder de 30 minuten uit te komen en de groep alweer de verkeerde keuze heeft gemaakt. Weliswaar 1500 euro in de pot maar geen 2500. Voor de mol zou het ondoenlijk zijn om over die 45 minuten heen te gaan dus dan kun je het beste gewoon goed je best doen (Rick koos wel voor de 30 minuten ).

-Zo deed hij het samen met Nikkie ook zo goed bij de opdracht her tellen. Hij zag alles meteen, maar de opdracht mislukte toch (ik verdenk hem ervan dat hij zijn lengte verkeerd doorgaf en ik denk dat meerdere kandidaten foute antwoorden gaven).

- En maar 50 euro bij de lasers meenemen, de anderen aansporen om ook eerder terug te komen ::jaja::.

-Tot het eind blijven zitten in de wacht kamer. -250 >:D

Het is ook gevoelsmatig, hij is iemand die niet vooraan staat overal, maar hij probeert wel hier en daar wat subtiel te sturen.

Ben benieuwd wat afl.4 gaat brengen. 8)
« Laatst bewerkt op: 23-01-2019, 20:16:10 door Lonneke*L »