Auteur Topic: [Kandidaat] Sinan Can is niet de Mol!  (gelezen 92921 keer)

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #20 Gepost op: 8-01-2019, 13:02:59 »
- Zegt dat Evi voorop moet
- Wanneer Evi, Robčrt en Merel hem om hulp riepen, negeerde hij hen. Wist hij dat er in hun kist toch geen vrijstelling lag?
- Stopt meteen met fietsen wanneer Nikkie haar envelop pakt. Hierdoor valt zijn scherm weg en omdat hij vooraan fietste, moest de rest moeite doen om toch nog te blijven fietsen.
- Voor het geld gaan ipv vrijstellingen, de Mol weet toch dat de meeste kandidaten in de eerste aflevering door willen gaan, geld vinden ze in dit stadium nog niet belangrijk.


Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #21 Gepost op: 8-01-2019, 17:15:19 »
Het klopt wel met wat hij over zichzelf zegt en zoals hij ook in zijn documentaires optreedt dat hij zich op de achtergrond houdt en vooral observeert. Als Mol moet je natuurlijk ook regelmatig ingrijpen en je juist wel met beslissingen bemoeien. Maar misschien kan hij dat juist wel heel subtiel.

Sinan intieerde toch dat iemand achter Evi aan moest gaan? En nam de rest van de groep op sleeptouw door op kop te fietsen.  Subtiel mollen zonder dat het echt opvalt.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #22 Gepost op: 8-01-2019, 17:52:27 »
Sinan intieerde toch dat iemand achter Evi aan moest gaan? En nam de rest van de groep op sleeptouw door op kop te fietsen.  Subtiel mollen zonder dat het echt opvalt.
Het was Rick Paul die vond dat er iemand achter Evi aan moest gaan. Met instemming van Jamie werd toestemming gegeven aan Sarah.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #23 Gepost op: 10-01-2019, 11:58:21 »
Op het moment dat Rik zegt: "In tien van die kisten zit een vrijstelling" reageren de meeste kandidaten neutraal of verrast. Sinan zit meteen aan zijn gezicht. Een gebaar dat vaak gerelateerd wordt aan liegen.



~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #24 Gepost op: 10-01-2019, 12:03:22 »
Op het moment dat Rik zegt: "In tien van die kisten zit een vrijstelling" reageren de meeste kandidaten neutraal of verrast. Sinan zit meteen aan zijn gezicht. Een gebaar dat vaak gerelateerd wordt aan liegen.



Hoe kan je liegen als je niets zegt? xD
Of misschien had hij gewoon jeuk aan zijn voorhoofd.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #25 Gepost op: 10-01-2019, 12:37:07 »
Het was meer dat ik zijn reactie opvallend vond in vergelijking met de andere kandidaten. Het hoeft uiteraard niets te betekenen.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #26 Gepost op: 10-01-2019, 20:49:24 »
Sinan staat zeker op mijn verdachten lijstje. Sterker nog, ik moet oppassen om niet in een tunnel belanden om bovengenoemde redenen ::oink::. Niet nu al :o
Iemand anders noemde hier op het forum nog het volgende en wellicht mooi om ook even hier neer te zetten.
Liedje “La Rebelion (No le pegue a la negra)" van Joe Arroyo werd afgespeeld met de dans opdracht (? dat weet ik niet meer zeker). Maar Sinan omschrijft zichzelf als rebel in introductie filmpje.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #27 Gepost op: 12-01-2019, 21:40:47 »
Het feit dat hij zo een joker pakt, en het openmaakt voor de groep vind ik verdacht. Een mol heeft niks aan een joker....En zo kan hij wellicht de anderen opjutten om de joker ook open te maken, zodat het spel (en nieuwe element) op gang komt.

Ook apart dat RP zegt bij de executie dat Sinan de mol is, en we hem ook in zo'n raam zien zitten. Ik ga toch ook op hem letten....Heerlijke aflevering en genoeg te speuren.
Meer L

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #28 Gepost op: 12-01-2019, 22:03:30 »
Ik vind het wel fijn dat Sinan wat meer naar voren komt in aflevering 2. Ik vind wel dat hij zich een beetje in de kaart laat spelen met een paar opvallende momenten

Eerste opvallende is natuurlijk dat hij na opdracht 1 terugkomt op de aanpak van de groep. Deed hij dat tijdens de opdracht? Vond het een beetje gek, maar ook wel weer passen bij een journalist dat er tijdens de opdracht misschien te veel hectiek was? Het voorstel om planmatiger te werk te gaan is vaker langsgeweest. En het is een manier om de leiding te pakken. De mol weet wat komen gaat. Echter met twee opdrachten erna (lasers en wachtkamers), had je vrij weinig aan die leidersrol, en met het jokerspel ook niet echt. Dus ik vind het geen molactie. Maar ik vind het wel interessant.

Tweede is dat verhaal van die joker. Dat moet ik toch nog eens terugkijken. Waarom maak je dat ding open en public? Is het een beetje een gokker? Vind ik hem niet zo'n type voor. Maar wie weet. En die babbel met o.a. Niels achteraf vond ik ook opmerkelijk.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #29 Gepost op: 12-01-2019, 23:40:26 »
Sinan zat voor de tweede keer op rij links achterin bij de executie. Hoeft niks te betekenen, viel me alleen op  ::vergroot::

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #30 Gepost op: 13-01-2019, 07:11:42 »
Sinan met stip gestegen als verdachte. 1e aflevering onzichtbaar en nu staat hij op als mol om de leidersrol op te pakken. En ook het openbreken van de joker komt bij mij over als voorkennis. Dat heeft hij eerder gedaan.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #31 Gepost op: 13-01-2019, 08:40:43 »
Qua acties zou het kunnen, maar op de een of andere manier vind ik hem (tot nu toe in elk geval) wat saai. Kan me niet zo goed voorstellen dat ze hem als mol zouden kiezen.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Molleck

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #32 Gepost op: 13-01-2019, 09:15:11 »
Het feit dat hij zo een joker pakt, en het openmaakt voor de groep vind ik verdacht. Een mol heeft niks aan een joker....En zo kan hij wellicht de anderen opjutten om de joker ook open te maken, zodat het spel (en nieuwe element) op gang komt.

Ook apart dat RP zegt bij de executie dat Sinan de mol is, en we hem ook in zo'n raam zien zitten. Ik ga toch ook op hem letten....Heerlijke aflevering en genoeg te speuren.

Ik zou dat met die joker een sterkere reden vinden als hij een joker met vrijstelling had, ervanuitgaande dat de mol weet welke joker hij moet pakken.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #33 Gepost op: 13-01-2019, 12:00:15 »
Ik ga een potloodstreep door zijn naam zetten.

In de eerste opdracht komt hij met een goede opmerking: 'te ingewikkeld, het is hoeveel talen en niet welke talen.' als Sarah en anderen vragen naar welke talen iedereen spreekt.

In de tweede opdracht legt hij alles keurig en rustig uit zodra hij terug is en geeft goed alles aan. Doet echt een poging tot goed alles bespreken.
Frankje Lapi

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #34 Gepost op: 13-01-2019, 12:05:12 »
In de eerste opdracht komt hij met een goede opmerking: 'te ingewikkeld, het is hoeveel talen en niet welke talen.' als Sarah en anderen vragen naar welke talen iedereen spreekt.

Als je aan iedereen "hoeveel talen" vraagt en dat bij elkaar optelt tel je dezelfde taal steeds dubbel. Iedereen spreekt Nederlands dus dan zit je al op 10. Dat klopt niet met "In hoeveel talen kunnen jullie je gezamenlijk verstaanbaar maken?". Geen goede opmerking van Sinan dus.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #35 Gepost op: 13-01-2019, 12:05:33 »
Het is toch echt welke talen. Niet hoeveel in totaal. Het gaat er om dat als ik Engels, Duits en Nederlands spreek en jij Frans, Engels en Nederlands dat we dan samen 4 talen spreken.. welke is dus wel degelijk van belang. Anders kwam je uit op 6 in dit voorbeeld.

Edit: Met Heinz eens dus

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #36 Gepost op: 13-01-2019, 12:19:02 »
Dan heb ik het verkeerd opgevat, mijn fout.
Frankje Lapi

Offline Lythianc

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Pieter-Jan is en blijft de echte mol!
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #37 Gepost op: 13-01-2019, 13:50:03 »
Ik vond zijn positie bij de laseropdracht wel ideaal, als eerste de ruimte in. Je kan dan natuurlijk altijd kijken of je geld van andere kandidaten kan verduisteren, niemand die het ziet. Maar mogelijk zit ik ook gewoon te ver in mijn tunnel.

Offline Daanmolfan

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #38 Gepost op: 13-01-2019, 18:38:09 »
Sinan heeft het in het voorstelrondje over aardbevingen. Hij heeft vroeger een aardbeving meegemaakt waardoor hij claustrofobisch is geworden en letterlijk zegt: ik hoop niet dat wr door kleine ruimtes hoeven te kruipen.

- Een mol kruipt altijd door kleine ruimtes

Tevens zegt hij: hoe houd ik me staande door de boel te manipuleren, liegen, bedriegen. Tegen je familie en vrienden lieg je om bestwil dat je op reis bent. Maar tegen je kandidaten/medespelers moet je echt manipuleren, liegen en bedriegen. Insinueert hij dus dat hij in de rol van de mol is gekropen en dus de boel voor de gek heeft gehouden?

Bij de laseropdracht valt hij vrij snel en doet bijna geen moeite.

Bij de opdracht vertellen sukkelt Sinan een beetje als laatste mee terwijl iedereen hard naar de volgende vraag rent.

Is Sinan de Mol? Sorry voor mijn tinnelvisie maar ik vind het zo verdacht.
« Laatst bewerkt op: 13-01-2019, 18:47:58 door Daanmolfan »

Offline Daanmolfan

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #39 Gepost op: 13-01-2019, 20:00:22 »
Op het moment dat Rick aan het eind van afl 2 voor de test zegt: behalve de mol , die gaat nooit naar huis. Precies op dat moment komt Sinan spannend in beeld.