Auteur Topic: Merel Westrik is de Mol!  (gelezen 415224 keer)

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1700 Gepost op: 10-03-2019, 11:40:42 »
Nou, ik lees het hier ook al, maar ik was gisteren echt verbaasd over hoe ze op Margriet leek, zelfs qua stem!  ::oink:: Misschien iets teveel naar haar voorbeeld gekeken?  :D
...maar soms even niet :)

Offline Moltifunctional

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1701 Gepost op: 10-03-2019, 12:35:30 »
Yesssss, wat een leuke mol! Goed gedaan Merel! Ik heb genoten van de molacties en de biechten. ::confettie:: Gelukkig voor mij heeft het focussen op gedrag goed uitgepakt. ::feest::

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1702 Gepost op: 10-03-2019, 12:56:26 »
Ik heb op aflevering twee na alles in de app vol op Merel gezet en toch deel ik deze gedachte:

Citaat
Ik ben vooral teleurgesteld omdat ik erg het gevoel heb overgehouden dat de enige echte aanwijzing zat in het feit dat twee kandidaten op Merel zaten in de finale en dat alle andere actie zo ver buiten beeld gehouden is of gescript is, dat het gokwerk is voor ons.

Ik geloof dat er prima molacties tussen zaten, maar wij mochten gewoon helemaal niets zien. Ik heb niets gezien waarvan ik dacht... Hoe hebben we dat over het hoofd kunnen zien? Het was het discutabele screenshot bij de lasers in combinatie met het feit dat ze steeds weer een sleutelpositie had. Uit de opdrachten zelf viel voor ons als speurder bitter weinig te halen. Beredeneerd gokken, meer zat er niet in.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1703 Gepost op: 10-03-2019, 13:10:07 »
Dank voor alle felicitaties vanuit de andere tunnels. Ik zat op Merel vanaf het moment dat ze zo overreageerde op Rik's mededeling dat er dit jaar iets bijzonders was met de jokers. En ik wist het zeker toen er 'toevallig' in haar joker een vrijstelling bleek te zitten.

Dat ze vervolgens ook nog eens de envelop met de twee rode schermen trok en kort daarna de fake-fout maakte waardoor Niels de finalevrijstelling kreeg, waren alleen nog maar bevestigingen voor mij dat Merel de Mol was.

Ik heb van haar en dit seizoen genoten en ga me nu voorbereiden op het nieuwe Vlaamse seizoen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1704 Gepost op: 10-03-2019, 13:16:12 »
Ik heb op aflevering twee na alles in de app vol op Merel gezet en toch deel ik deze gedachte:

Ik geloof dat er prima molacties tussen zaten, maar wij mochten gewoon helemaal niets zien. Ik heb niets gezien waarvan ik dacht... Hoe hebben we dat over het hoofd kunnen zien? Het was het discutabele screenshot bij de lasers in combinatie met het feit dat ze steeds weer een sleutelpositie had. Uit de opdrachten zelf viel voor ons als speurder bitter weinig te halen. Beredeneerd gokken, meer zat er niet in.

Ik denk dat ze bij de ‘ lingo-opdracht’ Niels heeft tegengehouden om met haar de woorden te maken. Dat mochten we natuurlijk niet zien, zou te opvallend zijn geweest. En je kunt eigenlijk wel weten: als iemand nogal buiten beeld wordt gehouden terwijl van andere kandidaten volop molse acties worden getoond, moet je dus omgekeerd denken. Toch was er genoeg te zien: Merel die nummer twee wilde zijn bij de laseropdracht bijvoorbeeld. Het zijn korte shots, maar ze zijn er wel. Ze was vaak op een centrale positie te vinden. Het was ook duidelijk te zien toen ze vooraan stond om die twee enveloppen te pakken bij de Tuktukopdracht. De trossen bananen met oranje lint die ze liet liggen, daar was ook een duidelijk shot van.
« Laatst bewerkt op: 10-03-2019, 13:19:01 door Run »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1705 Gepost op: 10-03-2019, 13:22:50 »
Popelen jullie ook zo om te weten te komen wat Merel in al die andere opdrachten heeft uitgevroten? Wat zou een podcast nu geweldig zijn waarin Merel rustig al haar molacties per opdracht overloopt. Merel zal toch zelf ook staan te popelen om nog uren door te praten? En dan over een week of wat keert de rust wel weer langzaam terug.

anoniem 30784

  • Gast
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1706 Gepost op: 10-03-2019, 13:24:50 »
Popelen jullie ook zo om te weten te komen wat Merel in al die andere opdrachten heeft uitgevroten? Wat zou een podcast nu geweldig zijn waarin Merel rustig al haar molacties per opdracht overloopt. Merel zal toch zelf ook staan te popelen om nog uren door te praten? En dan over een week of wat keert de rust wel weer langzaam terug.

Maar echt! Hoop dat ze nog veel meer laten zien en horen, want anders vind ik de ontknoping nogal onbevredigend! Ik miste vooral heel erg de steenfabriek tussen de molacties, daar zal ze toch ook wel sneaky gemold hebben... en de kooi, speciaal voor Lo.  :P

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1707 Gepost op: 10-03-2019, 13:39:17 »
Ik denk dat de makers niet alles willen vertellen omdat ze misschien dingen weer willen gebruiken voor een volgende keer. Nu blijven wij in onzekerheid: was dat nu wel of niet een hint? Daarmee blijven de makers op een voorsprong.
Stel ze vertellen alles, dan moeten ze volgende keer allemaal nieuwe dingen verzinnen. Of ze zeggen: die rotonde was een hint, en dit en dat was een hint. Dan worden ze er volgende keer op afgerekend als een kruispunt geen hint was. De rontonde was toch vorige keer een hint? Waarom dan het kruispunt deze keer niet? Enzovoort.
Het hele land praatte over die actie van Merel toen ze dat houtje eruittrok en nogal slecht toneespeelde. Is geen woord over gezegd. Frustrerend, maar voor hen 1-0 want wij blijven met de vraag: waarom deed ze dat? En omdat wij vragen hebben, gaan we volgende keer weer kijken.
« Laatst bewerkt op: 10-03-2019, 13:45:27 door Run »

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1708 Gepost op: 10-03-2019, 13:49:24 »
Best wel gewaagde molacties van Merel. Jammer dat vele opdrachten niet besproken werden.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1709 Gepost op: 10-03-2019, 14:31:07 »
Leuke mol! Goed gespeeld, Merel!

Zat ik ook weer eens goed vanaf mijn schot-voor-de-boeg!
Ich bin ein Bärliner!

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1710 Gepost op: 10-03-2019, 14:52:36 »
Ik heb net nog even de uitzending teruggekeken van gisteren, maar ik heb toch echt erg zitten lachen hoor om de akties van Merel. Vooral dat ze zo het bordje mol voor haar voorhoofd hield was echt te leuk en behoorlijk riskant!  ;D  ::ok::

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1711 Gepost op: 10-03-2019, 15:20:22 »
Popelen jullie ook zo om te weten te komen wat Merel in al die andere opdrachten heeft uitgevroten? Wat zou een podcast nu geweldig zijn waarin Merel rustig al haar molacties per opdracht overloopt. Merel zal toch zelf ook staan te popelen om nog uren door te praten? En dan over een week of wat keert de rust wel weer langzaam terug.

Precies dit!
De palen die kennelijk in het gras zijn verdwenen... het "verkeerde" staafje wegtrekken... etv. Ik zou ook graag meer willen horen!
Laten we jabberen.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1712 Gepost op: 10-03-2019, 15:28:43 »
Goed gespeeld Merel!

Op Sinan na heeft niemand voor aflevering 8 vol op haar ingevuld, dus op het niet verdacht zijn aspect heeft ze het goed gedaan. Enkele molacties waren zeker gewaagd en tonen nog maar een aan dat FTM waardeloos is, zeker dit seizoen. Ook heeft ze een paar keer veel risico genomen. Een leuke en meer dan geslaagde mol!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1713 Gepost op: 10-03-2019, 15:39:43 »
Dat fragment van het envelop pakken bij de Links / Rechts opdracht heb ik meerdere malen beeld voor beeld teruggekeken toen Rick Paul nog in het spel zat.
In de beelden is duidelijk te zien dat Rick Paul hier veel meer haast heeft met het graaien van een envelop dan Merel. Merel staat bovendien er met haar snufferd bovenop. Desondanks heeft RP met één hand 2 enveloppen te pakken op het moment dat Merel haar tweede nog moet pakken.
Ook dit is weer heel duidelijk gescript door de regie. Want de tweede envelop die Merel moet pakken (met de €500) ligt toevallig, hoe kan het ook anders, onderop het tweede stapeltje. Nogal logisch dat ze die als eerste kan pakken. Op de andere stapel ligt de €500 bovenop, waardoor het makkelijk is voor Merel om die als eerste te grijpen (omdat ze vooraan staat).
Kortom: duidelijk geënsceneerd dit allemaal.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1714 Gepost op: 10-03-2019, 15:41:21 »
Dat fragment van het envelop pakken bij de Links / Rechts opdracht heb ik meerdere malen beeld voor beeld teruggekeken toen Rick Paul nog in het spel zat.
In de beelden is duidelijk te zien dat Rick Paul hier veel meer haast heeft met het graaien van een envelop dan Merel. Merel staat bovendien er met haar snufferd bovenop. Desondanks heeft RP met één hand 2 enveloppen te pakken op het moment dat Merel haar tweede nog moet pakken.
Ook dit is weer heel duidelijk gescript door de regie. Want de tweede envelop die Merel moet pakken (met de €500) ligt toevallig, hoe kan het ook anders, onderop het tweede stapeltje. Nogal logisch dat ze die als eerste kan pakken. Op de andere stapel ligt de €500 bovenop, waardoor het makkelijk is voor Merel om die als eerste te grijpen (omdat ze vooraan staat).
Kortom: duidelijk geënsceneerd dit allemaal.

Welkom bij wie is de mol

Offline Hansiemol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1715 Gepost op: 10-03-2019, 15:49:15 »
Merel vond ik vanaf het begin vreemd reageren, op zowel de opdrachten als de kandidaten.
Zeker toen ze zonder argument snel in de laseropdracht wilde stappen dacht ik: Waarom?
Vanaf die opdracht was ik zeker, en dit werd elke aflevering bevestigd.
Het viel me iedere keer op dat ze geen reactie gaf op haar vreemde acties. Ik snapte ook niet dat de kandidaten dit niet zagen.
Dit vreemde reageren, en de sleutelposities in vele opdrachten brachten mij tot winst in 5 app- poules en tot plek 4 in de poule van dit forum.
Ik heb met veel plezier veel meegelezen met al jullie verdenkingen, dank daarvoor!
Hans  ::zwaai::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1716 Gepost op: 10-03-2019, 15:57:01 »
Wat zou een podcast nu geweldig zijn waarin Merel rustig al haar molacties per opdracht overloopt.

Nu Moltalk traditiegetrouw niet volgt na de live ontknoping zou Annemieke haar podcast uitkomst bieden inderdaad. Sowieso heb ik dat dit seizoen als een zeer prettige aanvulling ervaren dus kom maar op; Merel op de spreekstoel in de podcast ::ok::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1717 Gepost op: 10-03-2019, 16:14:30 »
Ik heb ook medelijden met Lo. De kooi is niet getoond.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1718 Gepost op: 10-03-2019, 16:16:02 »
Ik heb ook medelijden met Lo. De kooi is niet getoond.

Wij willen de kooi! ;)

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Merel Westrik is de Mol!
« Reactie #1719 Gepost op: 10-03-2019, 17:26:43 »
In de beelden is duidelijk te zien dat Rick Paul hier veel meer haast heeft met het graaien van een envelop dan Merel. Merel staat bovendien er met haar snufferd bovenop. Desondanks heeft RP met één hand 2 enveloppen te pakken op het moment dat Merel haar tweede nog moet pakken.
Ook dit is weer heel duidelijk gescript door de regie. Want de tweede envelop die Merel moet pakken (met de €500) ligt toevallig, hoe kan het ook anders, onderop het tweede stapeltje. Nogal logisch dat ze die als eerste kan pakken. Op de andere stapel ligt de €500 bovenop, waardoor het makkelijk is voor Merel om die als eerste te grijpen (omdat ze vooraan staat).
Kortom: duidelijk geënsceneerd dit allemaal.
Soms heb ik moeite met te begrijpen wat je nou precies zou willen. Je schrijft hier eerst dat RP vooraan staat en kan pakken wat hij wil. Vervolgens dat "de regie" het Merel makkelijk maakt "want de tweede envelop ligt [...] onderop". En dan dat de envelop op het andere stapeltje bovenop ligt, waardoor dat makkelijk is om te pakken. Maar RP stond toch vooraan?

Volgens mij is (het spelletje) vrij simpel: de Mol weet krijgt bij de meeste opdrachten voldoende informatie en medewerking om te bepalen wat een handige tactiek is. In dit geval weet de Mol dat in de bovenste enveloppe van stapeltje 1 en de onderste van stapeltje 2 het meeste geld zit. Om die uit de pot te houden, moet ze die dus pakken. Maar wel zo dat het niet te veel opvalt (Merel memoreert aan Margriet met de koffers). Volgens mij doet ze dat hier - ze staat er niet als eerste, maar weet ondanks de aanwezigheid van RP de juiste enveloppen te pakken. Voor beide stapels is er een risico dat RP (of een andere kandidaat) haar voor is - de laatste of de eerste envelop pak je gemakkelijk weg als kandidaat.

Dit is toch de essentie van een van de onderdelen van WIDM....?