Auteur Topic: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is niet de Mol!  (gelezen 39722 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #20 Gepost op: 7-01-2019, 15:10:11 »
Ik zie hem niet per definitie als mol, maar z'n kleding is wel echt afgestemd op de opdrachten. In opdracht 2 draagt hij een blauw shirt, de outfits van de dansers zijn dit ook. en in opdracht 3 (deze was al lang bekend) dus het shirt met de fietsen.
Ik vind het wederom niet logisch je kledingkeuze aan te passen op de opdracht als mol zijnde (iets te obvious), maar ja, ik kon dit echt niet onbesproken laten

Toeval bestaat ook in WIDM dus Robčrt kan ook de Mol zijn die toevallig die dag zijn fietsjesshirt droeg. (En blauwe kleding droegen er wel meer bij het dansen.)

Na de eerste aflevering ga ik voor Robčrt als Mol omdat ik merk dat je makkelijk geneigd bent hem af te schrijven ondanks gebrek aan duidelijke onmolse acties. Hij gaf dan wel wat berichten goed door op de fiets maar dat leverde niet direct iets op. Kisten sjouwen deed ie fanatiek mee, geld komt volgens hem later wel, en door als laatste zijn danspartner te vinden bestond de kans dat iemand anders die al ingepikt had.

Er kan zomaar meer zitten achter onze gezellige koekenbakker. ;)

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #21 Gepost op: 7-01-2019, 17:00:19 »
Inderdaad zou Robčrt afschrijven op basis van 'te gezellig voor een mol' etc. niet slim zijn.

Het eerste wat mij opviel in opdracht 1.1 is dat Robčrt vrij snel en gedecideerd voorstelde de groep te verdelen over links en rechts op de brug. Dit past wel in het straatje van de mol als die snel veel vrijstellingen wil ophijsen om zo de groep richting een keuze voor vrijstellingen (i.p.v. van het geld) te 'duwen'.

Dat hij later i.d.d. ook nog eens zei: "Dat geld komt later wel", kan ook best wel eens een dingetje zijn.
« Laatst bewerkt op: 7-01-2019, 17:07:42 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Lesterharmony

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #22 Gepost op: 7-01-2019, 19:58:43 »
Hey,

Geen idee of hier al over gesproken is, maar de intro, waarin de jokers werder gemaakt, van dit seizoen is opgenomen bij ons in de buurt! Namelijk Molen de Ster in Utrecht.

Toeval dat je dat kan lezen als Mol en de ster? Misschien wat vergezocht, maar misschien kan iemand hier iets van maken.

Ff snel snel gezocht en Robért betekent “schitterend” “glanzend” “beroemd”. Is Robért Mol en de Ster?  ::tandpastasmiley::

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #23 Gepost op: 7-01-2019, 20:00:55 »
Ja, die opmerking houdt mij ook wel bezig @Heinz en @Molebuster.

Het komt verder niet op mij over dat hij heel erg heeft bijgedragen aan het slagen van de opdrachten.
Hij was ook de laatste die een danspartner vond (misschien omdat het anders op zou vallen als hij als enige niet de juiste partner wist te vinden?)

Het is nu nog te vroeg om een tunnel in te duiken, maar ik denk dat we hem wel in de gaten moeten blijven houden. :-)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Kristel1976

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Oppermolloot
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #24 Gepost op: 7-01-2019, 20:18:30 »
hij doet dat morgen niet, schijnbaar nogal een drukke dag morgen, ik denk i.v.m. cupcakecup

ik ben benieuwd voor morgen zoals hij ook al een beetje zei dat het een leuke eerste aflevering is

Hij was er overigens wel! En zei dat hij er vermoedelijk niet elke week zou zijn (Brabant was dan toch wat ver ;))

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #25 Gepost op: 7-01-2019, 20:40:38 »
Dat hij later i.d.d. ook nog eens zei: "Dat geld komt later wel", kan ook best wel eens een dingetje zijn.

Voor mij komt dat juist erg kandidaats over, eigenlijk. Juist omdat hij er zo de focus op legt. En hij is denk ik gewoon eerlijk als kandidaat, want laten we realistisch zijn: het merendeel van de groep dacht hetzelfde, blijkt wel uit de stemming van de vrijstellingen. ;)
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #26 Gepost op: 7-01-2019, 20:55:48 »
Voor mij komt dat juist erg kandidaats over, eigenlijk. Juist omdat hij er zo de focus op legt.
Of Robčrt is een niet subtiele mol, omdat hij het gewoonweg niet subtiel kan spelen.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #27 Gepost op: 7-01-2019, 21:14:04 »
Of Robčrt is een niet subtiele mol, omdat hij het gewoonweg niet subtiel kan spelen.

Of stiekem toch een brutale mol. Ik denk wel dat hij iemand is die snel onderschat wordt en overkomt als een gezelligheidsmens. Maar hij is in het dagelijks leven ook leidinggevende (dacht ik) en moet hij mensen aansturen.

Het zou zomaar kunnen zijn dat de scheidslijn tussen aansturen en manipuleren erg dun is. Ik durf hem nog niet af te schrijven als mol-kandidaat.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #28 Gepost op: 7-01-2019, 21:59:14 »
Of stiekem toch een brutale mol. Ik denk wel dat hij iemand is die snel onderschat wordt en overkomt als een gezelligheidsmens. Maar hij is in het dagelijks leven ook leidinggevende (dacht ik) en moet hij mensen aansturen.

Het zou zomaar kunnen zijn dat de scheidslijn tussen aansturen en manipuleren erg dun is. Ik durf hem nog niet af te schrijven als mol-kandidaat.
Oh, ik schrijf hem zeker niet af. Ik heb de aflevering teruggekeken en ik denk dat hij de meest verdachte acties heeft van alle kandidaten.

Het gaat helemaal nergens over, maar ik heb na de bekendmaking van de introductievideo's mijn "bedenkingen" ::)  ::sorry::  gehad over een mogelijk Mol-schap van Robčrt, omdat hij daar niet naturel op me overkwam.

En dan heb ik het er niet over dat hij zijn tekst opleest, want dat doet 'ie normaal ook vaak in andere programma's. Dat is op zich geen enkel probleem.

Oordeel zelf, als hij over het spel begint. Alles waar hij over zou kunnen liegen.

https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/player/video/dit-is-robert-van-beckhoven/

zelfde video:


Het gaat me er dus niet om dat hij het opleest. Ik geloof gewoon niet wat hij daar zegt.

Afhankelijk van de opdracht moet een mol wel een klein beetje kunnen acteren. Maar misschien onderschat ik hem als mogelijke mol.  :-\\
« Laatst bewerkt op: 7-01-2019, 22:02:30 door Amethyst »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #29 Gepost op: 7-01-2019, 23:32:10 »
Over die 61 op die berg:

Ik denk zelf dat dat getal al vele jaren op de bewuste berg staat. En ik denk ook dat het team van WIDM ook niet zou overwegen om die cijfers daar te plaatsen, speciaal voor seizoen 19. De enige schilderingen die voor zover ik weet nog jaren aanwezig waren, zijn de huizen in El Salvador.


Toch duikt deze ''hint'' op verschillende plekken op. Is er iemand die dit kan ontkrachten?


Om een lang verhaal kort te maken: onze meesterbakker- cq patissier kan best de mol zijn, maar niet vanwege die cijfers op de berg.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #30 Gepost op: 7-01-2019, 23:52:32 »
Over die 61 op die berg:

Ik denk zelf dat dat getal al vele jaren op de bewuste berg staat. En ik denk ook dat het team van WIDM ook niet zou overwegen om die cijfers daar te plaatsen, speciaal voor seizoen 19. De enige schilderingen die voor zover ik weet nog jaren aanwezig waren, zijn de huizen in El Salvador.

Dat had ik gisteren al eens uitgezocht, Bodejos. ;) Uit het [Hints]-topic:

Naar aanleiding van de aandacht die ging naar de rots met letters/cijfers die we zagen in het begin van aflevering 1 heb ik uitgevist welke rots dit is.

Het gaat om "la Piedra del Peńol" in Guatapé op iets meer dan 100 km van Santa Fe de Antioquia.



De tekens zijn wel degelijk letters. De eerste is een G en de tweede is een onafgewerkte U, want oorspronkelijk moest er "Guatapé" staan. Maar de toenmalige gouverneur heeft tijdens de schilderwerken het contract van 6 miljoen pesos (vandaag zo'n 1649,36 euro) geannuleerd om het geld te besteden aan de restauratie van de kerk in de stad.

Bron (en espańol)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #31 Gepost op: 7-01-2019, 23:56:57 »
Mooi. Daarmee kan ik, verwijzend naar jouw uitzoekwerk, dat argument ontkrachten.


Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #32 Gepost op: 8-01-2019, 10:12:28 »
Ik vind Robčrt eigenlijk best verdacht na deze aflevering. Zoals al genoemd het voor vrijstellingen willen gaan (geld komt later wel) en als laatste zijn danspartner vinden.

Het goed doorgeven van berichten op de fiets lijkt misschien kandidaats, maar dat is volgens mij wel precies wat je moet doen als je daar de groep uit elkaar wilt spelen.

Ik ga hem in de gaten houden. :)
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #33 Gepost op: 8-01-2019, 15:45:25 »
Voor mij tot nu toe een echte kandidaat.
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #34 Gepost op: 8-01-2019, 18:11:26 »

...

En dan heb ik het er niet over dat hij zijn tekst opleest, want dat doet 'ie normaal ook vaak in andere programma's. Dat is op zich geen enkel probleem.

Oordeel zelf, als hij over het spel begint. Alles waar hij over zou kunnen liegen.

Het gaat me er dus niet om dat hij het opleest. Ik geloof gewoon niet wat hij daar zegt.

Afhankelijk van de opdracht moet een mol wel een klein beetje kunnen acteren. Maar misschien onderschat ik hem als mogelijke mol.  :-\\

Het is wel een rare intro inderdaad. Alsof ze het heel vaak hebben opgenomen, of dat hij bloednerveus is, of een combi.
Eigenlijk lijkt hij veel woorden te gebruiken om weinig te vertellen... Het klinkt inderdaad niet helemaal geloofwaardig.
« Laatst bewerkt op: 8-01-2019, 18:13:28 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #35 Gepost op: 9-01-2019, 00:33:23 »
Hm, zo ontzettend niet de mol op het eerste gezicht...
En daarom juist dé ideale molkandidaat wat mij betreft.  ;D Ik ben benieuwd hoe hij het gaat doen.
Dit is ook mijn gevoel bij hem.

Ik had in eerste instantie een Dick Jol gevoel bij hem, maar van zijn introductie video krijg ik de indruk dat hij best een mes in iemands rug kan steken als dat zijn winstkans vergroot. Verder profileert hij zich een beetje als de gezellige, bourgondische allemansvriend. Maar ik denk dat het voor zijn vak ook best belangrijk is om goede management en controle vaardigheden te hebben. Mensenkennis en hoe je ze kan bespelen.

Ik heb moeite om hem op die manier te zien. Het zal mij alsnog verrassen als hij de mol blijkt. Een leuke kandidaat die zorgt voor wat variatie in de groep.

Offline woehoe

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #36 Gepost op: 9-01-2019, 06:39:59 »
Robčrt is een grote molkandidaat...
Rik zegt op 3 minuut 30 van de eerste aflevering dat De Mol geraffineerd is...
Wat gebruikt Robčrt in zijn baksels: Suiker...

Suiker is een geraffineerd product... daarnaast staat op 42 seconden de woorden Sucre op de bak waar de beitels in zitten... Deze beitels zijn nodig om de gevulde koeken jokers open krijgen...

Daarnaast kan Robčrt 180 graden draaien (ovengrapje)

Of te wel... de Robčrttunnel is geopend...


Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #37 Gepost op: 9-01-2019, 08:17:52 »
Robčrt is een grote molkandidaat...
Rik zegt op 3 minuut 30 van de eerste aflevering dat De Mol geraffineerd is...
Wat gebruikt Robčrt in zijn baksels: Suiker...

Suiker is een geraffineerd product... daarnaast staat op 42 seconden de woorden Sucre op de bak waar de beitels in zitten... Deze beitels zijn nodig om de gevulde koeken jokers open krijgen...

Daarnaast kan Robčrt 180 graden draaien (ovengrapje)

Of te wel... de Robčrttunnel is geopend...
Heel mooi gevonden. Dat Rik die tekst had was me helemaal niet opgevallen. Op widm.nl las ik de meer algemene opmerking dat het seizoen begon met een ambachtsman en dat Robčrt (natuurlijk) de enige kandidaat is die dat ook is.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #38 Gepost op: 9-01-2019, 10:14:14 »
Ik heb op Robčrt zitten letten tijdens de excecutie, zó nerveus en gespannen, dat is niet gespeeld.
Voor mij de reden om hem voor nu niet als mol te zien...

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Robčrt van Beckhoven is (niet) de Mol!
« Reactie #39 Gepost op: 9-01-2019, 20:11:16 »
Jan wist die nervositeit vorig jaar anders ook vrij goed te veinzen. En als productie wil je je mol tijdens een executie zo nerveus mogelijk in beeld brengen. Dat iemand tijdens de executie zenuwachtig overkomt zegt m.i. vrij weinig.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison