Auteur Topic: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen  (gelezen 173996 keer)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #800 Gepost op: 25-02-2019, 00:47:21 »
Zit ook wel wat in Hulpmol, maar hij kijkt echt strak de andere kant op bij de groepsfoto. Terwijl kandidaten normaal gesproken vooruit kijken.
Het ziet er sowieso maf uit.  ::rofl:: Ik zou denken als programmamaker om die foto even over te doen.   ;D In die zin best opvallend, denk ik.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #801 Gepost op: 25-02-2019, 00:48:58 »
Zit ook wel wat in Hulpmol, maar hij kijkt echt strak de andere kant op bij de groepsfoto. Terwijl kandidaten normaal gesproken vooruit kijken.
Het ziet er sowieso maf uit.  ::rofl:: Ik zou denken als programmamaker om die foto even over te doen.   ;D In die zin best opvallend, denk ik.

Het zijn technisch gezien ook niet de afleveringfoto's. Het zijn beide opnames van wat gebeurde vlak voor de afleveringfoto's genomen werden. Op de afleveringfoto's zelf kijkt hij gewoon in de lens.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #802 Gepost op: 25-02-2019, 00:51:02 »
Dat maakt het inderdaad wat minder sterk... Eens!

Blijft lastig om dé hint te vinden.
Hadden we maar een schaakhint dit jaar...  ;)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #803 Gepost op: 25-02-2019, 00:54:19 »
Dat maakt het inderdaad wat minder sterk... Eens!

Blijft lastig om dé hint te vinden.
Hadden we maar een schaakhint dit jaar...  ;)

Er worden elke week meer en meer stukken van een puzzel gegeven. Dat is eigenlijk dé hint. Al heb ik niet het gevoel dat de suggesties momenteel op het juiste spoor zitten.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #804 Gepost op: 25-02-2019, 00:59:12 »
Er worden elke week meer en meer stukken van een puzzel gegeven. Dat is eigenlijk dé hint. Al heb ik niet het gevoel dat de suggesties momenteel op het juiste spoor zitten.

Daar geloof ik ook wel in.  ::ok:: Al is het inderdaad nog wat onduidelijk wat we daar precies mee moeten. Er wordt veel over geschreven zie ik in dat topic.  ::trots::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #805 Gepost op: 25-02-2019, 06:52:21 »
Als het zou gaan om Mol is VI of Mol is IV, wie bepaalt er dan of het een 4 of 6 is? En waar moet gekeken worden of de mol 4e of 6e staat? In de veelheid van rijtjes is een 4 of een 6 aan iedere kandidaat te koppelen.

Offline Westerling

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #806 Gepost op: 25-02-2019, 10:36:44 »
Op 12.59 in het spel met de tonnen en motoren zegt Merel: tiktak, tiktak.
1 voor 1. Opvallend.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #807 Gepost op: 25-02-2019, 11:15:27 »
Als het zou gaan om Mol is VI of Mol is IV, wie bepaalt er dan of het een 4 of 6 is? En waar moet gekeken worden of de mol 4e of 6e staat? In de veelheid van rijtjes is een 4 of een 6 aan iedere kandidaat te koppelen.

Correcte opmerking. Dat is waarom niet zo hard geloof in die theorie.

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #808 Gepost op: 25-02-2019, 12:20:24 »
Als het zou gaan om Mol is VI of Mol is IV, wie bepaalt er dan of het een 4 of 6 is? En waar moet gekeken worden of de mol 4e of 6e staat? In de veelheid van rijtjes is een 4 of een 6 aan iedere kandidaat te koppelen.

Bovendien zijn er nog 3 opdrachten te gaan en kunnen er dus nog 3 letters bij komen.

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #809 Gepost op: 25-02-2019, 12:52:35 »
Op 12.59 in het spel met de tonnen en motoren zegt Merel: tiktak, tiktak.
1 voor 1. Opvallend.
Mooi! Zou een goede hint zijn.
Maar dan zou er meer dan één keer moeten voorkomen dat Merel iets zegt of doet op dat tijdstip.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #810 Gepost op: 25-02-2019, 13:12:47 »
Toen ik naar de bakker fietste zag ik allemaal vogels rondvliegen, kort daarna was er ook een molshoop (en allemaal piepkleine bevertjes, maar in dit verhaal doen die er even niet toe). Dit moet toch wel een hint zijn, té toevallig dit.

Offline Westerling

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #811 Gepost op: 25-02-2019, 14:23:52 »
Mooi! Zou een goede hint zijn.
Maar dan zou er meer dan één keer moeten voorkomen dat Merel iets zegt of doet op dat tijdstip.

Aflevering 2: 12.59 vragenspel, Merel zegt met vinger omhoog: Denk na wat je hebt ingevuld!

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #812 Gepost op: 25-02-2019, 16:27:11 »
Bovendien zijn er nog 3 opdrachten te gaan en kunnen er dus nog 3 letters bij komen.

In de leader zijn de volgende opties aanwezig:
1. Het splitsen van jokers, alle beelden hiervan zijn al getoond. Dit kunnen we niet echt goed aan een opdrachttitel koppelen. Ik verwacht niet dat de volgende afleveringen meer duidelijkheid hierover gaan geven.
2. Beelden van een executie. Deze is al geweest. Welke opdrachttitel koppel je hieraan?
3. Een stukje beeld dat al vanaf het begin een puzzelstuk bevat. Als dit voorkomt in de volgende aflevering kan dit nieuwe informatie opleveren.

Er zijn trouwens in de finale altijd maar 2 opdrachten.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #813 Gepost op: 25-02-2019, 16:39:59 »
Aflevering 2: 12.59 vragenspel, Merel zegt met vinger omhoog: Denk na wat je hebt ingevuld!

Eén (vinger) voor één voor één?

Het zou mooier geweest zijn, als haar opmerking hier ook iets met 'tijd' te maken zou hebben.

Offline Derrudi

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #814 Gepost op: 25-02-2019, 21:54:54 »
Oja, deze wilde ik nog even op de valreep delen:

demol = 5 letters = lingowoord >> Merel is de mol

 :-[

Sorry ben een beetje melig.
Mzahk hr cd lnk !

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #815 Gepost op: 25-02-2019, 22:26:16 »
Oja, deze wilde ik nog even op de valreep delen:

demol = 5 letters = lingowoord >> Merel is de mol

 :-[

Sorry ben een beetje melig.

Tja: of N-i-e-l-s
Sarah kan ook nog. ::rofl::

Ik kom ondertussen de Niels-tunnel niet meer uit. Wie weet klopt de links-rechts hint alsnog.  ;)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #816 Gepost op: 25-02-2019, 23:25:54 »
In het mom van het is een overduidelijke hint. Merel draagt al het gehele seizoen een trui met sterren erop dat ook een bijhorend tasje heeft. Is zij de ster in het spel en speelt zij de mol? Zou zo maar een voor de hand liggende hint zijn.

Offline bridgetvh

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #817 Gepost op: 1-03-2019, 11:43:33 »
 In een van de eerste afleveringen was er een rups te zien. Iedereen vroeg zich al af wat dat te betekenen had. In de vorige aflevering biechtte Merel op dat ze vond dat Sarah van een rups een vlinder is geworden tijdens het spel. Betekent dit dat Sarah de mol is?
Greetzzz, Bridget

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #818 Gepost op: 1-03-2019, 19:03:13 »
Bovenstaand bericht is toegevoegd aan dit topic, alle reacties uit het losse topic zijn verwijderd. Ipv erop te reageren of het niet hier hoort, graag de meld moderator knop gebruiken, zodat wij dit kunnen regelen. Alvast bedankt voor jullie medewerking.

Nu weer verder over hints.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #819 Gepost op: 1-03-2019, 19:51:46 »
In een van de eerste afleveringen was er een rups te zien. Iedereen vroeg zich al af wat dat te betekenen had. In de vorige aflevering biechtte Merel op dat ze vond dat Sarah van een rups een vlinder is geworden tijdens het spel. Betekent dit dat Sarah de mol is?
Ik denk het niet. Volgens mij wijst de rups naar Niels.
De opdracht begint met een biecht van Niels die zegt: "We hadden een plan...".
De opdracht eindigt met 0:00 op de klok terwijl Niels (in close-up) een kist naar beneden laat zakken.
Dan zien we het rupsje vanuit een laag (mols) standpunt kruipen.
Meteen hierna horen we (via een biecht van Evelien): 7 kisten van de 15 (zucht) ja dat is toch niet helemaal wat we bedacht hadden.

We zien vaker dat Niels een plan oppert om zoveel mogelijk geld binnen te halen (we gaan ervoor). Staat het rupsje misschien model voor rupsje Nooit Genoeg? En wordt het hiermee gelinkt aan Niels die ook hier weer een groot plan had wat toch niet is geslaagd.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2019, 19:53:52 door MartinJ »